Gå til innhold

Urinveisinfeksjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh fy, har du hatt dette!? Jeg har hatt det en gang før og det var vondt men nå! Jeg har fått antibiotika men jeg ligger dobbelt bretta mens jeg føler meg som en olding og lekker som en nittiåring! Faen, det her unner  jeg ingen! Jeg er på andre døgnet der jeg ser alle stjernene i det amerikanske flagget hver gang jeg lukker øya. Legen sier at jeg kan ta max fire Ibux i døgnet, men jeg dauer her! Jeg skal ikke ta mere enn det legen har sagt men er det noe som kan hjelpe litt da? 

Urinprøvem så ut som en sølepytt tatt ut av en myr. Sorry detaljene. 

Anonymkode: a0602...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Har hatt det to ganger. Du har min dypeste medfølelse. God bedring!

Anonymkode: 64bbd...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er JÆVLIG ja. Drikk tranebærjuice eller ta tranebær-kapsler i tillegg. Appelsinjuice funker også. Drikk mye av det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux er ikke bra ved infeksjoner, prøv heller paracet. Er du ikke bedre mandag morgen kontakter du legen igjen. Antibiotikaen du har fått kan være uvirksom. Da må du ha en annen type antibiotika. God bedring. 

Et øyeblikk siden, Unika skrev:

Det er JÆVLIG ja. Drikk tranebærjuice eller ta tranebær-kapsler i tillegg. Appelsinjuice funker også. Drikk mye av det!

Tranebær skal man være forsiktig med. Det virker blodfortynnende. I tillegg kan tranebær enten i juice eller kapsler gjøre antibiotika uvriksom. Tranebær, grapefrukt og granateple hører ikke sammen med mange ulike medisiner. 

Anonymkode: 0e34a...fc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg... Grusomt vondt. Legg deg til å sove med ullstilongs uten truse. Det lindrer faktisk, drikk masse vann med sitron, har du tilgang på tranebærkapsler? C-vitamin brusetabletter på 2000mg hjelper også. 

Hilsen fra en som har gått gjennom fire/fem UVI i året i nesten 10 år før jeg begynte med menskoppen. 2år uten UVI nå😀

Ikke drikk eller spis noe med sukker før kuren er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, #frøken skrev:

Klem til deg... Grusomt vondt. Legg deg til å sove med ullstilongs uten truse. Det lindrer faktisk, drikk masse vann med sitron, har du tilgang på tranebærkapsler? C-vitamin brusetabletter på 2000mg hjelper også. 

Hilsen fra en som har gått gjennom fire/fem UVI i året i nesten 10 år før jeg begynte med menskoppen. 2år uten UVI nå😀

Ikke drikk eller spis noe med sukker før kuren er over.

Hvorfor anbefaler dere igjen og igjen tranebær når disse gjør antibiotikaen uvirksom? Dette er galskap. 

Anonymkode: 0e34a...fc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Unika skrev:

Det er JÆVLIG ja. Drikk tranebærjuice eller ta tranebær-kapsler i tillegg. Appelsinjuice funker også. Drikk mye av det!

Bakterier trives veldig godt i sukker. Drikk derfor IKKE appelsinjuice om du har urinveisinfeksjon, det er å be om mer trøbbel. 

Anonymkode: 746f3...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor anbefaler dere igjen og igjen tranebær når disse gjør antibiotikaen uvirksom? Dette er galskap. 

Anonymkode: 0e34a...fc5

Det visste jeg ikke, beklager da et dårlig råd... Håper de andre rådene er gode... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tranebær skal man være forsiktig med. Det virker blodfortynnende. I tillegg kan tranebær enten i juice eller kapsler gjøre antibiotika uvriksom. Tranebær, grapefrukt og granateple hører ikke sammen med mange ulike medisiner. 

Anonymkode: 0e34a...fc5

Har du kilder på dette? Kommer frem her at det ikke er problematisk, men "føre var"-prinsippet burde følges på de som allerede går på blodfortynnende.  http://tidsskriftet.no/2009/02/legemidler-i-praksis/tranebaer-til-forebygging-av-residiverende-urinveisinfeksjoner

Anonymkode: 8d3e4...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bakterier trives veldig godt i sukker. Drikk derfor IKKE appelsinjuice om du har urinveisinfeksjon, det er å be om mer trøbbel. 

Anonymkode: 746f3...e82

Med mindre man har diabetes er det tvilsomt at det finnes noe sukker i urinen

Anonymkode: c05f9...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt UVI en gang. Det slo ikke ut på CRP eller stix, men legen sa at jeg hadde en bakterie som er sjelden og at den ikke alltid gav utslag. Jeg fikk noen helt spesielle antibiotika som jeg brukte (og ble kjempedårlig av, men det blir jeg av nesten alle antobiotika jeg har prøvd), men tok knekken på UVI-en. Den gikk over etter 3 dager eller noe, men jeg hadde det så fælt at det tok mange uker før jeg sluttet å grue meg for å tisse :P 

Når det kommer til ibux skal du selvsagt ikke ta mer enn det legen har sagt, for det kan være en grunn til at legen har sagt det han har sagt til deg basert på din sykehistorie som ingen på et forum kan uttale seg om. 

Anonymkode: 0a1bc...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk mye vann og spis yoghurt.  Antibiotika er sterkt for magen og kan gi skikkelige kramper, yoghurt demper det. Setter smertene seg bak ryggen kan infeksjonen ha gått opp til  nyrene, da MÅ du til lege igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeflaske som legges mot magen/blæra lindrer-synes jeg. God bedring!

Anonymkode: ab47f...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sulosi skrev:

Drikk mye vann og spis yoghurt.  Antibiotika er sterkt for magen og kan gi skikkelige kramper, yoghurt demper det. Setter smertene seg bak ryggen kan infeksjonen ha gått opp til  nyrene, da MÅ du til lege igjen. 

Yoghurt eller andre sure ting som f.eks biola skal ikke tas sammen med en del typer antibiotika. Skal gå noen timer mener jeg på i alle fall mellom man tar antibiotika og enten spiser yoghurt eller drikker biola. Jeg er også selv avhengig av å drikke biola når jeg går på antibiotika, men det er ikke alltid like lett å få det til å passe inn mellom dosene. 

Anonymkode: 0a1bc...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilder på dette? Kommer frem her at det ikke er problematisk, men "føre var"-prinsippet burde følges på de som allerede går på blodfortynnende.  http://tidsskriftet.no/2009/02/legemidler-i-praksis/tranebaer-til-forebygging-av-residiverende-urinveisinfeksjoner

Anonymkode: 8d3e4...d4a

Dette står i pakningsvedlegget til en stor del antibiotikaer. Det er og noe legen min gir beskjed om. Finnes sikkert forskning og rikelig bakgrunnsmateriale på dette. Men nå finner jeg heller senga enn dokumentasjon. 

Anonymkode: 0e34a...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du først fått det er det bare å komme seg gjennom, MEN, hvis det går til nyrene (vondt i ryggen og/eller siden av magen), DRA TIL LEGE!! Seriøst. Jeg trodde UVI var vondt men så fikk jeg nyrebekkeninfeksjon..! Nå er jo du på antibiotika allerede så det går mest sannsynlig fint, men hvis det skjer, kom deg til legen asap. 

Og som noen andre her sier, spis yogurt og/eller ta melkesyrebakterier. Dårlig mage virker kanskje som en bagatell når du har det kjempevondt ellers, men det er ikke gøy å ha (unnskyld uttrykket) sprutdiaré i flere uker etter at infeksjonen er over. Lite brødmat og andre raske karbohydrater hjalp meg til å holde det i sjakk også. 

Håper du blir bedre fort, TS. :hug:

Anonymkode: 3d1d7...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis ikke du blir bedre må du be de om å sjekke st du har fått rett antibiotika. Det finnes ulike typer uvi bakterier og de krever ulik antibiotika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at tranebær gjør antibiotika uvirksom. Men for å forebygge kan du ta 1 ss eplecidereddik i et glass vann en gang daglig, og to ganger daglig når du merker at en uvi er i anmarsj. Sitron i vannet er også gunstig. Jeg har ikke hatt plager med uvi på mange år. 

Etter par dager bør smertene gi seg hvis antibiotikaen virker, hvis ikke, kom deg til lege. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer helt fint å stoppe en UVI tidlig ved å drikke mye vann og få i seg c-vitamin.

Anonymkode: 8c169...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...