Gå til innhold

Naboen tar inn katten og gir hun melk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hva med å bare kjøpe melka og maten og gi den til gamle Olga og bli ferdig med det?  Ungen min (menneskebarn) -  har en intoleranse btw, som både barnehage og nære familiemedlemmer vet om, men har gitt barnet det som det ikke tåler av ubetenksomhet ved flere anledninger. Gjett hva; slo meg aldri at jeg skulle true dem med anmeldelse. Synes du det er greit at katter går rundt og mæler i andre folk sine hus og hager i tettbebygde strøk fra tidlig morgen til sen ettermiddag? Har ikke folk eget ansvar for sine dyr ?? 

Det blir vel litt vanskelig når gamle Olga nekter å ta imot kattemelken.

Hvis det du har fått ut av innleggene mine i denne tråden er at jeg ville ha truet folk med anmeldelse dersom de gjorde noe ved et uhell, så kan jeg ikke hjelpe deg videre.

Ja, jeg synes det er greit med katter, måker, spurver, ekorn, pinnsvin og andre dyr som mæler i tettbygde strøk. De er dyr, det er jobben deres. Vil du gjøre sannsynligheten for at de kommer tilbake mye mindre, så la være å gi dem mat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

 

Først av alt; jeg skriver gjennom mobil så avsnitt blirre ikke da. Nummer to: den lange avhandlingen om dine katter er ganske likegyldig her. Man skal ikke mate andres katter men lar du katten gå ute hele dagen uten tilsyn i et tettbygd nabolag så er faktisk (dessverre) oddsen stor for at slikt kan skje. Enda verre er at folk faktisk mishandler slike katter. Da jeg var ung var det en gjeng som ofte både flådde, torturerte og drepte katter :( det var katter som gikk konstant ute uten tilsyn. Jeg synes det er feil å mate andre sine husdyr men det er like uansvarlig å la katter være ute fra morgen til en kommer hjem sent fra jobb, spesielt om man er bosatt slik at det ikke er optimalt for dyret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
6 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Det blir vel litt vanskelig når gamle Olga nekter å ta imot kattemelken.

Hvis det du har fått ut av innleggene mine i denne tråden er at jeg ville ha truet folk med anmeldelse dersom de gjorde noe ved et uhell, så kan jeg ikke hjelpe deg videre.

Ja, jeg synes det er greit med katter, måker, spurver, ekorn, pinnsvin og andre dyr som mæler i tettbygde strøk. De er dyr, det er jobben deres. Vil du gjøre sannsynligheten for at de kommer tilbake mye mindre, så la være å gi dem mat.

Vel, hun nektet ikke å ta imot den hun avfeide den hypotetiske melken som aldri ble kjøpt. Jeg tror heller ikke du forstår; jeg tipper gamle Olga gjør ikke dette i ondskap men i dumskap. Til syvende og sist hvem sitt ansvar er katten?? Er det ikke TS sitt ansvar?? det hopper du glatt over. 

og hele eksemplet ditt med dyra i nabolaget faller jo på sin egen urimelighet: den eldre vil jo ha besøk av dyra, ergo hun mater den. Vil du ikke at katten din skal mates av andre?? Ikke la den reke rundt halve dagen i nabolaget. Mat den og send den ut god og mett og ta heller ansvar for ditt eget dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Raven.WritingDesk skrev (På 22.9.2016 den 23.58):

Først av alt; jeg skriver gjennom mobil så avsnitt blirre ikke da. Nummer to: den lange avhandlingen om dine katter er ganske likegyldig her. Man skal ikke mate andres katter men lar du katten gå ute hele dagen uten tilsyn i et tettbygd nabolag så er faktisk (dessverre) oddsen stor for at slikt kan skje. Enda verre er at folk faktisk mishandler slike katter. Da jeg var ung var det en gjeng som ofte både flådde, torturerte og drepte katter :( det var katter som gikk konstant ute uten tilsyn. Jeg synes det er feil å mate andre sine husdyr men det er like uansvarlig å la katter være ute fra morgen til en kommer hjem sent fra jobb, spesielt om man er bosatt slik at det ikke er optimalt for dyret. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Vel, hun nektet ikke å ta imot den hun avfeide den hypotetiske melken som aldri ble kjøpt. Jeg tror heller ikke du forstår; jeg tipper gamle Olga gjør ikke dette i ondskap men i dumskap. Til syvende og sist hvem sitt ansvar er katten?? Er det ikke TS sitt ansvar?? det hopper du glatt over. 

og hele eksemplet ditt med dyra i nabolaget faller jo på sin egen urimelighet: den eldre vil jo ha besøk av dyra, ergo hun mater den. Vil du ikke at katten din skal mates av andre?? Ikke la den reke rundt halve dagen i nabolaget. Mat den og send den ut god og mett og ta heller ansvar for ditt eget dyr. 

TS passer på at katten er mett, tar den med til veterinær, tar vare på den og gjør sitt beste for å forhindre at den blir syk. Blant annet ved å gi naboen beskjed om at hun må slutte å gi den mat den ikke tåler. Det er å ta ansvar for eget dyr.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Likegyldig? Hvordan da? Du påstår jo at katter er udyr og en plage for alle. Katter bør ikke være ute. Noe som er helt feil! Katter har like mye rett til å være ute som deg! 

Det at folk mishandler katter, hva har det med saken å gjøre?

En katt har det fint ute, men. De burde egentlig ikke være ute om dagen, for katter er nattdyr. Så den er jeg enig i. Katter kan fint være inne om dagen mens man er på jobb. Også får de være ute hele natten. Man kan fint lære opp en katt å godta dette, og det blir en vane. Få vet om at katter faktisk er nattdyr. Det å la katten være inne mens man er på jobb skal gå helt fint. For de gjør ikke stort annet enn å sove og spise allikevel. Man kan så klart lære de opp til å være våken om dagen, sove om natten. Men få tenker noe stort over det. 

Men. Natt eller dag, spiller ingen rolle. For det gir fortsatt ikke den gamle dama rett til å mate TS' sin katt. 
Og "det å være "bosatt slik at det ikke er optimalt for dyret"... katter har det helt fint i normale nabolag. Her jeg bor så kan jeg ikke ha utekatt. På grunn av tungtrafikk, E6 og lite trær. Men det er mange andre plasser man kan ha utekatt, og det midt i en storby. 

Din påstand "Vil du ikke at katten din skal mates av andre?? Ikke la den reke rundt halve dagen i nabolaget. Mat den og send den ut god og mett og ta heller ansvar for ditt eget dyr." er helt på trynet! 
Man skal ikke stå til ansvar for andres dumskap, det er faktisk den som gjør det som skal ta ansvar for egne handlinger. 

Dersom den gamle damen vil ha besøk av katten. Da kan du til fader ta å skaffe seg sin egen katt. Jeg går ikke å tyvlåner bilen til naboen, bare fordi jeg har så lyst til å kjøre bil. 
Katten er TS sin, og TS har all rett til å reagere på at ei gammel kjerring tyvlåner katten hennes og gjør hun syk. 
 

Jøss, har jeg sagt dette? Hvor står det? - et dyr er ditt ansvar. Samme med barn. Jeg sender heller ikke barnet mitt ut fra kl 07-17.00 uten mulighet til å komme inn for å spise eller varme seg. Men med en katt er det tydeligvis OK? Selv om den befinner seg i omgivelser hvor den lettere vil bli matet og "ivaretatt" av andre. Uansett, jeg er ferdig med å diskutere denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, Cathrine88 skrev:

TS passer på at katten er mett, tar den med til veterinær, tar vare på den og gjør sitt beste for å forhindre at den blir syk. Blant annet ved å gi naboen beskjed om at hun må slutte å gi den mat den ikke tåler. Det er å ta ansvar for eget dyr.

Å la den være ute i timesvis fra morgen til ettermiddag, uten mulighet for å komme seg inn til mat,drikke eller varme: synes ikke jeg er ansvarlig. Spesielt ikke om man bor i tettbebygde strøk hvor kanskje det er mer trafikk, ukjente barn som vil leke/løpe etter den, og naboer som vil ta den inn. Men men, vi får være enig om å være uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Raven.WritingDesk skrev (På 23.9.2016 den 0.16):

Jøss, har jeg sagt dette? Hvor står det? - et dyr er ditt ansvar. Samme med barn. Jeg sender heller ikke barnet mitt ut fra kl 07-17.00 uten mulighet til å komme inn for å spise eller varme seg. Men med en katt er det tydeligvis OK? Selv om den befinner seg i omgivelser hvor den lettere vil bli matet og "ivaretatt" av andre. Uansett, jeg er ferdig med å diskutere denne saken. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Å la den være ute i timesvis fra morgen til ettermiddag, uten mulighet for å komme seg inn til mat,drikke eller varme: synes ikke jeg er ansvarlig. Spesielt ikke om man bor i tettbebygde strøk hvor kanskje det er mer trafikk, ukjente barn som vil leke/løpe etter den, og naboer som vil ta den inn. Men men, vi får være enig om å være uenig. 

Vi vet strengt tatt ikke om den har mulighet for å komme seg inn til mat, drikke og varme. En katt med kattedør eller et åpent vindu hjemme er akkurat like utsatt for tullete gamle damer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Dine påstander og meninger viser jo tydelig hva du mener om utekatter.

Sammenligne barn og katt. Kan du ikke holde deg litt saklig i det minste? Det er som å sammenligne hund og hest som beste kjæledyr. Skjerp deg.

En katt går ikke ute å sulter, for katter spiser faktisk når de er ute. De fanger mus og fugler. Og når de blir sultne så kommer de hjem. Dersom de ikke gidder å fange mus. Men når gamle kjerringer går å mater andres katter, da slutter katten å komme hjem. For katter er en gjeng med sleipe svikere som svikter sin eieren sin for mat, uten å blunke. Så en katt som blir matet av andre kan faktisk bli hjemløs. For de følger maten, og ikke kosen og kjærligheten. 

1.) lær deg god debattskikk: ikke pålegg andre meninger de ikke har eller anta at du er tankeleser. Det er faktisk spekulering og strider mot forumreglene. 2.) om jeg vil kan jeg samenligne en ost med månen og si at det de har til felles er at begge ser gule ut. Det betyr ikke at jeg sier månen er en gul ost. Et dyr kan godt sammenlignes med et barn iform av at begge krever faktisk omsorg og tilsyn og de er begge ditt ansvar, som foreldre til både dyret eller barnet. I min verden er det uansvarlig å la en katt være ute fra tidlig morgen til sen ettermiddag. Hadde jeg vært eldre og sittet mye hjemme og sett denne katten konstant gå ute hadde jeg sikkkert syntes synd på den jeg også. 3.) "skjerp deg" selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Raven.WritingDesk skrev (På 23.9.2016 den 0.26):

1.) lær deg god debattskikk: ikke pålegg andre meninger de ikke har eller anta at du er tankeleser. Det er faktisk spekulering og strider mot forumreglene. 2.) om jeg vil kan jeg samenligne en ost med månen og si at det de har til felles er at begge ser gule ut. Det betyr ikke at jeg sier månen er en gul ost. Et dyr kan godt sammenlignes med et barn iform av at begge krever faktisk omsorg og tilsyn og de er begge ditt ansvar, som foreldre til både dyret eller barnet. I min verden er det uansvarlig å la en katt være ute fra tidlig morgen til sen ettermiddag. Hadde jeg vært eldre og sittet mye hjemme og sett denne katten konstant gå ute hadde jeg sikkkert syntes synd på den jeg også. 3.) "skjerp deg" selv. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

1: observasjon, og fri oversettelse av dine utsagn i denne tråden. 
2: Du kan ikke ta på et barn et halsbånd og gå en tur rundt nabolaget, 3 ganger om dagen. Men du kan for fader gjøre det med en hund! Du kan putte en katt i et bur på biltur, men du kan ikke putte et barn inni et bur på biltur. 
Så drit i å blande inn barn inni dette. Barn har ingenting i denne tråden å gjøre. 
3: Finn på noe eget å si, skjerp deg. 

Du kan ikke "fri oversette" andres utsagn og ut ifra det ilegge folk meninger de ikke har, det er stråmannsargumentasjon og dårlig debattskikk. Et barn og et dyr trenger begge omsorg så på den måten kan de sagtens samenlignes. Uansett, jeg kvæles av denne diskusjonen, vi får være enig om å være uenig. 

IMG_8328.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cathrine88 skrev:

Jeg ville faktisk truet med å anmelde henne. Dere har prøvd å ta det opp på en fin måte, og jeg synes det er verdt å risikere uvennskap og at hun blir fornærma når det gjelder noe så viktig som helsen til katten deres.

Så dama får hjerteinnfarkt? For det kan hun godt få hvis naboen anmelder henne for dette...

Hun prøver jo bare å være god mot katten , gi den omsorg.

Anonymkode: bc6a4...ddd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære ts:

jeg synes du skal si på en hyggelig måte at hun kan få seg sin egen katt siden hun ser hvor glad hun har blitt i katten deres. Si at det er fin t at hun pørver å være god mot katten, men at katten reagerer på maten hun gir den så best hvis hun ikke mater den, evt at du foreslår noen annen mat og drikke hun heller kan gi den. Kan jo være at dama vil kjøpe den maten du anbefaler?

Anonymkode: bc6a4...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg vil bare gjøre noe helt 100% klart her, for ser at folk driver å vrir på situasjonen.

Jeg har egentlig ikke noe problem med om folk mater katten, men dette er snakk om gjentatte ganger selv etter tilsnakk og katten blir syk. Min personlige mening er at katter burde få lov til å gå ute om de ønsker det, og jeg tror ikke mine katter hadde hatt det bedre om jeg holdt dem inne. 

Katten har katteluke på baksiden av huset vårt så hun kan gå inn og ut så mye hun bare orker når vi er på jobb. Det er ikke slik at jeg stenger hun hverken inne eller ute. Vil hun være inne å sove hele dagen så er det ingen som nekter hun det. 

Vi bor ikke i et tettbebygd strøk. Vi bor i enebolig med både egen hage og tomt. Naboene våre er nærme, men ikke vegg i vegg med oss. Naboen til gamla er vegg i vegg fordi de leier (?) halve huset for det er delt i to (såvidt jeg har forstått). 

Det å si at det er jeg som gjør noe galt ved å la katten gå ute "uten tilsyn" er nok årets latterligste kommentar. INGEN fotfølger katten sin ute og det er umulig for meg å løpe etter for å passe på. Det er ikke slik at man ikke kan ha en jobb eller noe annet utenfor hjemmet fordi man har katt. Katter er veldig selvstendige dyr.

Det er kun den gamle damen som mater katten. Jeg vet det fordi jeg har snakket med alle naboene etter beskjed fra vetrinær om at katten blir syk. Alle respekterer dette utenom henne. Det er flere som ser hun gi mat til katten.

Og nei, katten min tåler det ikke. Uansett hvor mye noen av deres katter digger krem og middagsrester så får min katt diare og oppkast av det. Det er ikke kult for hverken meg eller katten å spyle henne fordi hun har avføring i pelsen. 

Det er helt greit at det er mitt ansvar å passe på katten, men det er ikke slik at den er til sjenanse eller plage for noen av naboene. Ingen har noensinne klaget over hverken markering, avføring eller ødelagte bedd. Det er snakk om en person som nekter å høre på meg når jeg prøver å si ifra om mating av min katt. I mitt hode er det ikke normalt å mate andre sine dyr uten lov, og da spesielt ikke etter tilsnakk om at det gjør dyret syk.

Jeg sier ifra og hun lover å slutte, men dagen etter er det pån igjen. Hun vil ikke ta imot kattemat og hånler når jeg foreslår kattemelk. Dessuten er det rimelig IDIOTISK om jeg må kjøpe melk for at andre mennesker skal mate katten med det! Det er da ikke deres ansvar! 

 

Anonymkode: cf0ff...d84

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dama får hjerteinnfarkt? For det kan hun godt få hvis naboen anmelder henne for dette...

Hun prøver jo bare å være god mot katten , gi den omsorg.

Anonymkode: bc6a4...ddd

Ja det var sikkert det hun mente! :hoho: Herlighet altså!

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære ts:

jeg synes du skal si på en hyggelig måte at hun kan få seg sin egen katt siden hun ser hvor glad hun har blitt i katten deres. Si at det er fin t at hun pørver å være god mot katten, men at katten reagerer på maten hun gir den så best hvis hun ikke mater den, evt at du foreslår noen annen mat og drikke hun heller kan gi den. Kan jo være at dama vil kjøpe den maten du anbefaler?

Anonymkode: bc6a4...ddd

Les tråden! Hun HAR sagt fra på en hyggelig måte

Anonymkode: 012d2...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

1.) lær deg god debattskikk: ikke pålegg andre meninger de ikke har eller anta at du er tankeleser. Det er faktisk spekulering og strider mot forumreglene. 2.) om jeg vil kan jeg samenligne en ost med månen og si at det de har til felles er at begge ser gule ut. Det betyr ikke at jeg sier månen er en gul ost. Et dyr kan godt sammenlignes med et barn iform av at begge krever faktisk omsorg og tilsyn og de er begge ditt ansvar, som foreldre til både dyret eller barnet. I min verden er det uansvarlig å la en katt være ute fra tidlig morgen til sen ettermiddag. Hadde jeg vært eldre og sittet mye hjemme og sett denne katten konstant gå ute hadde jeg sikkkert syntes synd på den jeg også. 3.) "skjerp deg" selv. 

TS her.

Vær så snill å slutte å vri om på situasjonen og ikke legg til detaljer som ikke er der.

Katten har katteluke og kan gå inn og ut som hun vil selv når vi er på jobb. Det er på ingen måte synd på katten, utenom at den blir syk av upassende mat. 

Anonymkode: cf0ff...d84

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var sikkert det hun mente! :hoho: Herlighet altså!

Les tråden! Hun HAR sagt fra på en hyggelig måte

Anonymkode: 012d2...1f4

Mente? Det kan skje, det var poenget mitt.

Anonymkode: bc6a4...ddd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg vil bare gjøre noe helt 100% klart her, for ser at folk driver å vrir på situasjonen.

Jeg har egentlig ikke noe problem med om folk mater katten, men dette er snakk om gjentatte ganger selv etter tilsnakk og katten blir syk. Min personlige mening er at katter burde få lov til å gå ute om de ønsker det, og jeg tror ikke mine katter hadde hatt det bedre om jeg holdt dem inne. 

Katten har katteluke på baksiden av huset vårt så hun kan gå inn og ut så mye hun bare orker når vi er på jobb. Det er ikke slik at jeg stenger hun hverken inne eller ute. Vil hun være inne å sove hele dagen så er det ingen som nekter hun det. 

Vi bor ikke i et tettbebygd strøk. Vi bor i enebolig med både egen hage og tomt. Naboene våre er nærme, men ikke vegg i vegg med oss. Naboen til gamla er vegg i vegg fordi de leier (?) halve huset for det er delt i to (såvidt jeg har forstått). 

Det å si at det er jeg som gjør noe galt ved å la katten gå ute "uten tilsyn" er nok årets latterligste kommentar. INGEN fotfølger katten sin ute og det er umulig for meg å løpe etter for å passe på. Det er ikke slik at man ikke kan ha en jobb eller noe annet utenfor hjemmet fordi man har katt. Katter er veldig selvstendige dyr.

Det er kun den gamle damen som mater katten. Jeg vet det fordi jeg har snakket med alle naboene etter beskjed fra vetrinær om at katten blir syk. Alle respekterer dette utenom henne. Det er flere som ser hun gi mat til katten.

Og nei, katten min tåler det ikke. Uansett hvor mye noen av deres katter digger krem og middagsrester så får min katt diare og oppkast av det. Det er ikke kult for hverken meg eller katten å spyle henne fordi hun har avføring i pelsen. 

Det er helt greit at det er mitt ansvar å passe på katten, men det er ikke slik at den er til sjenanse eller plage for noen av naboene. Ingen har noensinne klaget over hverken markering, avføring eller ødelagte bedd. Det er snakk om en person som nekter å høre på meg når jeg prøver å si ifra om mating av min katt. I mitt hode er det ikke normalt å mate andre sine dyr uten lov, og da spesielt ikke etter tilsnakk om at det gjør dyret syk.

Jeg sier ifra og hun lover å slutte, men dagen etter er det pån igjen. Hun vil ikke ta imot kattemat og hånler når jeg foreslår kattemelk. Dessuten er det rimelig IDIOTISK om jeg må kjøpe melk for at andre mennesker skal mate katten med det! Det er da ikke deres ansvar! 

 

Anonymkode: cf0ff...d84

Få dyrlegen til å dokumentere at katten blir syk av den maten hennes, og vis naboen denne dokumentasjonen.

Anonymkode: bc6a4...ddd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Vær så snill å slutte å vri om på situasjonen og ikke legg til detaljer som ikke er der.

Katten har katteluke og kan gå inn og ut som hun vil selv når vi er på jobb. Det er på ingen måte synd på katten, utenom at den blir syk av upassende mat. 

Anonymkode: cf0ff...d84

OK fint med oppklaring, fordi det kommer ikke frem i HI eller det du svarer ellers i tråden; der skriver du at kattene vil være ute når dere drar hjemmefra til jobb, og kløner og klorer om de ikke slippes ut, ergo det fremstår ikke som om de har noe katteluke. Det har faktisk ganske mye å si, om katten slippes ut 07.00 om morgenen og ikke får komme inn igjen før dere er tilbake etter jobb. Jeg synes uansett at å true med å anmelde er å skyte spurv med kanon. Jeg ville bare kjøpt spesial maten og gitt den til henne, uten diskusjon, og heller se derifra om det bedres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...