Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Har tenkt masse på deg etter at jeg leste det om mannen din! Håper han snart er hjemme hos deg igjen og at han ikke blir varig skadet! Hørtes utrolig skummelt ut med blod overalt, og jeg skjønner godt du føler deg traumatisert av opplevelsen. Må ha vært veldig skremmende!! :klem: 

Jeg tenkte at jeg kunne komme med noen mentaltreningstips for hunden, siden du spurte om det for en liten stund siden. Kanskje det hjelper til å få tankene over på andre ting også, samtidig som han får brukt hodet når du ikke får gått så mye tur! Det med å lære ham slipp og la være er jo også fin mentaltrening.

Søk skrev du jo at du hadde gjort litt, men det kan jo avanseres med å gjemme ting på vanskelige steder eller legge andre ting oppå, så han må jobbe for å finne det. Vi pleier å plassere hunden på kjøkkenet, gjemme gulostbiter rundt i leiligheten og så si at han kan søke. Du kan jo også fylle en kong med fryst leverpostei eller noe annet som det er litt vanskelig å få ut. Finnes jo mange typer kong med ulik vanskelighetsgrad, og også flere spill!
Ellers kan du lage et eget spill, putte godbiter inni en tom dorullshylse, pakke den igjen inni en pappeske for eksmpel. Så må han tenke ut hva han må gjøre for å få tak i godbitene. Eller bare sleng ut masse godbiter på plenen så han må snuse seg fram til dem. 

Triks er jo stas. Jeg liker best å shape inn triksene, se hva han gjør, og klikke/si "bra" når han gjør riktig og belønne heftig. Lærte han feks å bukke ved å holde gobiten ned mot forbeina, og når han ble stående i bukk fikk han godbiten. Eller lære ham å gå på teppet ved å klikke/bruke belønningsord hver gang han viser noen som helst interesse for teppet, snuser på det, sitter på det - til slutt ligger på det. Og så lokke ham av igjen og se om han går på igjen for å få belønning. Kan gå slalåm mellom beina (peke/lede med godbit) eller øve pote- og snutetarget. 
Med det kan han lære å åpne og lukke dører eller skuffer på kommando. Bruk postit-lapper, hold en i hånda, og når hunden tar snuta borti belønner du. Så kan du prøve å holde lappen høyt og lavt og alle steder, og belønne når hunden berører. Så kan du sette lappen på en skuff og belønne, og etter hvert venter du til hunden dytter litt hardere til skuffen beveger seg. Når skuffen går igjen er det full jubel. Så kan man legge på et ord - og si det hver gang hunden dytter på lappen, og da kan man etter hvert fjerne lappen. Jeg har ikke gjort akkurat den der selv, men har brukt hender til både snute- og labbetarget, samt musematte på gulvet. 
Du kan også trene på å gå oppå ting, under ting, sette to labber på ting etc. 

Nosework er jo litt innenfor søk, men du kan jo for eksempel lære hunden å finne leker eller ting (og så avansere helt ned på mynt-nivå). Vi har "finn leka" - og da er leka hva-det-nå-er vi finner fram. Vi viser ham leka, og sier "LEKA". og så får han belønning for å ta på det med nese eller munn, først rett foran seg, så lenger unna, og så gjemme. Det er moro å se hvor lett de lukter hvor ting er! Kan også gjemme ting i flasker eller under kopper som står opp ned, og så må hunden finne den rette, som inneholder godbit. 

På noen av disse tingene (triks og teppetrening spesielt) hadde vi stor suksess med å belønne med godbiter av ulik verdi. Da ble han mindre frustrert, så det har jeg tenkt å prøve å bruke i trening av LP-øvelser også. Ulempen er at hunden ikke nødvendigvis skjønner at nå er det ordentlig trening hvis han vil gjøre noe på tur, og så kommer kjipe godbiter da. Poenget er i alle fall at feks med teppet, hvis målet er å legge seg, vil han få frolic hvis han bare står på det, og skinke om han legger seg. Så frolicen sier liksom "du er inne på noe, men ikke helt" og skinka sier "jess, det var det!!". Men det ville jeg ikke gjort i starten, da ville jeg bare belønna all form for interesse for teppet.

Det var i alle fall noe! :) Håper ting går bedre med deg og mannen og mini og vofse når alt har roa seg!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode tips @Rainbow ! Nå har vi litt å kose oss med. Tror jeg skal prøve å avansere søkene litt som du sier. Har ikke tenkt på at jeg kan gjemme dorullen inni en eske eller noe heller. Det var lurt. Har vært litt borti shaping før så kjenner prinsippet men ikke jobbet så mye med det. 

Nå fikk jeg beskjed om at mannen kan reise hjem også og da blir det litt lettere å få tid til hunden. Skal ha som mål å gjøre noe mentalt hver dag. Vi har jo jobbet litt mer med det i det siste men har ikke fått det til den siste halve uken. Nå ligger han rett ut i sofaen og koser seg da. Sola skinner inn på sofaen og det er det beste han vet. :P Tror faktisk hunden har skjønt at ting ikke har vært som de skal for han har oppført seg litt merkelig. Begynte brått å stress-kaste opp litt i går og da babyen gråt begynte han å ule noe han aldri gjør. Han var jo ute da mannen skadet seg og så alt kaoset og blodet. Tror nok han blir glad når mannen kommer hjem. 

Jeg er spent på å se hvor mye mannen kan gå på beinet nå. Da jeg besøkte han i går kveld hadde han prøvd å gå en gang bort til doen. Jeg er også spent på hva slags sårstell jeg må gjøre. Er jo vant med det fra hest så det går sikkert bra. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 
Kan tenke meg at det var ganske traumatisk for både deg og hunden med blod og stress og alt. 
Godt å høre at det går bra og at han kan komme hjem nå. 
Vet ikke hvilken jobb mannen din har så.. blir han sykmeldt nå da eller? 
:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Beccy87 skrev:

Oi! 
Kan tenke meg at det var ganske traumatisk for både deg og hunden med blod og stress og alt. 
Godt å høre at det går bra og at han kan komme hjem nå. 
Vet ikke hvilken jobb mannen din har så.. blir han sykmeldt nå da eller? 
:klem:

Huff ja! Det kuttet gir meg mareritt. :ph34r: Han jobber med data, men kan ikke kjøre bil så er sykemeldt. 

Han tar sterke smertestillende og humper på krykker så egentlig har jeg bare fått en til å passe på. :ler: Men nå er hele familien samlet igjen og det er det viktigste. Mini vil jo selvfølgelig bare ha oppmerksomhet hele tiden i dag så jeg får ikke gjort noe. Svigerfar gikk tur med hunden igjen da. :) Får ta en dag av gangen rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning! Eller morgen og morgen... Hunden er luftet og matet, mini er matet og stelt og jeg har kaffe og frokost. Hadde flaks med at tiden mannen skulle ha piller passet med mini sine ammerutiner så det gikk også fint i natt.

I dag er målet at jeg skal komme meg ut med hunden selv. Tar med hund og baby til moren min og går tur sammen der. Må også en tur i matbutikken og lage middag. Det får bli dagens mål. Om jeg får brettet tøyet som ligger på stuebordet hadde det vært en bonus. 

Skal bli godt å få litt luft igjen i dag! :) Er jo vant til å komme meg ut hver dag men nå har jeg knapt vært ute siden lørdag. Det er jo nyydelig høstvær nå. :) Jeg må også få tatt inn de sommerblomstene som skal overvintre til neste år. Hvis ikke er det nok over og ut for de nå som frosten nærmer seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, October 01, 2016 den 11.11, Weebs skrev:

Etter at du begynner å lage mat fra bunnen av er det ingen vei tilbake altså. Da jeg bodde alene var det ikke alltid jeg orket å lage store innviklede middager til meg selv så det ble litt Toro og sånn. En ting jeg likte veldig godt var ferdigversjonen av enchiladas. Husker ikke produsenten, men en av de som har ferdige tacopakker. Etter at jeg ble sammen med mannen så fant vi ut at vi liker å lage mat sammen, så det går lenge mellom hver gang vi kjøper noe ferdig (bortsett fra Fjordland-grøt som jeg elsker :fnise:). Men en gang for ikke så lenge siden kjøpte jeg denne enchiladasen fordi den var jo så god i gamle dager. Vel, det var den IKKE nå lenger :ohmy: Ble ikke spist opp, for å si det sånn. Har opplevd det med flere retter nå. Ting som var kjempegodt før (Toro-lasagne, for eksempel) må nå presses ned hvis jeg får det servert. 

Så nå vet du det ;) 

Hjemmelaget polarbrød er kjempegodt! Har ikke kjøpt ferdige etter at jeg begynte å lage selv. Passer supert til å fryse ned :) 

Har du en god oppskrift på enchiladas eller? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der leste jeg resten av postene, fy flate så ekkelt! Det der er marerittet mitt, hater når folk bruker øks. Får håpe det går bra, og at han får trent seg godt opp igjen og kan fortsette med idretten sin da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, heftig opplevelse for både deg og mannen! Godt å lese at det går greit etter omstendighetene 😊 Heldigvis er du blitt erfaren med baby, så en til å passe på er vel enkelt 😉 

I går trente jeg igjen for første gang 😆 En time spinning. Føltes nesten ikke som om jeg har hatt et langt opphold, klarte å ta i skikkelig ☺ Det verste var 1,5 time vekk fra bebien 😉 

Er veldig glad i å lage mat, men bor med en man  som vil at middag skal gå kjapt og spise med en gang etter jobb. Våre retter er konsentrert til wok, spagetti og kjøttsaus, laks i ovn, stekt sei og kylling i ovn. Samt de vanlige helgerettene da.. Når han har kveldsvakt pleier (pleide, i livet før bebi  😉) å lage andre ting (som f.eks pai led spinat og feta namnam). 

Ha en fin kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er glade i å lage mat, hvordan i alle dager blir man det? Jeg haaater det. Jeg lager det aller meste fra bunnen, og siden samboer og jeg er vegetarianere må vi finne oppskrifter og tenke og ha gode løsninger hele tiden. Men det er så KJEDELIG!!! Vi lager mat med irritasjon, og fordi man må ha mat for å leve. Skjære opp ting, steke ting, skylle ting, krydre ting, ting skal bruke lang tid på å bli ferdig....Hvis jeg blir rik skal jeg få meg egen veggiskokk som kan lage alt, og hvis jeg kunne slippe å lage mat noensinne igjen ville jeg blitt lykkelig.

Seriøst, hvordan får dere til å være glade i det? Kan noen lære meg? Jeg ser på oppskriften tjue ganger, kutter treigt, søler, roter, og er sulten lenge før jeg har begynt. Dere er så heldige!! Hører ofte folk si sånt på tv, og sier til skjermen "åååh, tenk å VÆRE sånn! LIKE å lage mat! Gaaaah!"

:fnise: 

Håper ting går bedre med mannen din nå, Chandra! Og at både du og hunden får det litt på avstand og klarer å slappe av etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Porcelain skrev:

Og der leste jeg resten av postene, fy flate så ekkelt! Det der er marerittet mitt, hater når folk bruker øks. Får håpe det går bra, og at han får trent seg godt opp igjen og kan fortsette med idretten sin da. 

Takk, det virker som om det går bra. Eller i alle fall at det skal bli bra om litt! :) Vi har en del ved igjen å hogge og jeg aaner ikke hva vi gjør med det. :P 

12 timer siden, maja87 skrev:

Wow, heftig opplevelse for både deg og mannen! Godt å lese at det går greit etter omstendighetene 😊 Heldigvis er du blitt erfaren med baby, så en til å passe på er vel enkelt 😉 

I går trente jeg igjen for første gang 😆 En time spinning. Føltes nesten ikke som om jeg har hatt et langt opphold, klarte å ta i skikkelig ☺ Det verste var 1,5 time vekk fra bebien 😉 

Er veldig glad i å lage mat, men bor med en man  som vil at middag skal gå kjapt og spise med en gang etter jobb. Våre retter er konsentrert til wok, spagetti og kjøttsaus, laks i ovn, stekt sei og kylling i ovn. Samt de vanlige helgerettene da.. Når han har kveldsvakt pleier (pleide, i livet før bebi  😉) å lage andre ting (som f.eks pai led spinat og feta namnam). 

Ha en fin kveld! 

Godt jeg er blitt erfaren med baby ja! Nå går det egentlig veldig greit. Når mannen er tilbake igjen og kan skifte bleier, bære baby, bade, fikse hund, lage seg mat osv kommer det jo til å føles ut som om jeg har ferie. :fnise:

Så herlig med spinning, nå ble jeg litt misunnelig for det var også min plan å begynne med nå. Nå får jeg ikke gjort noe slikt. Så deilig at det ikke føltes ut som om du hadde hatt opphold en gang. Da er det bare å kjøre på. :D 

Mannen min er også slik som din. Han er så sulten og sur etter jobb og da skal maten lages på sekundet. Når jeg spør han om tips til hva vi skal ha svarer han som regel taco, pizza eller burger. :P Så her er det jeg som må være oppfinnsom og sørge for å få inn sunne middager. Pai med spinat og feta har jeg planer om å lage snart, det er så godt!

13 minutter siden, Rainbow skrev:

Dere som er glade i å lage mat, hvordan i alle dager blir man det? Jeg haaater det. Jeg lager det aller meste fra bunnen, og siden samboer og jeg er vegetarianere må vi finne oppskrifter og tenke og ha gode løsninger hele tiden. Men det er så KJEDELIG!!! Vi lager mat med irritasjon, og fordi man må ha mat for å leve. Skjære opp ting, steke ting, skylle ting, krydre ting, ting skal bruke lang tid på å bli ferdig....Hvis jeg blir rik skal jeg få meg egen veggiskokk som kan lage alt, og hvis jeg kunne slippe å lage mat noensinne igjen ville jeg blitt lykkelig.

Seriøst, hvordan får dere til å være glade i det? Kan noen lære meg? Jeg ser på oppskriften tjue ganger, kutter treigt, søler, roter, og er sulten lenge før jeg har begynt. Dere er så heldige!! Hører ofte folk si sånt på tv, og sier til skjermen "åååh, tenk å VÆRE sånn! LIKE å lage mat! Gaaaah!"

:fnise: 

Håper ting går bedre med mannen din nå, Chandra! Og at både du og hunden får det litt på avstand og klarer å slappe av etter hvert.

Tja, jeg tror jeg bare sier til meg selv at jeg er glad i å lage mat også tror jeg til slutt på det. :P Men mitt beste tips er å drikke rødvin mens man lager mat.:biggrin: Ikke at det har skjedd i det siste da. ;) Men jeg liker bare å lage mat når jeg har tid, vet hva jeg skal lage og har lyst til å lage det. Hater hverdagsmiddager etter jobb og å lage standard middager. Jeg lager ikke alltid fra bunnen av da så sånn sett er du flinkere enn meg. Men jeg prøver å lage mer og mer fra bunnen av og det blir jo bedre og bedre. :)

Jeg er også en som kutter tregt og søler og roter og surrer veldig på kjøkkenet! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Porcelain skrev:

Har du en god oppskrift på enchiladas eller? :) 

Her er det mannen som er enchiladas-sjef (vi har endt opp med hver våre retter som vi er eksperter på :biggrin:), så jeg vet dessverre ikke hvilken han bruker! Men jeg ser det går i omtrent det samme når jeg googler enchiladas oppskrift, så det er bare å prøve :) Vi bruker kylling. Og vi digger alt med ost :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! Den beste tiden på dagen er starten med kaffekopp, pc og mini i vippestolen. :) Ute er det bare noen plussgrader og hunden har fått morgenlufting og frokost. 

Gårsdagen endte opp med å bli ganske så bra. Jeg kjørte avgårde med hund og baby og møtte moren min i nabokommunen. Vi ruslet trilletur i 2 timer i nydelig vær og hunden storkoste seg også. Han lå rett ut på sofaen resten av kvelden avbrutt av et godbitsøk i huset.

Fikk også vasket en del klær, dratt innom apoteket for mannen og butikken for ukeshandling. Butikken hadde fått sitt eget kjøleskap for økologiske ting og hadde til og med tofu som jeg kjøpte. Ikke verst til å være Rema1000! Så nå skal jeg lage min første rett med tofu snart. :P Jeg har jo spist det en del men aldri laget noe med det selv. Vet i alle fall at marinering er viktig. 

Fikk masse energi av gårsdagen altså. Selv om det er mye på meg nå tror jeg det skal gå bra. Mini sover så bra om natten og det hjelper mye. Får som regel mellom 5-6 timer søvn før hun våkner og da er det som regel bare å amme litt før hun sovner igjen. Luksus! Da trenger jeg aldri å hvile på dagen og føler meg ikke sliten. 

Dagens nedtur var at jeg brukte masse tid på å lage gulrotjuice og maskinen lagde litt rare lyder og juicen fikk små svarte biter i seg som så ut som plastikk. Måtte bare kaste den juicen. :angry:

--------------

I dag skal vi på middag til svigermor og da kan jeg gå tur med hunden mens hun passer baby og mann. Ikke at mannen trengs å passes på, men han kan ikke passe baby så jeg er avhengig av at noen andre passer henne. Håper jeg får gått en lang og god tur. 

Andre ting som står på MÅ-gjøres lista i dag:

- Klippe klør på hunden

- Kjøpe vom til hunden

- Vaske en vask med klær til mannen

Tror også jeg skal prøve å bake polarbrød for første gang. Det gleder jeg meg til! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter. Endelig har det blitt kaldere og det er foreløpig skikkelig fint høstvær. Jeg elsker høsten! Nå er tiden kommet for å bo i Kari Traa undertøyet igjen. :fnise: 

I går fikk jeg gått en time med hunden og det var så godt. Ble litt overrasket over hvor kaldt det var da så det holdt med en time ute. Begynte også å lære inn et nytt triks som vi skal overraske mannen med. Hunden er visst ekstra glad i meg i dag. Han fikk av seg flåtthalsbåndet og han fikk vom til frokost. Har gitt han kun tørrfôr den siste måneden men skal nå gå tilbake til å gi halvparten vom og halvparten tørrfôr. Han ble overlykkelig! :hjerte: Jeg har en skikkelig frysepinne av en hund så nå er det snart dekkentid også. Han trenger et nytt regndekken for høsten så det må jeg titte litt på. Lurer på om de andre dekkene han har muligens også begynner å bli litt små så kanskje han må få ny garderobe for vinteren. Ikke minst må jeg kjøpe potesokker for det hadde vi ikke i fjor og det burde han absolutt hatt. 

I går bakte jeg polarbrød og de ble ganske bra! Nå har jo sesongens favorittprogram Farmen begynt også så da ble det kveldskos med varm te, ferske polarbrød og Farmen. For min del trenger jeg ikke mer luksus enn det altså. 

Kjenner jeg er riktig så positiv i dag altså. Det må være kaffen og den kalde morgenturen ned til vannet med hunden. :) Mini sover fremdeles i senga sammen med pappaen sin. Hun våkner sikkert snart.

I dag har jeg en plan om å klippe gresset for siste gang i sesongen (forhåpentligvis). Må bare kombinere det med at gresset har tørket og mini sover. Tenker at hunden kan få være med meg ut når jeg klipper også får han en litt kortere tur enn vanlig senere i dag. Føler jeg klarer meg bra om dagen selv om det er slitsomt. På en måte er det med psykisk slitsomt enn fysisk slitsomt. Jeg tror jeg kan prise meg lykkelig over at mini er så grei om dagen. Sover om natten og gråter sjeldent. I tillegg har jeg jo mannen hjemme som kan holde oss med selskap dagen lang. :) 

 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med en positiv dag :biggrin:  Og helt enig, den kveldskosen er mer enn nok for meg også. Ferske polarbrød er topp stemning! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

I dag er jeg sliten.Det tar på å være alenemor, sykepleier, kokk og hundepasser eller noe sånt. :tongue: Å gå tilbake til det vanlige permisjonslivet etter dette blir enkelt. Det som gjør ting lettere er at mannen er hjemme med meg hele tiden og han kan ha henne på seg i sofaen mens jeg gjør andre ting. Men mini har blitt litt mammadalt så det er ikke alltid godkjent. Men sånn sett er det bra at han er så mye hjemme slik at hun får knyttet sterkere bånd til han. :)

Som om ikke det var nok måtte jeg ligge våken og bekymre meg i natt. I morgen er det en uke siden mannen skadet seg og det er enda ingen tegn til bedring og han kan ikke stå på beinet og har like vondt. Fikk utrolig lite info av sykehuset og de viste liksom ikke hvor lang tid en slik type skade kunne ta før ble bra... Merkelig. Han fikk også bare sykemelding for en uke så det må fikses. I tillegg reagerer han skikkelig på bandasjeteipen så når jeg har drukket kaffen må vi på apoteket. Tenker jeg tar helgehandlingen samtidig slik at i alle fall det er gjort. :)

I går fikk jeg i alle fall klippet gresset og gått trilletur med baby og hunden. Tenkte å ta en halvtime i hagen i dag også. Det er mye som skal gjøres før vinteren. Men det å komme seg ut i hagen er bare deilig og været er supert! Hva jeg skal gjøre med hunden aner jeg ikke men kanskje vi kjører et sted og går en trilletur. Her hjemme er det bare et sted det går an å gå trilletur med vogn så det blir litt kjedelig i lengden.

Jaja, får bare ta en dag av gangen og håper på fremgang snart! Liker jo heller ikke at mannen har det vondt. Unner ingen det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du blir sliten av alle de arbeidsoppgavene. Mannen her knakk ankelen i fjor og jeg ble kjempelei av hele greia! Stakkars, jeg prøvde å ha sympati, men jeg kjente at jeg ble irritert over hvor vanskelig alt ble for meg :fnise: Det var helt fantastisk da han kunne kaste krykkene og bli litt mer nyttig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner at du er sliten 😕 Imponert over at du allikevel får til det du gjør 😃 Får satse på fort fremgang for mannen din fra nå av 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du er sliten.  
Og så utrolig rart at sykehuset ikke kunne si noe mer om hvor lang tid det skulle ta å blir bedre da... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2016 den 1.34, maja87 skrev:

Skjønner at du er sliten 😕 Imponert over at du allikevel får til det du gjør 😃 Får satse på fort fremgang for mannen din fra nå av 👍

 

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Forstår godt at du er sliten.  
Og så utrolig rart at sykehuset ikke kunne si noe mer om hvor lang tid det skulle ta å blir bedre da... :vetikke:

Tror problemet er at det er så hovent inne i beinet at kirurgene ikke kunne se hele omfanget av skadene. Det var vist hogd nesten rett gjennom leggen (uten å treffe beinet). Derfor er det liksom umulig å si hvor lang tid det tar siden de ikke vet om nerver er kappet eller bare ligger i klem pga hevelsene og slikt. Men men, da vet vi i alle fall det! Jeg har valgt å ta en dag av gangen. Orker ikke å tenke frem i tid og håpe på noe også får jeg heller bli overlykkelig om han går om en uke eller to. :P 

Jeg føler at jeg er mer mentalt sliten enn fysisk sliten nå. I natt hadde mini soverekord. Hun sov fra midnatt til 07:15! Fantastisk! Allikevel kom vi oss ikke opp før litt over 10. Mye på grunn av amming men også litt fordi jeg egentlig ikke orket å starte dagen. :PGårsdagen ble litt hektisk. Jeg kjørte først til søsteren min som bor en halvtimes tid unna og tok med hund og baby. Jeg var i skikkelig dårlig humør da jeg kjørte dit men nesten 2 timers trilletur ved sjøen hjalp utrolig på humøret så det var absolutt verdt det. Hjemme var det tid for amming og pynting av mini og en kjapp dusj før vi kom en halvtime for sent på middag hos svigers og der var vi resten av kvelden. 

I dag vil jeg bare være for meg selv. Var snakk om å dra på kamp med familien til mannen men jeg orker ikke. Trenger sårt tid hjemme til å ordne og drive med egne ting i dag. Planen er å gå en liten trilletur med baby og hunden på litt under en time og gjøre hagearbeid/gjøre klart for vinteren når jeg kommer igjen. Da kan hunden fly i langlina i hagen og mini kan fortsette å sove i vogna. Jeg vil begynne å mate fuglene, rydde frem varmere jakker, rydde bort sommersko og jakker osv... Jeg elsker å styre med sånt så jeg håper jeg får gjort masse av det i dag! :fnise: Må også skifte på senga siden mini hadde et bleieuhell der i stad og jeg bør vaske klær. Men først er det frokost og mer kaffe som gjelder altså. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ikke så mye spennende om dagen egentlig. Søndagen var veldig fin og jeg fikk litt alenetid. :)

Prøver å få gjort litt ute om dagen og jeg får gjort bittelitt hver dag. Har begynt å mate fuglene og er i gang med jobben med å få inn sommerblomstene som jeg skal prøve å overvintre til neste år. Foreløpig er to potter tatt inn. ;) Har også fått litt mer lyng foran inngangspartiet og shinet opp litt der. Blant annet skrubbet blod foran inngangsdøra. Jaja, jeg merker i alle fall at alle små ting jeg gjør hjelper så da er det bare å ta en dag av gangen. 

Mini sover fremdeles godt om nettene og hun er veldig våken og blid på dagen. I natt hadde hun sparket seg opp i det ene hjørnet av sengen da. Det har aldri skjedd før. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med det. Hun lå jo brått nesten uten dyne. Hun begynner også å bli veldig flink til å løfte hodet sitt! :) 

Denne uken har jeg noen ting å se frem til. I morgen er det svømming igjen og på lørdag skal jeg faktisk på konsert! Har heldigvis ordnet slik at foreldrene mine passer mini. Håper også at de kan kjøre meg slik at jeg kan drikke litt. Må begynne å pumpe meg allerede nå. Har absolutt ikke planer om å drikke meg full men et par øl på konsert hadde vært supert. Gleder meg skikkelig! :) Jeg har også fått ordnet meg lånesykkel til triathlonen av mamma så jeg gleder meg til å teste den. Trening er virkelig ikke prioritert nå så jeg må bare få til det jeg klarer. Så fort mannen kan kaste krykkene blir det enklere. Nå har jeg mer enn nok med å klare hverdagen kjenner jeg. Men humøret er bra og jeg føler jeg får gjort noe koselig hver dag. Jeg elsker denne årstiden og nå har jeg begynt å glede meg til jul! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...