Gå til innhold

Kommentarer om magestørrelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EN BMI på bare 17,6. Jeg får håpe du beholder noen av gravidkiloene så du slipper å være undervektig.

Anonymkode: a65aa...097

Har alltid hatt en BMI på 16, så 👍🏼 for 17,6 var vel ikke så ille for meg.

i følge ernæringsfysiologen min skal en undervektig gravid gå opp alt fra 12-16 kg i graviditeten. Har en måned igjen og kommer til å lande på 14 kg, midt i boks for hva som er anbefalt :-) har forresten null vann, etc så har ikke jukset på meg 14 kg :-)

Anonymkode: d1141...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 1.80 høy og veide 57 når jeg ble gravid. 

SF-kurven viser at jeg ligger helt normalt på størrelsen, altså ikke bare innenfor den lilla skyggen, men også midt på linja. Har 1,5 måned igjen og begynte på skolen da skulle en medelev presistere foran alle at jeg hadde så liten mage. Merket jeg ble litt furt, liten mage? Hadde den vært noe større hadde jeg ikke vært så normal som det går an å bli.. Også var det en venninne hun hadde som hadde deeeen store flodhest-magen når hun gikk gravid i siste trimester (denne medelevens egen formulering)

 

liksom er jenta god i hue? Er det virkelig normalt å si slikt?

Anonymkode: d1141...1ac

Men størrelsen på magen forteller ikke noe om plassering på sf-kurven. Hvordan du bærer barnet har masse (mest?) å si for hvor stor magen har blitt. Du bærer sikkert barnet "inni deg", akkurat som jeg gjorde, og jeg hadde mindre mage enn venner som hadde termin 4-8 uker etter meg. Man kan ha stor mage og ligge like midt på kurven som det du gjør. 

Synes forresten det er vanvittig at noen kan kalle en gravidmage for flodhestmage. Det må mangle ganske mange sosiale antenner.

Anonymkode: 3d621...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for alle svar. Føler jeg skjønner litt mer hvorfor folk kommenterer magestørrelse nå. Jeg har jo endt opp med å tolke dette utelukkende negativt, og sjøl om jeg fortsatt synes det er rart at folk sier "herregud så stor mage du har", velger jeg å heller ta dette som konversasjon fra nå av (eller ihvertfall prøve, he he). Så kan man synes hva man vil om sånne kommentarer, men jeg skal ihvertfall ikke gå ut ifra at folk mener noe negativt med det 😊

Anonymkode: 35971...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stor mage, får ofte kommentarer som; er du sikker på at det ikke er tvillnger?, og svigerdattera mi er mindre enn deg osv...

Er ikke noe hyggelig nei!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kommentarer som; herregud, skal du gå over en måned til?? Er du sikker på at det er bare en? Satan så svær du er, osv-osv

 Men også fine kommentarer som at nå har du skikkelig gravidmage, fin mage du har nå, o.l. 

Har sluttet å bry meg, rett og slett. Parrerer tilbake at jeg tar etter Kim Kardashian. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bare konversasjon når folk til stadighet sier "herregud så mye du vokser", "gud så stor du er", "ja, du vokser GODT ser jeg", "du har gaske svær mage - dattra mi såg sånn ut når hun var høygravid hun (jeg var 5 mnd på vei, det visste de)", "nå er du stor altså, selv så jeg slik ut høygravid (var 6 mnd på vei, det visste hun)", "er du her enda, med den magen trodde jeg jo du skulle føde straks (de vet enda at jeg bare er 6 mnd på vei)" osv. Ofte kommenteres dette når vi går forbi hverandre i gangen på jobb i situasjoner hvor de ellers bare hadde gitt meg et nikk feks. 

Elsker jo kommentarer som "så flott du ser ut", "fin mage", "koselig mage", "du ser sunn ut" osv. Jeg er lita og nett, magen vil naturlig bli svær når jeg er så kort og smal som jeg er. Jeg ser sunn og fin ut, ser ikke tykk ut ut over den store struttende magen men kommentarene får meg til å føle at det er noe galt med meg. Kommentarer som "herregud som du vokser, du er jammen svær, jeg var slik når jeg var høygravid jo" er ikke utelukkende positive snikksnakk kommentarer.

Anonymkode: 413ff...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...