Gå til innhold

Irriterende ting medelever gjør i forelesninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd over irriterende ting som medelever gjør under forelesning :fnise:

Noe av det mest irriterende jeg vet er de som kommer på forelesning bare for å sitte på pcen å lese VG. Har faktisk opplevd at noen også ser på Netflix :ohmy: det kan man gjøre hjemme mener nå jeg...

En jente fra timen i fjor skulle alltid sitte i midten av auditoriet. Hver time, altså HVER time fikk hun en viktig telefon som ikke kunne vente. Hun trampet da opp av plassen sin, gikk mellom læreren og tavlen og deretter ut. Hun hadde heller ikke telefonen sin på lydløs. Det syns jeg var både irriterende og uhøflig. Hun kunne i det minste ta seg en fast plass ved døren...

Anonymkode: 51446...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, så lenge de er stille. Så det mest irriterende for meg er de som sitter å hvisker hele tiden.

Anonymkode: db92a...9bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, irriterte dette meg mest under studietiden:

  • Folk som kom for sent, for deretter å ikke skjønne hva forelesningen gikk ut på.
    Altså, kom til rett tid, for da gikk vi gjennom det.
  • Folk som alltid måtte holde igjen alle medstudenter med spørsmål til foreleser hun kunne tatt direkte med foreleser.
    Spørsmål feks:
    Student: Skal oppgaven være på 1 eller 2 sider?
    Forelser: Det står på arket jeg delte ut i begynnelsen av forelesningen.
  • Folk som må klikke med penner, hele tiden!
  • Konstant hvisking.
  • Folk som tar med små barn på forelesningen, men som ikke greier å holde ungen i ro. Du tar ikke med deg barnet ditt når du bare lar ungen løpe rundt å bråke. Det forstyrrer resten av oss!
  • Folk som bråker med mat, drikkeflaske, kopper etc.
  • Sidemann som hele tiden spør om å få låne noe, uten å levere det tilbake.

Det var det jeg kom på i farten :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tygge tyggegummi. Heldigvis er det ikke noe jeg opplever ofte, men jeg var så uheldig å erfare dette denne uken. En jente som satt ved siden av meg slafset tyggegummi høylytt hele den første forelesningstimen. Slike slike slafselyder er for meg helt uutholdelig. Konsentrasjonen min sank ned i gulvet. 

Ellers synes jeg det er fryktelig irriterende at det er så mange som kommer forseint til forelesningen. Jeg synes det er respektløst både overfor medstudenter samt foreleser. Det er OK å være uheldig en gang i blant, men når det blir til en vane er det ikke greit. 

Jeg synes også det er irriterende med de studentene som stiller unødvendige (og litt dumme) spørsmål høyt i forelesningen. Foreleserne er tilgjengelige i pausen for spørsmål, så jeg synes heller de kan stille spørsmålene der. Det blir selvsagt noe annet når det er lagt opp til aktive forelesninger der det oppfordres til spørsmålsstilling, men slik er det vanligvis ikke. 

Ellers er det de som er kraftig forskjølet, snufser og hoster hvert 5. sekund og kaver rundt med papir og snyting. De som møter opp i forelesningssalen i denne formen pleier vanligvis ikke ha en eneste tanke i hodet om at det kan være forstyrrende for andre.  

Jeg pleier nok vanligvis å irritere meg mest over hensynsløsheten. 

Anonymkode: 95740...ae5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG: De som småtramper/rister med beinet. Bevegelsen brer seg ut over hele rekken, og det er så forstyrrende. Jeg vet at det er flere som gjør det ganske ubevisst, men fyttikatta så irriterende det er. 

Anonymkode: 95740...ae5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som kom først og satt seg i enden av radene, som man så måtte be reise seg for å komme til de ti ledige setene i midten av hver enkelt rad. Reiste de seg med et smil - ikke noe problem. Sukk, stønn, himling med øynene - ikke greit, ikke når du kommer lenge før forelesningen starter og tror du eier hele raden.

Folk som hvisket og pratet og fniste. Hater fnising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei i kullet som alltid tygger tyggis og jeg skal ærlig si at jeg aldri har hørt noen slafse så høylytt i hele mitt liv. Mange i klassen klarer ikke sitte i nærheten av henne da lydene er så intense.

Folk som ALLTID skal sitte på mobilen, gjærne i aktive forelesninger hvor vi også skal ha gruppediskusjon.

folk med en "meg, meg, meg" innstilling. Altså tar ingen hensyn til andre. Vi har ei som ofte kommer for sent og når hun kommer  så braser hun inn døren " unnskyld at jeg er sen, men jeg måtte ...." uansett hvem som snakker eller hva som skjer i rommet. utrolig forstyrrende. Hun er også av typen som alltid sitter på mobilen fordi hun skal bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Folk som alltid kommer for sent inn etter pausene. Gjerne er det litt bråk når de skal sette seg og det er ganske forstyrrende og irriterende for det skjer hver gang med de samme folkene. De sier unnskyld,men foreleser sier bare at det er greit.

Hvisking og fnising.

Folk som ikke greier å finne ut av den minste lille ting og spør sidemannen eller foreleser konstant.

Noen ganger irriterer det meg at folk er så jævla "klikkete" også. Sånne som aldri kan jobbe med andre enn de som de allerede kjenner. Trodde man var ferdig med sånt på ungdomsskolen. I arbeidslivet må man jo jobbe med alle slags folk og ikke bare bestevenninna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hoster hele tiden, i tillegg til snufsing. Så jævla irriterende at jeg kunne slått dem ned. Hold dere for faen hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt mest irriterende jeg vet på forelesning, er disse som alltid skal avbryte foreleseren opp til flere ganger, enten for å stille spørsmål eller komme med innspil, om totalt irrelevante ting, eller ting som angår kun dem sjøl. Har kommet såpass langt i utdanningsløpet at vi alle har ulik fordypning, og hvis alle skulle stilt disse spørsmålene like ofte som et fåtall gjør, så hadde ingen i rommet rukket noe annet enn å høre på svar på disse. Hallo. Send en mail, eller prat med fagansvarlig i pausen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kommer for sent. Tror faktisk det skjer hver gang. Utrolig irriterende når foreleserne må stoppe opp i det de sier for å åpne døra. En gang gikk vel det første kvarteret til døråpning, skraping i stoler osv. Og folk som spiser/ slafser bråkete og illeluktende mat. Og dette er snakk om små forhold med relativt få studenter.

Anonymkode: e12e0...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, applestories skrev:

Folk som kom først og satt seg i enden av radene, som man så måtte be reise seg for å komme til de ti ledige setene i midten av hver enkelt rad. Reiste de seg med et smil - ikke noe problem. Sukk, stønn, himling med øynene - ikke greit, ikke når du kommer lenge før forelesningen starter og tror du eier hele raden.

Folk som hvisket og pratet og fniste. Hater fnising.

Folk som himler med øynene etter fylte 12, er alltid irriterende. Enig med deg, det er unødvendig å oppføre seg på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smygere. Folk som slipper lydløse promper der stanken kommer sigende. Alle rundt deg ser på hverandre og lurer HVEM var det. I verste fall tror kanskje folk det var du som gjorde det.

Anonymkode: a7613...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte aktive forelesninger hvor vi skal gjøre noe. Men det er alltid en "gjeng" som bare sukker å ser på at alle andre utfører oppgavene. De er vell for kule til å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wanda Maximoff
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, så lenge de er stille. Så det mest irriterende for meg er de som sitter å hvisker hele tiden.

Anonymkode: db92a...9bc

Helt enig med deg. Har også vært borti folk som prater høyt under forelesning. Jeg har opplevd at folk prøver å prate til meg mens andre holder foredrag. Gir bare korte svar. Jeg vet hvem jeg ikke skal sitte ved siden av neste gang. 

Også skjønner jeg virkelig ikke at det skal være så vanskelig å få mobilen på lydløs. Det er alltid en eller annen mobil som ringer, ALLTID. 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, plages ikke av så mye der og da.

Plages noe av studenter som snakker nedlatende om forelesere bare fordi de kanskje er litt tørre, trege og kjedelige. Man er da ikke på universitet/høyskole for å bli underholdt. For all del, friske morsome forelesere ser man kanskje mer frem til, men det blir bare en bonus syntes jeg.

Anonymkode: 8a81c...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke skrur av mobilen/setter på lydløs. Hvis mobilen min hadde plinget midt i en forelesning hadde jeg unnskyldt meg og skyndtet meg å fikse det... ikke la mobilen plinge fire-fem ganger i løpet av forelesningen! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne noe!

Det er forferdelig irriterende med de som har på viberasjon på mobilen og dermed tror de er lydløse. Ofte legger de den fremme på pulten, så hele rekken bortover vibrerer :dry:

Det er også én jente jeg vet å aldri sette meg bak. Hun "kaster" hestehalen sin bakover annet hvert minutt så den treffer mitt bord/rad og håret har en tendens til å bli liggende oppå bøkene mine! Jeg tror hun gjør dette ubevisst og jeg er helt for at man skal være noenlunde tolerant i forelesningssaler, men der kjente jeg irritasjonen altså...

TS

Anonymkode: 51446...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...