Gå til innhold

Noen som har handlet fra Trademax?


Maewest

Anbefalte innlegg

Hei! Snublet over Trademax i går og fant utrolig mye fint som jeg kunne tenke meg. Har lest litt på andre forum og det r veldig blandede meninger virker det som. Men igjen så er dette innlegg som ble postet i 2012-2014. 

Du som har handlet der - eller kjenner noen som har hvordan opplevde du det? Mtp bestilling, levering, kvalitet og kundeservice? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handlet spisestuestoler der for fire år siden. Husker ikke nøyaktig leveringstid, men helt innafor siden jeg ikke erindrer noe negativt.

Var dog en knott under den ene stolen som manglet. Sendte ved bilde og fikk 500 kroner avslag pronto.

Stolene er sikkert ikke høykvalitet, siden de var rimelige, men de hadde et unikt design jeg ikke fant noe annet sted. De er like hele og pene fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sofa derfra i vår. Leveringstiden var grei, men han som leverte den kom kl.23.30 på kvelden og det var kun én mann i bilen. Han lempet dem av i hagen og sa at det beste er å pakke den opp å bære inn en og en pute om gangen så det ikke blir så tungt. Jeg la merke til at det var feil farge på sofaen, men han sa at det ser bare sånn ut fordi det er kveld og mørke ute. Litt irriterende type egentlig og ikke hjelpsom i det hele tatt. Men nå så ikke jeg heller at man måtte betale 750,- ekstra for å få hjelp til å bære den inn og hjelpe til med å montere.

Sjåføren er visst heller ikke den som pleier å kjøre for trademax. 

Men sofaen er kjempe fin og god å sitte i. Stooor er den også😊 Jeg sendte også en klage, men fikk litt dårlig samvittighet etterpå. Fikk til slutt den fargen vi ba om. Men da han kom så hadde ikke han plass til å ta med den sofaen vi hadde fått i feil farge, så det ble mye mas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte seng med gavel der et par dager før julaften, som det sto de hadde på lager, og at den ville bli sendt rett over jul.

I midten av februar mottok vi den, og den var ikke som beskrevet på nettsidene. Da vi tok kontakt med de og bad de forklare, kunne damen på kundeservice bare si at "nei, dere kan ikke forvente at jeg skal kunne noe om produktene vi selger", også la hun på.

Sengen ble sendt i retur, og det tok 1,5 mnd etter at de fikk sengen i retur før vi fikk tilbake pengene... Så ikke et sted vi kommer til å handle med det første.

 

Mens pappa, som bor i sverige, rett ved lagret deres i Helsingborg er storfornøyd. Der har de både god kundeservice, og drar du i butikken deres og handler, får du gratis frakt hjem og alt er bare flott...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to små kommoder og en mediabenk fra Trademax i sommer. Det var litt lang ventetid, tre-fire uker mener jeg å huske, men møblene kom da til slutt.... jeg hadde under bestillingen av møblene på nett også bestilt og betalt for at sjåføren skulle hjelpe til å bære inn møblene. Men jeg måtte spørre han "Kan du hjelpe til og bære eller?" da han gjorde mine til å bare ville dra når han hadde lempet dem av bilen. Hjelpe til å bære? Det var han ikke videre interessert i, sa han måtte videre og levere til andre.

Da ble jeg veldig irritert og påpekte at jeg faktisk har betalt 700 kr eller noe for å få den bærehjelpen! Responsen var: "Åh, har du det? Ja, da får jeg vel bære da. Kom igjen, jeg har ikke hele dagen" sa han da. Han smilte ikke en eneste gang fra han kom til han dro. Det tok noen få minutter å få båret inn sakene, men på de utålmodige stønnene fra han skulle en tro vi holdt han borte fra noe livsviktig. Jeg vet ikke hvem som kjører for Trademax og leverer for dem, men kanskje det var Bring eller noe. Uansett, sjåføren hadde åpenbart ikke oversikt eller peiling på hvem som har betalt for bærehjelp og ikke, og han kunne trengt et smilekurs!

Man må altså enten sørge for å være mange  nok personer hjemme til å selv få båret inn møblene, eller man må betale på forhånd under bestillingen for å få bærehjelp av sjåføren. Å få møblene levert inn i hus er ikke noen gratis-service fra Trademax, nei... (man skulle vel tro det all den tid man bestiller på nett og skal få dem levert hjem)

Selve varene jeg fikk er jeg kjempefornøyd med. Det er jo ikke noe slitasjemøbel, de bare står der, så jeg kan ikke svare for kvaliteten på møbler som blir mye brukt (f.eks sofaer og stoler fra dem) men jeg er som sagt veldig fornøyd og har ikke noe å klage på der. De er veldig fine.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Million skrev:

Jeg kjøpte to små kommoder og en mediabenk fra Trademax i sommer. Det var litt lang ventetid, tre-fire uker mener jeg å huske, men møblene kom da til slutt.... jeg hadde under bestillingen av møblene på nett også bestilt og betalt for at sjåføren skulle hjelpe til å bære inn møblene. Men jeg måtte spørre han "Kan du hjelpe til og bære eller?" da han gjorde mine til å bare ville dra når han hadde lempet dem av bilen. Hjelpe til å bære? Det var han ikke videre interessert i, sa han måtte videre og levere til andre.

Da ble jeg veldig irritert og påpekte at jeg faktisk har betalt 700 kr eller noe for å få den bærehjelpen! Responsen var: "Åh, har du det? Ja, da får jeg vel bære da. Kom igjen, jeg har ikke hele dagen" sa han da. Han smilte ikke en eneste gang fra han kom til han dro. Det tok noen få minutter å få båret inn sakene, men på de utålmodige stønnene fra han skulle en tro vi holdt han borte fra noe livsviktig. Jeg vet ikke hvem som kjører for Trademax og leverer for dem, men kanskje det var Bring eller noe. Uansett, sjåføren hadde åpenbart ikke oversikt eller peiling på hvem som har betalt for bærehjelp og ikke, og han kunne trengt et smilekurs!

Man må altså enten sørge for å være mange  nok personer hjemme til å selv få båret inn møblene, eller man må betale på forhånd under bestillingen for å få bærehjelp av sjåføren. Å få møblene levert inn i hus er ikke noen gratis-service fra Trademax, nei... (man skulle vel tro det all den tid man bestiller på nett og skal få dem levert hjem)

Selve varene jeg fikk er jeg kjempefornøyd med. Det er jo ikke noe slitasjemøbel, de bare står der, så jeg kan ikke svare for kvaliteten på møbler som blir mye brukt (f.eks sofaer og stoler fra dem) men jeg er som sagt veldig fornøyd og har ikke noe å klage på der. De er veldig fine.

Hører mange historier angående disse transportørene som ikke er et snev service innstilt 🙄 Mulig vi bare kjører til Sverige å handler så vi slipper å måtte vente i det uendelige! Vi flytter i nytt hus og har rett og slett ikke sofa og spisestue så det er litt krise hvis ikke det kommer når det skal 😓 

Anonymkode: c99c2...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sofa og seng i juni. Husker ikke helt leveringstid, et par uker kanskje? Maks. Sofaen er jeg veldig fornøyd med. Stor og rett farge. Meget godt brukt i 4 mnd, mannen sover der noen netter hvis baby er urolig,og den er like fin. Fornøyd med senga også, men den ble fort myk. Stod at madrassen var fastere enn det jeg synes den er. Men det er kanskje litt sånn at man får det man betaler for. Alt i alt er jeg fornøyd, og kommer nok til å bestille derfra igjen hvis vi skal ha noe, og finner noe fint.

Anonymkode: 74d1d...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Million skrev:

Jeg kjøpte to små kommoder og en mediabenk fra Trademax i sommer. Det var litt lang ventetid, tre-fire uker mener jeg å huske, men møblene kom da til slutt.... jeg hadde under bestillingen av møblene på nett også bestilt og betalt for at sjåføren skulle hjelpe til å bære inn møblene. Men jeg måtte spørre han "Kan du hjelpe til og bære eller?" da han gjorde mine til å bare ville dra når han hadde lempet dem av bilen. Hjelpe til å bære? Det var han ikke videre interessert i, sa han måtte videre og levere til andre.

Da ble jeg veldig irritert og påpekte at jeg faktisk har betalt 700 kr eller noe for å få den bærehjelpen! Responsen var: "Åh, har du det? Ja, da får jeg vel bære da. Kom igjen, jeg har ikke hele dagen" sa han da. Han smilte ikke en eneste gang fra han kom til han dro. Det tok noen få minutter å få båret inn sakene, men på de utålmodige stønnene fra han skulle en tro vi holdt han borte fra noe livsviktig. Jeg vet ikke hvem som kjører for Trademax og leverer for dem, men kanskje det var Bring eller noe. Uansett, sjåføren hadde åpenbart ikke oversikt eller peiling på hvem som har betalt for bærehjelp og ikke, og han kunne trengt et smilekurs!

Man må altså enten sørge for å være mange  nok personer hjemme til å selv få båret inn møblene, eller man må betale på forhånd under bestillingen for å få bærehjelp av sjåføren. Å få møblene levert inn i hus er ikke noen gratis-service fra Trademax, nei... (man skulle vel tro det all den tid man bestiller på nett og skal få dem levert hjem)

Selve varene jeg fikk er jeg kjempefornøyd med. Det er jo ikke noe slitasjemøbel, de bare står der, så jeg kan ikke svare for kvaliteten på møbler som blir mye brukt (f.eks sofaer og stoler fra dem) men jeg er som sagt veldig fornøyd og har ikke noe å klage på der. De er veldig fine.

Jeg også opplevde sjåføren som redd for å hjelpe til. Også er det kun én person i bilen.

Kjøpte en pen sofa fra Skeidar for noen år siden, og det var to menn som bar opp sofaen og satte den sammen for meg. Spurte ikke engang. Det var service det, ikke betalte jeg noe ekstra heller. Trademax er nødt til å gjøre noen forandringer. Tenk om det er et eldre menneske/et eldre par som ikke har så mange rundt seg til å hjelpe til. Sånt går bare iķke an. 

750,- koster det ekstra for bærehjelp inn, og det er ikke lite penger. Koster vel litt ekstra for hjelp til å montere og vel, me  da må du mase deg til hjelpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...