Gå til innhold

Menn: utnytte en sårbar kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så det er ingen situasjoner en mann ville tenkt: "Nei, faen heller. Sex passer ikke nå. Dama vil angre på det her/ det er tydlig hun egentlig ikke vil men bare ikke kan stå imot nå. Dette er ikke bra for henne nå." ?

Anonymkode: c41ec...e1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dere har en venninne, eks eller bekjent som har det tøft eller nettopp er i et brudd og ønsker en skulder å gråte på. Er det da mange menn som ser sin sjanse til å utnytte situasjonen?

Anonymkode: 9dfa1...f20

Jeg trøstepuler ofte venninnene mine når de er lei seg. 

Anonymkode: 98ee6...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dere har en venninne, eks eller bekjent som har det tøft eller nettopp er i et brudd og ønsker en skulder å gråte på. Er det da mange menn som ser sin sjanse til å utnytte situasjonen?

Anonymkode: 9dfa1...f20

Ja, det er det. Menn vet at når noen nylig har gått gjennom ett brudd, eller værre ting og føler seg aleine er der en viss risiko for at de firer på kravene en periode og de utnytter det til fulle. 

Anonymkode: 2c865...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ingen situasjoner en mann ville tenkt: "Nei, faen heller. Sex passer ikke nå. Dama vil angre på det her/ det er tydlig hun egentlig ikke vil men bare ikke kan stå imot nå. Dette er ikke bra for henne nå." ?

Anonymkode: c41ec...e1e

Jeg kan ikke snakke for andre menn, men joda, jeg tenker slik. For min del handler det om å beskytte både henne og meg selv. Gidder ikke å gå inn på noe hun kanskje vil angre på, for det andre ønsker jeg ikke "terapeut"rollen som følger når man innleder et forhold på den måten. Kjærlighet/sex skal innledes på et seriøst grunnlag.

Anonymkode: 5cd04...f8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være noen oppegående fornuftig menn her inne som ikke ville utnyttet situasjonen med en gråtende venninne, for å få seg ett kjapt ligg ? Ingen ? Ts spurte faktisk om utnytting av situasjonen.

Anonymkode: c41ec...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at de som har svart her, bare er full av bull. 

De gjør det for å provosere. Men det er jævli dumt å gjøre dette da de bare gjør allerede skeptiske damer enda mer skeptiske. Og de minsker sine små muligheter for sex enda mer. 

Anonymkode: 39c85...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, menn utnytter kvinner i sine sårbare faser i livet, de tror somehow det hjelper dem, men de hjelper kun seg selv. Jeg er en kvinne som har blitt utnyttet gjennom livet mitt, når jeg egentlig ikke har hatt det bra. Menn er ganske enkelt ikke interessert i å være med en kvinne bare for å være med henne. Jeg er lett å utnytte i tillegg, men jeg sitter der og skammer meg over hva jeg tenker om dem, at jeg kan gjennomskue dem. Jeg ser for meg at de blir såret hvis jeg forteller dem min ærlige mening om dem, og jeg har også gått igjennom slitsomme faser hvor menn som ikke "får" sex får ødelagt selvtilliten sin. Hah, ikke tull. Selvtilliten til menn får seg en knekk om de holder døren åpen og ikke mottar seksuelle tjeneste i retur. Dette er de flinke til å gni over kvinner på de merkeligste måter, selv om jeg i mitt stille sinn har håpet på det beste. Livet blir jo så fryktelig kjedelig om man skal gå rundt og dekke sine egne behov på manipulerende måter. Så falskt ... Hvem vil bygge opplevelsene sine på falskhet? Sex på falskhet? Det er jo så kjedelig?

Jeg var til og med med en mann jeg ikke var interessert i rent seksuelt, men tror dere ikke jammen at han også var noe for seg? Han var ikke interessert i sex, sa han. Tok opp temaet mange ganger. Flott, tenkte jeg. Han sluttet ikke å snakke om det, jeg lurer på hvorfor han fortsetter når han er så ufattelig uinteressert i det. Er som å gjenta gang på gang at man ikke er interessert i penger, mangel på logikk og rasjonalitet. Til slutt endte han opp med konklusjonen om at jeg elsket ham. :-) Nei, jeg elsker deg ikke. Stop brainwashing me.

Anonymkode: f9fcb...fee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at de som har svart her, bare er full av bull. 

De gjør det for å provosere. Men det er jævli dumt å gjøre dette da de bare gjør allerede skeptiske damer enda mer skeptiske. Og de minsker sine små muligheter for sex enda mer. 

Anonymkode: 39c85...09e

Det å tenke større er gått ut av moten, det er ikke fashonabelt. Kortsiktige løsninger, her og nå, er det viktigste. "Det er jo bare meg, hva kan vel jeg utrette av skade? Behovet mitt! Behovet mitt! Behovet mitt kaller!"

Anonymkode: f9fcb...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er altså sånn at jeg må regne med at de fleste menn bruker alle triksene i boka til å få seg noe, uansett. Og at mange menn anser det som greit ? Intet nytt der altså. Min erfaring også. Var alvorlig psykisk syk som ung og menn og gutter jeg møtte tok stort sett ingen hensyn til det. Og de som ikke snakket meg rundt, maste de til jeg var ord og grenseløs. Etter sex trakk de seg. Ja, om de ikke trodde det var mer å få da.

Anonymkode: c41ec...e1e

Stakkers det skjøre selvbildet til menn, som får seg en knekk bare du sier nei. Har også møtt menn med liknende teknikker som de gjør, og ironisk nok får man respekt av å si dem imot. De vil bare ha deg enda mer. Ingen utveier. Hehe. Det beste er å gjøre seg stakkarslig, da blir de ikke forelsket i det minste.

Anonymkode: f9fcb...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkers det skjøre selvbildet til menn, som får seg en knekk bare du sier nei. Har også møtt menn med liknende teknikker som de gjør, og ironisk nok får man respekt av å si dem imot. De vil bare ha deg enda mer. Ingen utveier. Hehe. Det beste er å gjøre seg stakkarslig, da blir de ikke forelsket i det minste.

Anonymkode: f9fcb...fee

 Tror du jeg ikke klarte si nei fordi jeg ikke ville gi noens selvbilde en knekk misforsto du kraftig. Jeg  ble overtalt og mast på og  jeg hadde ikke krefter nok til å si : dra til helvete. Jeg var skjør og psyk, misbrukt og grenseløs etter mange opplevelser gjennom livet.

En gang beit jeg en fyr i tunga for at han skulle slippe meg da han hold meg fast og tvangsklinte med meg.  Jeg hadde grått og snakket med ham på en benk i en park. Han tok kontakt. Så fulgte han etter meg og 6 timer etter hadde han fått det han ville likevel ved mas og overtalelse og jeg ble kvitt ham. Endelig. En annen gang ble en fyr med i taxien for å få meg til legevakta der jeg skulle legges inn fordi jeg var suicidal. En gjeng folk fant meg sittende på gata og det var alt jeg fikk sagt. At jeg var suicidal. Han ble mer i taxien. holdt meg i hånden. Skjønner jo slikt kan misforstås. Før han tok farvel fant han det passende å beføle meg på intime steder før han sendte meg inn døra på legevakta Osv osv osv. Takk.

Ekstremt og dermed ikke relevant ? Eller ett bilde av en generell tendens. Virker nesten slik i denne tråden. Men håper fortsatt

Anonymkode: c41ec...e1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkers det skjøre selvbildet til menn, som får seg en knekk bare du sier nei. Har også møtt menn med liknende teknikker som de gjør, og ironisk nok får man respekt av å si dem imot. De vil bare ha deg enda mer. Ingen utveier. Hehe. Det beste er å gjøre seg stakkarslig, da blir de ikke forelsket i det minste.

Anonymkode: f9fcb...fee

sOrry jeg tok litt av over. Eller sorry at det ble som ett svar til deg... Ser du ikke mente noe vondt. Men måtte bare få ut noe gitt. Litt eksplosivt det . Var ment til alle egentlig. Og ikke egentlig til deg. For leste raskt og sliten med sinte-brillene på. God aften og god natt :) 

 

Innlegget var mer ett uavhengig innlegg enn noe svar. Og jeg mener det som står, i den kontekst.

Anonymkode: c41ec...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

interessant at jeg traff en nerve med dette. Hadde nettopp opplevd å bli forsøkt utnyttet og manipulert. Og har opplevd forsøket mange ganger før. 

Vet ikke om vi skal fordømme mannfolka for det, selv om det ikke taler for dem. 

Poenget er mer: Beware. Vi må ikke stole på noen. Prøve å se hvilken agenda som ligger bak. 

Må tenke litt på Ross and Rachel hvor Ross takker nei til et ligg med Rachel etter faren hennes hadde hjerteinfarkt. Friends altså. 

Er det bare på TV?

Anonymkode: 9dfa1...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14457423_1327143457325694_126703027465277128_n.jpg2.jpg

nææ. Gidder ikke det. Men ville pult deg om jeg fikk det til. ;)

En nerve ja du traff. Men syns vi kan fordømme menn for sine handlinger. Hver mann for sin handling. Som for kvinner. Og om en har ett så ustoppelig libido, som det virker som endel menn har, må man faktisk ta ansvar for å gå i deg selv, og iallefall bruke litt tid på om du vill være ett sånt menneske som syns det er greit å skader andre medmennesker for å få det du vil ha i øyeblikket. I det minste.

Men nok fra meg om ingen andre gidder svare.

 

Anonymkode: c41ec...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

interessant at jeg traff en nerve med dette. Hadde nettopp opplevd å bli forsøkt utnyttet og manipulert. Og har opplevd forsøket mange ganger før. 

Vet ikke om vi skal fordømme mannfolka for det, selv om det ikke taler for dem. 

Poenget er mer: Beware. Vi må ikke stole på noen. Prøve å se hvilken agenda som ligger bak. 

Må tenke litt på Ross and Rachel hvor Ross takker nei til et ligg med Rachel etter faren hennes hadde hjerteinfarkt. Friends altså. 

Er det bare på TV?

Anonymkode: 9dfa1...f20

Nei, jeg kjenner altfor mange menn/kamerater som ville gjort som Ross til å føle snev av ergelse i tråden her.. 

Anonymkode: 65be1...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 24. september 2016 at 23.10, AnonymBruker skrev:

Når dere har en venninne, eks eller bekjent som har det tøft eller nettopp er i et brudd og ønsker en skulder å gråte på. Er det da mange menn som ser sin sjanse til å utnytte situasjonen?

Anonymkode: 9dfa1...f20

Eksene holder jeg meg unna. Venninner vil jeg så klart trøste og vise at jeg er der for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MrGreen skrev:

Eksene holder jeg meg unna. Venninner vil jeg så klart trøste og vise at jeg er der for henne.

Fint det. Men ligger du med dem så de skal "føle seg bedre"? Det er jo det som er spørsmålet. At menn unnskylder at de bruker kvinner i sårbare situasjoner. 

Anonymkode: 2c865...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som utnytter andre i sårbare situasjoner har issues, ingenting med det som er normalt.

Det som blir viktig er å ha sunne grenser, godt selvbilde og evne til å stå opp for seg selv.

Anonymkode: 79a70...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fint det. Men ligger du med dem så de skal "føle seg bedre"? Det er jo det som er spørsmålet. At menn unnskylder at de bruker kvinner i sårbare situasjoner. 

Anonymkode: 2c865...10a

Ikke hvis jeg dater noen eller er i et forhold. Hvis jeg er singel og hun vil ligge med meg sier jeg ikke nei takk, men ikke jeg som begynner å vise at jeg vil ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...