Gå til innhold

Melde en far til barnevernet etter brudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et par jeg vet om har flyttet fra hverandre. De skal bo i nærheten av hverandre, og samarbeide om omsorgen for barna. Begge er litt... sære, men mora virker som en god nok mor.

Faren derimot, har snakket om at han sliter med depresjoner, han virker å ha en liberalt holdning til narkotika, og et litt for nært forhold til alkohol. Noen dager kan han begynne å drikke ved lunsjtider. Nå som de skal skilles, vet jeg ikke om det er forsvarlig at han har ansvar for barna? Bør jeg melde fra?

Anonymkode: 28137...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Litt vanskelig å si ettersom det ikke går an å vite hva du mener med liberalt forhold til narkotika. Ruser han seg? Bruker sterke saker? Hva mener du egentlig. Hvis ja, send bekymringsmelding.

Hadde han vært alkoholiker, så hadde han gjerne begynt å drikke fra morgenen av og mer skjult. 

Kunne du vært litt mer tydelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par jeg vet om har flyttet fra hverandre. De skal bo i nærheten av hverandre, og samarbeide om omsorgen for barna. Begge er litt... sære, men mora virker som en god nok mor.

Faren derimot, har snakket om at han sliter med depresjoner, han virker å ha en liberalt holdning til narkotika, og et litt for nært forhold til alkohol. Noen dager kan han begynne å drikke ved lunsjtider. Nå som de skal skilles, vet jeg ikke om det er forsvarlig at han har ansvar for barna? Bør jeg melde fra?

Anonymkode: 28137...f8b

Hvordan vet du at han begynner å drikke ved lunsjtider og hva mener du med en liberal holdning til narkotika?

Anonymkode: a7813...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de gjennomgår et brudd synes jeg du burde la de være i fred å finne ut av ting istedet for å pusse barnevernet på dem med en gang. Mange fedre har et avslappet forhold til alkohol uten at de drikker seg beruset når barna er der, og det å ha et liberalt forhold til narkotika er ikke ulovlig. Å bruke derimot... Men da er det også nyanseforskjeller. Røyker han en joint når ungene ikke er til stede, ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 1ca70...4ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg ventet litt og sett an. Du vet jo ikke om han kommer til å bruke rusmidler når han har ungene. 

Ikke meld fra om et problem som ikke eksisterer ennå. 

Anonymkode: 67601...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at han begynner å drikke ved lunsjtider og hva mener du med en liberal holdning til narkotika?

Anonymkode: a7813...8fb

Sikkert fordi hun er barnemoren, bare prøver å kamuflere spørsmålet sitt. 

Anonymkode: 1ab62...511

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følg heller med på hvordan barna har det. 

Ikke vær så opptatt av din egen standard, men om barna har det bra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han drikker fordi han er deppa pga problemer i forholdet og forestående brudd.

La de være du, ikke lag flere problemer for de enn de allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Er sikkert en grunn til at de skilles også... - synes du absolutt bør passe dine egne saker helt til du vet noe 100%sikkert. Behøver ikke gjøre det tøffere for dem enn det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 20.46, AnonymBruker skrev:

Et par jeg vet om har flyttet fra hverandre. De skal bo i nærheten av hverandre, og samarbeide om omsorgen for barna. Begge er litt... sære, men mora virker som en god nok mor.

Faren derimot, har snakket om at han sliter med depresjoner, han virker å ha en liberalt holdning til narkotika, og et litt for nært forhold til alkohol. Noen dager kan han begynne å drikke ved lunsjtider. Nå som de skal skilles, vet jeg ikke om det er forsvarlig at han har ansvar for barna? Bør jeg melde fra?

Anonymkode: 28137...f8b

Om folk er alkohilkere eller ikke trenger ikke være barnas problem. Det er hvordan de oppfører seg og hvordan de samhandler med barna som er viktig. Dersom han blir gal og slår barn i fylla er det barnevernssak. Dersom adferden er ufarlig og ganske ok, så er han en like god far som mange avholdsfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, I Grosny skrev:

Om folk er alkohilkere eller ikke trenger ikke være barnas problem. Det er hvordan de oppfører seg og hvordan de samhandler med barna som er viktig. Dersom han blir gal og slår barn i fylla er det barnevernssak. Dersom adferden er ufarlig og ganske ok, så er han en like god far som mange avholdsfolk.

Det er jo selvfølgelig ikke greit at barn vokser opp med en foreldre som er full hver dag, uavhengig om han slår barna eller ikke!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23. september 2016 at 19.46, AnonymBruker skrev:

Et par jeg vet om har flyttet fra hverandre. De skal bo i nærheten av hverandre, og samarbeide om omsorgen for barna. Begge er litt... sære, men mora virker som en god nok mor.

Faren derimot, har snakket om at han sliter med depresjoner, han virker å ha en liberalt holdning til narkotika, og et litt for nært forhold til alkohol. Noen dager kan han begynne å drikke ved lunsjtider. Nå som de skal skilles, vet jeg ikke om det er forsvarlig at han har ansvar for barna? Bør jeg melde fra?

Anonymkode: 28137...f8b

Synes absolutt du bør sende inn en bekymringsmelding så får Barnevernet undersøkt saken! 

Anonymkode: d6efc...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, kaninen skrev:

Det er jo selvfølgelig ikke greit at barn vokser opp med en foreldre som er full hver dag, uavhengig om han slår barna eller ikke!

Det finnes mange alkoholikere med god adferd og karakter. Alkoholisme trenger ikke å være noe problem , rent bortsett fra helsemessig for alkoholikeren. 

En annen sak er at alkoholbruk kan eskalere dårlig adferd for personer med dårlig karakter .

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, September 23, 2016 at 19.46, AnonymBruker skrev:

Et par jeg vet om har flyttet fra hverandre. De skal bo i nærheten av hverandre, og samarbeide om omsorgen for barna. Begge er litt... sære, men mora virker som en god nok mor.

Faren derimot, har snakket om at han sliter med depresjoner, han virker å ha en liberalt holdning til narkotika, og et litt for nært forhold til alkohol. Noen dager kan han begynne å drikke ved lunsjtider. Nå som de skal skilles, vet jeg ikke om det er forsvarlig at han har ansvar for barna? Bør jeg melde fra?

Anonymkode: 28137...f8b

Meld begge to, du, for sikkerhets skyld. Husk og å oppgi navnet ditt, eller andre opplysninger slik at foreldrene forstår at det er du er melder. Har du barn da, så kan foreldrene melde deg til barnevernet og så har vi det gående med meldinger, beskyldninger og vise versa begge veier med barnevernet som tilskuere, meglere og hoderystende tilskuere. 

Anonymkode: 51690...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meld begge to, du, for sikkerhets skyld. Husk og å oppgi navnet ditt, eller andre opplysninger slik at foreldrene forstår at det er du er melder. Har du barn da, så kan foreldrene melde deg til barnevernet og så har vi det gående med meldinger, beskyldninger og vise versa begge veier med barnevernet som tilskuere, meglere og hoderystende tilskuere. 

Anonymkode: 51690...fb4

:fnise:

Anonymkode: 2a066...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meld begge to, du, for sikkerhets skyld. Husk og å oppgi navnet ditt, eller andre opplysninger slik at foreldrene forstår at det er du er melder. Har du barn da, så kan foreldrene melde deg til barnevernet og så har vi det gående med meldinger, beskyldninger og vise versa begge veier med barnevernet som tilskuere, meglere og hoderystende tilskuere. 

Anonymkode: 51690...fb4

"Meld begge to", så tåpelig. Tydelig at folk ikke forstår hvordan en bekymringsmelding foregår. Det er barna du melder bekymring for, det er ikke en situasjon hvor du "anmelder" to foreldre. Den andre kommentaren din er så tåpelig at den ikke fortjener noe tilsvar.

Anonymkode: c7ca7...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Meld begge to", så tåpelig. Tydelig at folk ikke forstår hvordan en bekymringsmelding foregår. Det er barna du melder bekymring for, det er ikke en situasjon hvor du "anmelder" to foreldre. Den andre kommentaren din er så tåpelig at den ikke fortjener noe tilsvar.

Anonymkode: c7ca7...121

Du ser at ab er ironisk?? :ph34r:

Anonymkode: 2a066...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...