Gå til innhold

Yrke/utdanning for en som ikke liker å omgås mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er desverre ikke så dreven når det gjelder sosial dynamikk, og liker jobber hvor jeg kan holde på mest mulig alene, det er da jeg trives og får jobbet effektivt. Høy lønn er ikke et krav, fysisk arbeid er greit så lenge det ikke er veldig mannsdominerte yrker, og jeg har nok ca. gjennomsnittlig intelligens og læreevne. Forslag til aktuelle yrker eller utdanninger?

Anonymkode: 83df3...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, stian42 skrev:

vil tro lokforer, kjore hogstmaskin, osv

disse yrkene er mannsdominerte

Anonymkode: da5ee...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

disse yrkene er mannsdominerte

Anonymkode: da5ee...a20

Ja, og så?

Anonymkode: 353b9...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers kan jeg jo foreslå informatikk og bli programmerer. Du trenger gode karakterer og avansert matte da.

Anonymkode: 353b9...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bioingeniør. Du må komme deg gjennom blodprøvetakingen i praksisen, men etter utdanningen kan du jobbe med mikrobiologi eller patologi. Du har selvfølgelig kollegaer rundt deg, men slipper kontakt med pasienter/kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sapree skrev:

Arkivar/bibliotekar 

Veldg dårlig forslag. En bibliotekar må omgås lånerene "hele tiden", og ha gode sosiale egenskaper for å kunne finne ut hva lånerne virkelig trenger. En arkivar må også hjelpe kundene med å finne igjen det arkiverte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor del av studiet til bibliotekar går ut på nettopp det med sosial interaksjon, så det er nok ikke en bra vei hvis man vil være mesy mulig alene. Det er også veldig fokus på teamarbeid of tett jobbing med kolleger mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan jeg jo foreslå informatikk og bli programmerer. Du trenger gode karakterer og avansert matte da.

Anonymkode: 353b9...4e0

Vell, det er for ingeniør studiene. 

Jeg jobber som systemutvikler , og for det meste holder det med å telle.

Men selv om du jobber mye alene , må man snakke med prosjekt leder, utviklings leder, teamet, test leder og kunder i noen tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Takk for gode forslag, dere. :)

Renhold/vaskedame har jeg tenkt på. Vurderer å ta fagbrev (voksenkurs) hvis jeg ikke finner noe mer aktuelt.

Bioingeniør virker også interessant.

Anonymkode: 83df3...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du å drive med da? Er du mest glad i å jobbe praktisk eller kunne du også tenke deg teoretiske jobber med mye lesing og skriving? Hvilket fag foretrakk du på ungdomskole/vgs? Er du glad i realfag? Liker du skole?

Jeg tror det finnes mange jobber hvor du ikke trenger å være så sosial, kanskje det blir lettere å komme med forslag hvis du gir oss litt informasjon om dine interesser.

Den mest usosiale jobben jeg har hatt var da jeg jobbet på kontor med å registrere helseopplysninger på data. Satt for meg selv hele dagen uten kontakt med andre. Ellers går det an å være nattresepsjonist, eller andre yrker som jobber på natta. Et annet eksempel er vekter som har ansvar for brannrunde eller følge med på overvåkningskamera på natta.

Hvis du ønsker høyere utdanning så er det ofte mindre obligatorisk og mindre samarbeid ved universiteter. Du kan jo ta en bachelor, master og så gå over til doktorgrad og forskning. Det er nok ganske varierende hvor mye man samarbeider med andre innenfor forskning. Velg et teoretisk fagfelt hvor man enten simulerer ting på data, samler prøver av natur/dyr eller ser på gamle skrifter, slik at du slipper å involvere mennesker i forskningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan jeg jo foreslå informatikk og bli programmerer. Du trenger gode karakterer og avansert matte da.

Anonymkode: 353b9...4e0

Det er av samme grunn som TS at jeg har gått for denne retningen, informatikk så spesialiser meg i C#.Net og C++. Det er stor etterspørsel etter programmerere og lønnen er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, seips skrev:

Hva liker du å drive med da? Er du mest glad i å jobbe praktisk eller kunne du også tenke deg teoretiske jobber med mye lesing og skriving? Hvilket fag foretrakk du på ungdomskole/vgs? Er du glad i realfag? Liker du skole?

Jeg tror det finnes mange jobber hvor du ikke trenger å være så sosial, kanskje det blir lettere å komme med forslag hvis du gir oss litt informasjon om dine interesser.

Den mest usosiale jobben jeg har hatt var da jeg jobbet på kontor med å registrere helseopplysninger på data. Satt for meg selv hele dagen uten kontakt med andre. Ellers går det an å være nattresepsjonist, eller andre yrker som jobber på natta. Et annet eksempel er vekter som har ansvar for brannrunde eller følge med på overvåkningskamera på natta.

Hvis du ønsker høyere utdanning så er det ofte mindre obligatorisk og mindre samarbeid ved universiteter. Du kan jo ta en bachelor, master og så gå over til doktorgrad og forskning. Det er nok ganske varierende hvor mye man samarbeider med andre innenfor forskning. Velg et teoretisk fagfelt hvor man enten simulerer ting på data, samler prøver av natur/dyr eller ser på gamle skrifter, slik at du slipper å involvere mennesker i forskningen.

Jeg er vant til å jobbe praktisk og trives med det, men kunne nok også ha jobbet på et kontor. Har ikke noe imot rutinejobb. Viktigst å unngå for stor psykisk belastning, trenger bare en jobb jeg kan leve med og hvor det ikke er vanskelig å få fast stilling, alt annet blir bonus.

Vanskeligheter ift. skole har hovedsaklig vært pga. sosiale problemer. Tror det vil gå bedre nå som jeg er litt eldre, kanskje noe tilrettelegging og oppfølging hadde vært mulig også. Mulig jeg vil prøve meg på et lettere årsstudie av noe slag hvis jeg klarer å velge et felt, så vet jeg kanskje litt mer konkret hva som er realistisk ift. høyere utdanning.

Er glad i realfag, men avansert matematikk kan bli vanskelig. Naturfag generelt er interessant, labfag var favoritten da jeg var yngre. Leser endel om helse og medisin på hobbybasis, men eventuelt studie blir vel på et litt annet nivå.

Nattresepsjonist og vekter var også gode forslag.

Anonymkode: 83df3...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bonde. Jeg er verdens mest ensomme menneske. Ensomheten eter meg opp innenfra,  men har en god del geiter som elsker meg høyt. 

Anonymkode: f2cef...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...