Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 25. september 2016 at 15.06, AnonymBruker skrev:

Kjempefint, da slipper vi begge det :bolledeig:

Anonymkode: b16c9...e72

Bare å glise, men realiteten er at menn syns det er svært avtennende - og symptomatisk på andre rare meninger som faktisk vil kunne påvirke privatlivet.

🤑 Du er nok ute etter penger og rikdom...

Anonymkode: fcef4...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner ser etter en forsørgertype, og menn etter en kvinne som lyser fruktbarhet. Dette er vel hverken nytt eller sjokkerende. Det er genetisk, hvorfor la seg provosere av dette?

Endret av Deron
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 19.20, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Nå kan jeg kun snakke ut i fra erfaringer jeg har gjort meg. Jeg kunne mest sannsynlig ikke datet en fyr som jobbet i matbutikk/klesbutikk/elektronikkbutikk o.l. fordi jeg ønsker en kjæreste med utdannelse. Ikke fordi jeg tror at en mann som jobber i en eller annen butikk er dum eller lite drevet i det han gjør men fordi mine interesser ligger innenfor akademika. Og jeg ønsker å finne en mann som har interesser som meg og det er ikke veldig stor sjanse for at en person i en butikk vil finne mine lidenskaper spennende. Men! Jeg tenker aldri at at vedkommende i butikk mangler ambisjoner eller ser ned på de. For alt jeg vet kan det være en deltidsjobb eller en mellomjobb eller så kan det faktisk kjennes veldig givende for personen å inneha den jobben. Og det er faktisk veldig flott. Men den personen vil mest sannsylig ikke ha samme interesser som meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare å glise, men realiteten er at menn syns det er svært avtennende - og symptomatisk på andre rare meninger som faktisk vil kunne påvirke privatlivet.

🤑 Du er nok ute etter penger og rikdom...

Anonymkode: fcef4...a5d

"Menn synes nok IKKE det er avtennende " at utdannede kvinner ønsker utdannede menn. Det er tvert i mot svært vanlig at man møtes via studier eller jobb, og blir kjærester.  Alle våre venner er par med utdannelse.  For oss hadde det vært rart om en av våre venner eller barn hadde giftet seg med en som satt i kassen i en matbutikk og ikke hadde ambisjoner om noe annet. 

Anonymkode: 2459e...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at mennesker som jobber i butikk ikke har utdanning? Jeg vet om opptil flere butikksjefer med bachelorgrader, så utdanning har de da.

Anonymkode: 7c2e3...575

Nå var det jo snakk om å sitte i kassen. Tror ikke så mange av dem har utdanning, hvis man da ikke har det som en ekstrajobb mens man studerer. Det er noe helt annet. Men en kassejobb i mange år, vil jeg tro er fordi man ikke har ambisjoner om noe annet. 

Anonymkode: 2459e...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Deron skrev:

Kvinner ser etter en forsørgertype, og menn etter en kvinne som lyser fruktbarhet. Dette er vel hverken nytt eller sjokkerende. Det er genetisk, hvorfor la seg provosere av dette?

Dette skal jeg ha meg frabedt, har absolutt ingen fysiologiske behov for å finne meg en mann som kan forsørge meg. Min fremtidige mann kan gjerne tjene betydelig mindre enn meg selv og jobbe som butikkekspeditør, det er følelsene som skal være på plass, ikke en høy lønn :closedeyes:

Penger tjener jeg nok av selv!

Din påståtte teori gjelder nok mange kvinner men ingen regel uten unntak. Jeg er altså unntaket, for ordens skyld :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Allure skrev:

Dette skal jeg ha meg frabedt, har absolutt ingen fysiologiske behov for å finne meg en mann som kan forsørge meg. Min fremtidige mann kan gjerne tjene betydelig mindre enn meg selv og jobbe som butikkekspeditør, det er følelsene som skal være på plass, ikke en høy lønn :closedeyes:

Penger tjener jeg nok av selv!

Din påståtte teori gjelder nok mange kvinner men ingen regel uten unntak. Jeg er altså unntaket, for ordens skyld :)

ingen statistikk gjelder alle, men det er klart at flertallet av kvinner foretrekker en "forsørger." Det er ikke verre eller bedre enn at menn foretrekker "fruktbare" kvinner

http://www.personalityresearch.org/papers/denisiuk.html

https://en.wikibooks.org/wiki/Relationships/How_Women_Select_Men

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Deron skrev:

ingen statistikk gjelder alle, men det er klart at flertallet av kvinner foretrekker en "forsørger." Det er ikke verre eller bedre enn at menn foretrekker "fruktbare" kvinner

http://www.personalityresearch.org/papers/denisiuk.html

https://en.wikibooks.org/wiki/Relationships/How_Women_Select_Men

Der er vi enige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Allure skrev:

Der er vi enige :) 

så hvorfor lar du deg provosere, og skal ha deg personlig frabedt en slik påstand? Jeg skrev generelt (uten å sitere deg). Jeg mente ikke å gå etter deg personlig, jeg uttalte meg på generelt grunnlag.

Endret av Deron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Allure skrev:

Dette skal jeg ha meg frabedt, har absolutt ingen fysiologiske behov for å finne meg en mann som kan forsørge meg. Min fremtidige mann kan gjerne tjene betydelig mindre enn meg selv og jobbe som butikkekspeditør, det er følelsene som skal være på plass, ikke en høy lønn :closedeyes:

Penger tjener jeg nok av selv!

Din påståtte teori gjelder nok mange kvinner men ingen regel uten unntak. Jeg er altså unntaket, for ordens skyld :)

Men hvorfor tror du at vedkommende snakker om deg spesifikt? Alle kvinner er forskjellige, men det er jo noen fellestrekk som gjelder kvinner flest. Det vil jo alltid være noen som ikke passer innunder disse beskrivelsene. 

De fleste kvinner i Norge klarer i likhet med menn å forsørge seg selv. Dette dreier seg om en innlært atferd. 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Menn synes nok IKKE det er avtennende " at utdannede kvinner ønsker utdannede menn. Det er tvert i mot svært vanlig at man møtes via studier eller jobb, og blir kjærester.  Alle våre venner er par med utdannelse.  For oss hadde det vært rart om en av våre venner eller barn hadde giftet seg med en som satt i kassen i en matbutikk og ikke hadde ambisjoner om noe annet. 

Anonymkode: 2459e...c42

Det jeg mente, det er avtennende for utdannede menn at med dine holdninger i forhold til f.eks butikkansatt mann. Så disse mennene hvis de får vite sune holdninger fort skjønne at her er det noen symptomatisk feil med menneskesynet, og slik kan det ogdå være på andre områder. Dermed vil de raskt ikke være interessert i deg, for veldig mange vet at iq har ikke noe med utdannelse å gjøre. Så selv om du har høy utdannelse så har du ihvertfall ikke høy sosialiq - eller du skulle klart å argumentere ovenfor deg selv og se at synet ditt ikke riktig. Foreligger i det minste empirisk data hvertfall. 

PATETISK

Anonymkode: fcef4...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det jo snakk om å sitte i kassen. Tror ikke så mange av dem har utdanning, hvis man da ikke har det som en ekstrajobb mens man studerer. Det er noe helt annet. Men en kassejobb i mange år, vil jeg tro er fordi man ikke har ambisjoner om noe annet. 

Anonymkode: 2459e...c42

TROR? men du vet ikke... Kan være millionær for den sags skyld

Anonymkode: fcef4...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Menn synes nok IKKE det er avtennende " at utdannede kvinner ønsker utdannede menn. Det er tvert i mot svært vanlig at man møtes via studier eller jobb, og blir kjærester.  Alle våre venner er par med utdannelse.  For oss hadde det vært rart om en av våre venner eller barn hadde giftet seg med en som satt i kassen i en matbutikk og ikke hadde ambisjoner om noe annet. 

Anonymkode: 2459e...c42

Hvorfor hadde det vært rart? Hadde det ikke holdt om de var glade i hverandre og trivdes sammen? Hva gjør du da om et av dine barn kommer med en kjæreste som sitter i kassa og er fornøyd med det?

Dessuten, hvorfor er det nødvendigvis noe galt i å ikke ha ambisjoner om noe annet? Noen trives kanskje med å ha en sånn jobb og vil fokusere på andre ting enn karriere.

Jeg ser bare ikke hvorfor sånne ting er så viktig om man passer sammen. Selv har jeg høyere utdanning,men er sammen med en mann som ikke har noe særlig utdanning. Kunne godt ha vært sammen med en mann som satt i kassa på matbutikken jeg,men for meg er ikke ambisjoner innen karriere eller det å ha en forsørger noe som er viktig.

Anonymkode: a009a...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Deron skrev:

så hvorfor lar du deg provosere, og skal ha deg personlig frabedt en slik påstand? Jeg skrev generelt (uten å sitere deg). Jeg mente ikke å gå etter deg personlig, jeg uttalte meg på generelt grunnlag.

Men jøssenavn, har du stått opp med feil bein eller?

Ta en chill pill og les innlegget mitt med en annen tone.

Dramaqueen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Allure skrev:

Men jøssenavn, har du stått opp med feil bein eller?

Ta en chill pill og les innlegget mitt med en annen tone.

Dramaqueen :) 

Det er vel mer du som må roe ned.

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Dere som skriver at en eventuell partner må ha utdanning, hva er utdanning? Går grensen ved fagbrev? Bachelor? Master? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bak kassa på butikkene her i byen har ganske lang utdannelse, i hvert fall blant de under 40. Snakket med en ingeniørutdannet på Rimi senest i går kveld, som for øvrig hadde en kollega som skrev masteroppgave i spesialpedagogikk. 

Anonymkode: f4e85...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2016 den 19.11, Allure skrev:

Dette skal jeg ha meg frabedt, har absolutt ingen fysiologiske behov for å finne meg en mann som kan forsørge meg. Min fremtidige mann kan gjerne tjene betydelig mindre enn meg selv og jobbe som butikkekspeditør, det er følelsene som skal være på plass, ikke en høy lønn :closedeyes:

Penger tjener jeg nok av selv!

Din påståtte teori gjelder nok mange kvinner men ingen regel uten unntak. Jeg er altså unntaket, for ordens skyld :)

Hurra, jeg og. Hvordan sjekker man egentlig opp en mann som sitter i kassen? "Når har du fri?" Fungerer det med "skal jeg hente deg, når du har tatt melken til hyllene?" Blir det sexy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...