Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

8 timer siden, maja87 skrev:

Så koselig å høre om minien din 😊 Kjenner igjen alt fra min mini 😂 Foruten at vår bruker 86 da 😉, men sko er vanskelig syns jeg... ikke barebare å fine gode og varme sko i størrelse 20. Sherox er litt vanskelig å gå i, men hun er tapper 😂  Her er K klar til å kle på seg og gå i barnehagen lenge før vi har tenkt, godt tegn de liker seg 👌👍

Så morsomt at du kjenner igjen. Det er vel veldig typisk den alderen. :) Vi har ikke kjøpt varme sko enda, men nå er vel det på tide her også. 

--------

Glemte å skrive at barnehagestart følger med seg mye forkjølelse. Hjelpes. Føler meg skikkelig dritt om dagen men ikke så ille at jeg kan være hjemme fra jobb. Har hanglet i over en uke og det går helt rundt for meg når jeg står opp. Sover hele natten og mini må vekkes etter at jeg sluttet med morgenpupp, så kan ikke skylde på henne. :fnise: Nå ammer vi forresten bare på kvelden. Og på fridager ofte et par ganger til om hun vil ha. Tror de på jobben er dritt lei av å høre på den evige hosten min. Jaja.

------

Også er det vel på tide å skrive om "kvittesegmedtingprosjektet" mitt. I oktober er jeg så langt på 39 ting. Merker det utrolig godt nå og det er mye lettere å holde det ryddig. Det dukker stadig opp ting jeg kommer på at jeg ikke har brukt på evigheter som får gå. Til og med mannen har gitt slipp på en del ting. Egentlig bruker jeg veldig lite tid på det fordi jeg går igjennom ting løpende. Ting mini vokser ut av tar jeg alltid vekk med en gang. Når jeg har 5 minutter til overs går jeg gjennom en skuff på kjøkkenet etc... Jeg begynner å få trening i dette nå altså. :fnise: Vurderer å sette av noen minutter nå så jeg kommer meg over på 40-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 ting ble det. Alt fra en gammel baggasjetag til magnet til refleks. Dvs alt rart som bare blir liggende og slenge i skuffene uten at man noen sinne bruker det. Ah, og en gammel knagg som hang i gangen da vi kjøpte huset. Nei takk! :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hjemme fra jobb siden tirsdag og blir ikke bedre. Høres ut som om jeg har fått kols og formen er dritt. :opplyser: Skikkelig slitsomt. Må vel bli bedre snart. Virker som om mini begynner å få øyekatarr og mannen er heller ikke i form. Begynner å få rimelig dårlig samvittighet ovenfor jobben, men får jo ikke gjort noe med det heller. Føler veldig på det når de må ta over møter og slikt. På den andre siden har jeg hostet i to uker og det er litt digg å endelig bli ordentlig dårlig slik at jeg bare kan slenge på sofaen hjemme og bli frisk. 

Må nesten skrive om tirsdagens episode. Hadde tatt av bleia på mini og tenkte hun kunne lufte seg litt uten bleie på baderomsgulvet. Endte med at hun tisset på gulvet sklei i tisset så hun gikk rett på ryggen oppe i tisset. Hylgren og måtte selvfølgelig ha trøst så det ble tiss utover både henne og meg. #småbarnslivet :fnise:

Nei nå vil jeg bli frisk. Orker jo liksom ikke å nyte å være sammen med mini eller noe. Alt er bare et ork og jeg får dårlig samvittighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare ikke frisk. Hadde det bare gått riktig vei men her blir det bare værre. Må minst ha fått bronkitt og denne natta var bare helt jævlig med feber og ville hostekuler. Aldri hostet så mye i hele mitt liv.  :frkk: Dagene går i å dytte i seg smertestillende, hostesaft og halstabeletter som uansett ikke hjelper. Har null energi til mini og vurderer å sende henne bort i natt da mannen heller ikke er i form. Håper ikke det er sånn sykdomshverdagen kommer til å fortsette altså. :P Sitter igjen med masse dårlig samvittighet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til deg! 
Håper det gir seg snart, første halvåret etter at Trollet begynte i barnehagen var vi også syke hele tiden. Jublet om vi klarte oss en hel uke uten snørr, vond hals, hoste eller oppkast.. Det tar på så du har min fulle sympati! :troest:

Hvordan har det gått med huset? 
Har dere hatt flere visninger, ble det solgt? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Masse god bedring til deg! 
Håper det gir seg snart, første halvåret etter at Trollet begynte i barnehagen var vi også syke hele tiden. Jublet om vi klarte oss en hel uke uten snørr, vond hals, hoste eller oppkast.. Det tar på så du har min fulle sympati! :troest:

Hvordan har det gått med huset? 
Har dere hatt flere visninger, ble det solgt? :)  

Takk! Så du sier at dette skal fortsette? Orker ikke! :fnise: Føler meg heldigvis litt bedre nå. Krysser fingrene for en feberfri natt. Tror jeg ringer legen i morgen uansett. Har hostet i 3 uker og føler meg helt revet opp innvendig. :P 

Huset er fremdeles ikke solgt. Har ny fellesvisning om en uke. :) Håper det gjør susen.  Det tar litt tid å selge hus som ikke ligger på byggefelt. :/ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, maja87 skrev:

Huff! Håper du blir frisk snart 😊 

Takk. Var hos legen i dag og ble sykemeldt ut uka. Aldri vært så lenge borte bortsett fra kvalmehelvete i starten av graviditeten da. :fnise:

Hadde ganske forhøyet CRP og har en eller annen infeksjon så tok prøver fra laangt oppe i nesa av alle ting.  :sjokkbla: Det var litt rart men det som gjorde det mest ekkelt var at legen tok seg god tid på å fortelle hvor ekkelt det ville føles ut og hvor langt han skulle stikke den pinnen inn. Ble jo supernervøs, men det var ikke så ille. :biggrin: Godt han ikke er gynekolog liksom.  

Kjipest var det at jeg ikke fikk morfinhoftesaft pga amminga. :grine: 

Veldig trist å ikke ha så mye ork til mini da. Da hun kom hjem fra barnehagen så jeg ikke helt bra ut og hun begynte å gråte og gjemte seg bak pappaen sin. Gikk heldigvis fort over da. Takk for den liksom. Vet jeg ikke ser superlekker ut om dagen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på prøven og jeg har influensa. :heks: Og bihulebetennelse og øyekatarr. :tongue:Formen har vært dalende siden legebesøket men i dag er jeg kanskje litt bedre. Har også fått ordnet meg hostesaft på resept siden jeg visnok kunne amme om jeg ammer kveld og tar hostesaft etter det og venter til neste kveld med å amme igjen! Hurra! Var veldig skeptisk til å gi opp kveldsammingen. :ninuskapus:

Ellers er det lite nytt å nevne. Livet er kjedelig om dagen. Det går litt fremover med hussalg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er levert hos foreldrene mine og skal være der til i morgen. Nå står ordning av hus før visning i morgen for tur igjen... Det er ikke støvsugd her på 2 uker! :sjokkbla: Formen er heldigvis bedre så dette skal gå bra. Skal bli godt å få orden på huset igjen for å si det sånn. 

Gleder meg vanvittig til å bli ferdig med både salg av hus og sykdom! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gratulerer! Så fantastisk! Når blir det flytting? Har du allerede skrevet det kanskje? Er dere flyttet for lengst? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Weebs skrev:

Å, gratulerer! Så fantastisk! Når blir det flytting? Har du allerede skrevet det kanskje? Er dere flyttet for lengst? :fnise:

Takk! Er såå glad! Vi flytter om to uker. :biggrin: Overtakelse på huset vårt er ikke før i januar da. 

Gleder meg så sykt. Skal bli så vanvittig godt å bo i nærheten av alt til en forandring. 

---

Jobber fullt denne uka og er vanvittig forkjøla på femte uka eller noe. Er så lei og alle rundt meg er sikkert like lei. :P Har egentlig litt lyst til å forhandle lønn men føler at jeg ikke akkurat gjør det lille ekstra på jobb om dagen. Kanskje greit å vente. :tongue: Har absolutt ikke lyst på en baby til nå for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
På 2.11.2017 den 21.41, Beccy87 skrev:

Hurra for solgt hus! :nordvesta:

Jaa! :yvonne: Og enda bedre, i morgen tar vi over det nye huset! Jeg gleder meg helt vilt og heldigvis har jeg fri fra jobb.  

Jeg er fremdeles forkjøla selv om jeg er veldig mye bedre men nå har jeg fått masse blemmer bakerst i munnen som er vondt. Må ha vært forkjølet/influensa/øyekatar/bihulebetennelse/blemmer i munnen siden slutten av desember. Har heldigvis fått begynt å trent litt igjen nå og det går fint så lenge det ikke er kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at dere fikk solgt huset og at dere kan begynne flyttingen allerede! :hoppe: Blir jul i nytt hus, da! 

Dritt at sykdommen skal sitte i så innmari lenge, da! Håper det snart gir seg, det er på tide! :syk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.11.2017 den 11.29, Rainbow skrev:

Så utrolig bra at dere fikk solgt huset og at dere kan begynne flyttingen allerede! :hoppe: Blir jul i nytt hus, da! 

Dritt at sykdommen skal sitte i så innmari lenge, da! Håper det snart gir seg, det er på tide! :syk: 

Takk! Veldig glad for det! 

Nå er jeg frisk men nå er mini syk igjen.  :nori: Samtidig lever vi i vanvittig flyttekaos, kaos på jobb osv. 😄 Ikke alt har vært på stell med det nye huset heller, men det løser seg. I dag har vi kjøpt ny oppvaskmaskin, tørketrommel og vaskemaskin så nå er i alle fall det på plass. Nå må vi bare finne ut hvorfor det lukter kloakk på vaskerommet. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Chandra skrev:

Takk! Veldig glad for det! 

Nå er jeg frisk men nå er mini syk igjen.  :nori: Samtidig lever vi i vanvittig flyttekaos, kaos på jobb osv. 😄 Ikke alt har vært på stell med det nye huset heller, men det løser seg. I dag har vi kjøpt ny oppvaskmaskin, tørketrommel og vaskemaskin så nå er i alle fall det på plass. Nå må vi bare finne ut hvorfor det lukter kloakk på vaskerommet. :tongue:

Kan det være en tørr eller skjev vannlås? :vetikke:

Håper dere får orden i kaoset etterhvert og god bedring til Mini ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 23.11.2017 den 17.14, Beccy87 skrev:

Kan det være en tørr eller skjev vannlås? :vetikke:

Håper dere får orden i kaoset etterhvert og god bedring til Mini ;) 

Ja det var noe sånt. Kombi av et sluk som ikke er koblet til noe som hadde tørket ut og et sluk som manglet vannlås eller noe. Jaja nå stinker ikke huset lenger i det minste. :nori:

Jaja jula er overstått, gamle huset er overtatt og jeg ser frem i mot nytt år. Jobber i romjulen og det er dritkjipt, så godt det bare er noen timer igjen. Vi skal ha selskap nyttårsaften og har en del som må ordnes innen den tid. Fy søren så lang tid det tar å komme på plass i nytt hus og så vil man jo helst vise det fra sin beste side. 

—-

Mini er en soveengel og sovner som regel mellom 19 og 19:30 og sover uten oppvåkning til ca 07:30. Det er luksus. Ellers får hun masse tenner, er super aktiv og har blitt en skikkelig pappadalt til mor sin store fortvilelse. :grine: Det går i papapa hele dagen nå. Men pappaen koser seg da. :tongue: Hun har også fått dilla på nisser og peker på alt som ser ut som en nisse og sier «diste». Bøker er også veldig populært og hun elsker å peke også må jeg fortelle hva det er eller lage dyrelyder. 

I kveld blir det trening. Ukas første treningsøkt. Bedre enn ingen ting. Har blitt litt lite trening i høst men får som regel lagt inn 1-2 økter med styrke eller svømming i uka. Men merker nå at dagene er litt for korte. Håper på mer rutine i hverdagen til neste år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med soveengel da! :yvonne:

Synes du er flink som trener 1-2 ganger i uka og jeg da! 
Når på dagen trener du forresten? 
Jeg har tenkt å begynne på igjen for alvor jeg også men sliter med å finne tid, føler også at dagene er altfor korte. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...