Gå til innhold

Basseng i hagen!


Gjest Mattie16

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har det? Hvor stort er det og hvilken type? Hva kostet det og er det mye styr med vedlikehold?

Har kjempe lyst på, har relativt stor hage og elsker å bade! Er ikke flust av varme sommerdager her, men de dagene man har så hadde jeg og barna elsket å bruke det! Håper noen har erfaringer og tips å komme med!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vurdert, men det strander hele tiden på sikringsreglene. Har ikke lyst til å gjerde inn hele hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg leste at det var nok å dekke det til? Er ikke et veldig stort basseng vi vurderer da, og har uansett nok plass så hele hagen blir ikke gjerdet inn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det i hagen (nedgravet, støpt). Det er nok å dekke til mtp sikkerhet. Det kan man gjøre med et bassengoverbygg eller med kraftig duk. Jeg har duk. Den er festet til skinner på hver side av bassenget. Det er alltid trukket over når bassenget ikke er i bruk. Overbygning er dyrere men har fordelen å virke som et drivhus så vannet blir generelt varmene enn med en duk. Et overbygg  er gjerne delt i seksjoner som går på hjul på skinner i bakken.

Med et gjerde rundt må man ikke har noe over, men det er absolutt det beste med tanke å holde vannet rent for alt som blåser med vinden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2016 at 23.55, hvit.rose skrev:

Er det noen her som har det? Hvor stort er det og hvilken type? Hva kostet det og er det mye styr med vedlikehold?

Har kjempe lyst på, har relativt stor hage og elsker å bade! Er ikke flust av varme sommerdager her, men de dagene man har så hadde jeg og barna elsket å bruke det! Håper noen har erfaringer og tips å komme med!😊

5*10 meter. Har gjerde rundt terrassen hvor bassenget er nedfelt. Ikke så mye styr med bassenget. 

Varmepumpe er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det der vi bodde før. Det var deilig mens barna var små.  

Vi hadde også duk over som sikring og den var så kraftig at et barn kunne gå over. 

Litt vedlikehold var det med renhold og kloring, men ikke noe som var veldig krevende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...