Gå til innhold

hva er sannsynligheten for at man dør ved trikk påkjørsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er sannsynligheten for at man dør om man blir påkjørt og havner under banen?

Anonymkode: eb627...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det interessant å vite?

Anonymkode: ddc4d...d83

Er litt interessant å få vite om sånne ting. 

Anonymkode: eb627...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 tonn+ i bevegelse over smale metallskinner trenger ikke mye bevegelse for å medføre voldsom/kritisk skade og/eller død.

Utfallet handler om på hvilken måte man blir truffet og i hvilken hastighet.

Hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: 91fee...b8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

60 tonn+ i bevegelse over smale metallskinner trenger ikke mye bevegelse for å medføre voldsom/kritisk skade og/eller død.

Utfallet handler om på hvilken måte man blir truffet og i hvilken hastighet.

Hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: 91fee...b8d

Tusen takk for svaret , bare lurte på det. 

Ikke noe spesielt. 

Anonymkode: eb627...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, amativeReflection skrev:

Under banen? 

Tror sannsynligheten er minimal, trikker kjører gørrsakte.

Takk for svaret 

Anonymkode: eb627...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ville beina og kanskje en arm eller to blitt kuttet av, du blir liggende uten å kunne forflytte deg, blødende og i sjokk og tenke " hva faen var det jeg gjorde nå!? For en idiot jeg er! Nå kan jeg aldri mer gå på turer med hunden min, gå i fjellet, nyte naturen i ulendt terreng, vade over bekker eller stå på ski om jeg vil det. Nå er jeg lenket til rullestolen for resten av livet. Ikke kan jeg gre mitt eget hår heller fordi jeg har ikke armer. Folk må hjelpe meg på dass, tørke meg i ræva etter jeg har bommelommet og alle vet konsistensen på min siste avføring!"

Anonymkode: d9e09...c46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sannsynligheten for at man dør om man blir påkjørt og havner under banen?

Anonymkode: eb627...398

32,8%

Anonymkode: 46711...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

Hvis du av en eller annen grunn skal se på dette som en utvei fra livet, så vil jeg advare deg at det et heller stor sannsynlighet at du får store varige skader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjansen for amputasjon og andre kvestelser er sikkert minst like høy. Dt blir mange som ser det, så ambulanse vil komme raskt til for å gi livreddende forstehjelp. Derfor er sjansen stor for at man overlever, men som funksjonshemmet resten av livet. 

Anonymkode: 5a22f...da5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også på at du vil belaste en sjåfør for resten av livet. Tror ikke det er enkelt å leve et liv der man har sett en kvestet person under trikken sin, eller føle at man er grunnen til at noen døde. Finnes lastebilsjåfører som utviklet PSTD etter at en som ville ta selvmord kjørte inn i lastebilen deres

Anonymkode: 1b5e4...af3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Lykke til videre.

Vennlig hilsen
lillesky (moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...