Gå til innhold

Sminke over kviser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå klikker jeg snart. Sliter med masse kviser, og ammer for tiden så lite behandling som er forenelig med det. Har nettopp brukt 800 kr på en bb cream og foundation fra jane iredale som skulle være såå bra og dekke godt. Vel, ansiktet ser bare værre ut og sminken ligger som et lag utpå huden. Prøver å se på youtube videoer og Google sminke som dekker godt,men begynner å lure på om det er meg som gjør det feil?  Har noen noe tips generelt til hvordan man sminker vekk kviser og forslag til bra sminke som dekker godt uten å kake seg sånn. Tusen takk for svar:)

Anonymkode: 17eb8...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gnir du foundationen utover i fjeset?

Jeg vil anbefale å dabbe den på, hvis du forstår hva jeg mener med det. Sminke ser alltid penere ut med et pudder over. Vent til foundationen har "tørket" og dabb pudderet i ansiktet på samme måte som foundationen. Hvis du gnir pudderet rundt blir det fort veldig skjoldete og særlig hvis den ikke har tørket ordentlig. Samtidig som hvis du gnir foundation i ansiktet vil du exfoliere huden. På sminke kjeden "Kicks" selger de Smashbox foundation, jeg elsker denne. Har slitt med kviser selv, så føler jeg har litt peiling på dette punktet. Spør igjen om noe var uforståelig av det jeg skrev. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hannj33 skrev:

Gnir du foundationen utover i fjeset?

Jeg vil anbefale å dabbe den på, hvis du forstår hva jeg mener med det. Sminke ser alltid penere ut med et pudder over. Vent til foundationen har "tørket" og dabb pudderet i ansiktet på samme måte som foundationen. Hvis du gnir pudderet rundt blir det fort veldig skjoldete og særlig hvis den ikke har tørket ordentlig. Samtidig som hvis du gnir foundation i ansiktet vil du exfoliere huden. På sminke kjeden "Kicks" selger de Smashbox foundation, jeg elsker denne. Har slitt med kviser selv, så føler jeg har litt peiling på dette punktet. Spør igjen om noe var uforståelig av det jeg skrev. 

Den foundationen er løspudder forresten :) jeg har prøvd både å dabbe bb creamen på og smøre den utover,syns liksom ikke jeg ser noe forskjell. Når jeg da tar over pudder foundationen føler jeg at alt kaker seg og det blir enda værre. Smashbox sin er den "god" for kviser?  Har du forslag til god concealer? 

Anonymkode: 17eb8...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med kviser selv som jeg nevnte. Jeg bruker ikke concealer. Det er en av tingene som jeg føler kan føre til at det blir enda mere kakete. Smashbox Studioskin heter den jeg bruker. Sverger til den, den er så lett å bruke og med riktig pudder over så blir huden så fin. Den svetter heller ikke utover dagen som jeg har opplevd med andre foundations. Men jeg mener helt helt ærlig at man må prøve seg litt frem. Jeg skal love deg at jeg har prøvd så vanvittig mye rart før jeg fant den som var perfekt for meg og min hud. Og hvis du bestemmer deg for å prøve smashbox sin foundation så vil jeg anbefale og ikke bruke concealer under. Det fremhever nesten kvisene mer enn å ikke bruke det. Jeg får alltid dekket godt over med bare foundation. Men hvis huden din er virkelig ille (som min var en periode før jeg tok en isotretonoin kur) kan jeg anbefale Lock it by KatVonD. Men den må bestilles over internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten får jeg ikke noe mer kviser av Smashbox foundationen. Den er bare mega bra.. Har til og med sovnet med den flere ganger (etter byturer) og har til og med da ikke fått utbrudd. :strix: Men ikke sov med sminke da for gudsskyld. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hannj33 skrev:

Noe tull med siteringen. Tusen takk for svar, den skal definitivt sjekkes ut. Jeg er nok litt dum og for fyller på med sminke utover dagen og det gjør nok ikke saken noe bedre. Derfor jeg har lyst å få dette ordentlig til nå. Har hatt værre hud før men den er absolutt ikke bra.  Gått på iso med knall effekt, men med en gang jeg ble gravid så poppa de igjen. Gått på epiduo nå i 7 uker med null effekt så slutta idag faktisk.  Skal teste ut å ikke bruke concealer altså :) takk for tips :)

Anonymkode: 17eb8...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dermacol dekker helt sinnsykt og holder hele dagen uten å kake seg, beste jeg noen gang har prøvd https://www.ebay.com/itm/331702490459 

Men tror nok også den kan føre til flere kviser i og med at den er så tykk og ikke lar huden puste. 

Anonymkode: 8d0cb...c00

Tusen takk for svar, den skal sjekkes ut 👍

Anonymkode: 17eb8...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe tull med siteringen. Tusen takk for svar, den skal definitivt sjekkes ut. Jeg er nok litt dum og for fyller på med sminke utover dagen og det gjør nok ikke saken noe bedre. Derfor jeg har lyst å få dette ordentlig til nå. Har hatt værre hud før men den er absolutt ikke bra.  Gått på iso med knall effekt, men med en gang jeg ble gravid så poppa de igjen. Gått på epiduo nå i 7 uker med null effekt så slutta idag faktisk.  Skal teste ut å ikke bruke concealer altså :) takk for tips :)

Anonymkode: 17eb8...094

Ja, håper det blir bedre hvertfall. Iso er en grusom kur, har gått på den selv. De bivirkningene, ughs! Men er ikke helt kvitt problemet enda selv. Men spørs om jeg tørr å bevege meg ut på en runde til. Sminke kan gjøre underverker om man bruker det riktig! Men også sommeren er "mekka" for huden min. :strix: Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Lisa Eldridge (sminkør på YouTube) hadde en bra video på det (bare søk navnet hennes + acne covering eller noe). Hovedpoenget var vel å kun bruke det mest dekkende til problemområdene og bruke mindre dekkende til områdene man ikke er plaget av kviser hvis man har det. Tror apoteket har foundation og concealer fra Vichy/Dermablend som skal være bra :)  Har ikke så mye kviser lenger selv men litt arr, som også er vanskelig å dekke. Og jeg får ikke dekket dem helt, da ser det for unaturlig ut. Sliter nemlig selv med å få foundation til å se helt naturlig ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå klikker jeg snart. Sliter med masse kviser, og ammer for tiden så lite behandling som er forenelig med det. Har nettopp brukt 800 kr på en bb cream og foundation fra jane iredale som skulle være såå bra og dekke godt. Vel, ansiktet ser bare værre ut og sminken ligger som et lag utpå huden. Prøver å se på youtube videoer og Google sminke som dekker godt,men begynner å lure på om det er meg som gjør det feil?  Har noen noe tips generelt til hvordan man sminker vekk kviser og forslag til bra sminke som dekker godt uten å kake seg sånn. Tusen takk for svar:)

Anonymkode: 17eb8...094

Ville prøvd Mac. Ålreite priser og mange ulike produkter, hvor noen dekker veldig godt. Prøvd grønt for å nøytralisere rødfarge. 

Og god rens og krem hver morgen og kveld.

Anonymkode: f3348...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på kicks eller lignende og forklar problemet ditt. Få de til å teste sminken på deg før du kjøper, og gjerne ta med en prøve FØR du kjøper. Har ingen konkrete tips, desverre. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2016 at 20.34, AnonymBruker skrev:

Dermacol dekker helt sinnsykt og holder hele dagen uten å kake seg, beste jeg noen gang har prøvd https://www.ebay.com/itm/331702490459 

Men tror nok også den kan føre til flere kviser i og med at den er så tykk og ikke lar huden puste. 

Anonymkode: 8d0cb...c00

Oi! Den dekker til og med hudsykdommer ser jeg når jeg googler. Ikke verst.

dermacol-base-maquiagem-564211-MLB205142

Anonymkode: 9009f...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste for å dekke over acne/kviser er at du skaffer deg en Foundation med full dekkevne, eller i det minste medium til full dekkevne. Det finnes mange forskjellige Foundations, og noen av dem dekker rett og slett ikke nok hvis du har mye urenheter og/eller arr å dekke over.

Den Foundation som jeg er mest fornøyd med per nå er Urban Decay sin Foundation. Den har veldig god dekkevne, uten at den blir kakete, eller føles tykk ut på huden. Faktisk så glemmer jeg ofte at jeg har på Foundation når jeg bruker den. Men her finnes det jo mange flotte Foundation å velge mellom, man må bare finne en som passer til sin hudtype. Jeg vet mange er utrolig fornøyd med Estee Lauder Double wear, Kat von D Lock it og Georgio Armani Luminous silk. Men jeg holder meg til Urban Decay sin, da huden min er veldig sensitiv og fort får urenheter av sminke, og denne Foundation gir meg ikke urenheter i det hele tatt.

En viktig ting når du påfører Foundation og har mye urenheter er å "dabbe" den forsiktig på huden, ikke gni. Det beste er da å bruke en Beauty Blender i stedet for hender/kost er min erfaring. Når du har påført Foundation, ser du om du trenger concelear. Hvis du føler at du trenger det, tar du veldig lite av det, og dabber det forsiktig over det området som trenger ekstra dekke. Etter dette er det absolutt best å påføre ett finishing powder. Selv foretrekker jeg ikke mattende/tunge pudder over, men heller ett som er lett, men for å "låse inn" Foundation og hindre at den sklir av. Min favoritt er LA Minerals sitt High definition Diamond veil. Dette er ett lysreflekterende finishing powder som samtidig skal hjelpe med å gi illusjonen av mindre porer/urenheter/rynker osv. Helt til slutt bruker jeg alltid Urban Decay Chill setting spray. Den sørger for at sminken holder seg på plass, og jevner/demper også ut huden litt hvis man har ett veldig sminket look. Har man f.eks gått litt bananas med pudderet, får man øyeblikkelig ett litt mindre pudret look.

En annen viktig ting, husk å bruk en god primer, da vil Foundation gli på huden mye bedre og gi ett flottere resultat. Her finnes det mange gode å velge mellom. Selv varierer jeg mellom Smashbox, Dior pore minimizer og Matis Corrective. Alle disse fungerer helt flott for meg.

Anonymkode: bd4d4...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bare svare på tråden som Anonym skrev over her. Jeg mener at man ikke bør bruke primer om man sliter med uren hud! Resultatet blir fint med en gang etter du har lagt det på sammen med sminken. Men utover dagen blir sminken gnidd så mye lettere av, tar man seg i ansiktet forsvinner basicly sminken. Bare for opplysning, så har jeg aldri hatt glede av primer. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at ikke makeupen skal se kakete ut over uren hud er det viktig å bruke en foundation som dekker godt, uten at man må bruke mye produkt. Jeg liker god Estee Lauder Double Wear, Marc Jacobs Remarcable, Urban Decay all nighter og Anastasia Beverly Hills Foundation stick. ( alle disse har full dekkevne og er ganske matte) Ellers kan det være greit med en god primer og eventuelt en setting spray. Hvordan er huden din ellers TS, fet, tørr? Riktig hudpleie har også mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Hannj33 skrev:

For å bare svare på tråden som Anonym skrev over her. Jeg mener at man ikke bør bruke primer om man sliter med uren hud! Resultatet blir fint med en gang etter du har lagt det på sammen med sminken. Men utover dagen blir sminken gnidd så mye lettere av, tar man seg i ansiktet forsvinner basicly sminken. Bare for opplysning, så har jeg aldri hatt glede av primer. :rolleyes:

Synes primer i sprayform funker mye bedre når huden er fet og har kviser:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har like mye å si hva man bruker for å påføre foundationen. Bruker du fingrene, TS? Bytt over til svamp eller foundationbørste, det utgjør en ekstrem forskjell. Synes f.eks de børstene til RealTechniques (som man får kjøpt nesten overalt) er veldig gode,og rimelige i tillegg.

Anonymkode: 87c72...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Den dekker til og med hudsykdommer ser jeg når jeg googler. Ikke verst.

dermacol-base-maquiagem-564211-MLB205142

Anonymkode: 9009f...943

Ja den er helt sinnsyk. Jeg har lang erfaring med sminke og har prøvd det meste, både dyrt og billig, ingenting kan måle seg med denne når det gjelder dekkevne. 

Anonymkode: 8d0cb...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Utrulig kjipt med kviser, been there! 
Eg kan utrulig masse om hud, då spesielt kviser og sminke som er ok for kviser! Jane Iredale blir rekna som eit av merka som skal være bra for urein hud, MEN det er langt ifra det beste eg har vert borti. Sånn generelt burde man og holde seg unna flytande foundation og bb-creams når man har urein hud pga det sjeldent er å finne med like bra ingridienser som du kan med mineralpudder. 

Dei beste merkene eg har vert borti for urein hud er: 
-Priori minerals (selgast på hudpleieklinikka) 

-Eco Minerals (greenspirit.no): då meiner eg mineral pudderet og blushen! Eg ville holdt med unna foundation og bb-creams uansett merke :) Eco minerals sitt pudder det inneholder absolutt ingenting som vil irritere deg eller tette porene dine, og ingridiensane er minimale! Her kan du bestille prøve-pakker for å finne din farge :) anbefalast VIRKELIG, då det er rimeligare i pris enn priori og!
http://www.greenspirit.no/no/search.php?id=50961&id=50961&op=search&text=eco+minerals

-Inika! Det får du desverre ikkje bestillt på norske nettsider. Feelunique har inika. Både blushen og mineralpudderet er heilt supert med tanke på ingridiensane. 

Det som er felles for dei mineralpuddera som er bra å bruke når man har kviser for å ikkje gjøre vondt verre, er at dei ofte inneholder nesten akkuratt det samme. Så både priori, eco minerals og inika er ganske like :)  
Eg vil anbefale deg å bestille deg noken prøve-pakker fra eco minerals på greenspirit! tar 1-3 daga før du har det i posten, og du kan finne ut kas farge du skal bestille :) blushene deira er og veldig fine! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...