Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Da er hun jammen ikke stor nei, men så gøy at hun er blitt så flink til å gå da :) 

Hvordan har det gått i barnehagen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det i dag? :overrasket:

Da er våre nesten like store, O er bare pittelitt større :jepp: 74cm og 8.5kg var han på 1 års kontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 20.01, Beccy87 skrev:

Da er hun jammen ikke stor nei, men så gøy at hun er blitt så flink til å gå da :) 

Hvordan har det gått i barnehagen? :) 

 

På 15.8.2017 den 21.49, LilleMy1989 skrev:

Hvordan gikk det i dag? :overrasket:

Da er våre nesten like store, O er bare pittelitt større :jepp: 74cm og 8.5kg var han på 1 års kontrollen. 

Da er de ganske like ja! :D 

Barnehagen går skikkelig supert. Vært der fire dager. De to første dagene kun i to timer med mannen/meg der. De to siste dagene har hun vært der 4 timer alene. Det er virkelig null problem. Hun spiser, sover og leker og er blid som en sol. Syntes de ansatte er veldig flinke og har en veldig god følelse for barnehagen. Den første dagen drev hun og en annen jente å gav hverandre koser. :ninuskapus:

Nå har jeg vært tilbake i jobb og dagene flyr avgårde. Mannen gjør ikke like mye husarbeid som meg så det merkes litt. Jeg har også prioritert trening og tidlig i seng. I tillegg titter vi jo på hus og nå har vi to aktuelle vi skal på visning på om en ukes tide Det vi virkelig vil ha er selvfølgelig litt over vår prisklasse. Typisk! 

Det går veldig greit å jobbe. Siden jeg har fri hver onsdag og alltid er ferdig på jobb til fire går ukene fort. Det er godt å bruke hodet men det er litt leit å ikke være så nye med mini. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 15.26, Rainbow skrev:

Spennende med visning, men må føles litt rart også, siden dere har lagt så mye arbeid i huset! Flink jente som sov så lenge, da! :) 

Nå har jeg fått vite at bestevenninna mi er gravid, veldig rart og veldig gøy! Begynner å bli voldsomt mange graviditeter rundt om kring nå, tydeligvis mange som blir det nå i siste halvdel av tredveårene. (Bor i Oslo, så her er jo gjennomsnittsalderen høyere). Både en barndomsvenninne, en studievenninne og nå hun som er min nærmeste skal ha barn. Rare greier! 

Hallo! :D 

Ja det føles veldig rart og egentlig litt leit. Samtidig som det er helt riktig. 

Såppas ja! Husker at før jeg ble gravid selv var jeg totalt uinteressert når folk rundt meg ble gravide. :laugh: Skjønte ikke hvorfor de gadd det liksom. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halleluja! Jeg hadde mini i natt og hun sov fra 19:30 til 06:30! Hun våknet en gang men da sovnet hun igjen av seg selv. Det har virkelig hjulpet p legge henne på eget rom. Jeg sover også så mye bedre etter at jeg begynte å jobbe igjen. Mye mer uthvilt nå enn i permisjon.

Nå er mini på første lur og jeg lager meg havregrøt og kaffe. Planen i dag er å ordne litt hjemme og gå tur med hunden. Enkelt å greit. :laugh: Føler vi burde dratt rundt på ting i helga, men må man egentlig det?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at sovingen ser ut til å ha løst seg da! Håper det varer for dere! :) 

Og man må absolutt ikke dra rundt på ting i helga! :opplyser:;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.8.2017 den 8.22, Beccy87 skrev:

Så deilig at sovingen ser ut til å ha løst seg da! Håper det varer for dere! :) 

Og man må absolutt ikke dra rundt på ting i helga! :opplyser:;)  

Hun sover fremdeles hele natten og det er helt fantastisk! Krysser virkelig fingrene for at det fortsetter. 

Bra at man ikke må det! Noen ganger føler jeg at vi er litt trege. :P Nå dro vi faktisk en tur til byen for å se på Fantorangen. Det regnet, blåste og mini kjente ikke fantorangen igjen. Kunne likegodt ha vært hjemme men det var jo litt koselig uansett. 

I dag var mini i barnehagen fra 8 til 14. Hun elsker det! Hun hadde sovet en lang lur og lekt ute og inne. Inne hadde hun lekt i lekekjøkkenet. Jeg er sååå glad for at barnehagen går strålende men det er litt rart å være på jobb mens hun er der. Hun har faktisk begynt å overse meg når jeg kommer hjem fra jobb. Hun ser bare rett forbi meg og lyser ikke opp eller noe! det er akkurat som om hun later som at hun ikke ser meg. :grine: Det er faktisk ganske så jævlig når det skjer. Heldigvis gir hun meg oppmerksomhet etter en liten stund og alt blir som før og jeg passer på å bruke tiden mellom jobb og legging på henne. Kjenner jeg nesten blir sjalu på mannen. ;)

Har fri i morgen og da skal hun være hjemme fra barnehagen og vi skal kose oss masse sammen før jeg skal på svømming på ettermiddagen. 

På søndag skal vi på visning på er hus vi virkelig kan se for oss å kjøpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skikkelig vondt når de plutselig ikke synes du er verdens kuleste lengre. 
Det verste er når de plukker seg en favoritt. Jeg spør Trollet om jeg kan få en kos og får beskjed om at nei, det er bare pappa som får kos i dag... :dry: De bytter på da, heldigvis, men det stikker når det skjer! 

Spennende med visning da! 
Er det langt unna der dere bor nå? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Det kan være skikkelig vondt når de plutselig ikke synes du er verdens kuleste lengre. 
Det verste er når de plukker seg en favoritt. Jeg spør Trollet om jeg kan få en kos og får beskjed om at nei, det er bare pappa som får kos i dag... :dry: De bytter på da, heldigvis, men det stikker når det skjer! 

Spennende med visning da! 
Er det langt unna der dere bor nå? :)  

Huff, gleder meg ikke til det skjer! Godt de bytter på i alle fall! :fnise:  I dag har vi hatt hele morgenen sammen og det var veldig kost og jeg var heldigvis like populær som før igjen. 

Det ligger ca 15 minutter unna oss med bil. Men det har kort gangavstand til min jobb, trening, favorittskogen med joggeløyper og masse turstier, butikker etc. Så helt perfekt beliggenhet med andre ord. Det er det nærområdet vi bruker nå bare at vi slipper å bruke 15 minutter på å kjøre dit. Si i fra om jeg skal sende deg link. :) Er redd det kommer veldig mange på visning og det blir en heftig budrunde men. Og i tillegg er det gangavstand til både barneskolen og ungdomsskolen så det er jo kjekt om typ 100 år eller noe! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Chandra skrev:

Huff, gleder meg ikke til det skjer! Godt de bytter på i alle fall! :fnise:  I dag har vi hatt hele morgenen sammen og det var veldig kost og jeg var heldigvis like populær som før igjen. 

Det ligger ca 15 minutter unna oss med bil. Men det har kort gangavstand til min jobb, trening, favorittskogen med joggeløyper og masse turstier, butikker etc. Så helt perfekt beliggenhet med andre ord. Det er det nærområdet vi bruker nå bare at vi slipper å bruke 15 minutter på å kjøre dit. Si i fra om jeg skal sende deg link. :) Er redd det kommer veldig mange på visning og det blir en heftig budrunde men. Og i tillegg er det gangavstand til både barneskolen og ungdomsskolen så det er jo kjekt om typ 100 år eller noe! :P 

Ja takk til link!! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2017 den 13.45, Beccy87 skrev:

 

Hm... får ikke fjernet sitat.

Enda en uke med jobb er over. Barnehagen går strålende, men livet hjemme ikke like bra. Eller forholdet går bra, men jeg er dritt lei av at mannen har vært hjemme i to uker uten å klare å sette på en eneste vaskemaskin. I går kom jeg hjem fra jobb til grisete kjøkken som luktet søppel (ja for det går jo ikke an å gå ut med søpla heller). Jeg ble rimelig sur og sa akkurat hva jeg mente og for en gangs skyld lot jeg være å rydde opp. Det endte med at jeg bare måtte ta alt til morgenen i dag fordi han selvfølgelig ikke gadd å gjøre noe med det. Jeg kjenner at jeg rett og slett blir sprø! Han gjør jo andre ting, men det hjelper liksom ikke når de mest basale rutinene er helt umulig å følge. Gleder meg til han begynner på jobb neste uke så han i alle fall slipper å være hjemme å rote mens jeg er på jobb. Trives ikke i huset når det er sånn her. Jeg er en veldig ryddig person men det hjelper jo ikke en dritt når mannen er som en grisete tenåring.

I dag er det personalfest men jeg orker/gidder rett og slett ikke. Humøret er ikke der, jeg må uansett kjøre og jeg vil heller prioritere å få orden på alt annet rart. Jeg digger kollegaene mine, men kjenner at jeg trenger tid for meg selv i helgen. Ikke noe vits i å dra å være sosial når man bare kommer til å sitte der og være sur megge. :opplyser: 

I morgen er det visning da, og det gleder jeg meg til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! :raven: Mannen må get a grip. Ser han det ikke selv? Så jækla irriterende at han ikke ryddet selv etter at du sa i fra. Han har vel flere timer til dagen der mini er i barnehagen :P 

Så synd med festen! :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Weebs skrev:

Ærlig talt! :raven: Mannen må get a grip. Ser han det ikke selv? Så jækla irriterende at han ikke ryddet selv etter at du sa i fra. Han har vel flere timer til dagen der mini er i barnehagen :P 

Så synd med festen! :icon_frown:

Jeg dauer! Stakkaren ble greit skjelt ut i går så vi får se om det hjelper. :P Nei, han ser det ikke selv. :pinar: Til hans forsvar har han styret litt med andre ting tidligere i uka som å høytrykksspyle veranda og sånt men det hjelper liksom ikke. Han har som du sier greit med tid når mini er i hagen. ;) 

Vi har kost oss med biff og rødvin i kveld så egentlig mye bedre stemning nå. Helt greit å droppe fest. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for oppdatering igjen!

Denne uka har det vært tilbake til hverdagen. Mannen på jobb, jeg på jobb og mini i barnehagen. Egentlig helt greit at det vanlige hverdagslivet er i gang og det går fint. Mini digger barnehagen og er vist blid hele tiden. Hun er den sosiale som går rundt og gir leker til de andre barna og spesielt de som gråter. Hvor hun har fått det fra aner jeg ikke. :P Kvalitetstid med mini etter jobb og før legging har blitt veldig viktig. Det er jammen ikke mange timer man får sammen i løpet av en dag. Mini sover fremdeles hele natten og våkner som regel 05:45 presist. Jeg legger meg som regel i 10-tiden så det går fint. ;) 

På jobb er det masse å gjøre og dagene går veldig fort. Er veldig glad for at jeg jobber mindre og har fri en fast dag i uka. Det gjør også at uka egentlig går veldig fort. Skulle gjerne hatt mer tid til klesvask og husarbeid men det går på et vis. Nå har vi en hel helg uten planer foran oss og det ser jeg frem til. Vi har brukt en del tid på å gå på visning i det siste men denne helgen er det ingen visninger. Egentlig er det ingen hus på markedet som vi er interessert i nå, men det dukker vel opp noe snart. Vi bydde på et hus forrige helg som vi ikke fikk da det ble solgt for 500 000 over takst. :sjokkert: Det er tydeligvis trenden for boliger i det området vi helst vil bo i. Heldigvis har vi god tid og jo lengre tid vi bruker jo mer får vi spart opp.

-----

Siden jeg var høygravid med mini har jeg hatt dilla på å minimere livet. Det siste året har jeg kvittet meg/oss med mengder av ting vi ikke bruker lenger. Både klær, ting i kjeller, garasje, kjøkken osv... Har egentlig snudd på hver minste sten i huset. I august i år klarte jeg å kvitte meg med 62 ting og målet er å komme over det tallet i september. Det blir vanskeligere og vanskeligere men det gjør at jeg er superflink til å rydde vekk ting så fort jeg finner noe. Ting mini vokser fra som jeg ikke er interessert i å spare til en eventuell nummer 2, blader, klær som ikke funker lenger, sokker med hull i, bøker jeg ikke liker osv. Det er alltid noe. Samtidig shopper jeg minimalt og har blitt MYE mer kresen på det jeg shopper både til meg og mini. Prøver å  legge mer penger i ting jeg virkelig liker og heller ha færre ting. Akkurat nå har jeg shoppestopp på klær i august og september for å prøve å bruke opp ting jeg har i klesskapet og kvitte meg med det jeg finner ut at jeg ikke liker lenger. Jeg orker rett og slett ikke å bruke klær jeg ikke føler meg vel i, selv om det bare er hjemme. Planen er å ta en liten shopperunde senere i høst for å fylle på med noen ting jeg virkelig vil ha. Av pleieprodukter har jeg typ en ansiktskrem, en bodylotion, en shower gel osv... Helt fantastisk å bare ha akkurat det man trenger og kjøpe nytt når det er brukt opp istedenfor å ha skaper som det tyter ut av.

Håper vi får til å ta et røsk i løpet av helgen for det er fremdeles mye skrot som gjemmer seg i huset. Det er ulempen med at jeg har minimalistiske tendenser mens mannen er mer en maksimalist om det er et ord. ;)  

Er også nødt til å komme meg ut på shopping etter flere bodyer til mini. Det går virkelig unna på klærne etter at hun begynte i barnehagen. Vi trenger også mer ull utover. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du skriver om ryddingen din! Jeg har også hatt som mål å komme meg gjennom en haug med "kategorier" i permisjonen, men M blir visst aldri en sånn baby som sover lengre enn 30-45 minutt :tongue:

Men jeg er i hvert fall blitt mye bedre med shopping og ha mindre ting generelt. Samme som deg med pleieprodukter. Har ikke tretten typer body lotion lengre for eksempel :fnise: Og jeg klarte å gi vekk så mange gensere jeg ikke trivdes i at jeg måtte kjøpe nye! Det var jo litt gøy da ;) 

Ooog jeg er i akkurat samme situasjon som deg med at mannen er maksimalist :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å høre at hverdagen funker fint. 
Er litt av en kabal som skal gå opp når man først er ferdig med alt av permisjoner og ferier og ja, det er fryktelig lite tid man egentlig har sammen i løpet av en dag. :sjokkert:

Kjedelig med hus da.. Det er tydelig at den bremsen i boligprisene alle snakker sånn om ikke gjelder for alle områder! Bra dere har god tid og kan slippe å stresse. Plutselig å så dukker drømmehuset opp til en fornuftig pris!  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2017 den 12.20, Weebs skrev:

Liker at du skriver om ryddingen din! Jeg har også hatt som mål å komme meg gjennom en haug med "kategorier" i permisjonen, men M blir visst aldri en sånn baby som sover lengre enn 30-45 minutt :tongue:

Men jeg er i hvert fall blitt mye bedre med shopping og ha mindre ting generelt. Samme som deg med pleieprodukter. Har ikke tretten typer body lotion lengre for eksempel :fnise: Og jeg klarte å gi vekk så mange gensere jeg ikke trivdes i at jeg måtte kjøpe nye! Det var jo litt gøy da ;) 

Ooog jeg er i akkurat samme situasjon som deg med at mannen er maksimalist :ler: 

Så bra du liker det for jeg har planer om å skrive mer om det. Er oppe i 12 ting i september. :laugh: Jeg er også der at jeg har kvittet meg med så mye at jeg egentlig må kjøpe mer. Nå fikk jeg endelig jobbuniformen min slik at jeg slipper å bruke mine klær da og da hjelper det. Er verdens mykeste kjole så er faktisk veldig happy med å ha jobbuniform. 

På 3.9.2017 den 20.09, Beccy87 skrev:

Så godt å høre at hverdagen funker fint. 
Er litt av en kabal som skal gå opp når man først er ferdig med alt av permisjoner og ferier og ja, det er fryktelig lite tid man egentlig har sammen i løpet av en dag. :sjokkert:

Kjedelig med hus da.. Det er tydelig at den bremsen i boligprisene alle snakker sånn om ikke gjelder for alle områder! Bra dere har god tid og kan slippe å stresse. Plutselig å så dukker drømmehuset opp til en fornuftig pris!  ;) 

Ja er virkelig en kabal! Hverdagen går så fort altså. Det er jo på godt og vondt. Jeg er jo egentlig en husmor men nå som vi ser etter nytt hus har kegnmistet helt lysten på å styre rundt der vi bor nå så like greit at tiden flyr! Håper drømmehuset dukker opp snart altså. Den bremsen i boligprisene gjelder ikke her vi bor nei. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg hos frisøren og striper etterveksten. Mini er hos mamma og mannen er på utflukt med hunden. :laugh:

Trenger å shoppe nye bodyer men vet ikke om det skjer i dag. Det virker forresten som om mini reagerer på ull! :(  Hun klør og får utslett. Vi tester med bare bomull i helga og ser om det hjelper. 

Denne uka har vært hektisk på jobb men vi har det så bra og egentlig er det veldig gøy og tiden bare flyr. Har fått flere arbeidsoppgaver og det er veldig interessant å jobbe mer med tall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen påstår at bambus er et godt alternativ til ull, men jeg har ikke prøvd selv. Nå ble jeg forresten utrolig nysgjerrig på hva du jobber som, med jobbuniform som er myk kjole? 

Du inspirer forresten med kon Mari (?), jeg er ikke like ivrig som deg men har rydda unna ganske mye i sommer. Selger du det meste på Facebook? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...