Gå til innhold

Hva kan utløse en positiv test?


Gjest Theakri

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Sisti skrev:

Eventuelt graviditet utenfor livmor... Kom deg til lege, du... :) håper det "bare" er gode nyheter! 

er ikke det ekstremt smertefullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du er gravid!! :D men.. Du er sikker på at den mensen du hadde ikke var en tidlig tidlig abort? For da kan testen vise sånne svake positive tester litt etter.. 

Ellers så kan du jo være gravid selv om du hadde mensen :) varte mensen like lenge som vanlig? Blødde du like mye som du pleier? osv osv.. Var det noe annerledes med mensen denne gang, for var det, det så er det jo iallefall stor sjanse! Håper håper! Krysser fingrene for deg ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jeey skrev:

Håper du er gravid!! :D men.. Du er sikker på at den mensen du hadde ikke var en tidlig tidlig abort? For da kan testen vise sånne svake positive tester litt etter.. 

Ellers så kan du jo være gravid selv om du hadde mensen :) varte mensen like lenge som vanlig? Blødde du like mye som du pleier? osv osv.. Var det noe annerledes med mensen denne gang, for var det, det så er det jo iallefall stor sjanse! Håper håper! Krysser fingrene for deg ! :) 

Det kan være at det var det. Men testet jo negativt dagen mensen kom... mensen var litt rar, var rosa på papiret fra 10 dpo til dagen mensen skulle komme. blødde helt vanlig i to dager før det stoppet og det kom brunlig utflod isteden. Men var noen ting som var veldig annerledes denne ppen.. Fra ca 8dpo var jeg så trøtt at jeg sovnet klokken 7 hver dag. Trøttheten er like ille fremdeles, går ikke mange timene våken før jeg nesten dubber av igjen. Synes dette er litt merkelig. Men ellers så er egentlig ikke noe annerledes..Hatt litt murringer men det har jeg som regel ganske ofte. Og trøttheten kan ha hatt en tilkobling med mensen. da jeg har hørt man kan bli veldig trøtt rundt den :) Jeg er vel ganske sikker på at jeg ikke er gravid, har tross alt hatt mensen og negative tester. Men ja, er jo alltids en sjanse :laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min var helt ute og kjørte for litt siden, så jeg tok en test, den var negativ, to-tre dager senere fikk jeg mensen som kun varte et par dager, så litt brun utflod.

Kroppen fortsatte å være merkelig, så jeg testet 2-3 uker senere, og da var den positiv. Da var jeg allerede 6 uker på vei...? 

Nå er jeg 8+4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kalini skrev:

er ikke det ekstremt smertefullt?

Jo, men ikke til å begynne med. Når det begynner å bli vondt er når det begynner å bli farlig (ikke oppdaget tidsnok), så det er viktig å få sjekket opp TIDLIG. For det kan være veldig farlig og veldig vondt hvis det går for langt (og det kan gå for langt på få dager, altså). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, det virker som du bare driver benekting nå. Er det fordi du vil vi skal overbevise deg om at du er gravid? Det er veldig lite sannsynlig at det er noe galt med alle de testene. Kreft er også lite sannsynlig. Enten er du gravid, du har en kjemisk/SA (hvis testen blir negativ i dag er det nok det) eller en exu (som sagt - farlig!). Det er helt sikkert ikke noe galt med testene. 

Ser ikke helt vitsen i å kjøpe ebay tester hvis du uansett ikke gidder å tro på dem? Det er jo en grunn til at du tok testene i utgangspunktet - du vet innerst inne at du kan være gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sisti skrev:

Ts, det virker som du bare driver benekting nå. Er det fordi du vil vi skal overbevise deg om at du er gravid? Det er veldig lite sannsynlig at det er noe galt med alle de testene. Kreft er også lite sannsynlig. Enten er du gravid, du har en kjemisk/SA (hvis testen blir negativ i dag er det nok det) eller en exu (som sagt - farlig!). Det er helt sikkert ikke noe galt med testene. 

Ser ikke helt vitsen i å kjøpe ebay tester hvis du uansett ikke gidder å tro på dem? Det er jo en grunn til at du tok testene i utgangspunktet - du vet innerst inne at du kan være gravid. 

hehe, nei. vil ikke at dere skal overbevise meg. Her inne er alle sammen i samme båt, og når testene mine blir positiv selv om jeg så og si vet at jeg ikke er gravid (noe jeg fikk bekreftet i dag) så er det klart jeg lurer på om noen har erfaringer eller lignende. med eventuelt de testene, om det er noe annet som kan ha gitt utslag. At kreft kunne gi utslag var noe jeg ikke hadde en anelse om, og sånne ting er fint å vite, selv om det mest sannsynlig ikke er det. 

- og ja, innerst inne visste jeg at jeg kunne være gravid, jeg har jo hatt ubeskyttet sex så det håpet er der alltid. Jeg fortsatte å teste fordi mens var litt merkelig og jeg har følt at noe er galt. Og dessuten så synes jeg det er kjempe kjekt å høre andres erfaringer og hva de har opplevd.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Theakri skrev:

hehe, nei. vil ikke at dere skal overbevise meg. Her inne er alle sammen i samme båt, og når testene mine blir positiv selv om jeg så og si vet at jeg ikke er gravid (noe jeg fikk bekreftet i dag) så er det klart jeg lurer på om noen har erfaringer eller lignende. med eventuelt de testene, om det er noe annet som kan ha gitt utslag. At kreft kunne gi utslag var noe jeg ikke hadde en anelse om, og sånne ting er fint å vite, selv om det mest sannsynlig ikke er det. 

- og ja, innerst inne visste jeg at jeg kunne være gravid, jeg har jo hatt ubeskyttet sex så det håpet er der alltid. Jeg fortsatte å teste fordi mens var litt merkelig og jeg har følt at noe er galt. Og dessuten så synes jeg det er kjempe kjekt å høre andres erfaringer og hva de har opplevd.  

Hvordan vet du nå at du helt sikkert ikke er gravid? 

Anonymkode: 7df89...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du nå at du helt sikkert ikke er gravid? 

Anonymkode: 7df89...8ad

Nei, regner med jeg ikke er gravid når testene i dag var negative. Har også vært hos legen å tatt blodprøve i dag som jeg sikkert får svar på i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...