Gå til innhold

Flyselskap til Australia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er det noen som har vært i Australia, og har noen flyselskap som de synes var bra å fly med? 

Anonymkode: 7382a...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er det noen som har vært i Australia, og har noen flyselskap som de synes var bra å fly med? 

Anonymkode: 7382a...ff7

Har ikke noe spes råd på selskap men når du skal fly så laaaaaangt ville ihvertfall jeg valgt å legge noen kroner ekstra og reist på en premium økonomi klasse. Det kalles noe forskjellig fra selskap til selskap hos SAS heter det SAS +. Dette gir litt bredere seter og ikke minst litt bedre benplass. Men er ikke i nærheten så dyrte som business. Hos noen selskaper er det og litt bedre servering enn på vanlig økonomi men dette gjelder ikke hos alle. For eks ikke hos KLM.

Dog er det ikke alle selskaper som har dette, men i Europa har ihvertfall SAS, BA, Lufthansa, KLM og Air France dette. Qantas har dette, det samme har Singapore. Mens selskaper som Qatar, Emirates, Aeroflot, Turkish ikke har det. Vær dog klar over at ikke nødvendigvis alle ruter har det selv om selskapet har tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy med Cathay Pacific fra England til Australia, og var veldig fornøyd. Moderne fly. Selv med kun økonomiplass ble jeg servert mat, tror det var 4-5 måltid i alt, gratis snacks og drikke, også alkoholholdig, skjerm foran alle setene, og veldig god informasjon om bytting av fly osv.  Det var selvfølgelig ganske trangt, men langt fra det trangeste jeg har sittet på fly.

Anonymkode: 30a3d...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ulike selskap til Australia, og-de fleste funker helt greitt. Har vært veldig fornøyd med Etihad Airways, Cathay Pacific, Singapore Airlines og Thai. Qantas er også helt greitt, blir gjerne via London. Det du bør sjekke ut, er hvilken flytype som flyr din rute, slik at du kan få en ide om hva du skal dra med: www.seatguru.com. Var heldig og fikk deler av strekningen med Singapore Airlines sin A380, noe som var svært bra, selv på turistklasse. KLM er litt under middels mellom AMS og KL, så de ville jeg unngått. Det samme med Air France. Og så må du se hvor mange mellomlandinger du får, og hvor mange timers ventetid på hver flyplass. Det kan være billigst å reise med China-et-eller-annet, men der er gjerne 12-18 timers transfer på en flyplass i Kina, ikke akkurat å anbefale. Heller ikke Aeroflot.

Endret av reiseglad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, reiseglad skrev:

Har prøvd ulike selskap til Australia, og-de fleste funker helt greitt. Har vært veldig fornøyd med Etihad Airways, Cathay Pacific, Singapore Airlines og Thai. Qantas er også helt greitt, blir gjerne via London. Det du bør sjekke ut, er hvilken flytype som flyr din rute, slik at du kan få en ide om hva du skal dra med: www.seatguru.com. Var heldig og fikk deler av strekningen med Singapore Airlines sin A380, noe som var svært bra, selv på turistklasse. KLM er litt under middels mellom AMS og KL, så de ville jeg unngått. Det samme med Air France. Og så må du se hvor mange mellomlandinger du får, og hvor mange timers ventetid på hver flyplass. Det kan være billigst å reise med China-et-eller-annet, men der er gjerne 12-18 timers transfer på en flyplass i Kina, ikke akkurat å anbefale. Heller ikke Aeroflot.

Men det som kan være en ide, hvis man har tid til det er og ta et stopp underveis, med en overnatting eller to. Få et avbrekk på en lang reise. Aktuelle byer kan jo være Singapore, Bangkok, Kualalumpur eller Dubai for eks. Flere flyselskap tilbyr jo å legge inn dette i reisen uten å gjøre det alt for mye dyrere. (Hotell må dog ordnes og betales selv).

Og fly via Hong Kong blir vel en noe omvei kontra og fly via Gulfen, Singapore eller Bangkok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...