Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg sitter med kaffen mens jeg titter på mini på babycallen for hun sover fremdeles i dobbeltsenga. Jeg er så glad mannen vant diskusjonen og fikk kjøpt babycall med kamera for det er gull verdt! 

I går kjørte jeg og møtte mannen på vei hjem fra jobb og vi gikk en times tur med baby og hunden før vi byttet bil og han kjørte hjem og jeg kjørte på xxl for badedraktshopping! Det ble en svart treningsbadedrakt og svømmebriller så nå er jeg VELDIG klar for dagens treningsøkt. Så klar at jeg pumpet meg for melk i går og pakket bagen i går. :fnise: Jeg kom hjem til ferdig middag og vi spiste vanvittig mye. Tikka masala kylling i fullkornslefser med salat, tomat og løk. Det var helt vanvittig godt og tror vi spiste 300gram kylling hver. Jeg blir nesten aldri mett nå som jeg ammer men i går ble jeg faktisk god og mett lenge. 

 Mannen drar rett på kamp etter jobb så jeg er alene frem til 11-tiden i kveld og mamma kommer for å passe mini mens jeg svømmer. Jeg er en del alene pga mannens trening og kamper om dagen men jeg føler det går bra selv om jeg skulle ønske at vi hadde enda mer tid sammen. Han er heldigvis flink til å være tilstede med oss når han er hjemme. 

Dagens utfordring er å finne ut hva jeg gjør med hunden i dag. Jeg kan jo dra på trilletur med hunden men da må vi kjøre ut og det har jeg strengt talt ikke tid til (også er det kjedelig å måtte kjøre ut to ganger men mulig jeg gjør det). Jeg kan trille her hjemme men nå er det så mye hjortelus at det nesten ikke går an. Sist gang dro jeg med meg minst 10 stk inn og de spredde seg rundt i huset, på mannen osv. Ikke koselig! :P Kanskje mamma kan passe på litt lenger slik at jeg får gått en kort tur med han også får jeg heller trene litt mentaltrening også MÅ vi klippe klør når mannen kommer hjem i kveld!

Dagens planer foruten å svømme og lufte hunden må bli:

- Klippe klør på hunden

- Vaske sofatrekk (rakk ikke i går)

- Brette mer tøy

- Vanne pelargoniumstiklinger

- Støvsuge 1. etasje og vaske gulv om jeg mot formodning skulle rekke det.

I går kveld hadde jeg en lang samtale med mini. Det er så gøy. Hun svarer med ganske like lyder, smiler og koser seg. Det er virkelig verdens søteste lyd! Også lager jeg og mannen dyrelyder. Bæ og knegging er foreløpig favoritten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God dag! I dag hadde vi strømbrudd hele morgenen helt frem til 12:30 så vi gadd egentlig ikke å stå opp. Da strømmen kom tilbake for litt siden løp jeg og satte på en vaskemaskin og oppvaskmaskinen og nå står yoga på planen.

Svømte igjen i går og badedrakten og brillene var supre! Men endte opp med å kjøpe neseklype etter at vi var ferdige for jeg får fremdeles hele bassenget ned i nesa. :P Jeg føler at jeg får det ok til helt frem til jeg må opp å hente luft og da må jeg stoppe fordi jeg får vann i nesa og da begynner jeg bare å kave. Det er virkelig vanskelig dette her altså. Skal ha en ny økt på søndag morgen slik at jeg forhåpentligvis kan prøve meg frem uten så mye folk rundt. Har sett en del på youtube om pusteteknikk og slikt. Må  rett og slett bare fortsette å øve meg på å ha hodet under vann slik at jeg blir komfortabel. Tror 2 økter i uka nå i starten er et must. Jeg må rett og slett bli like komfortabel som en fisk. :fnise: Er ikke akkurat det enda men det kommer seg. Har tross alt bare hatt to økter. Det er i alle fall så godt å trene igjen.

I dag skal jeg lage en vegetarisk bønnegryte med tortillachips. Om mini vil sove tror jeg at jeg skal teste å lage de selv av tortillalefser.  Gleder meg! Trenger å bli flinkere med kostholdet igjen. Det er ikke krise, men mye å gå på. Problemet er at jeg blir helt vilt sulten når jeg ammer så jeg spiser virkelig alt jeg kommer over føler jeg. Vekta er ikke noe problem men jeg vil jo være sunn. Spiser heldigvis lite godis da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese at svømmingen går bedre! Ei venninne av meg er gira på at vi skal stille på en triathlon sammen, men det er svømmingen som holder meg igjen.. Svømmer helt greit til å redde meg, men det er alt 😂 Mangler omtrent alt som heter teknikk! Elsker å bade, men liker ikke svømmebasseng! Er så varmt og klamt 😕

Tror jeg må begynne med lister jeg og. Så ser jeg at  jeg faktisk gjør litt ila dagen.

Ha en super dag! Og helg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! Endelig fredag! :fnise:

I går var det skikkelig storm her og hele paviljongteltet vi har på verandaen fløy avgårde til tross for at alle beina var skrudd fast i gulvet. :ohmy: Veldig kjipt spesielt siden vi kjøpte det for pengene vi fikk da vi giftet oss. Jaja, nå ligger det strødd rundt i hagen, som mannen sa får vi ikke akkurat gjort noe med det. 

I dag er heldigvis været pent igjen da. 

I dag er det siste dag i september og september var måneden jeg skulle komme i gang med trening igjen noe jeg har gjort. Har begynt pent og fått inn 2 svømmeøkter og ganske mange korte yogaøkter pluss litt raskere turer med hunden. Har også fått laget 2 vegetarmiddager, noe som var målet. Viktig med små enkle mål i denne tiden. Mannen blir veldig gretten når jeg lager vegetarmat så jeg må begynne i det små. ;)

Jeg merker at kondisen er ok men bekkenet orker ikke å løpe enda. Det ser jeg veldig frem til siden jeg da kan trene med hunden. Skuldrene har blitt litt mykere igjen og anklene mer stabile (er plattfot). Dette vil jeg fortsette å fokusere på i oktober. 

Mål for oktober:

- 3 vegetarmiddager

- Bake 3 ganger

- Lage juice 5 dager i uka

- Svømme 5 økter

- Få i gang sykkelen, skaffe meg hjelm og ta den med på et par turer

- Bestille meg en behandlingstime

- Fortsette med hyppige yogaøkter med innlagte bekkenbunnsøvelser. Mulig dra frem vektene og trene litt skuldre/overkropp også. 

Så får vi se hvor jeg ender opp. :) Det er litt uvant å ikke trene masse men sånn er det med baby og det viktigste er jo å få kommet i gang etter fødselen. Heldigvis får man gjort mye hjemme på en treningsmatte også. Magemusklene har enda ikke grodd sammen så jeg må vente på det før jeg trener hardere. 

 ---------

Mini er så søt om dagen. Hun elsker å "prate" og det går i lydene eh, ouu og ehehehe som var ny i dag. Ofte har vi lange meningsfylte samtaler med disse lydene. :fnise: Hun elsker også at jeg lager dyrelyder og da kommer nesten latteren frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maja87 skrev:

Gøy å lese at svømmingen går bedre! Ei venninne av meg er gira på at vi skal stille på en triathlon sammen, men det er svømmingen som holder meg igjen.. Svømmer helt greit til å redde meg, men det er alt 😂 Mangler omtrent alt som heter teknikk! Elsker å bade, men liker ikke svømmebasseng! Er så varmt og klamt 😕

Tror jeg må begynne med lister jeg og. Så ser jeg at  jeg faktisk gjør litt ila dagen.

Ha en super dag! Og helg 😃

Det er ca der jeg er også. Jeg kan redde meg selv men det er det. :fnise: Men snart er jeg proff! Syntes du skal slenge deg med venninnen din jeg. Jeg trøster meg med at i verste fall kan jeg svømme bryst og ha hodet over vannet om alt skjærer seg. Det er vist alltid noen som gjør det så det trenger ikke bety at man kommer sist leste jeg på nettet. Jeg er motsatt av deg. Elsker svømmebasseng men er litt redd for å bade i havet/innsjøer. 

Lister er gull! Jeg blir i alle fall motivert av det. Jeg har begynt å lage mål for hver måned nå. Har forsåvidt gjort det før også men ikke lagt det ut her før nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at ting faller på plass for deg om dagen og det er kjekt å lese :) Skulle ønske jeg hadde like mye energi som du har, her har den vært fullstendig fraværende de siste dagene og jeg er sliten. 

Liker at du blir så opptatt av treningen din og at den gir deg så mye retning! Savner det selv altså. Det virker skikkelig deilig å svømme selv om du har litt utfordringer med det. Ikke dumt i det hele tatt å prøve å få til 2 økter i uka for å bli komfortabel, det er jo gjerne det som funker! 

Googlet di der hjortelusgreiene og de ser skikkelig ekle ut! Hvorfor blir det mer av dem? Er det pga økningen i hjortebestanden tro? Æsj og fysj. 

Jeg er skikkelig imponert over matlagingen din altså! Nå er det vel en lidenskap for deg og da er det jo bare gøy å holde på :jepp: Jeg har mistet den interessen litt nå merker jeg. Heldigvis har jeg funnet pittelitt av den igjen og 

Nå måtte jeg ta baby :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det virker som at ting faller på plass for deg om dagen og det er kjekt å lese :) Skulle ønske jeg hadde like mye energi som du har, her har den vært fullstendig fraværende de siste dagene og jeg er sliten. 

Liker at du blir så opptatt av treningen din og at den gir deg så mye retning! Savner det selv altså. Det virker skikkelig deilig å svømme selv om du har litt utfordringer med det. Ikke dumt i det hele tatt å prøve å få til 2 økter i uka for å bli komfortabel, det er jo gjerne det som funker! 

Googlet di der hjortelusgreiene og de ser skikkelig ekle ut! Hvorfor blir det mer av dem? Er det pga økningen i hjortebestanden tro? Æsj og fysj. 

Jeg er skikkelig imponert over matlagingen din altså! Nå er det vel en lidenskap for deg og da er det jo bare gøy å holde på :jepp: Jeg har mistet den interessen litt nå merker jeg. Heldigvis har jeg funnet pittelitt av den igjen og 

Nå måtte jeg ta baby :hjerte: 

Ja, føler egentlig at ting går veldig greit akkurat nå. Håper energien din blir bedre, og det blir den helt sikkert. Det er i alle fall lov til å slappe av og bare ta livet med ro. Jeg må si at jeg ser MASSE på tv. Hver gang mini er sulten legger vi oss ned på sofaen og jeg ser på tv mens hun spiser. Så sånn sett får jeg slappet av mye. Har blitt helt hekta på The Kardashians. :fnise:

Hjortelus er så ekkelt og jeg er misunnelig på deg som måtte google, for det betyr sikkert at dere ikke har de. De kom vist over fra Sverige til Østfold på 80 tallet også sprer de seg ut over landet. De er ekstremt seiglivede samtidig som jeg tror bestanden av rådyr og slikt har økt. :/ Prøvde å lese på nettet om man kan gjøre noe for å slippe unna de og det var det vist ikke. Kanskje jeg får kjøpe meg en biedrakt eller noe. :P

Jeg vet egentlig ikke om mat er en lidenskap for meg. Jeg tror det begynner å bli det. Jeg har endelig begynt å like å lage mat ordentlig fra bunnen av og jeg har virkelig jobbet for å komme dit jeg er nå. Før ble maten aldri god når jeg skulle gjøre det selv, mens nå begynner det endelig å bli veldig godt. Så det blir en god blanding av det og veldig enkle middager. Jeg elsker å lage juicer, smoothier, salater og slikt da. 

Ha en super lørdag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, nå er det lørdag! :) Sitter med kaffen og koser meg. Kaffe er livet altså. :hjerte::fnise:

Ute er det nydelig vær! Jeg tok med hunden på en liten morgentur ned til vannet og satt der litt med solen rett i ansiktet. Det var virkelig herlig! 

I dag er jeg supermotivert og har lyst til å gjøre ting både ute og inne. I går begynte jeg å rydde og omorganisere kjøkkenbenken og i dag skal jeg rydde og omorganisere en vegghylle jeg har på kjøkkenet. Tenkte å ha mye mer urter fremme, ting i norgesglass osv. Har jo planer om å tilbringe mye tid på kjøkkenet under permisjonen så viktig at det er et motiverende miljø eller noe. ;) 

Jeg har kjøpt inn nok ingredienser til at jeg kan lage en omgang til av vegetargryten jeg lagde torsdag. Tenkte å fryse den ned å ha den til lunsj eller til senere middager. Spiste rester til lunsj i går og den smakte ekstra godt etter å ha stått et døgn. Har også planer om å lage polarbrød for første gang men det må jeg gjøre til uka slik at jeg får kjøpt inn det jeg trenger.

I ettermiddag skal jeg og J til søsteren min. Vi skal gå trilletur, spise vegetarlasagne og gjøre yoga. Søsteren min er praktisk talt en av mine beste venner, og det er jeg veldig glad for! :hjerte:

I går hadde mannen besøk av en kamerat og vi spiste biff. Jeg hadde en krangel med mannen i går men vi er heldigvis venner igjen nå. Det hjalp med en time i skogen med hunden. Selv om jeg ikke er sliten, så sliter jeg litt med at mannen er så aktiv med sporten sin. Men jeg vil jo heller ikke at han skal slutte. Jeg tror nok det vil gå seg til og at vi bare må få en slags rutine på det. Han må nok lære seg å ta litt mer hensyn til oss, og jeg må lære meg å være mer tydelig med hva jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du begynner å lage mat fra bunnen av er det ingen vei tilbake altså. Da jeg bodde alene var det ikke alltid jeg orket å lage store innviklede middager til meg selv så det ble litt Toro og sånn. En ting jeg likte veldig godt var ferdigversjonen av enchiladas. Husker ikke produsenten, men en av de som har ferdige tacopakker. Etter at jeg ble sammen med mannen så fant vi ut at vi liker å lage mat sammen, så det går lenge mellom hver gang vi kjøper noe ferdig (bortsett fra Fjordland-grøt som jeg elsker :fnise:). Men en gang for ikke så lenge siden kjøpte jeg denne enchiladasen fordi den var jo så god i gamle dager. Vel, det var den IKKE nå lenger :ohmy: Ble ikke spist opp, for å si det sånn. Har opplevd det med flere retter nå. Ting som var kjempegodt før (Toro-lasagne, for eksempel) må nå presses ned hvis jeg får det servert. 

Så nå vet du det ;) 

Hjemmelaget polarbrød er kjempegodt! Har ikke kjøpt ferdige etter at jeg begynte å lage selv. Passer supert til å fryse ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig å lage mat jeg og. Hvis jeg får det til så blir det som regel veldig bra! Lasagne har jeg aldri laget fra bunnen men vet at det er godt :jepp: Det er ganske mye mat som blir bedre av å stå. Krydderet får trekke inn og smaken settes ;) lurer på om vi skal ha biff idag. ... Vi har bestemt oss for å spise mindre brød (alle måltid omtrent) så vi skal handle bla lomper, egg og pålegg ;) Si fra hvis du har noen tips!

God lørdag!

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Liker egentlig å lage mat jeg og. Hvis jeg får det til så blir det som regel veldig bra! Lasagne har jeg aldri laget fra bunnen men vet at det er godt :jepp: Det er ganske mye mat som blir bedre av å stå. Krydderet får trekke inn og smaken settes ;) lurer på om vi skal ha biff idag. ... Vi har bestemt oss for å spise mindre brød (alle måltid omtrent) så vi skal handle bla lomper, egg og pålegg ;) Si fra hvis du har noen tips!

God lørdag!

I will! Blir litt for mye brød her også om dagen. 

Denne dagen gikk ikke som planlagt. Mannen hogde seg  kraftig i beinet med øksa. Blod over alt! Vi venter på at han skal bli sydd sammen nå. Fyttirakkern så ekkelt! :( Stakkars mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme nå og venter på telefon fra sykehuset. Mannen opereres og jeg aner ikke hva som skjer. :( Helt forferdelig følelse å ikke vite noe. 3 timer siden han ble kjørt til operasjonssalen nå. :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! :klemmer: Håper det går bra med han! :sjokk: Håper også at skaden ikke var så stor, skumle greier :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte fra sykehuset nå og han våknet akkurat fra narkosen. Må bli der til i morgen men alt var bra med han. Han har vist kappet en blodåre men det gikk heldigvis bra. Tror det er en del muskel og nerveskader men aner ikke helt. Håper bare ikke beinet er varig skadet. :icon_frown: Måtte ligge med dren til i morgen. Aner ikke hva det er men. :tongue:

Men så glad alt er bra! 

Dette har vært en tøff dag men heldigvis har svigermor vært hos meg i hele kveld og på sykehuset. Godt å få litt hjelp med baby på slep og ikke minst mental støtte. Har ikke ord for hvor bekymret jeg har vært for han.

Det kuttet var helt sykt! Hadde seriøst fødet en gang til. Det stod en høy sprut av blod ut av beinet på legevakta slik som man typ ser på film. :ohmy: I morgen må jeg vaske blod. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Æsj og fysj. Godt det gikk bra! Eller ja, du vet. :klem: 

Tusen takk. :hjerte:

Det gikk jo bra heldigvis. Håper bare beinet blir helt bra slik at han kan fortsette med sporten sin om en stund. Jeg aner liksom ikke hvor alvorlig dette var. Får sikkert vite mer i morgen. Håper det bare må gro og så blir det bra. Satser på det. Jeg aner liksom ikke hvorfor han måtte i narkose og slikt. Mulig de bare tok mange ekstra forhåndsregler på grunn av blodåren. 

-------

Nå ligger jeg i senga med mini som vist er lys våken og ikke vil sove. Jeg er sliten tror jeg, men klarer ikke å sove. Vil bare hente mannen. ;) Satser på å titte på tv2sumo til jeg sovner. 

Denne dagen startet så perfekt. Da mannen hogde seg drev jeg vist og lagde juice og salat for det stod ut over hele kjøkkenbenken. Det får bli en annen dag. Avtalen i kveld ble det naturlig nok heller ikke noe av. Svømmingen i morgen utgår også. Får bare satse på en ny og bedre uke som snart kommer. Hunden har overmye energi siden han har vært innestengt store deler av dagen stakkar. Om det blir kaos i morgen vil jeg nok prøve å få noen til å familien til å gå en tur med han. Heldigvis teller slike ting lite i det store og hele. :)

Jeg fikk virkelig en ahaopplevelse av dette. Førstehjelpsskrinet vårt inneholder bare plaster og pyrisept typ så nå må vi gå til innkjøp av kompress, bandasjer og slikt. Kunne egentlig tenkt meg et førstehjelpskurs også. Jeg fikk heldigvis ropt på naboen som kom med førstehjelpsskrin og lappet han sammen før vi dro avgårde og han viste hva han gjorde. Jeg løp rundt i panikk med en hylende unge på armen og var lite til hjelp med en gang. Aner ikke hva jeg hadde gjort om ikke naboen hadde vært hjemme. Kjenner jeg er mer traumatisert av dette enn fødselen. Det er verre når det kjæreste en har har smerter enn å ha det selv fikk jeg erfare i dag. Mannen mente at hogging i beinet virket bedre enn fødselen min men jeg føler meg ikke enig. :P

Jaja, det er godt å skrive av seg litt. Håper jeg får sove og ikke får mareritt eller noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, da sitter jeg her med kaffekoppen igjen. :P Har akkurat snakket med mannen og han må bli på sykehuset til i ettermiddag i alle fall. Håper jeg og lille J kan hente han da. Det er nemlig fælt å ikke ha han hjemme. Har sovet dårlig i natt og hatt mareritt om elg av en eller annen grunn. :tongue: Har heldigvis en liten mini som kan trøste meg.

Svigerfar kommer senere i dag for å gå tur med hunden. Jeg får prøve å gjøre noe fornuftig men føler at mye av dagen sikkert blir tilbrakt på sofaen med mini. Trenger å få vasket gulvet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skummel opplevelse! Blod er fæle greier, skjønner godt du vil oppdatere førstehjelpsskrinet. Flaks med en godt forberedt nabo :) Håper mannen slipper varige mén etter dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må bli på sykehuset En natt til. Håååper han får komme hjem da. Veldig trist hjemme uten han selv om jeg holder fortet greit med baby og alt. :( Man klarer det man må. 

Beinet blir nok bra igjen da. Det må bare slutte å blø. Det er vist veldig dumt å kutte blodårer. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...