Gå til innhold

Hva var din favoritt Astrid Lindgren film ?


Gjest Charlemagne

Anbefalte innlegg

Elsket forresten bøkene om Karlson på taket. Mener dette ble filmatisert også, vist på barnetv eller noe...  Filmen fenget ikke særlig, men boka var fantastisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Rasmus på loffen ♡ Brødrene Løvehjerte ♡ Pippi drar til sjøs ♡ Vi på Saltkråkan ♡ Mio min Mio ♡

Anonymkode: 827e2...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
På Monday, September 26, 2016 den 22.27, Pearl2.0 skrev:

Madicken! Jeg lekte at jeg var henne hele tiden😊

Gjorde jeg å...:fnise: Madicken , Emil og Pippi helt klart, og brødrene Løvehjerte selvfølgelig. Sett Allra Karaste syster i voksen alder.  For en vakker og nydelig film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol

Synes Astrid Lindgren visste stor respekt for barn ved å skrive disse bøkene. I motsetning til alt annet pedagogisk søppel som andre barnebok forfattere kan finne på å skrive. Lurer på om verkene til Astrid Lindgren  hadde sluppet igjennom sensuren i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Supersol

Vi på Saltkråkan, Mesterdetektiven Blomqvist, Karlsson på taket og Alle vi barna og Bakkebygrenda hadde sikkert sluppet  igjennom. Ingenting å si på disse bøkene,  men det er de ovennevnte jeg husker henne best for. Hun hadde nesten et todelt forfatterskap vil jeg si. Dama var et geni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil, Rasmus på loffen og Vi på Saltkråkan, Ser barn fortsatt på disse filmene til Astrid Lindgren eller har tiden gått fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vi barna i bakebygrena og Lotta i bråkmagergata.

Så er det og en med bare kortfilmer den er også koselig. Mn i grunn er jo alle Astrid Lindgren filmene koselige på hver sin måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...