Gå til innhold

Førskolelærer som miljøterapeut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg jobber på en avlastningsbolig og litt i en omsorgsbolig, og vi har hatt en førskolelærer som miljøterapeut. en miljøterapeut får lik lønn som vernepleiere (altså 3-årig utdanning). hos oss har det flere ganger vær utlyst ledige stillinger som miljøterapeut :-) vil bare legge til at det er ganske vanlig at man må løfte litt og utføre noen tunge stell innimellom i helsevesenet (kommer jo an på hva slags brukere som er der), men man skal jo forhåpentligvis ha opplæring i hvordan løfte riktig og gode hjelpemidler tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS!

Jeg er lærer og jobber som miljøterapeut i barnebolig. I vår virksomhet er det også avlastningsbolig og voksenboliger. Vi er mange miljøterapeuter, og noen av oss er barnehagelærere.😊 Så det ER håp.😊 Vi gir ut medisiner, for vi får medisinkurs som gjør oss i kvalifisert til det, men vi kan ikke legge medisin i dosetter etc. Vi kan altså gi ut ferdig dosert medisin/gi behovsmedisin (stesolid etc) osv.  

 

Ta kontakt med boliger du kan tenke deg jobb i, og selg inn deg selv. Det gjorde jeg! De søkte etter sykepleiere, vernepleiere, men jeg fikk også jobb, og jeg stortrives! Det faglige miljøet er kjempebra, kollegene supre, og brukerne herlige. Mange tøffe tak (selvskading, vold mot oss etc), men trives svært godt. 

Anonymkode: 81981...946

Hvordan er lønningene sammenlignet med lærerlønna ? Jeg er også lærer og kunne godt tenkt meg noe annet... Men vil selvfølgelig ikke gå ned i lønn! 

Anonymkode: 464fe...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, fresia skrev:

jeg jobber på en avlastningsbolig og litt i en omsorgsbolig, og vi har hatt en førskolelærer som miljøterapeut. en miljøterapeut får lik lønn som vernepleiere (altså 3-årig utdanning). hos oss har det flere ganger vær utlyst ledige stillinger som miljøterapeut :-) vil bare legge til at det er ganske vanlig at man må løfte litt og utføre noen tunge stell innimellom i helsevesenet (kommer jo an på hva slags brukere som er der), men man skal jo forhåpentligvis ha opplæring i hvordan løfte riktig og gode hjelpemidler tilgjengelig.

Tusen hjertelig takk for svaret :)  høres bra ut! Da får jeg bare prøve å søke :)  har hatt noen jobber innen helsevesenet før, så er forberedt på litt løft. Det går også fint, pluss noen hjelpemidler som kan være til hjelp. Takk igjen! 

Anonymkode: f5596...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en teamleder i bolig for mindreårige flyktninger, som er utdannet førskolelærer. Hun er ryddig og redelig, flink med folk, men faglig...nei. Bare, nei. Ikke har hun videreutdanning heller. Men jeg vet at det finnes verre sjefer, så jeg ligger lavt og prøver å ikke vise at jeg er oppgitt. 

Så er hun der kunnpå dagtid, så jeg og mine kolleger tar en del faglige diskusjoner på kveldstid når hun ikke er der, så jobber hun mer med papir-/kontorarbeid. 

Win-win.

Anonymkode: acc88...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en teamleder i bolig for mindreårige flyktninger, som er utdannet førskolelærer. Hun er ryddig og redelig, flink med folk, men faglig...nei. Bare, nei. Ikke har hun videreutdanning heller. Men jeg vet at det finnes verre sjefer, så jeg ligger lavt og prøver å ikke vise at jeg er oppgitt. 

Så er hun der kunnpå dagtid, så jeg og mine kolleger tar en del faglige diskusjoner på kveldstid når hun ikke er der, så jobber hun mer med papir-/kontorarbeid. 

Win-win.

Anonymkode: acc88...c9b

Men da tenker du på hun som person da, høres det ut som. Sjefer kan være dårlige uansett alder, kjønn og utdanning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror er lærer og jobber som leder på en kommunal institusjon på Østlandet. Han ansetter førskolelærere i miljøterapautstillinger hos seg rett som det er. Jeg er førskolelærer og har søkt både miljøterapeut og miljøarbeider stillinger uten hell her jeg bor. Har snakket med min bror og han er sjokkert over at jeg ikke kommer til intervju engang. Etter å ha snakket med min bror tok jeg kontakt med en tillitsvalgt i kommunen og hun sa at som miljøarbeider er jeg for dyr å ansette (pga utdannelsen) og som terapeut vil kommunen her ha sykepleiere eller personlig egnethet mtp brukergruppen (så da må man jo komme til intervju). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Sulosi skrev:

Min bror er lærer og jobber som leder på en kommunal institusjon på Østlandet. Han ansetter førskolelærere i miljøterapautstillinger hos seg rett som det er. Jeg er førskolelærer og har søkt både miljøterapeut og miljøarbeider stillinger uten hell her jeg bor. Har snakket med min bror og han er sjokkert over at jeg ikke kommer til intervju engang. Etter å ha snakket med min bror tok jeg kontakt med en tillitsvalgt i kommunen og hun sa at som miljøarbeider er jeg for dyr å ansette (pga utdannelsen) og som terapeut vil kommunen her ha sykepleiere eller personlig egnethet mtp brukergruppen (så da må man jo komme til intervju). 

Takk for et godt og utfyllende svar! Søker du på stillinger der de hovedsaklig søker vernepleiere, eller litt forskjellig? 

Anonymkode: f5596...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et godt og utfyllende svar! Søker du på stillinger der de hovedsaklig søker vernepleiere, eller litt forskjellig? 

Anonymkode: f5596...f90

Jeg søker kun på miljøterapautstillinger eller miljøarbeider. At jeg på sistnevnte stillinger må godta lavere lønn bryr meg ikke. Jeg vil bare ha en jobb jeg kan trives i. Er I bhg nå og blir syk av miljøet og div der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sulosi skrev:

Jeg søker kun på miljøterapautstillinger eller miljøarbeider. At jeg på sistnevnte stillinger må godta lavere lønn bryr meg ikke. Jeg vil bare ha en jobb jeg kan trives i. Er I bhg nå og blir syk av miljøet og div der.

Ok, takk :) er enig med deg der. Om jeg ikke får den høyeste lønna gjør det ikke noe, vil bare være i jobb.

Anonymkode: f5596...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...