Gå til innhold

Abid Raja hetses av det muslimske miljøet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at Abid Raja gikk ut for å si at vemmes når han ser nikab og burka, har ikke reaksjonene latt vente på seg.

 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam/venstre-raja-hetses-etter-nikab-utspill/a/23803014/

Flere muslimer har hetset han på det groveste, han blir kalt en hund, villsvin, Kafir (ikke troende) og de ber at Allah må gi ham sykdommer. De håper han råtner i Jahannam (helvete).

Jeg er vel ikke helt overrasket, derimot føler jeg at dette også viser hvor sterke konservative muslimer har blitt i Norge. Det er ikke mye man skal gjøre for å terge på seg disse.

 

Anonymkode: bf011...af4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Religion er farlig fordi det allltid er mennesker som forteller oss hva Gud vil. Og de aller fleste mennesker har sin egen agenda. Problemet er at Gud ikke dukker opp og forteller hvor skapet skal stå.

Da er det også lett å tilegne Gud/Allah meninger og regler som passer oss mennesker når vi vil undertrykke andre.

"Gud/Allah sier det!"  Sier mennesket. Som "Gud/Allahs talerør" kan man elske, hate, undertrykke eller drepe. Og vi lar det skje.

Fordi Gud/Allah har sagt at slik skal det være? På tide Gud kommer på banen og rydder opp og påtar jeg jobben som moderator..

Og kom ikke og fortell meg at Guds meninger står i Bibelen eller Koranen. Begge er skrevet av -ja, nettopp -mennesker..

Endret av Skywalker
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at Abid Raja gikk ut for å si at vemmes når han ser nikab og burka, har ikke reaksjonene latt vente på seg.

 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam/venstre-raja-hetses-etter-nikab-utspill/a/23803014/

Flere muslimer har hetset han på det groveste, han blir kalt en hund, villsvin, Kafir (ikke troende) og de ber at Allah må gi ham sykdommer. De håper han råtner i Jahannam (helvete).

Jeg er vel ikke helt overrasket, derimot føler jeg at dette også viser hvor sterke konservative muslimer har blitt i Norge. Det er ikke mye man skal gjøre for å terge på seg disse.

 

Anonymkode: bf011...af4

 

Anonymkode: 31f59...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott gjort av han - dette skal han ha ros for.

Islam i Norge/Norden/europa må reformeres til å være på bølgelengde med samfunnene de ønsker å bo i. Da må visse ting tonea ned. Dessuten må mennene lære seg å at kvinner uten tildekning ikke er sexobjekter. 

Anonymkode: 31f59...277

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indrejustisen er sterk. Om folk ikke retter seg etter de koservative mister de makten. Det er den frykten som kjefter nå. Raja har jeg sansen for. Det er en tøffing , ingen tvil. Stå opp imot de som ser seg selv som de rettroende og dermed bli hetset krever ryggrad. Han giftet seg i tillegg utenfor egen kaste, noe som var uhørt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at en mann som Raja, som burde være et forbilde for mange norske muslimer, blir hetset på denne måten.

Men sånn et det. Masse avskum i Norge som ikke klarer å legge fra seg steinalderholdninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært fint om alle partiene nå innfører en burk forbud, når jeg ser hvordan islamistene oppfører seg vil jeg si det er enda mer riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Skremmende og trist at han opplever dette.

Men hva legger du i "det muslimske miljøet"?

Selvsagt ikke alle muslimer, men basert på hva han selv tidligere har sagt, ser mange muslimer på ham som en forræder..

Selv har han sagt at det pakistanske miljøet er ekstremt rasistisk og hater USA og Israel, men dessverre også Norge.

Anonymkode: bf011...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et veldig godt utspill fra Abid Raja. Men det blir egentlig ganske hult, ettersom partiet hans er av de som støtter mest mulig masse-innvandring til Norge. Raja og partiet hans oppnår akkurat det de kjemper hardt for. Ellers er det veldig naivt å anta at det bare finnes "moderate" muslimer som kommer til Norden..

Raja kan vel for-såvidt få skryt for å ha kommet med disse uttalelsene sine, i egenskap av det å være muslim. Men noe unikt utspill er det egentlig ikke. Dette er jo faktisk noe som utskjelte politikere og samfunnsdebattanter veldig ofte har forsøkt å snakke om. Men da har de alltid fått høre at de viss nok er noen "rasister"

0g nå ser man igjen reaksjonene som kommer fra de muslimske miljøene, dersom noen så mye som våger å foreslå restriksjoner i denne sammenheng. Dette viser at bruk av politiske og kulturelle plagg (som hijab og lignende) så absolutt er veldig problematisk, også i Norge. Vi har nå faktisk fått tilstander i Norge hvor det finnes muslimsk moral-politi som sprader rundt i "områdene sine" for å passe på at alle og enhver alltid overholder  korrekt kleskode, i henhold til den muslimske ideologien deres. Eller at folk ikke spiser på dagtid, under ramadan.

Anonymkode: 17ef8...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med holdninger som denne sms-avsenderen bør sendes ut av landet på første fly. De har ingenting her å gjøre og er kun en utgiftspost på budsjettet.

Anonymkode: e4ce3...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv har han sagt at det pakistanske miljøet er ekstremt rasistisk og hater USA og Israel, men dessverre også Norge.

Anonymkode: bf011...af4

Jeg gikk på skole med en del norskpakistanere og fikk erfare disse holdningene Raja har advart mot i rikelig monn. Kan skrive under på at Raja ikke har kommet med overdrivelser om hva som rører seg der i gården. Samtidig som occidentofobien er veldig sterk blant pakistanerne, var min erafring at fordommene og antipatien er omtrent like sterk overfor nabobefolkninger. Indere, arabere, iranere og tyrkere fikk passet påskrevet de også. Det skal sies at det heldigvis har dukket opp en del ressurssterke og synlige norskpakistanere som går imot dette grumset. Vi må bare fortsette å løfte fram de med de gode holdningene. Disse fremmedfryktige holdningene blant norskpakistanerne oppfatter jeg er mye av årsaken til at ekteskap utenfor deres egen etniske gruppe nesten ikke forekommer, til tross for deres voldsomme statusjag etter utdannelse og å smykke seg med velrespekterte yrkestitler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.9.2016 at 10.01, AnonymBruker skrev:

Folk med holdninger som denne sms-avsenderen bør sendes ut av landet på første fly. De har ingenting her å gjøre og er kun en utgiftspost på budsjettet.

Anonymkode: e4ce3...ad6

Ikke så overraskende kanskje?

https://www.nrk.no/norge/abid-raja-fikk-hatmeldinger-fra-mohyeldeen-mohammads-telefon-1.13149914

Anonymkode: 826a1...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.9.2016 at 17.12, AnonymBruker skrev:

Fantastisk flott gjort av han - dette skal han ha ros for.

Islam i Norge/Norden/europa må reformeres til å være på bølgelengde med samfunnene de ønsker å bo i. Da må visse ting tonea ned. Dessuten må mennene lære seg å at kvinner uten tildekning ikke er sexobjekter. 

Anonymkode: 31f59...277

Beklager, det kommer ikke til å skje, eller i beste fall vil bli ekstremt vanskelig i lengden. Reformasjon må komme fra Midt-Østen. Det mest fornuftige vi kan gjøre er å stoppe innvandringen. Har respekt for Abid Raja, men han er bare èn mann og hordene er allerede ute i full mundur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han er jo muslim selv og dermed er han ond i følge dere på KG.

Anonymkode: b977e...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men han er jo muslim selv og dermed er han ond i følge dere på KG.

Anonymkode: b977e...9f7

Nei, der tar du feil. De som har islam som en religion uten de innslagene av kvinneundertrykkelse, vold, homohat og offerkompleks som gjør at de klager støtt og stadig, de muslimene liker jeg.

Det gjør meg ingen ting å smile og hilse "Eid Mubarak" eller "God Jul". Religion som ikke brukes som politisk redskap eller som våpen for kvinnehatere spiller ingen rolle for meg.  

Når jeg har sett dattera i familien rase forbi på sykkel, med hestehalen blåse i vinden, eller sett faren komme hjem etter å ha vært på arbeid og hentet barna i barnehagen, da er jeg glad og tenker at det finnes da håp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, ops2 skrev:

Nei, der tar du feil. De som har islam som en religion uten de innslagene av kvinneundertrykkelse, vold, homohat og offerkompleks som gjør at de klager støtt og stadig, de muslimene liker jeg.

Det gjør meg ingen ting å smile og hilse "Eid Mubarak" eller "God Jul". Religion som ikke brukes som politisk redskap eller som våpen for kvinnehatere spiller ingen rolle for meg.  

Når jeg har sett dattera i familien rase forbi på sykkel, med hestehalen blåse i vinden, eller sett faren komme hjem etter å ha vært på arbeid og hentet barna i barnehagen, da er jeg glad og tenker at det finnes da håp. 

Men alle muslimer gjør jo dette i følge dere på KG

Anonymkode: b977e...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Den 24.9.2016 at 17.20, Example skrev:

Synd at en mann som Raja, som burde være et forbilde for mange norske muslimer, blir hetset på denne måten.

Men sånn et det. Masse avskum i Norge som ikke klarer å legge fra seg steinalderholdninger.

Ja det er synd at han blir hetset, men det er også bra at han tørr å kritisere sin egen religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...