Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Nøste~ skrev:

Nei. Vil ha en med utdanning.

Jeg syns det er så fascinerende når folk trekker den konklusjonen at de som jobber i matbutikk ikke har utdanning. Jeg jobber i matbutikk ved siden av studiene, har straks 300 studiepoeng. De aller fleste kollegene mine har utdanning fra høyskole. Har du tenkt på at noen trives i butikk og velger det selvom de har utdanning? Snakk om å forhåndsdømme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo også noe som heter "like barn leker best." 

Anonymkode: b16c9...e72

Og  du tror "like barn leker best " kun betyr utdannelse? Så intelligent tankegang  da gitt!  Sorry , å ta høyere utdannelse i Norge er absolutt ikke en bragd.  Noe av det mest pinlige, sånn at tærne krøller  seg i skoene, er å høre ting som det fra  burugler. 

Anonymkode: 69a55...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nøste~ skrev:

Kjemi er faktisk ikke alt her i verden. Skal det funke må det være noe bra på alle områder, inkludert jobb. 

De som tar det veldig tungt at folk velger bort mennesker med butikkjobb har sikkert en eller annen form for forbindelse med en slik jobb. Hvorfor ellers gidde å bli sure over at folk har preferanser. 

Jeg kjenner jeg får lyst til å le av så utrolig umoden tankegang. Som om man må være et akademisk geni for å ta høyere utdanning i Norge! Tror du ens  personlige kvaliteter  99%består av utdannelsen?  Kanskje på tide  å åpne opp topplokke, oppleve mere enn hva du gjør nå. Noe så kjedelig tankegang skal man lete lenge etter!  Jeg sovner av kjedsomhet om en person viser  så lite visyn.  Snork.

Anonymkode: 69a55...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er neimen ikke rart mange er single og aldri finner den "rette". Kravlista er jo så lang som ett vondt år og passer ikke ett av punktene så er det "no go"

Desto større mulighet for de som ikke er overfladiske 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg overhode ikke om hva en mann jeg skal være sammen med jobber med, så lenge han greier forsørge seg selv.

Men så har jeg aldri drevet med "dating" heller da, men har levd livet mitt og så i de få periodene jeg har vært single har jeg dumpet borti menn jeg har opplevd kjemi med og vi har blitt sammen og hatt det supert sammen. 

Jeg har ingen liste med krav og stresser ikke rundt på leting etter en mann, men jeg har da truffet menn jeg har hatt full klaff med som jeg har endt opp i langvarige forhold med likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Dette innlegget stiller seg pent i rekken av "kunne du blitt sammen med en som.../ er det turnoff med en som..." - Altså type innlegg som ikke er basert på annet enn overfladiske verdier. 

Kjære jenter og gutter, kvinner og menn:  Det er ikke så viktig om man jobber på rema eller på et kontor. Det er ikke så viktig om den ene puppen er større enn den andre, eller hvilke "skavanker" man tror at man har.

Det viktigste må være at man finner en person som man liker personligheten til og blir glad i. Og kjempeflott om vedkommende blir glad i deg. 

Dette tøyset må snart ta slutt snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Miss moneypenny skrev:

Jeg syns det er så fascinerende når folk trekker den konklusjonen at de som jobber i matbutikk ikke har utdanning. Jeg jobber i matbutikk ved siden av studiene, har straks 300 studiepoeng. De aller fleste kollegene mine har utdanning fra høyskole. Har du tenkt på at noen trives i butikk og velger det selvom de har utdanning? Snakk om å forhåndsdømme.

Flott innlegg. I tillegg vil jeg påpeke, so what????  dersom man ikke har utdannelse? Det er kjærlighet nok for alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miss moneypenny skrev:

Jeg syns det er så fascinerende når folk trekker den konklusjonen at de som jobber i matbutikk ikke har utdanning. Jeg jobber i matbutikk ved siden av studiene, har straks 300 studiepoeng. De aller fleste kollegene mine har utdanning fra høyskole. Har du tenkt på at noen trives i butikk og velger det selvom de har utdanning? Snakk om å forhåndsdømme.

Hvis de har høyere utdanning men vil fremdeles bare jobbe i en butikk, så er det uaktuelt det også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg får lyst til å le av så utrolig umoden tankegang. Som om man må være et akademisk geni for å ta høyere utdanning i Norge! Tror du ens  personlige kvaliteter  99%består av utdannelsen?  Kanskje på tide  å åpne opp topplokke, oppleve mere enn hva du gjør nå. Noe så kjedelig tankegang skal man lete lenge etter!  Jeg sovner av kjedsomhet om en person viser  så lite visyn.  Snork.

Anonymkode: 69a55...8e6

Synd du har problemer med hva jeg foretrekker da. Haha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nøste~ skrev:

Synd du har problemer med hva jeg foretrekker da. Haha.

Evner du å skrive en gjennomtenkt og saklig begrunnelse for valget ditt da? Noe sier meg at du har enno mye igjen å lære her i livet.

Anonymkode: a738f...7dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Coolaid skrev:

Dette innlegget stiller seg pent i rekken av "kunne du blitt sammen med en som.../ er det turnoff med en som..." - Altså type innlegg som ikke er basert på annet enn overfladiske verdier. 

Kjære jenter og gutter, kvinner og menn:  Det er ikke så viktig om man jobber på rema eller på et kontor. Det er ikke så viktig om den ene puppen er større enn den andre, eller hvilke "skavanker" man tror at man har.

Det viktigste må være at man finner en person som man liker personligheten til og blir glad i. Og kjempeflott om vedkommende blir glad i deg. 

Dette tøyset må snart ta slutt snart. 

Likt tiltrekker likt. Kvinner som ikke vil ha menn som jobber i kassa ender opp med overfladiske menn som vil ha store pupper og snasen kropp. Men det er jo greit at mannen har en dritt personlighet og bare vil være sammen med dama fordi hun er fin og status, for han har jo høyere utdanning !

Så kan vi som har beina godt plantet på jorda være sammen med mennesker som er genuint gode og som bryr seg om mennesket under skavankene, uavhengig om de jobber i kassa eller på kontor

Anonymkode: 98f8f...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evner du å skrive en gjennomtenkt og saklig begrunnelse for valget ditt da? Noe sier meg at du har enno mye igjen å lære her i livet.

Anonymkode: a738f...7dd

Nei fy faen, nå må dere ta og slutte med det tullet her. Er det mulig å bli så opphengt i hva andre sine preferanser er at man prøver å omvende folks meninger for enhver pris. Skrive en dyp tekst om hvorfor man liker/ikke liker ting. Har du sett meg skrive surt til folk som synes det er helt greit med en kjæreste som jobber i butikk? Nei. Fordi jeg tåler at folk liker noe annet enn meg uten at jeg ber dem å skrive en skoleoppgave der man begrunner svaret sitt. Skal vedde på at om jeg hadde gitt etter nå og skrevet noe, så hadde vel det vært feil også! For egentlig er det bare et riktig svar for dere og om dere ikke får det så blir det siteringer i øst og vest. 

Uansett hvor mye dere prater til meg her i denne tråden av typen "fy faen så kjedelig tankegang, jeg sovner av at du er så kjedelig" eller i ditt tillfelle "du har enda mye igjen å lære" så har ikke det noe å si. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Noen vil nok mene dette, men da er de materialistiske og overflatiske mennesker, som det ikke er verd å satse på. Om en mann jobber i butikk, kan da dette være starten på en utmerket karriere innen næringslivet. Og om han sitter i kassen hele resten av yrkeslivet, kan han da være en fullt ut pålitelig og hyggelig kar. En arbeidskar. Selv blir jeg ofte interessert i mennene som jeg treffer i kassen. Disse typene har ofte et hyggelig smil, og noen av dem er flinke til å småprate. De hjelper bestemor med å pakke handlevarene. Tålmodig. Dette er veldig gode egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nøste~ skrev:

Nei fy faen, nå må dere ta og slutte med det tullet her. Er det mulig å bli så opphengt i hva andre sine preferanser er at man prøver å omvende folks meninger for enhver pris. Skrive en dyp tekst om hvorfor man liker/ikke liker ting. Har du sett meg skrive surt til folk som synes det er helt greit med en kjæreste som jobber i butikk? Nei. Fordi jeg tåler at folk liker noe annet enn meg uten at jeg ber dem å skrive en skoleoppgave der man begrunner svaret sitt. Skal vedde på at om jeg hadde gitt etter nå og skrevet noe, så hadde vel det vært feil også! For egentlig er det bare et riktig svar for dere og om dere ikke får det så blir det siteringer i øst og vest. 

Uansett hvor mye dere prater til meg her i denne tråden av typen "fy faen så kjedelig tankegang, jeg sovner av at du er så kjedelig" eller i ditt tillfelle "du har enda mye igjen å lære" så har ikke det noe å si. 

Men det er jo vanlig å begrunne hvorfor man ikke liker noe, og mer vanlig enn å begrunne hvorfor nan liker noe.

"Jeg liker ikke paprika"

"Hvorfor ikke"

"Smaken, og når den er varmebehandlet konsistensen"

"Ok"

 

Derimot

"jeg liker ikke paprika"

"Hvorfor ikke?"

"Herregud la meg være ifre jesus"

Oppfattes som barnslig og lite gjennomtenkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eikenøtt skrev:

Men det er jo vanlig å begrunne hvorfor man ikke liker noe, og mer vanlig enn å begrunne hvorfor nan liker noe.

"Jeg liker ikke paprika"

"Hvorfor ikke"

"Smaken, og når den er varmebehandlet konsistensen"

"Ok"

 

Derimot

"jeg liker ikke paprika"

"Hvorfor ikke?"

"Herregud la meg være ifre jesus"

Oppfattes som barnslig og lite gjennomtenkt.

Ja da får dere faen meg tåle svarene dere får servert også. For der er jo en kjent sak at om man begrunner noe man liker, som er subjektivt, så blir det kverulering på det også. Som sagt, noen blir ikke fornøyd med mindre de får det "riktige" svaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Nøste~ skrev:

Ja da får dere faen meg tåle svarene dere får servert også. For der er jo en kjent sak at om man begrunner noe man liker, som er subjektivt, så blir det kverulering på det også. Som sagt, noen blir ikke fornøyd med mindre de får det "riktige" svaret.

Én du trenger ikke være hissig mot meg, jeg enkelt forklarer hvorfor du blir "sitert i hytt og pine".

To kom med akkurat de svarene du ønsker men da får du "faen meg tåle svarene du får".

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Én du trenger ikke være hissig mot meg, jeg enkelt forklarer hvorfor du blir "sitert i hytt og pine".

To kom med akkurat de svarene du ønsker men da får du "faen meg tåle svarene du får".

Lykke til.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nøste~ skrev:

Ja da får dere faen meg tåle svarene dere får servert også. For der er jo en kjent sak at om man begrunner noe man liker, som er subjektivt, så blir det kverulering på det også. Som sagt, noen blir ikke fornøyd med mindre de får det "riktige" svaret.

Du røper deg selv ganske mye når du svarer på en slik måte som du gjør nå. Du har helt rett i at mange sikkert hadde vært uenig uansett hva du hadde skrevet, men hadde du skrevet en fattet og gjennomtenkt forklaring på valget ditt så hadde du fremstått i ett mye bedre lys enn det motsatte. Ett slikt innlegg viser modenhet i det minste.

Anonymkode: a738f...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...