Gå til innhold

Hva spiser du på julaften?


AnonymBruker

Mat på julaften  

74 stemmer

  1. 1. Hva spiser du 24. desember?

    • Ribbe og pølse
      22
    • Pinnekjøtt
      27
    • Kalkun
      5
    • Lutefisk
      3
    • Skinkestek
      1
    • Svensk juleskinke
      0
    • Grandiosa
      1
    • Andre ting
      15


Anbefalte innlegg

Hva bruker du å spise på julaften? Tips til eventuelt tilbehør og kreative vrier hører også med her, om du har noen.

Anonymkode: 3aefc...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder meg konsekvent unna typisk tradisjonsmat. I fjor gadd vi ikke lage middag på julaften, så da ble det ikke noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor vi feirer jul.

-ribbe hos svigers

-pinnekjøtt hos mine foreldre

-kalkun hos oss

Jeg foretrekker kalkun eller pinnekjøtt. Syns ribbe er kjedelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor jeg er. Er jeg hjemme hos meg selv så blir det enten risgrøt eller pinnekjøtt. Er jeg hos min mor så er det som oftest ribbe, men svinestek kan også forekomme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppvokst med ribbe, medisterkaker, pølser, surkål og poteter. Er ikke noen fan av ribbe, så har spist kalkun med tilbehør noen ganger. 

Anonymkode: b702b...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ribbe og medisterkaker/pølser på julaften. Tilbehøret er hjemmelaget surkål og rødkål, fjellmandelpoteter fra Alvdal, Royal chutney og bakte epler/svisker. Julemiddagen holdes hellig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter, også har vi multekrem og kransekake/krumkake og riskrem med rød saus til dessert. 

Grunnen til at vi har to desserter er at det er ikke alle som liker multer, mens multer er veldig viktig for andre :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lager både pinnekjøtt og ribbe på julaften.

Pinnekjøtt m/følgende tilbehør: dampepølse, poteter, gulrøtter, kålrotstappe og tyttebær.

Ribbe m/følgende tilbehør: sossiser, varme svisker, surkål, rødkål, gulrøtter, poteter, sølvløk og sennep. 

Alle står selvfølgelig fritt til å velge fra den maten som står på bordet, så ikke alle som spiser det slik som sitert over. Men det er slik vi serverer det om vi kun har en av delene.

Anonymkode: 4d138...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mallis skrev:

Pinnekjøtt, hjemmelaget pølser, kålrabistappe, mandelpotet ,surkål og rødkål også kling! 

Hva er kling? 

Anonymkode: 4d138...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor spiste jeg nøttesteik og vegisterkaker, men vi lagde Veganmisjonens linseloff (et ordspill på meatloaf) på nyttårsaften, og det var bedre, så tror det blir det i år! Blir mitt andre år som vegetarianer, før det spiste jeg ribbe og medisterkaker.

Endret av Rainbow
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...