Gå til innhold

Jeg trenger en deltidsjobb! Men får ikke..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år, har nettopp begynt å utdanne meg (jeg vet, veldig sent ute!). Frem til jeg begynte på skolen har jeg kun arbeidserfaring fra klesbutikk og lekebutikk. Mao ikke mye. Dette er heller ikke relevant i forhold til studiet jeg har begynt på. Nå har det seg sånn at jeg skulle så gjerne hatt en relevant jobb i forhold til det jeg studerer, men er det litt mye å håpe på første året? Jeg har jo ingen kunnskaper sånn sett. Jeg føler også at i alle stillingsannonser jeg ser så skal man være "supermenneske" og "superutadvent" og "energisk" og "sprudlende" osv. Jeg er nok ikke helt der, jeg er mer normal..:laugh: Har søkt en del jobber allerede og ikke fått napp noe sted. (Har fått hjelp med å se over CV og søknader). 

Bør jeg gå rundt med søknad/cv eller er dette helt uaktuelt i disse tider? Bør man være litt pushy og masete? 

Anonymkode: e55bc...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke "masete" er en god strategi.

Start med noe enkelt, vasking eller å jobbe på en shabby pub. Når du har vært der i noen måneder søker du deg videre med gode referanser. 

Å finne relevant jobb innenfor det du studerer er usannsynlig. Litt avhengig av hva du studerer.

Selvsagt vil de ansette de beste de kan finne. Derfor må du finne en jobb der den beste de kan finne er en kunnskapsløs (dine ord) 29-åring som så vidt har arbeidserfaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvis du studerer sykepleier/medisin vil de sikker gjerne ha deg på sykehjem. Ellers vil jeg anbefale deg å skaffe deg en deltidsjobb innenfor det du allerede har erfaring fra, og så heller søke etter relevante ting til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Herr Heftig skrev: