Gå til innhold

Jeg trenger en deltidsjobb! Men får ikke..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år, har nettopp begynt å utdanne meg (jeg vet, veldig sent ute!). Frem til jeg begynte på skolen har jeg kun arbeidserfaring fra klesbutikk og lekebutikk. Mao ikke mye. Dette er heller ikke relevant i forhold til studiet jeg har begynt på. Nå har det seg sånn at jeg skulle så gjerne hatt en relevant jobb i forhold til det jeg studerer, men er det litt mye å håpe på første året? Jeg har jo ingen kunnskaper sånn sett. Jeg føler også at i alle stillingsannonser jeg ser så skal man være "supermenneske" og "superutadvent" og "energisk" og "sprudlende" osv. Jeg er nok ikke helt der, jeg er mer normal..:laugh: Har søkt en del jobber allerede og ikke fått napp noe sted. (Har fått hjelp med å se over CV og søknader). 

Bør jeg gå rundt med søknad/cv eller er dette helt uaktuelt i disse tider? Bør man være litt pushy og masete? 

Anonymkode: e55bc...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke "masete" er en god strategi.

Start med noe enkelt, vasking eller å jobbe på en shabby pub. Når du har vært der i noen måneder søker du deg videre med gode referanser. 

Å finne relevant jobb innenfor det du studerer er usannsynlig. Litt avhengig av hva du studerer.

Selvsagt vil de ansette de beste de kan finne. Derfor må du finne en jobb der den beste de kan finne er en kunnskapsløs (dine ord) 29-åring som så vidt har arbeidserfaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvis du studerer sykepleier/medisin vil de sikker gjerne ha deg på sykehjem. Ellers vil jeg anbefale deg å skaffe deg en deltidsjobb innenfor det du allerede har erfaring fra, og så heller søke etter relevante ting til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Hvis du studerer sykepleier/medisin vil de sikker gjerne ha deg på sykehjem. Ellers vil jeg anbefale deg å skaffe deg en deltidsjobb innenfor det du allerede har erfaring fra, og så heller søke etter relevante ting til neste år.

Studerer ikke sykepleier/medisin. Ja, jeg bør nok heller vente til neste år med relevante jobber, takk :) Stresser litt med at jeg bør få en fot "innafor" det jeg studerer, slik at jeg lettere kan få jobb når jeg er ferdig, men innser at jeg bør roe ned litt.  

Anonymkode: e55bc...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg tror ikke "masete" er en god strategi.

Start med noe enkelt, vasking eller å jobbe på en shabby pub. Når du har vært der i noen måneder søker du deg videre med gode referanser. 

Å finne relevant jobb innenfor det du studerer er usannsynlig. Litt avhengig av hva du studerer.

Selvsagt vil de ansette de beste de kan finne. Derfor må du finne en jobb der den beste de kan finne er en kunnskapsløs (dine ord) 29-åring som så vidt har arbeidserfaring. 

Jeg har jobbet siden jeg var 16, men med noe som ikke er relevant i forhold til det jeg studerer nå ja.. ;-) Blir nok til at jeg fortsetter i klesbutikk ett år til. 

Anonymkode: e55bc...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Studerer ikke sykepleier/medisin. Ja, jeg bør nok heller vente til neste år med relevante jobber, takk :) Stresser litt med at jeg bør få en fot "innafor" det jeg studerer, slik at jeg lettere kan få jobb når jeg er ferdig, men innser at jeg bør roe ned litt.  

Anonymkode: e55bc...d74

Det er vanskelig å få en relevant jobb så tidlig i studieløpet. Du kan se litt etter utlyste stillinger for studenter, dersom dette finnes, men ellers tror jeg du kan jobbe på helt ordinære steder med god samvittighet til du kommer til et punkt i utdanningen der det er naturlig å søke litt mer spesifikt på jobber. 

Anonymkode: c965d...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ofte lett å få jobb innen helsesektoren. Sykehjem, hjemmesykepleie, omsorgsbolig, bofellesskap osv. Det er greit å jobbe som assistent. Ta med deg søknad og CV, oppsøk et sted og lever rett på kontoret (helst snakk med sjefen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...