Gå til innhold

Adoptere hund fra Portugal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste hundene er ikke valper. De fleste er hunder fra 5 mnd til 3 år ish. Og det er en organisasjon, hvor alle som er medlem av denne gruppen har adoptert hunder gjennom denne organisasjonen. Ingen av hundene har vært syke etter de kom til Norge, fordi de holdes i karantene i Portugal før de blir sendt med fly til Norge. Flere har også blitt adoptert av familier i Portugal, så det er slettes ikke alle som kommer til norge. Og flere av disse hundene ser helt forferdelige ut når de først finner de, så det er helt utelukket at dette er noe de gjør mot hundene selv for å få det til å se mer realistisk ut. De jobber gratis og hundene koster heller ingenting å adoptere. Og dersom det hadde vært "pirater" som bare drev svindel og stjal hunder fra sine hjem så hadde de nok tatt seg skyhøy betaling for både det ene og det andre..

Anonymkode: 91af5...e63

Nettopp!  Det er IKKE ulovlig å importere hunder,MEN ansvarlige nye eiere må ta alt av vaksiner meget seriøst! Folk som organiserer adopsjon slik er i 99% ufattelige gode mennesker, de får  IKKE betalt store summer!

Og jeg er eitrende forbannet over enkelte som skriver disse hundene er helt umulige å med å gjøre!  De aller aller fleste blomstrer og er elskelige!   Jeg har masse erfaring med redningsaksjoner og ser hunder som har blitt utsatt for de mest grufulle ting og de fleste rehabiliteres og ender opp i barnefamilier !    

Om folk virkelig brydde seg om hundrr så STÅ OPP MOT GRÅDIGE FORFERDELIG oppdretter i Norge. Det er syke, innalvs raser som folk betaler store dommer for å skape. DET  er forkastelig!. Jeg kjenner det inn i hjerteroten hver gang jeg ser spesifikke raser som tydelige er syke.

Det er en rasisme  (!) i forhold til de ofte  mye sterkere,sunnere og genetisk overlegne blandingshundene. Hilsen ei  masse erfaring! 

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Leo skrev:

Jeg unngår kontakt med importerte hunder så godt det lar seg gjøre og det vet jeg om mange andre hundeeiere som gjør også. Og kommer noen trekkende med sin "gatehund" og skal hilse, så har jeg ingen problemer med å si fra. Jeg har også sett folk og hunder forlate kurs og andre aktiviteter på grunn av frykt for smitte. Og hvor hyggelig er det?

Man kan ikke vaksinere mot dvergbendelorm. Og det er ganske riktig ikke vi som skal ha hunden, men det er vi som får sykdommene og parasittene.

Du vet lite og jeg finner det STYGT og ondskapsfult i måten du omtaler blandingshunder! Hadde du brydd deg om hunders helse hadde du jobbet 24/ 7 imot dritt oppdretter i Norge!

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet lite og jeg finner det STYGT og ondskapsfult i måten du omtaler blandingshunder! Hadde du brydd deg om hunders helse hadde du jobbet 24/ 7 imot dritt oppdretter i Norge!

Anonymkode: 9182a...c56

Hvor forsvarer Leo dårlig oppdrett? Eller mener du at alle oppdrettere er dritt?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS-  ta adopsjons prosessen seriøst, sørg for alt av nødvendige vaksiner. Ikke hør på disse rasistiske innalv elskerne. Det er IKKE ULOVLIG å importere hunder og mange her i tråden vil kun beskytte syke raser i Norge.  

Jeg har troen på at dette går bra .

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet lite og jeg finner det STYGT og ondskapsfult i måten du omtaler blandingshunder! Hadde du brydd deg om hunders helse hadde du jobbet 24/ 7 imot dritt oppdretter i Norge!

Anonymkode: 9182a...c56

Hvor har jeg nevnt blandingshunder? Men det er vel heller du som vet lite hvis du tror at all oppdrett er dårlig oppdrett og at genetiske svakheter forsvinner av seg selv hvis man blander to eller flere raser...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ArtyFarty skrev:

Hvor forsvarer Leo dårlig oppdrett? Eller mener du at alle oppdrettere er dritt?

Vel, det skinner igjennom om leser "kommer trekkende "med gatehunder. Tviler sterkt på om vedkommende står på barrikadene imot ondskapsfulle  kjøpere og oppdrettere. Hvem vet.

Nei, alle oppdrettere er ikke håpløst kyniske.

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det skinner igjennom om leser "kommer trekkende "med gatehunder. Tviler sterkt på om vedkommende står på barrikadene imot ondskapsfulle  kjøpere og oppdrettere. Hvem vet.

Nei, alle oppdrettere er ikke håpløst kyniske.

Anonymkode: 9182a...c56

Du gir i alle fall inntrykk av at du vet - men det gjør du altså ikke. Det er svært mange som er imot import av gatehunder, deriblant alle faginstanser. Hvilken kompetanse innehar du som mener du vet bedre enn veterinærer og andre faginstanser?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

Hvor har jeg nevnt blandingshunder? Men det er vel heller du som vet lite hvis du tror at all oppdrett er dårlig oppdrett og at genetiske svakheter forsvinner av seg selv hvis man blander to eller flere raser...

Du nevnte "trekkende med gatehunder"så sier du liksom ifra ,nåde om disse, gårsdagens søppel nærmer seg .  Eller var det ment positivt...not. 

Nei jeg tror ikke syke raser plutselig blir friske med bitte litt friskt blod. Dessverre.

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Du gir i alle fall inntrykk av at du vet - men det gjør du altså ikke. Det er svært mange som er imot import av gatehunder, deriblant alle faginstanser. Hvilken kompetanse innehar du som mener du vet bedre enn veterinærer og andre faginstanser?

Jeg gjentar, det er ikke ulovlig å importere!  De som adopterer har stort ansvar for å, dobbeltsjekke , vaksinere , sterilisere, ja ta ansvar. Det vet jeg. 

Veterinærer har mange ganger gått ut mot elendig oppdrett forøvrig  , enkelte mener noen raser  bør dø ut. Lite fokus blant den jevne mann i gata der...Men en enorm skepsis jeg tror bunner i noe dypere enn hva du henviser til. En ubevisst frykt for det ukjente og en proteksjonisme.  

Men igjen- de som importerere må ts ansvar....som alle som anskaffer dyr må.

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leo skrev:

Jeg unngår kontakt med importerte hunder så godt det lar seg gjøre og det vet jeg om mange andre hundeeiere som gjør også. Og kommer noen trekkende med sin "gatehund" og skal hilse, så har jeg ingen problemer med å si fra. Jeg har også sett folk og hunder forlate kurs og andre aktiviteter på grunn av frykt for smitte. Og hvor hyggelig er det?

Unngår du også uvaksinerte hunder? Har du barn og må de unngå uvaksinerte barn? Hva med uvaksinerte voksne? Innvandrere med "allslags farlige sykdommer", unngår du de også?

Anonymkode: 82c95...f96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjentar, det er ikke ulovlig å importere!  De som adopterer har stort ansvar for å, dobbeltsjekke , vaksinere , sterilisere, ja ta ansvar. Det vet jeg. 

Veterinærer har mange ganger gått ut mot elendig oppdrett forøvrig  , enkelte mener noen raser  bør dø ut. Lite fokus blant den jevne mann i gata der...Men en enorm skepsis jeg tror bunner i noe dypere enn hva du henviser til. En ubevisst frykt for det ukjente og en proteksjonisme.  

Men igjen- de som importerere må ts ansvar....som alle som anskaffer dyr må.

Anonymkode: 9182a...c56

Problemet er at uansett hvor mye man sjekker, dobbeltsjekker osv, så er det likevel en risiko. Og nettopp derfor går alle faginstanser ut og advarer mot import av såkalte gatehunder. Det er ikke ulovlig, men det kommer sannsynligvis til å bli det siden det åpenbart fremdeles er noen som ikke forstår alvoret. Det igjen kommer til å ramme seriøst oppdrett fordi det igjen blir vanskelig å søke ut av Norge for å finne gode avlsdyr og unngå innavl.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjentar, det er ikke ulovlig å importere!  De som adopterer har stort ansvar for å, dobbeltsjekke , vaksinere , sterilisere, ja ta ansvar. Det vet jeg. 

Veterinærer har mange ganger gått ut mot elendig oppdrett forøvrig  , enkelte mener noen raser  bør dø ut. Lite fokus blant den jevne mann i gata der...Men en enorm skepsis jeg tror bunner i noe dypere enn hva du henviser til. En ubevisst frykt for det ukjente og en proteksjonisme.  

Men igjen- de som importerere må ts ansvar....som alle som anskaffer dyr må.

Anonymkode: 9182a...c56

Den skjønte jeg ikke helt - mener du faginstansene kommer med sine anbefalinger basert på frykt for det ukjente og en proteksjonisme? Ikke fagkunnskap om parasitter? Nei, det er pr i dag ikke forbud, men veterinærforeningen ønsker faktisk et forbud mot all import av gatehunder. Tror du det ønsket baserer seg frykt eller kunnskap?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ArtyFarty skrev:

Jeg må bare spørre dere som mener det er greit: Hvilken utdanning har dere, siden deres ekspertise er bedre enn den som besittes av Mattilsynet, veterinærinstituttet og FHI? 

Har ingen tillit til de instansene du nevner. Mattilsynet forbyr kosttilskudd som virker og anbefaler oppdrettsfisk, veterinærene anbefaler Royal Canin og annet tørrfor som eneste mat samtidig som de lurer på hvorfor dyrene får nyreproblemer, og FHI blir aldri ferdig med å legge til stadig mer meningsløse vaksiner i programmet sitt, og stadig flere doser av de allerede eksisterende når de ikke virker. Ingen av dem aner hva helse er.

Anonymkode: 82c95...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unngår du også uvaksinerte hunder? Har du barn og må de unngå uvaksinerte barn? Hva med uvaksinerte voksne? Innvandrere med "allslags farlige sykdommer", unngår du de også?

Anonymkode: 82c95...f96

Hvorfor går du til angrep på meg som person?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Leo skrev:

Hvorfor går du til angrep på meg som person?

Jeg går ikke til angrep på deg som person, jeg lurer på hva du er redd for og ikke, og hvorfor. Er det farligere for hunden din å være i nærheten av en importert gatehund enn en uvaksinert norsk hund?

Anonymkode: 82c95...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det farligere for hunden din å være i nærheten av en importert gatehund enn en uvaksinert norsk hund?

Anonymkode: 82c95...f96

Ja det er det fordi det er helt andre (forelpig) sykdommer de kan drasse med seg hit.

Anonymkode: a6b6b...bce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke til angrep på deg som person, jeg lurer på hva du er redd for og ikke, og hvorfor. Er det farligere for hunden din å være i nærheten av en importert gatehund enn en uvaksinert norsk hund?

Anonymkode: 82c95...f96

Er ikke det rimelig åpenbart? Problemet er jo nettopp at importerte gatehunder er potensielle bærere av sykdommer/parasitter det enten ikke finnes vaksine mot eller som det er uvanlig å vaksinere mot. I verste fall finnes det verken vaksine eller behandling, Norske hunder har gjerne sykdommer/parasitter som er vanlige i Norge og disse er mine vaksinerte i stor grad beskyttet mot evt. er de forholdsvis enkle å behandle. Smittepresset i Norge er også lavt, bl.a. på grunn av klimaet, sammenlignet med de landene hvor gatehundene gjerne kommer fra, Men dette må du jo vite?! :klo: 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Leo skrev:

Hvorfor går du til angrep på meg som person?

Om det første gangen paranoid oppførsel et påpekt et det jaggu på tide.  Hadde ledd I barten hadde jeg frykten I en persons øyne,  som hastet seg på den andre siden av gaten. Sorry.  Hadde det vært apokalypden neste så hadde nok myndighetene grepet inn ser du.

Til og med det norske Mattilsynet. Det er innbitte adopsjons hatere her,  som tar alt Mattilsynet vagt nevner.  Apokalypsen kommer ikke ennå....

Jeg vet ikke om jeg har tiltro til mattilsynet når jeg tenker meg om, noe så tafatt skal man lete lenge etter. HVOR mange ganger har ikke de bare stått på siden og sett på mishandling av dyr ! De har hatt verktøy til å gripe inn men de LAR de verste folka og bønder fortsette grov mishandling. En liten advarel klarer de å hoste opp.

Jeg  vet godt det er mange steg å følge I en forsvarlig adopsjons prosess!,  men rasistiske paranoide har jeg lite tiltro til. De har sin egen agenda, tipper de vil  beskytte Norge mot avskum fra stygge utlandet. 

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Leo skrev:

Er ikke det rimelig åpenbart? Problemet er jo nettopp at importerte gatehunder er potensielle bærere av sykdommer/parasitter det enten ikke finnes vaksine mot eller som det er uvanlig å vaksinere mot. I verste fall finnes det verken vaksine eller behandling, Norske hunder har gjerne sykdommer/parasitter som er vanlige i Norge og disse er mine vaksinerte i stor grad beskyttet mot evt. er de forholdsvis enkle å behandle. Smittepresset i Norge er også lavt, bl.a. på grunn av klimaet, sammenlignet med de landene hvor gatehundene gjerne kommer fra, Men dette må du jo vite?! :klo: 

Vi blir vel zombier snart hele gjengen -:).

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...