Gå til innhold

Irriterende ting medelever gjør i forelesninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk som rett og slett ikke gidder å følge med på det lærerne sier.

De fikler med mobiltelefonene sine, og spiller dataspill / surfer på datamaskinen. Eller de finner på noe annet unødvendig tullball, i steden for å høre etter under forelesningene.

Dermed får de aldri med seg det foreleserne forsøker å lære bort. Dermed må de dumme studentene alltid spørre (opptil fleire ganger) om hvordan forskjellige ting egentlig fungerer. :angry:

Anonymkode: 1bbf5...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spiller spill på datamaskinen eller streamer ting. Hvis de må gjøre sånt i forelesninga, gjør det på mobilen i stedet! Når det er så mye bevegelse i synsfeltet foran meg er det veldig distraherende.

Og en litt mer irrasjonell plage: Når medstudenter kaller studenter elever. Man burde vite navnet på hva man driver med på heltid :)

Anonymkode: e966c...d1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ser på masse tilfeldig på pc'ene sine, og bryter ut i høy latter samtidig. Hvorfor gidde å dra på forelesning når alt man gjør er å surfe på nettet og forstyrre alle andre?

Irriterer meg også over enkelte medstudenter som alltid sitter i bakerste rad. For hver gang vi nærmer oss pause, så må de rope ut: Unskyld, unskyld, du lærer. Vi har pause nå!

Det verste er at det er 5-10 minutter igjen til pausen faktisk begynner.

Anonymkode: 6dcd0...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ser på masse tilfeldig på pc'ene sine, og bryter ut i høy latter samtidig. Hvorfor gidde å dra på forelesning når alt man gjør er å surfe på nettet og forstyrre alle andre?

Irriterer meg også over enkelte medstudenter som alltid sitter i bakerste rad. For hver gang vi nærmer oss pause, så må de rope ut: Unskyld, unskyld, du lærer. Vi har pause nå!

Det verste er at det er 5-10 minutter igjen til pausen faktisk begynner.

Anonymkode: 6dcd0...191

:hakeslepp: Jeg håper virkelig ikke dette er et stort kull. Er dere mer enn klasse? 

Anonymkode: 95740...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp: Jeg håper virkelig ikke dette er et stort kull. Er dere mer enn klasse? 

Anonymkode: 95740...ae5

Mellom 80-120 hver forelesning.

Anonymkode: 6dcd0...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mellom 80-120 hver forelesning.

Anonymkode: 6dcd0...191

Enkelte folk er ikke sanne. :ohmy:

Anonymkode: 95740...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sitter bak meg, snakker kontant. Altså, skikkelig munndiaré. Og mye av det er dårlige vitser om hvordan drepe katter, kvinnfolk utenfor kjøkkenet og sau og ulv og slikt, eller kommentarer på YouTube-videoer, som de også sitter og ser på. Hvorfor møte opp, hvis du ikke skal følge med? Forelesningene er jo faktisk frivillige.

Også litt irriterende når læreren vår sier "oj, klokka går fra oss. Bare en time igjen, skal vi ta en pause, eller skal vi gi oss for i dag?" Også er det ei som skriker "Jaaaaa" som om hun kjeder vettet av deg. Og da sier han "ja OK, vi gir oss". Noe som fører til at vi dagen etter går kjapt gjennom hele forelesningen den dagen, hvor læreren spør masse spørsmål som ingen gidder å svare på (og han venter 5 minutter før han godtar at ingen vil svare), før vi ta den siste biten og før vi kommer til det vi egentlig skulle hatt. Da sitter vi plutselig 3 timer uten pause på slutten av uka med repetisjon også går vi hjem uten å gå gjennom halvparten av det vi egentlig skulle.

Også de som spør og graver i digresjoner. Vi har geologi. Her om dagen snakket vi (altså klassen og læreren) om åndenes makt I EN HALVTIME. Herregud. Det er spesielt ei som gjør det gang på gang. Kan ikke de ta det i pausa?

Anonymkode: 8a966...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som sitter bak meg, snakker kontant. Altså, skikkelig munndiaré. Og mye av det er dårlige vitser om hvordan drepe katter, kvinnfolk utenfor kjøkkenet og sau og ulv og slikt, eller kommentarer på YouTube-videoer, som de også sitter og ser på. Hvorfor møte opp, hvis du ikke skal følge med? Forelesningene er jo faktisk frivillige.

Også litt irriterende når læreren vår sier "oj, klokka går fra oss. Bare en time igjen, skal vi ta en pause, eller skal vi gi oss for i dag?" Også er det ei som skriker "Jaaaaa" som om hun kjeder vettet av deg. Og da sier han "ja OK, vi gir oss". Noe som fører til at vi dagen etter går kjapt gjennom hele forelesningen den dagen, hvor læreren spør masse spørsmål som ingen gidder å svare på (og han venter 5 minutter før han godtar at ingen vil svare), før vi ta den siste biten og før vi kommer til det vi egentlig skulle hatt. Da sitter vi plutselig 3 timer uten pause på slutten av uka med repetisjon også går vi hjem uten å gå gjennom halvparten av det vi egentlig skulle.

Også de som spør og graver i digresjoner. Vi har geologi. Her om dagen snakket vi (altså klassen og læreren) om åndenes makt I EN HALVTIME. Herregud. Det er spesielt ei som gjør det gang på gang. Kan ikke de ta det i pausa?

Anonymkode: 8a966...6eb

Da hadde jeg klaget på læren.

Anonymkode: 5b9a8...b62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk som spiller spill på datamaskinen eller streamer ting. Hvis de må gjøre sånt i forelesninga, gjør det på mobilen i stedet! Når det er så mye bevegelse i synsfeltet foran meg er det veldig distraherende.

Og en litt mer irrasjonell plage: Når medstudenter kaller studenter elever. Man burde vite navnet på hva man driver med på heltid :)

Anonymkode: e966c...d1b

Dette har jeg aldri tenkt på, jeg bruker begrepene om hverandre. Prøvde å finne definisjonen på elev vs student, men det fant jeg ikke. Har du link?

TS

Anonymkode: 51446...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsentkommere. Ok, alle kan forsove seg, bussen kan være forsinka, osv. men kan man ikke da sette seg ytterst på en ledig plass, fremfor å smyge seg forbi x-antall andre som så må omrokkere klær, bøker, pc, strikketøy og whatnot for at de absolutt må sitte midt i venninne/kompisgjengen? Og gjerne med høye klikk-klakk sko!

Anonymkode: f3269...3c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri tenkt på, jeg bruker begrepene om hverandre. Prøvde å finne definisjonen på elev vs student, men det fant jeg ikke. Har du link?

TS

Anonymkode: 51446...0df

Elever = Grunnskole og videregående opplæring

Studenter = Høyere utdanning

Anonymkode: 95740...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spør om noe seriøst minuttet etter at foreleseren har sagt det. foreleser: "2+2=4 og 4+4=8"  student: "unnskyld men...er det ikke sånn at 4+4=8?".

Det verste er at de aldri klarer å stille spørsmålet på en forstålig måte, slik at den informasjonen foreleseren kan (og har) formidle(t) på ett minutt bruker de ti min på å diskutere før de endelig kommer til poenget.

Hviskere er også slitsomt. Send meldinger hvis du har så viktig informasjon å formidle.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nummer 1: De som kommer for sent og ikke setter seg på nærmeste ledige plass, men faktisk forventer at vi skal reise oss opp slik at de får sette seg i midten av raden. Altså...........

Ellers: Hvisking/tisking, knekkebrødspising og når det nærmer seg avslutning av forelesning så tenker "alle" at de skal stille begynne å pakke sammen sakene sine; problemer er at det ikke er stille når 20-60 mennesker gjør det samme og er ufattelig irriterende. Utrolig respektløst mot foreleser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fyr på kullet mitt som alltid kommer et kvarter forsinket, uansett når forelesningen starter. Han sniker seg alltid inn lenge etter alle andre, både når vi starter 0830 og når vi starter 1230. Det verste er at han ofte gjør det på forelesning nr.2 og, selv om han var i forelesning nr. 1 :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hamrer på pcen, hvisker og ler med sidemannen, kommer trampende inn i auditoriet etter at vi har begynt mens døren smeller bak dem og de skal sitte midt inne på en rad fremfor på den ledige plassen forran, folk som har med unger og ikke minst de som skal komme med uniteressante historier om "kona til naboens fetter opplevde noe lignende for 16 år siden".

Anonymkode: 3b48c...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg klaget på læren.

Anonymkode: 5b9a8...b62

Han er jo kjempeflink ellers da. Det er studentene som utnytter hans irvrige natur. Bare du kan knyte det opp mot geologi og klima så blir han liksom nødt til å svare til studenten har forstått det. Han fordømmer ingen selv om de spør det helt basiske.

"men trær er jo robuste, steiner er jo harde, hvordan kan regn, is og vind ha så mye å si?"

*forklarer prinsippet*

"ja men, hvis vind og vær tærer ned på 150 år gamle hus, blir ikke de slitte da?"

"ja, de blir slitte, ja."

"men, jeg forstår ikke. Hvordan kan slitte vegger lage lyder på hus, det må jo være spøkelser der!?"

*forklarer igjen på en annen måte*

"men lærer....?" :-|

Anonymkode: 8a966...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student husker jeg at det var ekstremt irriterende med slafsing på tyggis, klirring fra strikke pinnene til de 10 stk som alltid hadde med strikketøy, og de to som alltid tok med seg varmmat fra kantina og ikke gadd å gå inn med tallerkenen sin. De skøv den bare inn under stolen og lot den stå... snakk om å være respektløs. Og røykere som lukter røyk... men det er forresten plagsomt uansett hvor man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som rekker opp hånden bare for å vise foreleseren at de har fortårtt hva han snakker om. Det er ikke han som setter karakter på eksamen, så du trenger ikke imponere ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ler og fniser under forelesning. Blir så flau ovenfor foreleseren som står der og prøver å lære bort noe. Spesielt om det er et litt alvorlig tema, og folk sitter og LER og tuller, blir så irritert... Føles som mer som man går på ungdomsskolen enn på universitet noen ganger, bare at på ungdomsskolen ble de snakket til

Folk som sitter på pc og scroller nedover vg nett etc, er så forstyrrende for de som sitter bak. MÅ de sitte å sjekke nyhetene midt i forelesningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...