Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens mange intelligente OG slanke kvinner hadde skygget menn som hadde sagt at "fyldige kvinner er uaktuelle". Åpenbart er jo ikke dette noe man diskuterer med en partner. Det dreier seg om sosiale ferdigheter. 

Jeg synes for øvrig at utseende er en langt mer overfladisk faktor man velger partner ut ifra enn interesser og mål innenfor utdanning og karriere. Hvor mange ganger er det ikke menn (og kvinner) avfeier en person på grunn av et mindre appellerende ytre? 

Anonymkode: 43712...f11

Dette 1000 ganger altså!

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke selve yrket man reagerer på, det er fordommene mot menneskene som jobber i yrket. At man jobber i butikk betyr ikke at man ikke er engasjert politisk eller at man er smart. At man har en utdanning betyr ikke at man er intelligent og bryr seg om "intellektuelle" temaer. Selv om der skulle være en sammenheng, så er det fortsatt ganske tåpelig å velge bort absolutt alle av et yrke. Det eksisterer alltid en butikkmann i Norge et sted som er smartere enn dama som har en tilfeldig bachelor. Å velge kategorisk fra yrke er tåpelig, for det finnes mennesker i jobber uten utdanning som vil være smartere enn deg. Å tro noe annet vitner om en person som er litt for høy på seg selv pga 3 år på høyskole.

Og når jeg ser hvor mange kvinner med utdanning som syns det er logisk å tenke uten utdanning = uten ambisjoner og hjerne, så ser man jo veldig tydelig bevis på at utdanning ikke nødvendigvis = smart

Anonymkode: 98f8f...7dd

De aller aller fleste i denne tråden argumenterer med preferanser, og understreker at de ikke ser ned på eller dømmer butikkmedarbeidere. Hvorfor så hårsår?

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, smilo skrev:

Man trenger ikke å jobbe i butikk for å mistrives med jobben sin. Jeg tror nok det er mange som har tatt utdannelse etter lønnsnivå, og angret på det mange ganger etterpå. fordi jobben ikke ble det de håpet på. 

En annen ting som jeg stusser over. Det virker på denne tråden som at de som jobber i butikk er enten ansatt i kassa på en matbutikk eller klesbutikk. Men det finnes så utrolig mange andre butikker rundt omkring, der det jobber dedikerte mennesker som er flinke i faget sitt. Om det er en kokk på en matvarebutikk med ferskvareavdeling, eller en  rørlegger i en rørleggerbutikk. Det kan være en økonom  som er butikksjef i en butikk eller en farmasøyt på et apotek. Alt dette er butikkmedarbeidere for meg som kunde. Og de gjør en kjempejobb hver eneste dag.   Ja takk til en mann uansett yrke. 

Det er nok på grunn av at kassemedarbeider er nevnt i hovedinnlegget. 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Onar skrev:

Og hvorfor ikke når du er 30? Merkelig resonnement...

Fordi da ser jeg etter noen å dele livet med, da ser jeg etter en person med utdannelse, ambisjoner, lik bakgrunn som meg selv etc. Tidlig i 20 årene jobber jo mange hel eller deltid i serviceyrker, men når man blir eldre er det færre.

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vedder jeg en hundrings på at det er sosiologi eller vernepleie. Du formulerer deg ikke godt nok til å ha dratt i land 5 eller 6 i norsk, og kan med andre ord neppe ha kommet inn på medisin. 

Uansett; du er delvis unnskyldt fordi du er ung (og uvitende). Jeg skal innrømme at jeg var litt mer som deg før, men jeg ble eldre og klokere. Det vil sikkert skje med deg også. 

Anonymkode: 7c2e3...575

morsomt at du tror sosiologi er et hesefag da :P litt det jeg mener med at man ønsker noen med samme erfaringsbakgunn.

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, jeg ville definitivt ikke datet ei med en holdning som deg. Så fort slikt tankegods hadde kommet frem hadde jeg sluttet å treffe deg på dagen!

 

Anonymkode: fcef4...a5d

Kjempefint, da slipper vi begge det :bolledeig:

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeee... Jeg liker menn med ambisjoner. Om han eier butikken eller er sjef der, er noe annet. Men å jobbe på samme nivå som en som er student på VGS er uaktuelt.

Det er noe annet om han jobber i klesbutikk, en spesialforretning eller noe annet. Men vanlig butikkmedarbeider i matbutikk synes jeg ikke er så sexy for en voksen mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

morsomt at du tror sosiologi er et hesefag da :P litt det jeg mener med at man ønsker noen med samme erfaringsbakgunn.

Anonymkode: b16c9...e72

Godt forsøk, men du skjønner sikkert ut fra settingen at jeg mente SOSIONOM. Jeg har lang utdanning selv, så jeg føler meg på ingen måte truffet. Jeg synes bare menneskesynet mange har er horribelt. Du får ha lykke til den dagen du forelsker deg i en mann "under din standard", og må takke nei fordi du føler du må. Kanskje du går glipp av ditt livs kjærlighet. Det finner du kanskje ikke ut før det er for sent..

Anonymkode: 7c2e3...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De aller aller fleste i denne tråden argumenterer med preferanser, og understreker at de ikke ser ned på eller dømmer butikkmedarbeidere. Hvorfor så hårsår?

Anonymkode: b16c9...e72

Ja og i de tilfellene reagerer man ikke. Men det er mange som har uttrykt fordommer og de viser at de ser ned på den type personer.

Syns det er interessant at mannfolka er generelt mer åpne når det gjelder å bli sammen med noen uten utdanning. Kanskje menn er smartere enn kvinner? Mens kvinner leser blogger og tenker på status, så er enn mer jordnære og vet hva som faktisk teller i livet

Anonymkode: 98f8f...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt forsøk, men du skjønner sikkert ut fra settingen at jeg mente SOSIONOM. Jeg har lang utdanning selv, så jeg føler meg på ingen måte truffet. Jeg synes bare menneskesynet mange har er horribelt. Du får ha lykke til den dagen du forelsker deg i en mann "under din standard", og må takke nei fordi du føler du må. Kanskje du går glipp av ditt livs kjærlighet. Det finner du kanskje ikke ut før det er for sent..

Anonymkode: 7c2e3...575

Jeg har allerede funnet min livs kjærlighet jeg, så der her jeg vært heldig :)  For at jeg skulle forelske meg i en mann som jobbet i kassa på Kiwi eller noe måtte de omentrent kastet seg over meg, for jeg ser ikke helt hvordan jeg skulle hodestups forelske meg i noen som ikke er en del av min omgangskrets. 

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og i de tilfellene reagerer man ikke. Men det er mange som har uttrykt fordommer og de viser at de ser ned på den type personer.

Syns det er interessant at mannfolka er generelt mer åpne når det gjelder å bli sammen med noen uten utdanning. Kanskje menn er smartere enn kvinner? Mens kvinner leser blogger og tenker på status, så er enn mer jordnære og vet hva som faktisk teller i livet

Anonymkode: 98f8f...7dd

Hehe, spør de sammme mennene om de ville vært sammen med en overvektig dame du, så kan vi se hvem som er mest jordnære :P 

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede funnet min livs kjærlighet jeg, så der her jeg vært heldig :)  For at jeg skulle forelske meg i en mann som jobbet i kassa på Kiwi eller noe måtte de omentrent kastet seg over meg, for jeg ser ikke helt hvordan jeg skulle hodestups forelske meg i noen som ikke er en del av min omgangskrets. 

Anonymkode: b16c9...e72

ÅH. Du er så i-r-r-r-i-t-e-r-e-n-d-e. Poenger ER: Du vet aldri hva som skjer i livet. Plutselig blir det slutt mellom deg og kjæresten din. La oss videre si du melder deg inn på en datingside, eller er med en kollega på fest med hennes venner. La oss videre anta at din kollega er hakket mer hjertevarm og oppegående enn deg og velger venner utifra personlige kvaliteter og ikke status. Kanskje møter du en venn av en venn som viser seg å være verdens herligste, du faller momentant og du er så forelska som aldri før. Skal du da avvise han fordi han jobber i butikk?!?! Jeg. forstår. det. ikke. For et bedritent samfunn vi lever i :-(

Anonymkode: 7c2e3...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ÅH. Du er så i-r-r-r-i-t-e-r-e-n-d-e. Poenger ER: Du vet aldri hva som skjer i livet. Plutselig blir det slutt mellom deg og kjæresten din. La oss videre si du melder deg inn på en datingside, eller er med en kollega på fest med hennes venner. La oss videre anta at din kollega er hakket mer hjertevarm og oppegående enn deg og velger venner utifra personlige kvaliteter og ikke status. Kanskje møter du en venn av en venn som viser seg å være verdens herligste, du faller momentant og du er så forelska som aldri før. Skal du da avvise han fordi han jobber i butikk?!?! Jeg. forstår. det. ikke. For et bedritent samfunn vi lever i :-(

Anonymkode: 7c2e3...575

:laugh: 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

ÅH. Du er så i-r-r-r-i-t-e-r-e-n-d-e. Poenger ER: Du vet aldri hva som skjer i livet. Plutselig blir det slutt mellom deg og kjæresten din. La oss videre si du melder deg inn på en datingside, eller er med en kollega på fest med hennes venner. La oss videre anta at din kollega er hakket mer hjertevarm og oppegående enn deg og velger venner utifra personlige kvaliteter og ikke status. Kanskje møter du en venn av en venn som viser seg å være verdens herligste, du faller momentant og du er så forelska som aldri før. Skal du da avvise han fordi han jobber i butikk?!?! Jeg. forstår. det. ikke. For et bedritent samfunn vi lever i :-(

Anonymkode: 7c2e3...575

I denne veldig urealistiske situasjonen du beskriver ville første samtale gått noe slikt som dette: 'hei, hva heter du da?' 'Thomas ja, hyggelig å møte deg' 'hva driver du med da, Thommas?' ' jobber i butikk, ja. Hyggelig....' Og så ville jeg avskrevet personen som en potensiell flørt der og da. Han havnet rett i 'friend zone' der og da.

Jeg ville aldri blitt betatt eller forelsket i en person som jobber i butikk. Da har han ikke de kvalitetene jeg ser etter i en fremtidig partner. Det er antennene for meg. Andre har andre ting, for meg er jobb og karriere høyt oppe på listen. 

Hvorfor er det noe mer bedritent enn folk som tiltrekkes tynne mennesker? Tykke mennesker? Morsomme mennesker? Det er bare en preferanse. 

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke vil date en fyr som jobber i butikk... Hva er egentlig galt med dere? Tror dere menn hadde vært like dømmende når det kommer til yrke hos partner? Jeg syns dette er helt utrolig og jeg håper jeg aldri kommer borti noen av dere. For min del spiller det liten rolle om hun er vaskedame eller direktør om bare kjemien og dialogen er god. Dette bekrefter vel egentlig det man vet om mange jenter/damer. De velger partner etter status. 

Anonymkode: 30996...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

ÅH. Du er så i-r-r-r-i-t-e-r-e-n-d-e. Poenger ER: Du vet aldri hva som skjer i livet. Plutselig blir det slutt mellom deg og kjæresten din. La oss videre si du melder deg inn på en datingside, eller er med en kollega på fest med hennes venner. La oss videre anta at din kollega er hakket mer hjertevarm og oppegående enn deg og velger venner utifra personlige kvaliteter og ikke status. Kanskje møter du en venn av en venn som viser seg å være verdens herligste, du faller momentant og du er så forelska som aldri før. Skal du da avvise han fordi han jobber i butikk?!?! Jeg. forstår. det. ikke. For et bedritent samfunn vi lever i :-(

Anonymkode: 7c2e3...575

Jeg tror vi må bare akseptere at ikke alle mennesker er like smarte og forstår slike ting. Det sier jo ganske mye om hva en utdanning er verdt, man kan være ganske så begravd og fortsatt bestå en bachelor. Det finnes nok ganske mange butikkmenn som er smartere enn den AB-en.

Anonymkode: 98f8f...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke vil date en fyr som jobber i butikk... Hva er egentlig galt med dere? Tror dere menn hadde vært like dømmende når det kommer til yrke hos partner? Jeg syns dette er helt utrolig og jeg håper jeg aldri kommer borti noen av dere. For min del spiller det liten rolle om hun er vaskedame eller direktør om bare kjemien og dialogen er god. Dette bekrefter vel egentlig det man vet om mange jenter/damer. De velger partner etter status. 

Anonymkode: 30996...e55

Ville du datet en overvektig kvinne som har en herlig personlighet?

Nei tror ikke det :)

Det svir ikker sant?

Nå vet du hvordan noen damer har det?

Anonymkode: fdb3a...8b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I denne veldig urealistiske situasjonen du beskriver ville første samtale gått noe slikt som dette: 'hei, hva heter du da?' 'Thomas ja, hyggelig å møte deg' 'hva driver du med da, Thommas?' ' jobber i butikk, ja. Hyggelig....' Og så ville jeg avskrevet personen som en potensiell flørt der og da. Han havnet rett i 'friend zone' der og da.

Jeg ville aldri blitt betatt eller forelsket i en person som jobber i butikk. Da har han ikke de kvalitetene jeg ser etter i en fremtidig partner. Det er antennene for meg. Andre har andre ting, for meg er jobb og karriere høyt oppe på listen. 

Hvorfor er det noe mer bedritent enn folk som tiltrekkes tynne mennesker? Tykke mennesker? Morsomme mennesker? Det er bare en preferanse. 

Anonymkode: b16c9...e72

Gjelder dette for date og parforhold eller gjør du dette på byen også?

Er dette kravene dine hvis du skal ha en elsker også? Hvis du driver med den slags :)

Blir du seksuelt opphisset av karriere og viktige jobber?

Du må ikke svare hvis du ikke vil. 

Anonymkode: fdb3a...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, heller en hyggelig, varm, snill, god, veltalende og reflektert mann som jobber på butikk enn en fordomsfull drittsekk som er revisor.

De som jobber i butikk fyller også en viktig funksjon for fellesskapet. Denne opptattheten av å vise frem status, penger, symboler, er ikke en konkurranse jeg deltar eller vil delta i.

Det er det indre jeg faller for, ikke det ytre.

Anonymkode: 7017c...95c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...