Selma 210 0 · #1 Skrevet November 18, 2004 Jeg har nuppefjerneren fra OBH Nordica. Den fungerer jo i og for seg greit. Litt treg syns jeg, men ok. Vel....Jeg har et par "agora"-gensere (i "klø"-stoff, om noen skjønner hva jeg mener) Myke og gode... Men....Jeg må bruke nuppefjerneren før jeg skal bruke genseren etter hver vask. Jeg vet ikke om jeg syns det er til å leve med i lengden, det tar sin tid å fjerne nupper på en hel genser før bruk etter HVER vask. Er den typen gensere bare av typen håpløse, eller hva i all verden kan jeg gjøre for å slippe å bruke et kvarter ekstra hver gang jeg skal bruke en genser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Miss Angelina 2 103 0 · #2 Skrevet November 18, 2004 Du kan vrenge genseren da du vasker den, da skal di ikke bli så nuppete, det lærte jeg av muttern.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Lizbet 0 0 · #3 Skrevet November 18, 2004 Og vaskepose? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Selma 210 0 · #4 Skrevet November 18, 2004 Jeg prøver, takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
myagi 970 0 · #5 Skrevet November 18, 2004 Hvor nupper den? Over hele eller bare på typiske områder som under armene og på sidene? Nupper den bare i vask? Håndvask kan kanskje være noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Sheba 1 287 7 · #6 Skrevet November 19, 2004 Noen som vet hvor man kan få kjøpt nuppefjerner? Har samme problemet, og må gå over enkelte gensere med neglsaks etter hver vask... :o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Arwen 41 726 67 · #7 Skrevet November 19, 2004 Jeg børster opp genserne mine med neglbørste jeg før bruk. Ofte nupper noen gensere på enkelte personer bare, har med kroppstemperatur å gjøre. Angora og andre pusete gensere er vel generelt ganske håpløse å få til å ikke nuppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Cerise 0 0 · #8 Skrevet November 30, 2004 Nuppefjerner fås kjøpt i omtrent alle butikker som selger småelektronikk, eks hårfønere osv. Jeg kjøpte min(som er av merket som ble nevnt i et innlegg ovenfor) på expert, er helt avhengig av denne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Ms Chanandler Bong 0 0 · #9 Skrevet November 30, 2004 Fungerer disse på alle typer gensere, eller er resultatet best dersom det er strikkegensere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Fakse 16 058 325 · #10 Skrevet November 30, 2004 Jeg har hørt at man kan fjerne nupper med barberhøvel. Har ikke prøvd selv, men det er kanskje verd et forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Cerise 0 0 · #11 Skrevet November 30, 2004 Jeg har brukt min også på vanlige gensere,funket fint det og.men om det er tynt stoff,må du passe på så du ikke lager hull! :o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Orthia 2 130 14 · #12 Skrevet November 30, 2004 Jeg har hørt at man kan fjerne nupper med barberhøvel. Har ikke prøvd selv, men det er kanskje verd et forsøk. Barberblad funker hvert fall greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest gjesta 0 0 · #13 Skrevet Desember 1, 2004 Barberblad funker, men det tar laaaang tid å fjerne alle nuppane.. syns nuppefjerner e heilt geialt, har fjerna nuppa fra bukser, gensarar osv.! e verdt det å kjøpe seg en nuppefjerner for 150kr isteden for å bruke høvel altso! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
ivanka 3 766 12 · #14 Skrevet Desember 1, 2004 barberhøvel funker. er det ingen som har anbefalt klesbørste? sånn med veluraktig overflate. avhengig, siden jeg har ikke-svart katt og alltid går i svarte klær, men den hjelper på nupper på strikketøy også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Selma 210 0 · #15 Skrevet Desember 1, 2004 Hvor nupper den? Over hele eller bare på typiske områder som under armene og på sidene? Nupper den bare i vask? Håndvask kan kanskje være noe? Spesielt under armene og på sidene, men også foran og bak. Nei den nupper ikke bare i vask, men spesielt i vask har jeg lagt merke til. Jeg skal prøve tipset med å vrenge dem før vask og prøve håndvask også, og se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider