Gå til innhold

Kan man lindre veldig ømme pupper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte på p-piller for to måneder siden og fikk vonde pupper bare noen dager etter som har vart til nå. Det blir bare verre; kan se blodårene tydelig, de er litt forstørret, det gjør forferdelig vondt å komme borti dem og det verste er når jeg sover. Jeg våkner opp hver gang jeg legger meg på siden for da får jeg grusomt vondt i puppene... Alt jeg gjør er å ligge på siden, ingenting kommer borti dem en gang. Det er en dunkende smerte og jeg må ligge på rygg for å slippe det.

Har aldri fått vonde pupper av p-piller før, men det er kanskje bare tilfeldigheter. Har hørt at det er vanlig at det går bort etter to-tre måneder, så jeg krysser fingrene for det.

Men, er det noe jeg kan gjøre for å lindre det litt?
Og hvis du slet med det samme, hvor lenge varte det hos deg? 

Blir snart gal av disse puppene. :fnise: 

Anonymkode: 83c76...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sulosi skrev:

Har du sjekka at du ikke er gravid da? 

Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke er. Da må det i så fall ha skjedd i løpet av de to-tre siste ukene... Kan ta en test i morgen tidlig, i tilfelle. Men tviler på det! 

Er vel ganske så vanlig med vonde pupper når man har begynt på p-piller, men jeg har aldri opplevd det før. Bruker ellers å ha ømme pupper før mensen, men ikke sånn som nå. Får vel bare holde ut en stund til... Kanskje det hjelper med varmepute? Tror jeg skal kjøpe meg en! 

:) TS

Anonymkode: 83c76...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en gravitest og prøv med en god treningbh en stund?

Anonymkode: bd0d5...dbe

Det skal bli, haha! :) Jeg har bare én trenings-BH som er rotet bort en plass. Har så små pupper at jeg vanligvis ikke trenger å bruke det i hele tatt (når jeg er hjemme). Men skal prøve å finne den. Så det kan hjelpe å støtte puppene? Jeg har prøvd med vanlig BH, men det gjør bare vondt å ha de på.

TS

Anonymkode: 83c76...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke er. Da må det i så fall ha skjedd i løpet av de to-tre siste ukene... Kan ta en test i morgen tidlig, i tilfelle. Men tviler på det! 

Er vel ganske så vanlig med vonde pupper når man har begynt på p-piller, men jeg har aldri opplevd det før. Bruker ellers å ha ømme pupper før mensen, men ikke sånn som nå. Får vel bare holde ut en stund til... Kanskje det hjelper med varmepute? Tror jeg skal kjøpe meg en! 

:) TS

Anonymkode: 83c76...502

Det et ikke vanlig med SÅ ømme brystet kun pga Ppiller nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en hodekål, riv av to hele kålblader og legg dem rett på hvert sitt bryst i ca ti minutter. Gjenta om nødvendig, men ikke sitt med dem for lenge eller for ofte da du kan reagere med utslett på å ha kålblader rett på huden over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minya skrev:

Kjøp en hodekål, riv av to hele kålblader og legg dem rett på hvert sitt bryst i ca ti minutter. Gjenta om nødvendig, men ikke sitt med dem for lenge eller for ofte da du kan reagere med utslett på å ha kålblader rett på huden over lang tid.

Det har jeg aldri hørt om før - interessant! :) Det skal jeg kjøpe i dag.

Prøvde å bruke en behagelig trenings-BH i går og i natt, men jeg våknet likevel opp med vondt i puppene. De var verst da jeg sto opp i dag; våknet opp på siden med de samme smertene. Det kjennes ut som de er helt "stram"... Veldig rar følelse.

Skal også prøve å legge på en varm klut. 

TS

Anonymkode: 83c76...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke butikken i går, så hodekålen får vente til i morgen. :) Graviditetstesten var negativ, har prøvd å sove med en bedre trenings-bh. Litt mer behagelig, men våkner likevel opp med vondt i puppene. Virker som det blir verre om kvelden og natta. Merkelige greier. Uansett... I morgen prøver jeg kålblader, hihi. :)

Eneste fordelen med dette er at jeg har fått litt fullere pupper. :fnise:

Anonymkode: 83c76...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble ikke butikken i går, så hodekålen får vente til i morgen. :) Graviditetstesten var negativ, har prøvd å sove med en bedre trenings-bh. Litt mer behagelig, men våkner likevel opp med vondt i puppene. Virker som det blir verre om kvelden og natta. Merkelige greier. Uansett... I morgen prøver jeg kålblader, hihi. :)

Eneste fordelen med dette er at jeg har fått litt fullere pupper. :fnise:

Anonymkode: 83c76...502

Hvis testen var negativ er det nok p-pillene som gir hormonforstyrrelser. Siden du har hatt dette i flere måneder og det blir verre er det kanskje best å kontakte fastlegen og få skiftet merke? Det skal ikke være sånn. 

Anonymkode: bd0d5...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis testen var negativ er det nok p-pillene som gir hormonforstyrrelser. Siden du har hatt dette i flere måneder og det blir verre er det kanskje best å kontakte fastlegen og få skiftet merke? Det skal ikke være sånn. 

Anonymkode: bd0d5...dbe

Ja, får prøve det hvis det ikke blir bedre. Har ett brett igjen av tre, så skal ta de som normalt. Må uansett slutte på p-pillene i noen ukers tid i november og desember pga en operasjon, så da kan jeg jo finne ut av det. Hadde det ganske så perfekt da jeg gikk på Cerazette, men ble lei av usikkerheten da jeg ikke hadde mensen i det hele tatt. Ironisk nok fikk jeg konstante blødninger de siste månedene, haha. 

Uansett, får bare prøve å lindre det mens jeg venter. :) ... Og håpe at det ikke blir verre nå, for da blir jeg gal. Stakkars samboer som aldri får ta på puppene lenger...

TS

Anonymkode: 83c76...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...