Gå til innhold

London-tips


kubein

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og samboeren min skal reise til London for en langhelg i slutten av oktober. Vi lander på Heathrow. Vi tenker å ta tuben inn til sentrum. Vi har sett litt på billettsystemet, men fant ikke helt ut av hva som lønner seg å kjøpe for oss. Blir vel noe farting med tuben innenfor sone 1 og 2. Vi kommer fredag morgen og reiser mandag kveld. Heathrow er i sone 6...

 

Hvor spiser dere ute når dere er i London? Et sted med god mat og til en forholdsvis grei penge.

Hvor kan man shoppe billig? Vet om primark, men synes ellers at det er mye dyre steder i London.

Hva ellers må man oppleve? Vi har vørt der tidlgiere begge to, så vi har sett de fleste av de mest kjente attraksjonene som big ben, Buckingham Palace, piccadilly, London eye, London bridge, London Dungeon, voxmuseet osv.

 

Ellers har vi bestilt billetter til Mamma Mia på fredag og Arsenal-kamp på lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips til spising: Det finnes mange rimelige indiske og kinesiske restauranter.  Også italienske. Slå opp på Tripadvisor, så finner du omtaler i nærheten av der dere bor.  Det er også god mat på puber. 

Jeg synes det er hyggelig å besøke Covent Garden og Portobello road. I Portobello road er det marked har er lørdag. Kanskje synes dere også det er høy å besøke Harrods og Selfridges, ikke for å shoppe, men for å se spektakulære varehus. 

Shopping! Markeder, top shop, HM, Primark,  Zara.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...