Gå til innhold

Hvor vanlig er pels?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har kjøpt seg en pelsjakke. Hun er i begynnelsen av 40-årene. Jeg ble litt overrasket, for jeg har ikke lagt merke til folk i denne aldersgruppen (eller yngre) som bruker pels. Er det kanskje jeg som er lite observant. Hvor vanlig er det med pels?

Anonymkode: 3656a...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker da om hele pelsplagg, som pelskåpe, pelsjakke. Jeg vet jo at det er ganske vanlig ellers med pelskant på dunjakker o.l.

Anonymkode: 3656a...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig på dyr, hvor pelsen hører hjemme.

Men ellers, eg kan ikkje huske sist eg la merke til noen i skikkelig pelskåpe.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en pelsjakke for over 1 år siden. Da var jeg bare litt sånn "oi", for jeg pleier i alle fall ikke se slikt til vanlig. 

Anonymkode: a7b66...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg har kjøpt seg en pelsjakke. Hun er i begynnelsen av 40-årene. Jeg ble litt overrasket, for jeg har ikke lagt merke til folk i denne aldersgruppen (eller yngre) som bruker pels. Er det kanskje jeg som er lite observant. Hvor vanlig er det med pels?

Anonymkode: 3656a...3ac

Er vel ikke særlig vanlig for folk under 80.

Pels er jo døds harry så er ikke mange som går i det. Det er utrendy å ikke ha noen moral 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare noen og tyve år da jeg fikk min første pelskåpe. 

Anonymkode: 7c332...c7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er altså lite vanlig, som jeg trodde. Jeg blir nysgjerrig på om folk kommer til å reagere når hun går rundt med denne pelsen til vinteren, om hun får blikk eller kommentarer på det. For jeg tror kanskje ikke hun selv vet at pels ikke er så populært.

Anonymkode: 3656a...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen som har kjøpt seg pels. De jeg kjenner som har pelskåpe har det fordi det har gått i arv og bruker det en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er altså lite vanlig, som jeg trodde. Jeg blir nysgjerrig på om folk kommer til å reagere når hun går rundt med denne pelsen til vinteren, om hun får blikk eller kommentarer på det. For jeg tror kanskje ikke hun selv vet at pels ikke er så populært.

Anonymkode: 3656a...3ac

Har hørt at folk i Oslo har blitt ropt etter osv når de har gått i pelsjakker.

Anonymkode: a7b66...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med om folk driter i hva folk har på seg? Helt utrolig hva folk skal bry seg med.

Anonymkode: 14eda...381

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte pels er mer miljøvennlig ihvertfall. Antall og type kjemikalier og oljeforbindelser som blir brukt til å lage "fuskepels" er rimelig groteske. 

Anonymkode: bafac...125

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med om folk driter i hva folk har på seg? Helt utrolig hva folk skal bry seg med.

Anonymkode: 14eda...381

Hva med at folk driter i å kjøpe ting som kun ødelegger natur og miljø og slutter å tenke kun på seg selv?

Jeg tenker du er lettere hjernedød om du kjøper en ny pels idag med alle opplysninger der ute om hvordan denne industrien er. 

Anonymkode: 2402a...5b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekte pels er mer miljøvennlig ihvertfall. Antall og type kjemikalier og oljeforbindelser som blir brukt til å lage "fuskepels" er rimelig groteske. 

Anonymkode: bafac...125

Industrien av ekte oppdrettpels er ikke akkurat klassens beste den heller. 

Man trenger uansett ikke pels - ekte elller fake - om man da ikke skal gå på ski over Grønland eller Nordpolen. 

Anonymkode: 2402a...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare en som eier pels og det er moren min. Arvegods fra tippoldemor. Men den blir ikke brukt da, henger i skapet. Mamma sa hun vurderte å lage sitteunderlag av den snarr, så blir den brukt til noe i det minste. Tror ikke pels er veldig vanlig for de under 80. Med mindre man vil provosere.

Anonymkode: e227a...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser en del jenter på min alder som går med pelshetter/krager og et par damer 80+ som går med pelsjakker, men det er vel det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har et par pels og skinnjakker, og jeg synes det er kjempefint. Jeg har selv en skinnjakke av god kvalitet og jeg liker disse plaggene godt. God kvalitet, fine og noe man gjerne har livet ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, herzeleid skrev:

Kjæresten min har et par pels og skinnjakker, og jeg synes det er kjempefint. Jeg har selv en skinnjakke av god kvalitet og jeg liker disse plaggene godt. God kvalitet, fine og noe man gjerne har livet ut. 

Har du fått deg kjæreste? :kyss:

Anonymkode: 90b8d...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått deg kjæreste? :kyss:

Anonymkode: 90b8d...baa

Ja hvem skulle trodd det?!

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...