Gå til innhold

Er det fint med sminke på øyenbryn ?


KajaKri

Anbefalte innlegg

Synes dere det er fint med sminke på øyenbryn? Ser det er så mange som tegner og sminker øyenbryn så forferdelig.. De ser så unaturlige ut. Jeg har selv mørke/svarte øyenbryn og mørkt hår og har aldri brukt noe som helst på øyenbrynene, men hvorfor ødelegge så mange øyenbrynene sine ved å nappe/skjære dem og sminke dem? Er det ikke finest når dem er naturlige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine er ikke så fine slik som de er, noen av hårene er litt mørkere og noen er så lyse at de ikke vises. Napper lett de hårene som er litt under resten av øyenbrynet, og bruker litt lys farge. Dette gjør de litt mer definerte, men samtidig synes iallefall jeg at de ser naturlige ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke på øyenbryn er ikke fint nei. Jeg har selv mørke/svarte øyenbryn som jeg bare napper lett under øyenbryn slik de får en fin og naturlig form. Napper selvsagt også mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på folk, ikke alle har pene øyenbryn fra naturen sin side, hvis man skal ta utgangspunkt i hva som pr i dag regnes som pent. Noen har, som @strawberry skriver, lyse og mørke om hverandre, så det ser hakkete ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg napper da jeg har naturlig temmelig viltvoksende. Og så bruker jeg øyebrynsblyant i samme farge for å fylle lett i, ser ikke sminket ut. Jeg liker ikke disse voldsomme øyenbrynene enkelte har om dagen, ser ut som svart teip hvor resten av ansiktet forsvinner.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss har lyse øyenbryn som ikke synes så godt, så da er det greit å markere dem. Men er enig i at det bør se naturlig ut.

Anonymkode: 4dafd...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fint med sminke på øyenbryn, så lenge det ikke vises at øyenbrynene er sminket. Jeg sminker selv øyenbrynene av og til for å gjøre dem litt mer fyldige og for at de skal bli likere, men jeg bruker aldri så mye sminke på brynene at mannen min ser det.

Anonymkode: 00078...4d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er fint med sminke på øyenbryn, så lenge det ikke vises at øyenbrynene er sminket. Jeg sminker selv øyenbrynene av og til for å gjøre dem litt mer fyldige og for at de skal bli likere, men jeg bruker aldri så mye sminke på brynene at mannen min ser det.

Anonymkode: 00078...4d6

Så er det jo forskjell på menn også da, hehe. Min samboer må spørre "har du sminket deg?", for han vet aldri. Bortsett fra hvis jeg kjører knallrød leppestift og smoky eyes liksom (noe jeg aldri gjør, da).

Anonymkode: 55b03...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg napper brynene mine og fyller lett med farge i ytterkanten, de er i utgangspunktet mørke, men ikke jevn i farge. Syns sminket kan være fint, f.eks slik

Hold en tynn pensel i en rett linje fra siden av nesen via øyekroken og opp til brynet.

Men så er det en del som over driver så det ser helt grusom ut, f.eks

Bilderesultat for øyenbryn

Anonymkode: 367b9...ec1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg markerer mine litt med en lys bruk øyenbrynsblyant, for mine er litt lite markerte fra naturens side. Det kan se naturlig ut om man har litt estetisk sans og kan tegne. Mange gjør feilen ved å bruke mørk farge og overdrive, særlig unge jenter. Jeg vil heller ha litt mer sminke på øynene, at de er i fokus, ikke øyenbrynene. Men øyenbrynene skal likevel være en pen, diskret ramme. Man må velge på hva man vil fokusere på (enten øyne, øyenbryn eller lepper).

Anonymkode: 171e9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg napper brynene mine og fyller lett med farge i ytterkanten, de er i utgangspunktet mørke, men ikke jevn i farge. Syns sminket kan være fint, f.eks slik

Hold en tynn pensel i en rett linje fra siden av nesen via øyekroken og opp til brynet.

Men så er det en del som over driver så det ser helt grusom ut, f.eks

Bilderesultat for øyenbryn

Anonymkode: 367b9...ec1

Det nederste bildet er også et groteskteksempel på feil bruk av solpudder :) 

Anonymkode: 171e9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2016 at 12.16, KajaKri skrev:

Synes dere det er fint med sminke på øyenbryn? Ser det er så mange som tegner og sminker øyenbryn så forferdelig.. De ser så unaturlige ut. Jeg har selv mørke/svarte øyenbryn og mørkt hår og har aldri brukt noe som helst på øyenbrynene, men hvorfor ødelegge så mange øyenbrynene sine ved å nappe/skjære dem og sminke dem? Er det ikke finest når dem er naturlige? 

Hadde jeg hatt mørke naturlige bryn så hadde det vært finest uten sminke seff, jeg foretrekker naturlig.
Jeg har egentlig pen fasong på bryna og passe tette, må nappe litt under pga villtvoksende, men de er så lyse og ansiktet forsvinner..... så jeg må enten ha permanent farge (gråbrun) eller bruke en brynpuddergreier eller brynblyant (gråbrun), men jeg gjør det veldig forsiktig, følger brynets naturlige form så det ser mest mulig naturlig ut. Påmalte bryn er STØGT! 
(støgt er styggere enn stygt!) :D

Anonymkode: 7318c...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...