Gå til innhold

Ombestemte meg plutselig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende at dette sviket var et resultat av noe du har sagt eller gjort (kanskje til og med ubevisst) og da blir det helt feil av deg henge deg opp i at du ønsker en unnskyldning og går rundt og bærer nag.

Anonymkode: f4e72...e75

Et svik som er resultat av noe man har sagt eller gjort, kanskje ubevisst? Sånn kan man ikke ha det!? Det sier seg selv at man skal prate med personen som sårer deg ubevisst, ikke gå rundt og såre den personen, eller enda verre; svikte personen.

Anonymkode: a51e8...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører at du sier at han vet hva du synes om det, men når du ikke aner hva han tenker eller føler så betyr det kun at dere ikke har snakket grundig nok om dette. Har dere kun kjeftet og anklaget hverandre over telefon/melding, eller har dere faktisk satt dere ned face-to-face og faktisk prøvd å løse det? 

Det er greit at du føler deg såret, men for alt vi vet så kan det hende at du har sagt eller gjort noe som har provoserte han til å såre/svikte deg. Dette vil du selvsagt aldri få vite før dere har en grundig samtale hvor dere snakker ut og prøver å løse problemene, og spør hverandre om det dere fortsatt lurer på. Kan godt hende at han like mye ønsker en skikkelig unnskyldning fra deg, og da kommer dere ikke langt om du skal være sta og stå på ditt og kreve en unnskyldning. Relasjoner, forhold, vennskap, alt i livet er ofte gi og ta, og noen ganger må man faktisk kunne innrømme egne feiltrinn før man får en  skikkelig unnskyldning tilbake. Det er lett å se hva andre gjør av urett mot seg selv, men det man ofte glemmer eller overser er de feilene man selv gjør. 

Symes fortsatt at det eneste riktige er at dere snakker skikkelig ut med hverandre, ikke over telefon, men faktisk møtes for å ta den vanskelige praten.

Anonymkode: f4e72...e75

Ts her: takk for svar. Synes en annen anonym bruker lenger nede var inne på det. Han sviktet meg, men har ikke gjort noe for å beklage seg, vise anger...Det eneste han skrev, som jeg tidligere nevte, var et slags svar da jeg tidligere i år freste i sinne på mail til han, at "vi kunne godt ha kontakt, men han orker ikke å gå noe inn i fortida"...Hva er det å si etter et svik?

Så har han tatt kontakt på nytt. Som om ingenting har skjedd. Jeg aner ikke hva han tenker, om han er singel.., ingenting! Men jeg blir provosert i at han tror han bare kan snakke til meg som om ingenting har skjedd når han sviktet meg sånn som han gjorde. 

Jeg savner en forståelse i hvordan dette opplevdes for meg. Jeg ønsker ikke si til han at han må beklage seg, da blir det jo ingen ekte beklagelse. Mulig hun var frustert over meg i lang tid, men måten han sviktet meg på, kan ikke unnskyldes på noen måte. 

Synes det vitner om mangel på selvinnsikt hos han. Mulig han bare vil ha et vennskap til meg nå. Men det klarer jeg ikke.

Anonymkode: fac9d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt på mail? Er dere sammen, har noe på gang, avstandsforhold? Hvorfor kan du ikke ringe og finne ut av det, istedet for å maile over måneder slik som dette?

Anonymkode: 6555d...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt på mail? Er dere sammen, har noe på gang, avstandsforhold? Hvorfor kan du ikke ringe og finne ut av det, istedet for å maile over måneder slik som dette?

Anonymkode: 6555d...db3

Nei, jeg brøt kontakten tvert da jeg fikk vite om sviket. Var en annen person involvert, som han kanskje ennå ser for alt jeg vet. Da jeg svarte han på den mailen tidligere i år, svarte han ikke på det jeg skrev, jeg var konfronterende og lurte på hvorfor han kontaktet meg...om det var for å slette sin dårlige samvittighet osv. Ingen svar. Jeg skrev noen uker eterpå at han kunne bare fuck off. Siden har vi ikke hatt kontakt på flere mnd, inntil en begivenhet der jeg kommenterte noe til han, og han da responderte kjapt med å skrive til meg, spørre hvordan det går med meg, hva jeg gjør etc pluss hav han har gjort og gjør. Jeg drøyde ca to uker med å svare, og svarte kort og konsist på kun hans spørsmål, ingen spørsmål tilbake til han. I en hyggelig, men litt distansert tone. Plutselig tenker jeg på sviket igjen. Kanksje han fortsatt ser den personen..alle spørsmålene i hodet mitt blusser opp. Så går det en dag, nesten to, før jeg skriver : "forresten glem det. Du har ingenting med å vite hva jeg gjør etter det j.... sviket ditt! 

Hva mente han med å skrive den mailen? Teste hvor han har meg? Vennskapelig?

ts

Anonymkode: fac9d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg brøt kontakten tvert da jeg fikk vite om sviket. Var en annen person involvert, som han kanskje ennå ser for alt jeg vet. Da jeg svarte han på den mailen tidligere i år, svarte han ikke på det jeg skrev, jeg var konfronterende og lurte på hvorfor han kontaktet meg...om det var for å slette sin dårlige samvittighet osv. Ingen svar. Jeg skrev noen uker eterpå at han kunne bare fuck off. Siden har vi ikke hatt kontakt på flere mnd, inntil en begivenhet der jeg kommenterte noe til han, og han da responderte kjapt med å skrive til meg, spørre hvordan det går med meg, hva jeg gjør etc pluss hav han har gjort og gjør. Jeg drøyde ca to uker med å svare, og svarte kort og konsist på kun hans spørsmål, ingen spørsmål tilbake til han. I en hyggelig, men litt distansert tone. Plutselig tenker jeg på sviket igjen. Kanksje han fortsatt ser den personen..alle spørsmålene i hodet mitt blusser opp. Så går det en dag, nesten to, før jeg skriver : "forresten glem det. Du har ingenting med å vite hva jeg gjør etter det j.... sviket ditt! 

Hva mente han med å skrive den mailen? Teste hvor han har meg? Vennskapelig?

ts

Anonymkode: fac9d...073

Uansett hvordan du vrir og vender på det virker han ikke særlig interessert. Han kontaktet deg tvert etter at du hadde kommentert noe, hva om du ikke hadde gjort det, hadde han da kommet? Vet fortsatt ikke om dere er i bli kjent fasen eller har noe på gang eller hva, men som sagt lar man ikke noen gå i måneder uten å kontakte en, og i tillegg gi unnvikende svar. Dette tror jeg ikke er liv laga. Vil du være venner med en som behandler deg sånn?

Anonymkode: 6555d...db3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvordan du vrir og vender på det virker han ikke særlig interessert. Han kontaktet deg tvert etter at du hadde kommentert noe, hva om du ikke hadde gjort det, hadde han da kommet? Vet fortsatt ikke om dere er i bli kjent fasen eller har noe på gang eller hva, men som sagt lar man ikke noen gå i måneder uten å kontakte en, og i tillegg gi unnvikende svar. Dette tror jeg ikke er liv laga. Vil du være venner med en som behandler deg sånn?

Anonymkode: 6555d...db3

Vi har ikke sett hverandre på snart et år, har ikke hatt kontakt mer enn ca to ganger på mail i løpet av maaange mnd nå, også fordi JEG tok avstand pga sviket. Vi blokkerte hverandre først, men så opphevet han blokkeringen, men jeg har fortsatt blokkert han unntatt på mail. Godt mulig han ikke hadd gjort noe, men hvorfor skrive det han gjør? Vennskapelig kontakt?

Mener du at hvis han hadde vær genuint interessert hadde han lagt seg flat? Kanksje han har kjæreste for alt jeg vet, og at det er derfor han er som han er?

ts

Anonymkode: fac9d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke sett hverandre på snart et år, har ikke hatt kontakt mer enn ca to ganger på mail i løpet av maaange mnd nå, også fordi JEG tok avstand pga sviket. Vi blokkerte hverandre først, men så opphevet han blokkeringen, men jeg har fortsatt blokkert han unntatt på mail. Godt mulig han ikke hadd gjort noe, men hvorfor skrive det han gjør? Vennskapelig kontakt?

Mener du at hvis han hadde vær genuint interessert hadde han lagt seg flat? Kanksje han har kjæreste for alt jeg vet, og at det er derfor han er som han er?

ts

Anonymkode: fac9d...073

Er ikke godt å si hvorfor han skrev til deg, men hadde han vært interessert så hadde du hørt noe mer -garantert. Dere virker ikke å ha ordentlig kontakt, dere har en konflikt med utblåsning, med deretter unnvikende svar og taushet. Det lyser -han er ikke interessert- lang vei. Men er du i det hele tatt interessert i dette? Han har tydeligvis ikke tenkt til å unnskylde seg heller. Men burde du ikke ha spurt om det tidligere om han har kjæreste? Og venner oppfører seg ikke slik dere driver på, sorry.

Anonymkode: 6555d...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke godt å si hvorfor han skrev til deg, men hadde han vært interessert så hadde du hørt noe mer -garantert. Dere virker ikke å ha ordentlig kontakt, dere har en konflikt med utblåsning, med deretter unnvikende svar og taushet. Det lyser -han er ikke interessert- lang vei. Men er du i det hele tatt interessert i dette? Han har tydeligvis ikke tenkt til å unnskylde seg heller. Men burde du ikke ha spurt om det tidligere om han har kjæreste? Og venner oppfører seg ikke slik dere driver på, sorry.

Anonymkode: 6555d...db3

Jeg har jo også sagt at jeg ikke ønsker kontakt, ba han holde seg unna meg. Han skrev f.eks noe til meg like etter sviket ( en hilsen til meg ), men den svarte jeg aldri på. Jeg tok kontakt ca 4-5 mnd etterpå bare for å si kort hvor kjip han hadde vært. Han prøvde da å forklare seg litt med noe : a la vi kan godt ha kontakt ( når det var han som oppfordret til det, fikk han det til å høres ut som som om jeg ville ha kontakt... ), men han orket ikke prate om fortida... Jeg vet han så den personen når jeg oppdaget sviket og godt mulig han gjør det ennå og at han derfor tar så litekontakt? Evt og/eller bare er nysgjerring på meg, skal liksom vite litt hva jeg gjør, ja vennskap? Vet virkelig ikke va som foregår i hodet hans...Men jeg virker jo heller ikke så interessert utifra mine signaler? Tror han er en type som trenger mye bekreftelse.

ts

Anonymkode: fac9d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo også sagt at jeg ikke ønsker kontakt, ba han holde seg unna meg. Han skrev f.eks noe til meg like etter sviket ( en hilsen til meg ), men den svarte jeg aldri på. Jeg tok kontakt ca 4-5 mnd etterpå bare for å si kort hvor kjip han hadde vært. Han prøvde da å forklare seg litt med noe : a la vi kan godt ha kontakt ( når det var han som oppfordret til det, fikk han det til å høres ut som som om jeg ville ha kontakt... ), men han orket ikke prate om fortida... Jeg vet han så den personen når jeg oppdaget sviket og godt mulig han gjør det ennå og at han derfor tar så litekontakt? Evt og/eller bare er nysgjerring på meg, skal liksom vite litt hva jeg gjør, ja vennskap? Vet virkelig ikke va som foregår i hodet hans...Men jeg virker jo heller ikke så interessert utifra mine signaler? Tror han er en type som trenger mye bekreftelse.

ts

Anonymkode: fac9d...073

Er du fortsatt interessert i ham, etter så lang tid og så mye tull?! 

Gjentar det jeg sa i min forrige post; oppsøk en profesjonell person som jobber innen psykiatrien, for dette er faktisk ikke sunt. Du er hekta på denne fyren, og det kommer du til å være til evig tid hvis du ikke tar tak i det. 

Slutt å ta kontakt med ham for å fortelle hvor kjip han har vært, innse at forholdet dere hadde ikke var nok for ham og GÅ VIDERE! 

Anonymkode: 05c12...b32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du fortsatt interessert i ham, etter så lang tid og så mye tull?! 

Gjentar det jeg sa i min forrige post; oppsøk en profesjonell person som jobber innen psykiatrien, for dette er faktisk ikke sunt. Du er hekta på denne fyren, og det kommer du til å være til evig tid hvis du ikke tar tak i det. 

Slutt å ta kontakt med ham for å fortelle hvor kjip han har vært, innse at forholdet dere hadde ikke var nok for ham og GÅ VIDERE! 

Anonymkode: 05c12...b32

Takk for svar, men du kjenner ikke til hele historien her. du skriver som om du gjør det. Jeg har heller ikke tatt kontakt med han for å fortelle han hvor kjip han er ofte, kun en gang etter sviket, nå sist var det en begivenhet, der han like etterpå tok kontakt med meg, spurte meg om hvordan det går med meg etc. Lurer på hvorfor han gjorde det? Dårlig samvittighet eller bare vennskapelig? Han skrev flere sørsmål og akkurat sånn som vi pleide å gjøre før i tida, før sviket. Lurer på om han fortsatt ser en person når han skriver sånn til meg, men det kan vel kanskje bare evt en synsk svare på...

ts

Anonymkode: fac9d...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svik. Og det involverer en annen person han er sammen med. Datet dere, men så valgte han henne isteden? Er det riktig? 

Anonymkode: cbfe2...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svik. Og det involverer en annen person han er sammen med. Datet dere, men så valgte han henne isteden? Er det riktig? 

Anonymkode: cbfe2...365

Det er ikke helt riktig, det er mer innviklet enn som så, fordi han var nok også usikker på meg fordi jeg var usikker på han...Men det var en annen person der på slutten ja, og måten det skjedde på var veldig hensynsløs fra både den personen og hans side. Og nå tror ahn liksom at alt er greit når han kontakter meg, men det er det ikke, derav min siste mail til han.

ts

Anonymkode: fac9d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke helt riktig, det er mer innviklet enn som så, fordi han var nok også usikker på meg fordi jeg var usikker på han...Men det var en annen person der på slutten ja, og måten det skjedde på var veldig hensynsløs fra både den personen og hans side. Og nå tror ahn liksom at alt er greit når han kontakter meg, men det er det ikke, derav min siste mail til han.

ts

Anonymkode: fac9d...073

Hvorfor bryr du deg sånn hvis det er over et år siden?

Anonymkode: cbfe2...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bryr du deg sånn hvis det er over et år siden?

Anonymkode: cbfe2...365

Fordi et svik er et svik.

ts

Anonymkode: fac9d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, de fleste av oss har blitt sviktet av noen mennesker i løpet av livet. Tror det viktigste er å legge slike mennesker bort og fokusere fremover.

Anonymkode: e9957...6ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi et svik er et svik.

ts

Anonymkode: fac9d...073

Gjør det livet ditt bedre å fokusere på dette "sviket"? Jeg tror rett og slett du må innse at verden er litt hard. De aller fleste av oss vil oppleve å bli sveket eller å svikte noen i løpet av livet. Da går man videre etter det, slutter å fokusere på "svikeren". Gå heller i deg selv, og finn ut hva du vil gjøre med ditt liv. Sitte på kvinneguiden og fable om et ikke-forhold som tok slutt for tre år siden på grunn av et "svik"? Eller komme deg ut i verden, møte nye, flotte mennesker som er verdt din tid?

Anonymkode: 7e8d5...fd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Draaaaaamaaaaaaaaa!

Hvorfor bryr du deg så mye om en person? Get over it! Det er easy.

 

Anonymkode: ac01a...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...