Gå til innhold

Svindlet av 180.no


JulieE92

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Startet nylig et firma og ble samme dag ringt opp av noe som viste seg å være 180.no. De bare ba meg bekrefte om opplysningene mine stemte, så jeg trodde dette hadde noe med brønnøysund å gjøre. Jeg bekreftet dette og fikk en mail rett etterpå hvor det stod at jeg hadde kjøpt en annonseringstjeneste på 180.no. Jeg ringte tilbake samme dag som jeg snakke med selgeren fra 180 og da fikk jeg beskjed om jeg ikke kunne angre! Jeg visste jo ikke at dette var noe jeg måtte betale for og angrettsloven må jo gjelde ??? Er skikkelig frustrert. Har startet firmaet i forbindelse med studiene og har ikke penger til å betale dette. Det betyr at hele matbudsjettet mitt ryker for September :( Er det noen som har vært i samme situasjon og kjenner til 180.no ?

 

Mvh

Frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slik de operer. Søk på nettet så ser du at dette er en klassiker.

Anonymkode: bb34e...f03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du selvsagt ikke betale for.

Fortell dem at du tar dette videre med politiet dersom de ikke sletter abonnementet ditt og at du kommer til å klage inn til forbrukerrådet.

Så kontakter du politiet og forbrukerrådet. Ikke betal for noenting, for dette er ikke en tjeneste du har kjøpt.

Anonymkode: 8619b...75d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt forbrukerrådet og eventuelt politiet som nevnt over her. Du er ikke den første de har svindla. Dessverre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, JulieE92 skrev:

Er skikkelig frustrert! 180.no truer med inkasso og jeg er skikkelig redd for å få annmerkninger. 

Så lenge du tar kontakt med forbrukerområdet og politiet, så vil eventuelle annmerkninger bli slettet, skulle jeg tro. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, JulieE92 skrev:

Hei,

 

Startet nylig et firma og ble samme dag ringt opp av noe som viste seg å være 180.no. De bare ba meg bekrefte om opplysningene mine stemte, så jeg trodde dette hadde noe med brønnøysund å gjøre. Jeg bekreftet dette og fikk en mail rett etterpå hvor det stod at jeg hadde kjøpt en annonseringstjeneste på 180.no. Jeg ringte tilbake samme dag som jeg snakke med selgeren fra 180 og da fikk jeg beskjed om jeg ikke kunne angre! Jeg visste jo ikke at dette var noe jeg måtte betale for og angrettsloven må jo gjelde ??? Er skikkelig frustrert. Har startet firmaet i forbindelse med studiene og har ikke penger til å betale dette. Det betyr at hele matbudsjettet mitt ryker for September :( Er det noen som har vært i samme situasjon og kjenner til 180.no ?

 

Mvh

Frustrert

Dette har vi hatt tråder på før. Og nei,  angrerettloven gjelder ikke for firmaer, forbrukerrådet hjelper heller ikke firmaer, men forbrukere. TS, du er bedriftseier/firmaeier, dette er en del av det å drive firma, man må vite hva man svarer på, om man har en firmaadvokat. Firma- /bedriftsadvokaten kan hjelpe deg med dette, men du kommer neppe noen vei. 

Lær deg forskjellen på å være forbruker og firmaeier og slutt å sutre over at du ikke vet eller har satt deg inn o hva det innebærer å være eier og starter av et eget firma. 

Anonymkode: fc136...faa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, JulieE92 skrev:

Hva burde jeg skrive til dem ? Noen som har noen tips ?

Skriv at du ble lurt til å oppgi informasjonen din, og at du så aldeles ikke har kjøpt noen tjeneste av dem, og at du forventer at alle "skyldige beløp" slettes omgående. Og at du tar dette videre med politiet og forbrukerrådet og at de kan forvente å høre fra dem.

Anonymkode: 8619b...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv blitt utsatt for det samme for noen år siden. Det er jo helt vanvittig at de fortsetter å operere sånn. Men jeg fikk da hjelp av noen innad i selskapet så fikk inntrykk av at det bare var en selger som hadde gått rogue. Men det er tydeligvis ikke slik :( 

Anonymkode: 032be...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med forbrukerrådet og de sier at de har mange klager på 180.no, men siden jeg er privatperson så kunne de ikke hjelpe meg. De sa jeg burde gå til politiet, samt sende epost at jeg bestrider avtalen og føler meg lurt. Håper det funker! Tusen takk for tips folkens. Kanskje jeg kommer meg ut av avtalen allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, JulieE92 skrev:

Da har jeg snakket med forbrukerrådet og de sier at de har mange klager på 180.no, men siden jeg er privatperson så kunne de ikke hjelpe meg. De sa jeg burde gå til politiet, samt sende epost at jeg bestrider avtalen og føler meg lurt. Håper det funker! Tusen takk for tips folkens. Kanskje jeg kommer meg ut av avtalen allikevel :)

Selv om du er en privatperson så skjedde jo dette fordi du har opprettet et enkeltpersonforetak? Men ja. Det skal være fullt mulig å komme seg ut av dette. Ei venninne av ei venninne jobba i firmaet når jeg ble lurt. Videresendte all korrespondanse til henne og fortalte henne hva som hadde skjedd. Dagen etterpå ble jeg oppringt av en fyr i 180.no som beklaget på det sterkeste det som hadde skjedd, og etter en ukes tid fikk jeg bekreftelse på at avtale og faktura var slettet. 

Anonymkode: 032be...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener ts skal true med forbrukerrådet, og politiet, tror dere ikke 180.no sitter på kunnskap om at denne saken ikke hører hjemme hos forbrukerrådet? Hvor uvitende kan en hel gjeng i en tråd være om hvem forbrukerrådet er til for? Og hva tror dere politiet gjør med bagateller som dette? Henlegger. 

Inkasso neste. 

2 minutter siden, JulieE92 skrev:

Da har jeg snakket med forbrukerrådet og de sier at de har mange klager på 180.no, men siden jeg er privatperson så kunne de ikke hjelpe meg. De sa jeg burde gå til politiet, samt sende epost at jeg bestrider avtalen og føler meg lurt. Håper det funker! Tusen takk for tips folkens. Kanskje jeg kommer meg ut av avtalen allikevel :)

Dette r feil, de hjelper deg ikke fordi du ikke er privatperson. Forbrukerrådet er som skrevet over til for forbrukerne ikke for firmaeiere. 

Anonymkode: fc136...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JulieE92 skrev:

Hei,

 

Startet nylig et firma og ble samme dag ringt opp av noe som viste seg å være 180.no. De bare ba meg bekrefte om opplysningene mine stemte, så jeg trodde dette hadde noe med brønnøysund å gjøre. Jeg bekreftet dette og fikk en mail rett etterpå hvor det stod at jeg hadde kjøpt en annonseringstjeneste på 180.no. Jeg ringte tilbake samme dag som jeg snakke med selgeren fra 180 og da fikk jeg beskjed om jeg ikke kunne angre! Jeg visste jo ikke at dette var noe jeg måtte betale for og angrettsloven må jo gjelde ??? Er skikkelig frustrert. Har startet firmaet i forbindelse med studiene og har ikke penger til å betale dette. Det betyr at hele matbudsjettet mitt ryker for September :( Er det noen som har vært i samme situasjon og kjenner til 180.no ?

 

Mvh

Frustrert

Huff stakkars deg. Men slapp av det finns råd. Har selv blitt lurt av 180.no og fant denne siden her: http://180-no.blogspot.no/2010/05/180no-svindel.html

Du er tydligvis ikke alene. Inne på nevnte blogg fantes det en oppskrift på hva du sender til 180.no.

Skriv dette:

Jeg viser til fakturanummer:.......vedrørende ovennevnte forhold.

Det påståtte rettslige grunnlag for kravet deres er en angivelig inngått avtale om kjøp av annonsetjenester hos 180.no.
Jeg er ikke enig i at jeg har inngått noen avtale og er ikke interessert i en redusert pris - jeg skal ikke stå i deres katalog eller betale dere noen penger. Det selgeren Johansen understreket var at ved å svare ja så gav jeg tillatelse til å sende brukernavn og passord på e-post. Det var kun et «ja» for å kunne sende kundeinformasjon på mail slik at jeg selv kunne administrere min avtale. Selger ........sa at jeg skulle få en telefon senere på dagen der alt skulle bli grundig forklart hva en avtale skal gjelde. Den telefonen har jeg aldri fått.

Jeg henviser til Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår mv. (markedsføringsloven)
§ 26. Villedende forretningsmetoder
I næringsvirksomhet er det forbudt å anvende uriktig eller av annen grunn villedende fremstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser. Med fremstilling menes i dette kapittel enhver form for meddelelse eller utsagn i tale, skrift eller på annen måte, således også betegnelser, bilder, demonstrasjoner, emballasjens form, størrelse eller utstyr og lignende.

Min tilsynelatende aksept er avgitt som en direkte årsak av villedelse fra deres selgers side. Det foreligger dermed ingen gyldig avtale, og dermed heller ingen avtalerettslig hjemmel for kravet deres. Kravet avvises.

Etter en rask søknadsrunde på internett ser jeg at det er flere som meg som har gått i fella deres, og at dere har mottatt uendelig mange klager og anmeldelser i løpet av de årene dere har holdt på under forskjellige navn.

Jeg vurderer sterkt å levere en anmeldelse til politiet, og akter å bestride en eventuell faktura som måtte dukke opp. Alternativt kan vi spare oss alle for tapt arbeidstid og sette en strek over den såkalte avtaleinngåelsen.

For ordens skyld opplyses at forsøk på inkassoinndrivelse av kravet vil stride mot inkassoloven § 8. Punktet i det påståtte avtalen om avtalt verneting er like ugyldig som resten av avtalen slik at en klage til forliksrådet bes fremmet til forliksrådet i min hjemkommune



Med vennlig hilsen

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk! Den skal jeg teste. Har ikke så peiling på dette med juss og rettigheter. Tusen takk for hjelpa allesammen! Skjønner ikke at sånne kataloger som 180.no kan holde på sånn her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener ts skal true med forbrukerrådet, og politiet, tror dere ikke 180.no sitter på kunnskap om at denne saken ikke hører hjemme hos forbrukerrådet? Hvor uvitende kan en hel gjeng i en tråd være om hvem forbrukerrådet er til for? Og hva tror dere politiet gjør med bagateller som dette? Henlegger. 

Inkasso neste. 

Dette r feil, de hjelper deg ikke fordi du ikke er privatperson. Forbrukerrådet er som skrevet over til for forbrukerne ikke for firmaeiere. 

Anonymkode: fc136...faa

180.no er ikke en gjeng med eksperter når det gjelder svindel. De har en del selgere som kjører en såkalt GSG (gåre så gåre). Jeg regner med at de jobber på provisjon, så en del blir nok fristet til å druse på med litt ekstra. Det de gambler på er at folk bare betaler fakturaene de sender ut. Jeg fikk forøvrig ikke gjort noe med saken før jeg fikk det magiske brevet fra lindorff, så første steg var å ringe til de for å forklare situasjonen. De stoppet prosessen og var kjent med at 180.no har gjort dette tidligere. Easy peasy. 

Anonymkode: 032be...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

180.no er ikke en gjeng med eksperter når det gjelder svindel. De har en del selgere som kjører en såkalt GSG (gåre så gåre). Jeg regner med at de jobber på provisjon, så en del blir nok fristet til å druse på med litt ekstra. Det de gambler på er at folk bare betaler fakturaene de sender ut. Jeg fikk forøvrig ikke gjort noe med saken før jeg fikk det magiske brevet fra lindorff, så første steg var å ringe til de for å forklare situasjonen. De stoppet prosessen og var kjent med at 180.no har gjort dette tidligere. Easy peasy. 

Anonymkode: 032be...ec0

Bra det ordna seg for deg! Vet om mange som har betalt opp til 5000 kr til 180 uten at de har signert noen avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...