Gå til innhold

Han slo og jeg vil sjekke hodet på legevakta - tyster de til politiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg trodde var drømmemannen slo meg så hardt i hodet i kveld at det sa pang innvendig og akuratt som at hjernen og synet flashet hvitt. Synet var uklart i noen sekunder men det gjorde ikke altfor vondt (har kjent værre slag), ble ikke svimmel mer enn et sekund og jeg merker ikke noe etter slaget lenger. Lurer allikevel på om det kan være greit å dra på legevakta i morgen pga det hvite flashet for det har jeg aldri fått før. Noen som vet hva jeg mener?  

Det jeg er bekymret over er om legevakta vil vite hvem som står bak eller blander inn politiet om jeg ikke vil si noe mer enn at jeg ble slått?  

Vil ikke tyste på han , er straff nok at jeg kastet telefonen hans til helvete å ba han aldri kontakte meg igjen. Vil ikke ha noe med han å gjøre eller retts greier og styr.  

Er det noe poeng i å dra på legevakta når det ikke gjør vondt og dagen etter hendelsen?  

Anonymkode: 340e5...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo jeg kjenner det faktisk litt mellom tinningen og pannen der han traff.. 

Anonymkode: 340e5...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hva skjedde ts?

Hvor lenge har dere sett hverandre?

Var han påvirket av noe slag?

Anonymkode: 23852...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke være nødvendig å stikke til legevakten for noe slikt. Det er en liten sjangse for dødelig hjerneblødning, men ingen grunn til å være hysterisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legvakten kontakter ikke politiet. Dersom du skulle ønske å anmelde, må du selv stå for det.

Det er forøvrig ikke noe poeng i å lyve om hva som skjedde. Du skal ha hjelp for det sm faktisk er skjedd. Legevakten er ikke interessert i hva gjerningsmannen heter, men de trenger et korrekt fremstilt handlingsforløp for å yte deg riktig hjelp.

Taushetsplikten gjelder. Du har ingen ting å være redd for.

Anonymkode: ebdbf...950

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde anmeldt han. Tenk hvis han gjør det samme igjen mot andre.

Anonymkode: 23852...b0d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MajorasMaske skrev:

Det vil ikke være nødvendig å stikke til legevakten for noe slikt. Det er en liten sjangse for dødelig hjerneblødning, men ingen grunn til å være hysterisk.

Det kan ikke du vite. Sannsynligvis er ikke noe alvorlig skjedd, men harde slag mot hodet bør alltid følges opp. Det er mange skademekanismer ved slike tilfeller, og en klinisk undersøkelse for å utelukke behandlingstrengende traume er faktisk viktig.

Anonymkode: ebdbf...950

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot være å gå til legen med en skade etter et slag mot pannen/nesen for noen år siden. Da jeg siden nevnte det for legen, ble hun rasende. Det var et farlig slag, jeg kunne ha dødd av det.

Så jeg sier sjekk det ut!

Anonymkode: 388fc...9d5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle tenker som TS, så vil han alltid slippe unna med vold. Og om en anmelder en gang risikerer hun å aldri bli trodd for hans rulleblad er rent

Anonymkode: d4daf...500

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom alle tenker som TS, så vil han alltid slippe unna med vold. Og om en anmelder en gang risikerer hun å aldri bli trodd for hans rulleblad er rent

Anonymkode: d4daf...500

Det er et godt poeng - men det åpner ikke for at taushetsplikten kan oppheves, og det er det ts spør om. Ts står fritt til selv å anmelde, men ønsker ikke det. Legevakten kan ikke inngi anmeldelse uten hennse samtykke. Da begår de et lovbrudd.

Anonymkode: ebdbf...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, det aller viktigste er nok at du får noen til å sjekke hvordan det går med hodet ditt.

Hvis de begynner å spørre og grave om hvem som gjorde det, kan du si hva som skjedde da dette kan være relevant informasjon til de som skal se til eventuelle skader du har, men du kan alltids nekte å navngi personen. Nå vet jeg ikke så mye om hvordan sånt fungerer, men de kan jo ikke fysisk tvinge noe navn ut av deg...? Jeg ser ikke for meg at legevakten vrir om armen din til de får et navn ut av deg. De kan sikkert komme til å anbefale at du anmelder, og fortelle deg hvordan du gjør det, men når alt kommer til alt er det opp til deg om du vil navngi personen.

Nå synes jeg personlig at du bør anmelde og at du bør fortelle noen om hvem som gjorde dette mot deg, for din egen sikkerhet og andre potensielle folk personen skader senere. Men aller, aller viktigst er det nok at du kontakter legevakta, får hodet ditt sett på/hørt på dine symptomer, også tar du resten senere. En ting om gangen.

Håper det ordner seg for deg.

Anonymkode: 22d16...ca9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å anmeld så han får sin straff og ikke gjør det mot flere. Du bør gå til legevakten i morgen. Ikke la idioten få gå ustraffet for dette. Det er bare idioti og ikke la voldelige få straff! Han vil nok gjøre det mot andre også og ingen fortjener å bli slått med mindre det er selvforsvar.

Håper det går bra med deg. Gå til legevakten for sikkerhetsskyld i morgen. I det minste ringe de og si hva som har skjedd om de mener det er lurt at du får en sjekk.

Endret av MrGreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt en gang fem meter rett ned, landet ikke på bena men rettere sagt ene rompeballen... Uansett, da så jeg dette hvite lyset du snakker om, husker ikke hvor lenge dette varte da dette er 20 år siden, men det varte alt fra 5 sekunder til et halvt minutt. Husker det godt da jeg tenkte at det her er ikke helt normalt, det ble jo lyst som bare pokker, men så ble det gradvis normalt lys igjen og jeg fortalte de som så ulykken om lyset og ba dem skaffe meg hjelp... På sykehuset spurte jeg dem ikke om lyset da jeg hadde annet å tenke på i og med at dem trodde jeg hadde brukket ryggen, heldigvis hadde jeg ikke det...

Tok ikke skade, hva jeg vet om selv i alle fall, av å bokstavlig talt se lyset... Tror kanskje det kan skje dersom hjernen får seg en liten trøkk mot skallen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo dra til legevakten og få det sjekket. Husk at det er mange andre som havner i slagsmål osv. i løpet av en helg, så det er ikke sånn at de vil bli så sjokkerte og gjøre et stort nummer av det. De respekterer nok ditt valg om å ikke angi gjerningsmannen.

Anonymkode: 91764...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har selv sett det hvite lyset da bjeg falt stygt på rumpen og hele ryggsøylen fikk seg en sjokkbevegelse. Det var så vondt at jeg også var nær ved å svime av. Siden hodet ikke var utsatt for slag, gikk jeg heller ikke til lege. Hadde jeg blitt slått mot hodet hadde jeg gått til lege for dokumentasjon.

 Dersom du har vondt i hodet, er svimmel eller kvalm nå må du ihvertfall gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde anmeldt han. Tenk hvis han gjør det samme igjen mot andre.

Anonymkode: 23852...b0d

Eller dreper TS neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på legevakten og sier at noen slo deg i hodet tror jeg helst de driter en lang dag i hvem som eventuelt har slått deg. De får vel inn x antall folk som er slått og banket opp og ikke husker en plukk rundt det fordi de var drita og alt sånt til dagen likevel.

Anonymkode: 612fd...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...