Gå til innhold

Naboen tar inn katten og gir hun melk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og min mor røykte i 80 år og fikk aldri kreft

Anonymkode: 93b59...544

Fint for henne. Vår katt er 13 år og i fin form. Hun elsker krem og får smake når jeg baker, eller fiskeretter når vi har spist. #Livskvalitet 

Anonymkode: 19c40...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fint for henne. Vår katt er 13 år og i fin form. Hun elsker krem og får smake når jeg baker, eller fiskeretter når vi har spist. #Livskvalitet 

Anonymkode: 19c40...54f

Fint for katten. Jeg drar nå en sig mens dattera mi på 4 sitter på golvet og leker med lego. #livskvalitet

Anonymkode: 93b59...544

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For alt du vet kan katten din ha skikkelig vondt i magen når du gir den meieriprodukter. Katter er flinke til å skjule at de har vondt. 

Anonymkode: 6bf1c...535

Det kan vel katten din også ha? Vi vet jo ingenting. Veterinæren sier vi har en fin og frisk katt i alle fall :)

Anonymkode: 19c40...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har man utekatter i veldig tettbygde strøk egentlig?
Hvis den hadde vært inne fra den var liten hadde den ikke gått på veggene nå. 

Forstår meg ikke på katteeiere. Slipper dyrene ut natt og dag, og reagerer når de spiser andre steder enn hjemme. 
Hadde blitt ramaskrik om folk med hunder bedrev samme løsdrift! 

Selvsagt skal man ikke fore andres dyr, men like selvsagt driter folk i det når de _tror_ de handler i dyrets beste interesse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leifern skrev:

Jeg håper du stemmer på et parti som ønsker å mangedoble politiets ressurser.

Ser du ikke forskjellen på å true med anmeldelse og å faktisk anmelde? Det brukes særdeles lite politiressurser når man truer med å anmelde, tro det eller ei!

Anonymkode: 9d8c8...c21

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fint for katten. Jeg drar nå en sig mens dattera mi på 4 sitter på golvet og leker med lego. #livskvalitet

Anonymkode: 93b59...544

Hehe, elsker dette underforumet! Start en tråd om et hvilket som helst tema og du kan banne på at NOEN drar det dit du drar det nå. #forskjellpåfolkogfe

Anonymkode: 19c40...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, elsker dette underforumet! Start en tråd om et hvilket som helst tema og du kan banne på at NOEN drar det dit du drar det nå. #forskjellpåfolkogfe

Anonymkode: 19c40...54f

Ja det er ganske underholdende :D

Anonymkode: 93b59...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Juniper skrev:

Selvsagt skal man ikke fore andres dyr, men like selvsagt driter folk i det når de _tror_ de handler i dyrets beste interesse. 

Likevel skal man kunne forvente av voksne mennesker at de hører etter når de får gjentatte beskjeder om at de gjør katten syk ved å mate den med visse matvarer.

Anonymkode: 9d8c8...c21

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange forferdelige ignorante svar som kommer i denne tråden. Det er tydelig at for enkelte er ikke katter mer verdt enn dritten under skoa deres. Skulle gjerne likt å se svarene i tråden: "Naboen gir hunden min sjokolade hver dag", tipper folk plutselig hadde brydd seg og politianmeldelse hadde vel vært helt innafor. Og dere som faktisk har katt og velger å gi de meieriprodukter og annen drittmat: vær så snill å gi de til noen snille mennesker som vil de godt :) 

TS: jeg ville nok prøvd å bli skikkelig sint ved neste anledning. Hun respekterer deg tydeligvis ikke og det hjelper ikke å være høflig. Det er IKKE greit det hun holder på med! 

 

Anonymkode: 1a8c3...2c3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Likevel gjetter jeg at hun tar det mer seriøst dersom TS truer med å anmelde. Denne dama har tydeligvis null respekt for TS, men eldre mennesker har ofte stor respekt for politiet.

Jeg fatter ikke at noen mener at hun skal kunne ture frem som hun vil fordi det kan gå bra med katter som får melk. Tenk om jeg insisterte på å servere hjemmelagde rundstykker til nabounger med glutenallergi og påsto at det godt kunne være noe annet de reagerte på. Det er så meningsløst. Katten får mat hjemme og det er ingen grunn til at hun skal gi den mat.

Man kan jo prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne godbiter som hun kan gi katten. Si at det er hyggelig at hun vil pus vel, men at hun sliter med diaré og at dyrelegen sier hun har melkeallergi. Si det med en hyggelig tone.

Vær også obs på at det kan være flere i nabolaget som gir melk til kattene.

Anonymkode: 822fc...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Raven.WritingDesk skrev (På 22.9.2016 den 21.06):

Anmelde ei gammel dame for å gi en katt som løper rundt i nabolaget litt mat og melk... jadda... 👍

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likevel skal man kunne forvente av voksne mennesker at de hører etter når de får gjentatte beskjeder om at de gjør katten syk ved å mate den med visse matvarer.

Anonymkode: 9d8c8...c21

Verden er full av forstokkede mennesker som tror de vet best. 
Man er nødt til å forholde seg til det når man velger å bo tett. 
Jeg tror det er lettere å dressere katten til å bli innekatt enn å dressere naboen når det gjelder hva som er OK å gjøre med katt.

"Gammel dame er vond å vende!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
24 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Du har tydeligvis ikke katt.

Katter er/har laktoseintoleranse. De tåler ikke melk, eller fløte.  
De er, i forskjellig grad, følsomme mot ukjente matretter. Det å bytte fôr til katt er et sant helvete på jord. For det fører til diarè, og oppkast hvis du er uheldig. Det tar tid å vende til en katt nytt fôr, og da er det snakk om kattemat. 
En katt som ikke er vandt til menneskemat blir så klart dårlig av det. Igjen; forskjellig grad, varierer fra katt til katt. 
Det å ha en katt med diarè er ikke morsomt. For katter er ikke så glad i å bli vasket, noe du må gjøre når katten har avføring i rumpa. For katter er høyt og lavt. Ja om du har kattedo så er du så heldig å få gråe kattespor over alt. Det er ikke bare bare å bytte fôr til katt. 

Jeg hadde blitt forbannet om det var min katt. Og en anmeldelse er på sin plass. Etter utallige beskjeder så klart.

Jo jeg har hatt katt, flere katter, om det spiller så jæcøig stor rolle. Faktisk er jeg vokset opp med katt men har idag hund. Unnskyld, men om du kaster ut katta di klokka 07.00 hver ukedag for å la den løpe rundt i et tettbebygd nabolag, hvor den mest sannsynlig både skiter og pisser ned fellesareal, sandkasser og folks hager, så har du faen ikke rett til å bitche over at noen forbarmet seg over kreket og ga det mat som du mener ikke var passende. Da vi hadde katt bodde vi PÅ GÅRD. Nå bor vi i et tettbebygget nabolag og da et det UEGNET å ha katt. Noen i nabolaget har hatt katt og jeg (som har hund) - har plutselig da hatt en katt spankulerende her inne fordi jeg tillot meg å ha min egen verandadør åpen. I prinsipp er jeg helt enig i at man ALDRI skal mate andre sine husdyr (med mindre de åpenlyst lider av sult) - Noe gamle Olga her tror og mener at kattene til TS gjør (ifølge TS selv har "gamla" sagt at hun tror kattene er underernært) hun har helt sikkert feil, (da dyrlege sier katten er fin) men: om du bosetter deg i tettbebygd strøk og lar et husdyr løpe fritt hele dagen, inn i andres hus og hager, pisse og drite ut fellesareal, så er det du selv som påtvinger nabolaget din katt. Alle blir nødt (endten de vil eller ikke) - til å forholde seg til DIN katt. Noen opplever kanskje at katten konstant kommer tilbake og mæler utenfor huset sitt. Og spesielt en eldre ensom person (som tror katten kanskje er sulten og trenger mat) kan da være så horribel at de piner katten sadistisk med å la den komme inn og få noe. Å "true" med å anmelde er noe av det mest stupide jeg noensinne har lest her inne. @Cathrine88 synes du generelt at å "true" med å anmelde er en god taktikk?? Ærlig talt om det var min bestemor, som jeg kanskje besøkte jevnlig, og selv hadde sett at ga katten mat fordi den ALLTID LØPER UTE I ET TETTBEBYGD NABOLAG, hvor hun ble truet med anmeldelse for å i den mat, hadde jeg "truet" selv med at katten ikke var velkommen hit mer, og om den selv forvillet seg inn i huset ville det ikke være mitt eller min bestemor sitt ansvar lenger å hjelpe en ut. For ja; å TRUE hjelper aldri til stort mer enn å eskalere konfliktnivået. Thats it! 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Å "true" med å anmelde er noe av det mest stupide jeg noensinne har lest her inne. @Cathrine88 synes du generelt at å "true" med å anmelde er en god taktikk?? 

Det lever jeg helt fint med. :) 

Jeg gjør det jeg kan for å ta vare på de jeg er glad i enten de har to eller fire bein og da er det meg revnende likegyldig om andre synes jeg er ekstrem eller 'stupid'. TS har prøvd å ta det opp på en fin måte og det ville jeg også ha gjort, men dersom det overhodet ikke nyttet etter flere forsøk ville jeg ikke hatt noe problem med å eskalere konfliktnivået. Svaret ville ha vært et annet dersom den eldre damen var dement, men det er det ingenting som tyder på at hun er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Det lever jeg helt fint med. :) 

Jeg gjør det jeg kan for å ta vare på de jeg er glad i enten de har to eller fire bein og da er det meg revnende likegyldig om andre synes jeg er ekstrem eller 'stupid'. TS har prøvd å ta det opp på en fin måte og det ville jeg også ha gjort, men dersom det overhodet ikke nyttet etter flere forsøk ville jeg ikke hatt noe problem med å eskalere konfliktnivået. Svaret ville ha vært et annet dersom den eldre damen var dement, men det er det ingenting som tyder på at hun er.

Det blir rett og slett for dumt. Om du sender ut ungen din på Haloween for å be om snop, også har din unge laktoseintoleranse, så kan du ikke springe rundt å true med å anmelde de naboene som ga ungen din sjokkis. Noen katter tåler fint "menneskemat". "Middagsrester" kan bestå av mye kjøtt og fisk. Jeg sier som @Juniper; det er enklere å ha kontroll på segselv og sine husdyr, enn alle naboene i nabolaget. TS sier selv at det er flere som mater katten, (slik jeg forsto det..?) og at de ikke har kontroll. Det betyr i praksis at når katten kommer hjem med diaré er det den selv har gått fra dør til dør og tigget til seg mat av eldre og ensomme mennesker. Skal TS springe rundt å "true"alle som mater den? Eller henge opp en falsk trussel om anmeldelse på døra til fellesgarasjen? "TIL INFORMASJON! Pusi får diaré av melk og menneskemat, gir du Pusi dette kontaktes autoritetene og du vil bli anmeldt!! Om dere observerer at noen gir Pusi mat, ta kontakt snarest. Dusør utloves". Nei Fyfaen, TS får heller ha orden på katten sin, ikke hele nabolaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det blir rett og slett for dumt. Om du sender ut ungen din på Haloween for å be om snop, også har din unge laktoseintoleranse, så kan du ikke springe rundt å true med å anmelde de naboene som ga ungen din sjokkis. Noen katter tåler fint "menneskemat". "Middagsrester" kan bestå av mye kjøtt og fisk. Jeg sier som @Juniper; det er enklere å ha kontroll på segselv og sine husdyr, enn alle naboene i nabolaget. TS sier selv at det er flere som mater katten, (slik jeg forsto det..?) og at de ikke har kontroll. Det betyr i praksis at når katten kommer hjem med diaré er det den selv har gått fra dør til dør og tigget til seg mat av eldre og ensomme mennesker. Skal TS springe rundt å "true"alle som mater den? Eller henge opp en falsk trussel om anmeldelse på døra til fellesgarasjen? "TIL INFORMASJON! Pusi får diaré av melk og menneskemat, gir du Pusi dette kontaktes autoritetene og du vil bli anmeldt!! Om dere observerer at noen gir Pusi mat, ta kontakt snarest. Dusør utloves". Nei Fyfaen, TS får heller ha orden på katten sin, ikke hele nabolaget. 

Nei, TS skriver ikke at det er flere som mater katten. Det er én dame som gir katten mat nesten hver dag til tross for at TS har forklart at katten blir syk av det. TS har også foreslått å kjøpe kattemelk slik at damen skal kunne fortsette å mate katten dersom hun har glede av det, men damen nekter og fortsetter å gi katten vanlig melk og middagsrester.

Du kan sammenligne det med at min hypotetiske laktoseintolerante unge går forbi huset ditt på vei hjem fra skolen, og at du roper på ham og gir ham sjokolade. Hver dag. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Nei, TS skriver ikke at det er flere som mater katten. Det er én dame som gir katten mat nesten hver dag til tross for at TS har forklart at katten blir syk av det. TS har også foreslått å kjøpe kattemelk slik at damen skal kunne fortsette å mate katten dersom hun har glede av det, men damen nekter og fortsetter å gi katten vanlig melk og middagsrester.

Du kan sammenligne det med at min hypotetiske laktoseintolerante unge går forbi huset ditt på vei hjem fra skolen, og at du roper på ham og gir ham sjokolade. Hver dag. 

Hva med å bare kjøpe melka og maten og gi den til gamle Olga og bli ferdig med det?  Ungen min (menneskebarn) -  har en intoleranse btw, som både barnehage og nære familiemedlemmer vet om, men har gitt barnet det som det ikke tåler av ubetenksomhet ved flere anledninger. Gjett hva; slo meg aldri at jeg skulle true dem med anmeldelse. Synes du det er greit at katter går rundt og mæler i andre folk sine hus og hager i tettbebygde strøk fra tidlig morgen til sen ettermiddag? Har ikke folk eget ansvar for sine dyr ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...