Gå til innhold

Samboer ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Snadder skrev:

Hvordan går det ts?

Han kom hjem 5 i natt og gikk rett og la seg. Han skulle levere noe hos sin far nå på formiddagen men kommer nok snart inn døren igjen. Pulsen min er skyhøy og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har sovet minimalt i natt og ikke snakket med ham. Vet ikke hva jeg skal si. Orker ikke den kranglingen mer. Men samtidig så er det så mange andre ting som gjør ham til en bra fyr så er vanskelig å sortere tanker og følelser nå..

Anonymkode: 80d1d...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han kom hjem 5 i natt og gikk rett og la seg. Han skulle levere noe hos sin far nå på formiddagen men kommer nok snart inn døren igjen. Pulsen min er skyhøy og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har sovet minimalt i natt og ikke snakket med ham. Vet ikke hva jeg skal si. Orker ikke den kranglingen mer. Men samtidig så er det så mange andre ting som gjør ham til en bra fyr så er vanskelig å sortere tanker og følelser nå..

Anonymkode: 80d1d...68aa

Huff. Har desverre ikke så mange råd å gi deg. Men pust med magen, gjør ting som er meningsfullt for deg og ikke la han slippe unna med slik oppførsel! sender deg en klem og varme tanker.

:hug: hold oss oppdatert

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem TS. Vit at du har støtte i det du beskriver og føler. Jeg har vært i samme situasjon som deg og fant vel ut at sånn kan jeg ikke bli behandlet. Det var samme type atferd, hvor han gned det inn og beskyldte meg for å være den som var vanskelig og ødela. 

Det er ødeleggende å være i et slikt forhold, man får lav selvtillit og verdigheten synker på bunn. Jeg kunne ønske jeg hadde noen konkrete råd men forstår at din situasjon er annerledes enn min var, nå som dere skal ha barn sammen. Det som er sikkert, både for deg og barnet sin del, er at dette må ta slutt ganske med en gang hvis dere skal være sammen. Det finnes familieråd i kommunen som dere kan henvende dere til nå som dere skal ha barn. Ellers støtter jeg forslaget her om å la han innse sine feil når det er "for sent", som mange menn dessverre gjør. Jeg vet ikke hvor holdbart det er, men kanskje han hadde hatt godt av at du sa takk for deg. Og eventuelt ga han en ny sjanse etter en tid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Sambo gikk ut døren for over 2 timer siden og har enda ikke kommet hjem igjen. Han skulle levere en henger til sin far, men han har tatt sin egen bil og den har ikke hengerfeste. Med andre ord så aner jeg ikke hvor han er, men ser han har vært aktiv på facebook.. har vondt i hele kroppen nå..vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Anonymkode: 80d1d...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, BeautyBox skrev:

Sender deg en klem TS. Vit at du har støtte i det du beskriver og føler. Jeg har vært i samme situasjon som deg og fant vel ut at sånn kan jeg ikke bli behandlet. Det var samme type atferd, hvor han gned det inn og beskyldte meg for å være den som var vanskelig og ødela. 

Det er ødeleggende å være i et slikt forhold, man får lav selvtillit og verdigheten synker på bunn. Jeg kunne ønske jeg hadde noen konkrete råd men forstår at din situasjon er annerledes enn min var, nå som dere skal ha barn sammen. Det som er sikkert, både for deg og barnet sin del, er at dette må ta slutt ganske med en gang hvis dere skal være sammen. Det finnes familieråd i kommunen som dere kan henvende dere til nå som dere skal ha barn. Ellers støtter jeg forslaget her om å la han innse sine feil når det er "for sent", som mange menn dessverre gjør. Jeg vet ikke hvor holdbart det er, men kanskje han hadde hatt godt av at du sa takk for deg. Og eventuelt ga han en ny sjanse etter en tid. 

Tusen takk for svar! Er ekstra ille når han sier at jeg ødelegger kveldene hans og han klarer ikke å ha det kjekt når jeg ikke liker at han drar ut. Han sier at om jeg ville dratt ut alene med ei venninne hadde ikke det vært noe problem så hvorfor er det et problem for meg. Føler at det er meg det er noe galt med og at det alltid er min feil at vi krangler om dette fordi det er jeg som ikke liker det..

Anonymkode: 80d1d...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts igjen. Føler jeg bare velter ut med alt jeg tenker på her nå. Sendte melding og spurte hvor han var og om han hadde tenkt å komme hjem idag. Han hadde stukket til en kamerat for han gadd ikke mer enn 5-6 timer med dårlig stemning sa han. Jeg har hatt vondt i magen, høy puls og gråten i halsen i godt over et døgn så det er helt klart at dette går mye verre utover meg enn ham. Jeg sa jeg har pakket bagen hans og den står i gangen, så kan han velge selv om han vil ta den med seg og dra til foreldrene en stund. Er jeg som eier boligen så jeg har ikke tenkt meg noe sted :P vet ikke hva som skjer eller når han kommer hjem men jeg kjenner jeg er godt skjelven nå. Er så lei! Hater å ha det sånn. Også stikker han bare av..

Anonymkode: 80d1d...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Føler jeg bare velter ut med alt jeg tenker på her nå. Sendte melding og spurte hvor han var og om han hadde tenkt å komme hjem idag. Han hadde stukket til en kamerat for han gadd ikke mer enn 5-6 timer med dårlig stemning sa han. Jeg har hatt vondt i magen, høy puls og gråten i halsen i godt over et døgn så det er helt klart at dette går mye verre utover meg enn ham. Jeg sa jeg har pakket bagen hans og den står i gangen, så kan han velge selv om han vil ta den med seg og dra til foreldrene en stund. Er jeg som eier boligen så jeg har ikke tenkt meg noe sted :P vet ikke hva som skjer eller når han kommer hjem men jeg kjenner jeg er godt skjelven nå. Er så lei! Hater å ha det sånn. Også stikker han bare av..

Anonymkode: 80d1d...68a

Håper du står på ditt uansett hva han prøver på om han skulle ringe eller komme hjem å godsnakke deg.  Ikke vær redd el lei deg.,vær heller sint og forbanna! Han viser bare at han faktisk ikke bryr seg om deg så hvorfor skal du gidde å bry deg? La han få svette alvorlig en gang for alle. Og ikke gi deg før han innser møkka si. En som bryr seg og vil deg godt vil ikke gjøre ting som gjør deg urolig eller trist osv. Og dette med flørtingen er jo helt på trynet. Hadde han vært seriøs med deg så hadde han ikke holdt på sånn. Høflig avviser damer, og ellers bare prate med folk på normal måte. Og det å være ute flere ganger i måneden skjønner jeg ikke. Hvorfor er være sammen når man heller søker ut og i tillegg oppføre seg som singel? Han skulle ha heller vært interessert i å finne på noe hyggelig med deg, og bygge opp forholdet. Å dra ut en gang i blant er ålreit det, men ikke slik han gjør.  Hvis han ikke skjerper seg alvorlig så håper jeg du er hard og går ifra han med en gang! Du vet din egen verdi når han får deg så nervøs, lei deg osv.  Fy fan for en dritunge.  Det finnes snille og ordentlige menn ts.  Du fortjener en. 

Anonymkode: 932d4...e1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut

Jeg syns ærlig talt du høres forfærdelig slitsom ut å være sammen med, og tror fullt og helt på samboeren din når han sier at du ødelegger moroa for ham. Det er liksom bare stakkars deg og stakkars deg fordi mannen ikke gjør med sin tid som du vil. Då må lære deg å bli mer sosialt selvstendig, skaffe deg et liv, sånn at du ikke bare kretser rundt mannen din som en gledesdreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Psychonaut skrev:

Jeg syns ærlig talt du høres forfærdelig slitsom ut å være sammen med, og tror fullt og helt på samboeren din når han sier at du ødelegger moroa for ham. Det er liksom bare stakkars deg og stakkars deg fordi mannen ikke gjør med sin tid som du vil. Då må lære deg å bli mer sosialt selvstendig, skaffe deg et liv, sånn at du ikke bare kretser rundt mannen din som en gledesdreper.

Har du satt deg inn i TS sin situasjon?

Anonymkode: 947bb...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Føler jeg bare velter ut med alt jeg tenker på her nå. Sendte melding og spurte hvor han var og om han hadde tenkt å komme hjem idag. Han hadde stukket til en kamerat for han gadd ikke mer enn 5-6 timer med dårlig stemning sa han. Jeg har hatt vondt i magen, høy puls og gråten i halsen i godt over et døgn så det er helt klart at dette går mye verre utover meg enn ham. Jeg sa jeg har pakket bagen hans og den står i gangen, så kan han velge selv om han vil ta den med seg og dra til foreldrene en stund. Er jeg som eier boligen så jeg har ikke tenkt meg noe sted :P vet ikke hva som skjer eller når han kommer hjem men jeg kjenner jeg er godt skjelven nå. Er så lei! Hater å ha det sånn. Også stikker han bare av..

Anonymkode: 80d1d...68a

Stoler du på at han er hos en kamerat?

Anonymkode: 5abf0...5fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) nå var ikke denne babyen planlagt, og når disse helgene kommer og han vil ut så skulle jeg nesten ønske at det aldri hadde skjedd. Føler meg helt grusom som tenker sånn! Er redd for hvordan ting skal bli om jeg går fra ham nå. Men vil gjerne at han skal få en wake up call som ei annen her nevnte tidligere. Men det er ikke sikkert at det hjelper heller :P er redd for å bli sett på som manipulerende også hvis jeg gjør noe sånt..at han skal føle at jeg binder ham fast og ikke stoler på ham. 

Han drar alltid fram "du stoler ikke på meg, har du aldri gjort"-kortet. 

Anonymkode: 80d1d...68a

Tillit er ikke noe man får, det er noe man gjør seg fortjent til. Han har ikke vist deg at han er til å stole på, mtp flørting osv, så da kan han ikke forvente at du har tillit til han heller. 

Anonymkode: 978b8...ae0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Psychonaut skrev:

Jeg syns ærlig talt du høres forfærdelig slitsom ut å være sammen med, og tror fullt og helt på samboeren din når han sier at du ødelegger moroa for ham. Det er liksom bare stakkars deg og stakkars deg fordi mannen ikke gjør med sin tid som du vil. Då må lære deg å bli mer sosialt selvstendig, skaffe deg et liv, sånn at du ikke bare kretser rundt mannen din som en gledesdreper.

Ødelegger moroa? Om han absolutt skal ha det moro på byen og flørte med andre jenter flere ganger i måneden, så får han gjøre det som singel. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes nesten det verste er at han har dratt til en kamerat fordi han ikke orker dårlig stemning. Konflikter må løses med samtale så den må han jo tåle en eller annen gang. Klart det kan vær godt å ta litt tid fra hverandre av og til men hvis han forstår bittelitt av hvordan du har det når han bare stikker så viser han at han driter i følelsene dine hvertfall. Tulling! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt vondt i meg av å lese dette. Det er bare å få ut frustrasjon og følelser her ts. Tror du har støtte i mesteparten av oss.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg, TS. Men dere  er begge voksne mennesker, og du bestemmer ikke over han. 

Du har, flere ganger, sagt hva du mener om at han går ut. Jeg synes ikke du skal si det til han flere ganger.

Du har sagt det, han vet det, likevel går han ut. Det er hans valg. Ikke noe du kan gjøre noe med. Du ødelegger bare mer ved å mase mer om dette. Det er hans valg. Og så er det opp til deg om du kan leve med han eller ikke. Men det er ikke du som bestemmer over han. Derfor synes jeg ikke du skal si noe mer om dette. Bare forholde deg til at han er sånn. 

Neste gang han går ut, og du da ikke sier noe om det, bare "hadet" og "kos deg" og ingen masete meldinger, så tror jeg det er mer virkningsfullt. Han vet da at du ikke liker det, men han gjør det likevel. Kan godt tenkes han da får mer sympati med din situasjon og tar mer kontakt eller kommer tidligere hjem. Det er lettere å ta hensyn til en person du har gode følelser for, enn en som du føler har ødelagt kvelden din. 

Når han kommer hjem nå synes jeg du bare skal late som ingenting og gå videre. Du har sagt nok. Det fører ikke noe godt med seg å krangle videre om dette. Noen ganger må man bare godta at ens partner gjør ting man ikke er enig i. Dessverre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er maaange ting man kan gjøre før det når brudd-stadiet. Jeg er 100 % enig i at denne fyren er en førsteklasses asshole, men jeg syns man skal strekke seg litt når man skal ha barn sammen.

For det første, bestill parterapi. Jeg har lest mange erfaringer, og de fleste har masse positivt og si om det. For det andre, så kan du dra fram litt manipulasjon (for ordens skyld), og si at verken du eller babyen har godt av alt stresset og kranglingen. Kanskje han roer ned litt da, og dere har et felles mål om å ha en konstruktiv og rolig samtale. Hvis ting går over til og bli diskusjon, så ta en pause! Stress er ikke bra for mammakroppen :) (det er jo for øvrig sant også)

Ellers; google litt tips.

Et forhold går på kompromiss; du skal tilpasse deg partneren din. Dette gjelder begge parter, og hvis den ene aldri vil oppnå det kompromisset så blir det umulig for en partner som er klar for det. I så fall - DUMP!

Anonymkode: 95ef0...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsekk... Det også, men i tillegg oppfører han seg som en drittunge. Det å løpe på byen hver helg, er strengt tatt noe som burde begrense seg selv når man begynner å bli voksen. Økonomisk, dårlig søndag, dreper hjerneceller.. Det er barnslig, og det er like negativt som å flørte med andre (om det kun er det han gjør, og ikke er utro) Høres ut som han må endre vaner ganske betraktelig, så du ikke har to unger om noen måneder. 

Hilsen, 

gretten gammel gubbe 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...