Gå til innhold

Fra når kan man bruke vippestol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en ergonomisk riktig vippestol fra babybjørn. Mini er 2 uker gammel nå og ble født i uke 36. Veier 2,3 kg. Kan hun sitte/ligge i vippestolen på laveste nivå?

Anonymkode: 1fe2e...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herre Gud, ungen er prematur IG har enda ikke nådd termindato, men du skal allikevel presse den til å SITTE?!?

Anonymkode: 4d73f...40c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok drøyd det en stund, men det er jo helt opp til deg. Det er anbefalt at babyer sitter minst mulig før de setter seg selv, dette inkluderer også vippestol på laveste nivå. Det er jo egentlig et helt unødvendig møbel.

Anonymkode: 8747e...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke mer skadelig å ligge i en vippestol med full liggestilling enn å sitte i en bilstol (noe mange babyer gjør fra de er nyfødt). Jeg ville ikke satt opp vippestolen, men i full liggestilling synes jeg det er uproblematisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger et par bøker under basen fremme, vil den jo være tilnærmet horisontal. Den var gull verdt de første månedene med mine to og de fikk ligge i den fra de var bare noen dager gammel. Nå var begge født rundt termin, så vet ikke om det har noe å si at din er født litt tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herre Gud, ungen er prematur IG har enda ikke nådd termindato, men du skal allikevel presse den til å SITTE?!?

Anonymkode: 4d73f...40c

På laveste nivå blir det omtrent som å ligge, så slapp av litt du. 

Anonymkode: 1fe2e...d61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står at vippestolen skal kunne brukes fra nyfødt, og på laveste nivå ligger hun jo nesten. Grunnen til at jeg spør er fordi det virker som hun plages av å bli lagt flatt rett etter måltid, og da kunne det kanskje være fint å bruke vippestolen. 

TS

Anonymkode: 1fe2e...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte vippestol fra hun var 4 uker.  Det er ikke noe problem så lenge man ikke parkerer ungen der. Drama AB lenger opp i tråden trenger å få roet nervene sine.

Anonymkode: dc015...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herre Gud, ungen er prematur IG har enda ikke nådd termindato, men du skal allikevel presse den til å SITTE?!?

Anonymkode: 4d73f...40c

Hva med å svare på en normal måte fremfor å gå rett i strupen på TS? Hun har vel ikke presset ungen til å sitte, hun spør når det er OK at den sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva slags vippestol du evt har, men baby bjørn din kan brukes fra nyfødt står det. Men hvis man leser nøyere står det nyfødt fra 3,5 kg

Anonymkode: 53331...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok drøyd det en stund, men det er jo helt opp til deg. Det er anbefalt at babyer sitter minst mulig før de setter seg selv, dette inkluderer også vippestol på laveste nivå. Det er jo egentlig et helt unødvendig møbel.

Anonymkode: 8747e...d28

Det blir jo det samme som å la de ligge på brystet ditt eller i armkroken, de færreste har vel babyen liggende flatt hele tiden. De sitter ikke på det laveste nivået. Det sagt, så skal jo ikke vippestolen brukes i lange strekk av gangen. 

Anonymkode: 27bb7...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...