Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Lenge siden sist og i går ble mini 7 måneder! Tiden går så fort! Vi har det veldig bra selv om jeg skulle ønske at vi/jeg fikk mer nattesøvn. Mini er vel ok med tanke på søvn, men det kombinert med at jeg ikke får sovne på kvelden og ofte på natten er litt slitsomt akkurat nå! Har heldigvis vært flink til å prioritere å ta en lur på dagen de dagene jeg er trøtt. 

Hun begynte å krabbe på valentinesday og etter det har hun vært over alt. Hun krabber egentlig hele sin våkne stund, også i senga når hun skal sove. Rett etterpå begynte hun å dra seg opp på knærne i senga og nå står hun. Det er selvfølgelig favoritten når hun skal sove. :fnise: Det er ikke så kult, spesielt ikke når hun mister kontrollen og faller bakover. Hun har ikke vett på å bli redd når hun faller så hun har allerede endt opp med en miniblåveis etter at hun falt fremover mot sprinklene en gang. :sukk: Det er ingen tvil om at vi har en veldig aktiv frøken i alle fall, og det er jeg kjempeglad for selv om jeg ser for meg at det kan bli veldig hektisk fremover. Onkelen hennes gikk ved 8 måneder så jeg håper virkelig ikke hun følger hans eksempel. Hun kan være baby litt til! ;)

Ellers har vi søkt på barnehage fra august og jeg håper vi kommer inn på førstevalget som er noen minutter fra jobb med bil og som virker veldig bra med mye aktivitet. 

Vi har slitt litt med sykdom i februar og måtte en tur til legen med feber, forkjølelse og masse kløende utslett. Vet ikke hva det var men det er i alle fall bra nå. Det er noe utslett igjen så om det ikke går bort må vi vel en ny tur til legen. Smører med en krem morgen og kveld som jeg håper fungerer.

Vi har kommet i gang med måltider, men vi tar det ganske sakte. Jeg trives så godt med ammingen, men vi er oppe på 2-3 små måltider. Det går foreløpig i kjøpegrøt samt hjemmelaget fruktmos og grønnsaksmos og med litt smaksprøver av fastere ting innimellom. Skal prøve hjemmebrakt brød etterhvert og innføre kjøtt/fisk. Vi haster med andre ord ikke, men tar det i eget tempo. Jeg lager litt forskjellig og fryser ned i store isbitformer fra ikea. Vann fra kopp er også en storfavoritt! 

I går kjøpte vi lekegrind og det er herlig. Jeg vil jo ikke ha henne der for mye siden jeg vil hun skal utforske fritt, men jeg trenger et sted å putte henne når jeg skal hente mat, hente en klesvask osv. Både på grunn av hunden og på grunn av at hun er over alt. Hun skal inn i bokhyller, oppi vedkurven og er helt besatt av hundens tyggebein og leker. :fnise: Jeg som trodde det var hunden som kom til å være problemet liksom! :P 

Nå er det 5 måneder igjen av permisjonen og den skal nytes. ENDELIG går det mot vår!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se der ja! Så gøy med oppdatering :biggrin: Koselig å høre hvordan det går med dere. Det er liksom akkurat sånn jeg ser for meg at vi også skal styre på om noen måneder. Og så glad jeg ble da dere har barnehageplass plass fra august :fnise: Jeg synes alle rundt meg venter i halvannet år og jeg blir småsvett av å tenke på at M "bare" skal være 13 måneder og to uker:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering og at dere har det bra! :)  

Det er kjempe skummelt at de er så fryktløse når de er små og den blåveisen er nok ikke den siste! :P 
Hvilken lekegrind har du kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 10.36, Weebs skrev:

Se der ja! Så gøy med oppdatering :biggrin: Koselig å høre hvordan det går med dere. Det er liksom akkurat sånn jeg ser for meg at vi også skal styre på om noen måneder. Og så glad jeg ble da dere har barnehageplass plass fra august :fnise: Jeg synes alle rundt meg venter i halvannet år og jeg blir småsvett av å tenke på at M "bare" skal være 13 måneder og to uker:plystre:

Så hyggelig at noen svarer! :nori:

Vår er "bare" 12 måneder og noen uker når hun skal begynne! Jeg tenker at det sikkert går helt fint jeg! Satser også på å jobbe 80% og være hjemme med henne en dag i uka. Skal innom jobben i morgen og håper sjefen er enig i at det er en god idè. :P 

Du får bare glede deg til tiden som kommer altså! Den er mer slitsom med tanke på at man må passe på KONSTANT, men det er veldig gøy! 

På 6.3.2017 den 10.47, Beccy87 skrev:

Så koselig med oppdatering og at dere har det bra! :)  

Det er kjempe skummelt at de er så fryktløse når de er små og den blåveisen er nok ikke den siste! :P 
Hvilken lekegrind har du kjøpt?

Siden du skrev dette fikk hun enda et blåmerke. :P Denne gangen i panna. Hun prøvde å reise seg opp ved å ta i en lav bordplate hjemme hos foreldrene mine og falt bakover. Jeg passet på og fanget henne men så kastet hun seg helt ukontrollert fremover og smalt panna i bordplata isteden. :ohmy: Blir helt nervøs av den ungen. :P 

Vi kjøpte en pent brukt babydan lekegrind. Hvitt tre 100x100 meter. Er veldig fornøyd med den! 

----

Siden sist har hun begynt å sette seg opp selv. Hun klarer også å stå i lekegrinden og sette seg halvveis kontrollert ned. Men best av alt: hun har sovet hele natten på rad de to siste nettene. Håååper det fortsetter! 

Ellers går tiden helt vilt fort og jeg ELSKER å være husmor. Baker brød, rydder, går tur, styrer og ordner.  Akkurat nå leser jeg om surdeigsbrød og har planer om å lage min egen surdeigsstarter. Veldig spent på om jeg får til det. 

Jeg føler at hverdagen er ganske "enkel og grei" så lenge jeg får nok søvn. Om søvnen har vært dårlig en periode så er det veldig tungt, men får jeg nok søvn om natten (og eventuelt en lur på dagen) føler jeg at jeg kan takle det meste. 

I har hatt en periode tidligere der vi har slitt med legging. På det verste har vi begynt legging i 20-tiden og holdt på helt til nærmere 22/22:30.Det har vært i perioder der hun har lært å krabbe eller stå. I en periode skulle hun bare krabbe i sprinkelsenga frem til hun krasjet i den ene enden. Da endte det bare opp med at hun stod og stanget og gråt før jeg flyttet henne tilbake og la henne ned og hun fortsatte og krabbe til hun stanget.  Samme med å stå. Opp og stå helt til jeg la henne ned eller hun falt. Alt endte uansett i gråt og hun kunne holde på i en evighet. :P Her ble virkelig tålmodigheten min testet! Nå er det heldigvis tilbake til normalen og hun sovner enkelt rundt 20:00-20:30. Nå virker det som om jeg skal klare å få til litt tidligere legging også. Det går sikkert kjempebra en uke frem til vi kommer inn i et nytt utviklingstrinn. ;) I de periodene har jeg blitt flink til å ta en lur med henne i senga på dagen. Det har reddet det meste. Det og å legge lite planer slik at vi bare kan ta ting i vårt egen tempo.

Også MÅ jeg nevne min nyeste dille! Youtube! Det kryr av amerikanse "stay at home moms" som har sine egne youtube kanaler der de filmer ryddevideoer, vaskevideoer, menyplaner osv... Det høres jo litt kjipt ut, men jeg finner masse inspirasjon der! En jeg følger har 8 unger, og om jeg føler meg litt sliten en dag tenker jeg bare på hennes hverdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven så stor lekegrind 😉😂

Så bra du trives godt i permisjon ☺ Gjør jeg og, men nå er den straks over.. Tenk så fort denne tiden har gått! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - de dillene dine! Men kjekt du deler, jeg blir jo inspirert til både det ene og det andre her inne! Først ryddedama og nå har jeg nettopp sjekket ut noen husmorvideoer også :fnise: Vi har jo en slags rutine her hjemme, men det er ikke noe brødbaking eller heftig husarbeid, for å si det sånn :ohmy: Jeg er stolt hvis jeg får tatt ut av oppvaskmaskinen :rolleyes: Hvordan sjonglerer du en baby full av energi og husmoraktiviteter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.3.2017 den 12.58, maja87 skrev:

Dæven så stor lekegrind 😉😂

Så bra du trives godt i permisjon ☺ Gjør jeg og, men nå er den straks over.. Tenk så fort denne tiden har gått! 

Haha, viktig å gi ungene frihet til å boltre seg. :fnise: Når begynner du i jobb? 

På 10.3.2017 den 20.51, Weebs skrev:

Haha - de dillene dine! Men kjekt du deler, jeg blir jo inspirert til både det ene og det andre her inne! Først ryddedama og nå har jeg nettopp sjekket ut noen husmorvideoer også :fnise: Vi har jo en slags rutine her hjemme, men det er ikke noe brødbaking eller heftig husarbeid, for å si det sånn :ohmy: Jeg er stolt hvis jeg får tatt ut av oppvaskmaskinen :rolleyes: Hvordan sjonglerer du en baby full av energi og husmoraktiviteter? 

Hehe, det er godt! Du må søke opp messy minimalist på youtuben. Hun får meg alltid i godt humør, også føler jeg meg så ryddig i forhold. A young mum er også en av mine favoritter. Hun har mange fine filmer og hun har konmariet hele huset og filmet det i en serie på 50 filmer eller noe. :nori::fnise: 

Jeg skal prøve å skrive om hvordan jeg gjør det neste gang baby sover. Det er jo ikke alltid jeg får gjort like mye men jeg har laget oss noen rutiner som gjør at jeg føler jeg klarer å holde tritt med ting i alle fall. Brødet er forresten verdens enkleste. Rører det kjapt sammen om kvelden og lar det heve over natten. Minimalt med arbeid, man må bare la det heve lenge. 

-------

Denne helgen går for kjapt! Fredag våknet jeg med tidenes kink i nakken og klarte knapt å bevege meg hele dagen. Skikkelig ubehagelig og veldig slitsomt siden vi hadde hatt en dårlig natt. Fikk ikke gjort mye den dagen og jeg hadde kjempedårlig samvittighet fordi jeg følte jeg var tidenes kjipeste mamma. Nakken er forsåvidt ikke bra enda, men det er heldigvis utrolig mye bedre.

Lørdag var vi hele dagen hos svigermor. Hun passet mini og jeg fikk gått hele 2 timer med hunden i solskinnet! Det var herlig! Etterpå spiste vi lunsj, koste med mini og sløvet før vi dro innom matbutikken på vei hjem. Vår lokale Remabutikk hadde 50% på frukt og grønt hele uka så fikk hamstret litt ekstra. Var vel ikke hjemme før i 7 tiden på kvelden og da fikk vi tacobesøk og vi tittet MGP og jeg fikk vel ikke lagt meg før over midnatt. Da fikk jeg heller ikke sove og jeg ble ikke akkurat happy av at mini syntes dagen kunne starte i 6-tideni dag. Nå bestikker jeg henne med litt barnetv på nrk mens jeg heller i meg kaffe. :fnise: Jeg hadde sovemorgen i går og i dag er det mannen sin tur. Siden jeg fikk sovet ut i går føler jeg meg egentlig helt grei nå på tross av lite søvn. 

I dag skal jeg ta med meg mini og hunden til søsteren min som bor 40 minutter unna for å gå tur. Hun bor ved havet og det er SÅ fint å gå tur der men i dag er det meldt overskyet. Etterpå er vi egentlig bedt på middag hos svigers men jeg vurderer å bli hjemme. Rett og slett fordi jeg føler vi har vært på farta hele uka og jeg trenger hjemmetid - helt avhengig av det! Også er jeg nødt til å lage middag til mini som skal fryses ned, vaske klær og egentlig bare sløve litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Enda en dag over og jeg er sliten! Ble med på middagen i går og derfor gikk egentlig dagen i ett. Egentlig liker jeg at søndagene er litt rolige slik at man får slappet av og puslet hjemme for å starte uka med overskudd og kontroll. Jaja, slik blir det ikke alltid. Vi fikk i alle fall gått 2 timer tur i går også, mini sov hele veien og hunden ble god og sliten.

Slet med søvnen i natt så våknet opp rimelig sliten og trøtt. Vi surret rundt hjemme (støvsuging, leking, middagslur osv) frem til vi skulle på shopping med søsteren min på ettermiddagen. Vi kjøpte bursdagsgave, shoppet, spiste og koste oss og mini var også i godt humør. :) Selv om jeg eegentlig ikke skulle shoppe noe kjøpe jeg en grå strikkejakke på salg og noen store smekker til mini. Føler at hele familien har bursdag i februar/mars så man merker det liksom i lommeboka. :fnise: Det er jo SÅ mye fint i butikkene nå, men det eneste jeg trenger er egentlig en ny joggebukse siden det er det jeg driver og sliter ut om dagen. :P 

Nå har jeg planer om å ta igjen bittelitt klesvask før jeg er nødt til å gjøre øvelsene mine. Har fått påvist hypermobilt bekken og er nødt til å gjøre styrkeøvelsene jeg har fått for at korsryggen skal bli mindre vond. Venter også på at mannen kommer hjem. Tror vi har sett hverandre 10 minutter i dag eller noe. I morgen er den eneste planen en tur på treningssenteret og trilletur med baby og hunden. På onsdag er det kontroll på helsestasjonen og svømming og resten av uka tror jeg er tom for planer foreløpig. Fantastisk! :nori: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært veldig fin! Mini sov hele natten gjennom og jeg fikk nok søvn. Var allikevel rimelig trøtt i dag, men det kom seg ut over dagen. Jeg trenger MYE søvn altså! :P

I dag var vi inne i vanlig rutine igjen med masse tid til kos, trilletur med hunden, klesvask og shinet kjøkken. Ble også en tur på treningssenteret og jeg fikk satt brøddeig etter at mini sovnet for kvelden. Brøddeigen får heve over natten før jeg tar den over i en rund kakeform der den kan heve et par timer til før den stekes. Utrolig lettvint brød som man slipper å elte! Jeg tar den i kakeform av latskapsgrunner. Da slipper jeg å dele deigen i to brødformer og jeg slipper bakepapir i formen. :nori: Mannen lagde også middag som stod klar da jeg kom fra trening. Skulle seriøst ønske at hver eneste dag gikk like smooth. :fnise:

Nå koser jeg meg med frukt, te og youtube. Rema har fått noen kjempegode teer fra et merke som heter Clipper som minner litt om Pukka. Den jeg drikker nå har blant annet laveldel og camomille i seg og skal gi bedre søvn. Uansett om den fungerer eller ikke er den veldig god. 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift? Det ser vrikelig ut som du koser deg altså! Skulle ønske jeg var like flink til det (uten sjokolade) :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier også ja takk, til brødoppskrift :biggrin:

Herlig med dager som går knirkefritt :yvonne:  Du virker rett og slett som den perfekte husmor! Blir inspirert av å lese alt du får til om dagene jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en flinkis altså! Nå er jeg begynt å se på A Young Mum og blir skikkelig inspirert. Synd alt må vente til halv ni-ni på kvelden da jeg som regel bare vil spise og hvile :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2017 den 23.56, LilleMy1989 skrev:

Oppskrift? Det ser vrikelig ut som du koser deg altså! Skulle ønske jeg var like flink til det (uten sjokolade) :jepp: 

Link kommer nedenfor. :)

Ja jeg må si at jeg de aller fleste dager storkoser meg. Kunne godt vært hjemmeværende husmor altså. Jeg småspiser kokesjokolademed jevne mellomrom da. :fnise:

På 15.3.2017 den 21.27, Mumsy skrev:

Jeg sier også ja takk, til brødoppskrift :biggrin:

Herlig med dager som går knirkefritt :yvonne:  Du virker rett og slett som den perfekte husmor! Blir inspirert av å lese alt du får til om dagene jeg. 

Hei! :) Legger inn link til oppskriften litt lenger ned. Perfekt husmor er jeg nok langt i fra, men jeg elsker å styre rundt hjemme! :)  Hyggelig at du blir inspirert da! 

På 15.3.2017 den 21.41, Weebs skrev:

Du er en flinkis altså! Nå er jeg begynt å se på A Young Mum og blir skikkelig inspirert. Synd alt må vente til halv ni-ni på kvelden da jeg som regel bare vil spise og hvile :fnise:

Så herlig! Jeg elsker filmene hennes! Jeg er også sånn at jeg må gjøre ting på dagen. Etter at mini har sovnet litt over åtte på kvelden har jeg ikke sjans til å gjøre noe. Da er det sofa og tv/youtube som gjelder. Sånn bortsett fra at jeg pleier å true meg til å shine over kjøkkenet så jeg slipper å stå opp til masse arbeid. 

Også var det link til brødet da!

http://sprudlendesunn.no/blogg/?p=3773

Jeg har ikke brukt økologisk og heller ikke steinmalt mel, samt at jeg bytter litt på melsorter om jeg har gått tomt for spelt eller rug. 

------

Nå er det leggetid for meg. I dag hadde jeg store planer om en kjapp ukesvask etter dagens trilletur men mini var ikke enig og våknet 20 minutter etter at vi kom tilbake. Hun pleier å ligge ute i vogna og sove etter turen og er jeg heldig kan hun sove i 3 timer. Men ikke i dag og da ble det ikke noe vasking. Hun krabber over alt og trekker seg opp etter alt så det er mye å passe på om dagen. Hennes egne leker er ikke spennende. Her er det å krabbe under bord, "opp i" vedkurven, hundeleker og alt mulig annet som gjelder. Hun har også begynt å stå i skikkelig "downward facing dog" og titte mellom beina nå. Det ser utrolig merkelig ut. :P 

Fikk uansett skiftet sengetrekk og luftet ordentlig på soverommet og brettet litt tøy. Kjøkkenet er shinet. Gulvene her ser ikke ut, men jeg har jo et håp om å gjøre det i morgen. I morgen har jeg også en avtale med meg selv om å dra på treningssenteret. Nå er det snart bare 3 måneder til triathlonet så her må det trenes. :sjokkert: Men mer om det i treningsdagboken. 

Det klør også veldig i fingrene etter å fortsette med rydde og organiseringsprosjektet mitt. Jeg ser jo at de delene av huset jeg har organisert faktisk holder seg bra så jeg gleder meg til å fortsette. 

I dag koste vi oss forresten med kyllingwraps tacostyle med cola til. Bare for å ødelegge illusjonen om noen trodde jeg var en slik supersunn person. Noen ruter kokesjokolade ble det også. Jeg føler jeg får mer og mer orden på kostholdet nå og da er det jo godt å kose seg med god samvittighet innimellom, selv midt i uka (da smaker det jo enda bedre av en eller annen grunn!).

Nei nå må jeg sove. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini har sovet en time på fanget mitt. Har ikke hjerte til å vekke henne.  :rodmer: Snart trilletur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag! Mini sover igjen på fanget mitt. Det er vist ny formiddagsrutine. Veldig koselig og jeg får en unnskyldning til å sitte stille i sofaen. Det nyter jeg for det er ikke ofte hun har tid til det lenger. 

Mannen sover enda og hunden sover. Jeg er tydeligvis den eneste som ikke sover. :fnise:

I dag har vi planer om å gå en lang tur med hunden. Regner med at vi tar det som en trilletur om vi ikke får noen til å passe mini så lenge. Egentlig trenger hunden en skikkelig skogstur så vi får se. Ellers har jeg brettet masse tøy som må legges på plass og jeg har tømt alle luer/votter/skjerf til mannen ut over stuebordet for organisering.  Trenger også å få støvsugd 2. etasje og vaske kjapt over badet. Fikk tatt 1. etasje superkjapt i går. Det blir hundehår og bøss med en gang så det føles ut som en ganske utakknemlig oppgave. :P Skulle ønske alt holdt seg rent en hel uke og ikke to timer. Vogna drar også inn mengder med sand nå siden vi bare går på grusveier. 

Tror ikke jeg har nevnt det, men vi har endelig fått godkjent å bygge ut huset og bygge dobbeltgarasje. Nå jobber vi med å innhente tilbud og det er utrolig spennende. Det kommer til å bli totalt kaos og jeg gruer meg veldig, men resultatet kommer til å bli fantastisk (håper jeg i alle fall!). Hvordan det blir med baby, hund, jobb og renovering og utbygging orker jeg ikke å tenke på. Vi vet heller ikke om vi får begynt før sommeren eller om vi må vente til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med byggetillatelse! Det blir nok bra, og litt kaos en periode 😉

Jeg begynner på jobb igjen 20. april, så veldig snart 😨 Men, begynner å bli mentalt innstilt på det nå. Og med ammefri blir det jo ikke lange dager med en gang. Mest spent mtp søvn, mye dårlige netter her for tiden, spørs hvordan jeg fungerer på jobb 😂

Du er altså helt rå på rydde-og vaskefronten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Oi oi, her var det lenge siden sist! Har vært flink til å oppdatere treningsdagboken her inne men denne boken er glemt. Har ikke glemt min lille vakre minijente da. :rodmer:

Husker ikke helt hva som har skjedd siden sist men hun er ivrig på å gå rundt alle møbler. Jeg mener hun sier mama og hun har lært seg å vinke. Om jeg sier: "hva sier hesten?" svarer hun "mhhhmm". Viser også litt til og fra hvor stor hun er. ALT skal spises på og hun elsker å dra ting ut av hyller. Hun er som regel veldig blid og enkel, men er veldig flink til å si i fra om hun ikke får det som hun vil. ;)

Til lørdagen er hun allerede ti måneder! Tiden flyr! Vi skal feire dagen med å dra i bryllup og søsteren min skal passe henne fra morgen til sen kveld. Er veldig spent på det. Hun er vant til å bli passet av andre og søsteren min har passet henne noen timer tidligere men jeg har aldri vært fra henne så lenge. Egentlig gruer jeg meg bare. Tror jeg må ha med brystpumpa i bryllupet. I dag har vi vært på infomøte i barnehagen hun skal begynne i fra august. Det virker veldig bra. Mamma passet henne og klarte å legge henne for natta i sprinkelsenga mens vi var på møte. Fantastisk å komme hjem til sovende unge. Det er første gang siden hun ble født jeg ikke har lagt henne. :nordvesta: Det gir meg virkelig et spark bak til at mannen kan legge henne mer fremover.  Det er ikke det at han har nektet eller noe, men jeg har bare gjort det av vane egentlig. Vi tenker å flytte henne på eget rom i juli. Kjenner jeg begynner å bli klar for det nå selv om jeg liker veldig godt å ha henne ved siden av meg. Men man kommer vel til et punkt der man gleder seg til å få soverommet for seg selv. Rett å slett få mer space rundt seg, og jeg tror hun våkner fortere fordi jeg sover rett ved siden av henne. 

 Eneste som stresser meg nå er at mamma hadde prøvd å gi henne nan for å teste det før bryllupet (hun har aldri fått det tidligere men jeg tenker at hun bør få det når jeg er borte så lenge i bryllup) men hun hadde nektet. Hadde vist smakt og blitt kjempesinna på flaska. Da mamma satt den vekk vinket hun til den. :fnise: Jeg får prøve igjen i morgen og krysse fingrene for at det løser seg på noen dager. Selv om jeg har mer en nok melk tror jeg ikke at jeg vil klare å pumpe ut noe nevneverdig nå. 

Egentlig er jeg ganske trøtt om dagen. Det er nemlig kjempekult å starte dagen i fem-tiden. Det syntes virkelig ikke jeg! Som regel klarer jeg å drøye det litt men jeg får ikke sovet noe særlig mer før vi står opp. Hun sovner greit rundt 19:30 og sover som regel alltid til litt ut på natta. Ammer som regel i ett tiden og tre tiden før hun våkner klokken fem/seks. Jeg prøver å kutte ned på det fordi jeg blir så forbaska trøtt av nattammingen men jeg gir meg rimelig fort når jeg i ørska prøver å roe henne uten puppen. Hun står i senga og hyler noe helt forferdelig. :P 

På dagen sover hun som regel en lang lur fra 9-11/12 og så en kort lur senere på dagen. Som regel varer luren lengden av trilleturen vi går med hunden da. 

På matfronten går det fremover. Hun er mest glad i grøt, syntes middagsmos er ok og har hatt store problemer med brød. Heldigvis har det begynt å løsne og i dag var brød kjempegodt med prim på. Hun har i lange tider brekket seg så hun kaster opp når hun får brød i munnen (selv bittesmå biter). Har prøvd litt og litt hver dag og nå begynner det å løsne. Hun spiser ikke store mengder enda og det stresser meg litt, men jeg tror heller det ikke er uvanlig. Grøt spiser hun mye av. Jeg syntes også det er vanskelig å hele tiden finne på noe nytt. Lager litt mat nå og da og fryser ned slik at hun får mye hjemmelaget, men også litt middagsglass innimellom.  Vi har også laget litt bananlapper noe som falt i smak både hos henne og meg. Egentlig syntes jeg dette matgreiene er ganske kjedelig og syntes det var helt greit å fullamme. :fnise:  

-------

Nå er det bare en måned til triathlon og jeg trener ganske mye. Jeg føler meg ikke direkte  klar siden kroppen ikke har vært klar for løping før nå og jeg må trappe opp komisk langsomt (noe jeg ikke egentlig har tid til). Men jeg trives med all treningen og det er utrolig digg å kjenne at kroppen begynner å bli godt trent. Men dette logger jeg som sagt i treningsdagboken. :)

---

Er det forresten flere enn meg som sliter med å sove om kvelden? Jeg er drittrøtt på morgenen og på ettermiddagen men når kvelden kommer så blir jeg brått supergiret og får ikke sove. Det er SÅ irriterende når det skjer. 

Hm... var det noe mer å melde da? Begynner på jobb 7. august i 80% stilling med en fridag i uka. Da får mini en mindre dag i barnehagen og det er veldig bra. Jeg begynner å se bittelitt frem mot å jobbe, men aller først skal sommeren nytes til det fulle! 

I morgen er det 10månederskontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid interessant og høre hvordan det går med de som er noen måneder foran oss i løypa :biggrin: 

Så greit at flere enn deg kan legge henne! Hun har vel aldri vært ekstremt vanskelig når det kommer til akkurat det, men jeg synes absolutt mannen bør få prøve seg :Nikke:

Jeg er trøtt på kvelden og prøver å legge meg tidlig siden M ikke vet forskjell på ukedag og helg :roll: Men så kommer jeg i senga og bare "oooo, telefon! :danse:". Så da kan det plutselig bli litt sent likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Weebs skrev:

Det er alltid interessant og høre hvordan det går med de som er noen måneder foran oss i løypa :biggrin: 

Så greit at flere enn deg kan legge henne! Hun har vel aldri vært ekstremt vanskelig når det kommer til akkurat det, men jeg synes absolutt mannen bør få prøve seg :Nikke:

Jeg er trøtt på kvelden og prøver å legge meg tidlig siden M ikke vet forskjell på ukedag og helg :roll: Men så kommer jeg i senga og bare "oooo, telefon! :danse:". Så da kan det plutselig bli litt sent likevel.

Det skjønner jeg for det er utrolig mye som skjer på noen små måneder! :)

Hun har aldri vært så vanskelig på legging egentlig. Vi har hatt flere perioder der hun har stått og skreket i senga i evigheter under legging men de har heldigvis gått over av seg selv. Når jeg legger henne nå ammer jeg henne, legger henne i sprinkelsenga og stryker litt på henne før jeg legger meg i senga ved siden av og ser på youtube med headset frem til hun sovner. Da står hun ofte og hyler og vinker og styrer i senga før hun sovner. Når bryllupshelgen er over skal absolutt mannen få prøve seg ja! Det skal bli digg å ikke bare legge hele tiden selv om jeg egentlig liker det veldig godt.  Vår vet heller ikke forskjell på ukedag og helg. Dårlige greier! I dag våknet hun 04:15 men klarte heldigvis å lure henne til å sove til 06:30. Når 06:30 er himmelen er det noe rart som har skjedd med livet. :fnise:

-------

10månederskontroll i går og hun veier nå 8,5kg og er 70cm. Hun følger kurven sin perfekt Så perfekt at helsesøsteren var imponert og aldri hadde hatt noen unger med så jevnt høyde/vektforhold. Man blir jo selvfølgelig veldig glad av å høre det selv om det ikke hadde gjort noe om det ikke var sånn. Spesielt siden jeg har vært redd for at jeg ikke har fått henne til å spise nok fast føde. Vi snakket en del om det siden jeg hadde spørsmål om det og jeg fikk litt tips. Men ble også beroliget om at hun ikke spiste unormalt lite eller noe.

Vi snakket også om å avslutte nattammingen fremover. Det var ikke noe hun tredde ned over hodet mitt, men noe hun støttet meg i siden jeg selv ønsker å gi meg. Jeg tror nattamming er bra jeg altså, men bare så lenge man selv føler seg komfortabel med det. Nå kjenner jeg at jeg har kommet dit at det sliter veldig på meg å amme på natten og det er ikke noe kos lenger fordi jeg er så trøtt. Tenker å drøye ammingen til femtiden på morgenen så godt det lar seg gjøre fremover. Det føles absolutt ut som en riktig beslutning. Som helsesøsteren sa er det mer hensiktsmessig for ungen at jeg er våken og opplagt på dagen slik at jeg orker å gi henne oppmerksomhet og kjærlighet da. Helt enig i den! Liker helsesøster! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...