Gå til innhold

Hvor fort begynte dere å se resultater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg la om kostholdet for tre uker siden, og har trent i to uker nå. I snitt kanskje annenhver dag og mest løping og merker allerede at formen er stigende. Ser foreløpig ingen resultater på kroppen, og er redd jeg kommer til å gi opp om jeg ikke ser resultater fort. Jeg veier 67 kg og er 170 høy ca. Spiser under 1800 kalorier hver dag og har skeiet ut 1-2 dager mens jeg har holdt på.

Det jeg lurer på, er om noen kan dele erfaringer. Hvor lang tid brukte du før du så resultater? Og hvor ser man vanligvis resultater først? ...Og hvordan skal jeg klare og ikke gi opp?

Anonymkode: a978b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så resultater temmelig fort, men jeg var rimelig overevktig så det gikk ganske fort i begynnelsen. Når man er normalvektig som deg, vil det ofte gå saktere å gå ned i vekt. Bare fokuser på at du skal bli sunnere og sterkere, også kan bonusen være at kroppen strammes opp. Artig at du merker bedring av formen allerede. Fokuser på det :) 

Anonymkode: 872e7...797

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så umiddelbart resultater etter 3-4 dager med sunt kosthold og trening. Magen som var stoor og oppblåst ble flatere. Men jeg tror det spørs veldig på utgangspunktet. Jeg startet veldig brått på etter lang ferie med elendig kosthold, så jeg hadde nok en del vann og luft i magen. 

Etter det har det egentlig gått gradvis. Etter 2-3 uker så jeg ytterligere resultater rundt mageregionen (noe av fettet mellom huden og magemusklene forsvant). Etter fire uker så jeg det ganske tydelig i ansiktet, rundt kinnbeina, langs armene, rundt brystet og etter hvert på lårene. 

Nå er jeg på sjette uka og begynner å bli ganske fornøyd. Har gått ned over 1kg i uka og fra 25,6 til 22 i BMI, så det er jo et nokså strengt opplegg jeg har fulgt. Kanskje ikke for alle. 

Anonymkode: b2578...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så umiddelbart resultater etter 3-4 dager med sunt kosthold og trening. Magen som var stoor og oppblåst ble flatere. Men jeg tror det spørs veldig på utgangspunktet. Jeg startet veldig brått på etter lang ferie med elendig kosthold, så jeg hadde nok en del vann og luft i magen. 

Etter det har det egentlig gått gradvis. Etter 2-3 uker så jeg ytterligere resultater rundt mageregionen (noe av fettet mellom huden og magemusklene forsvant). Etter fire uker så jeg det ganske tydelig i ansiktet, rundt kinnbeina, langs armene, rundt brystet og etter hvert på lårene. 

Nå er jeg på sjette uka og begynner å bli ganske fornøyd. Har gått ned over 1kg i uka og fra 25,6 til 22 i BMI, så det er jo et nokså strengt opplegg jeg har fulgt. Kanskje ikke for alle. 

Anonymkode: b2578...cf2

Det er jo skikkelig imponerende! :)

Hvilket opplegg følger du? Hvor strengt er det?

Anonymkode: be4b8...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg og på. Jeg har akkurat samme høyde og vekt som deg TS, og jeg la om kostholdet for en uke siden. Har tenkt å begynne å trene fra i dag. Er spent på om resultatene vil komme fort, eller om det går månedsvis før jeg ser noe.  

Anonymkode: 07647...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar litt tid før man merker resultater, og det er forskjellig fra person til person. 
Men husk: Når man er i en slik prosess ser man nøyere etter i speilet hver dag, og da blir det vanskeligere å se endringene og. 
Ta å mål kroppen, og noter ned cm for midje,hofte, lår, overarm, og selv om vekta da kanskje står stille så vil man forandre kroppssammensetning, og det vil synes på målbåndet =)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2016 at 0.15, AnonymBruker skrev:

Det er jo skikkelig imponerende! :)

Hvilket opplegg følger du? Hvor strengt er det?

Anonymkode: be4b8...c5e

Jeg har fastet periodisk. Hoppet over frokost og småmåltider (gir meg bare cravings etter å spise mer), så i hverdagene har jeg kjørt første måltid klokka 12.00 og siste måltid klokka 18.00. Har ligget på rundt 1000-1200 kalorier daglig - rundt 1500 i helgene (må legge til at jeg er relativt lav og ikke har det største kaloribehovet). 

Ellers har jeg vært mye aktiv, syklet to mil hver dag mandag-fredag (til og fra jobb) og gått 15 000 skritt minimum hver dag (noen ganger gåtur, andre ganger rolig jogging). 

jeg er verken helsepersonell eller treningsekspert, så har ikke lyst til å dytte råd på noen. Dette opplegget har funket veldig bra på meg. har hatt mye energi og følt meg bra hele veien. siden jeg har fastet så har jeg ikke følt meg veldig sulten og har unnet meg å bli skikkelig mett når jeg spiser middag. 

Nå som jeg nærmer meg målvekten har jeg tenkt å trappe sakte opp med maten og kanskje endre treningsrutinene mine mer i retning styrke. 

Anonymkode: b2578...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kalorier er mest sannsynlig mye mindre enn det kroppen din trenger i en såpass aktiv hverdag.

MEN, føler du at du har masse energi, så er det bare å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye mer overvektig enn dere (rundet 30 i bmi her nå i høst, da tok jeg endelig tak :P

Har nå vært ganske streng med meg selv i to uker. Jeg har gått på krykker hele tiden, så jeg minimerer kun på kosthold, ingen trening. Og har veeeeldig lav bmr siden jeg ikke beveger meg noe særlig, typ 1800-1900 (!). 

Har maxtak på 1400 kcal, men prøver å holde meg under 1200. Forrige helg lå jeg på 1700 og 1800, og tok meg godt inn igjen denne uken med fem dager under 1200! :) Har ikke vekt i huset, så jeg får ikke veid meg. Ser resultater på magen (den stod ut nesten som kulemager på menn), armene har blitt hakket bedre og puppene litt slappere. Ser også litt ved kinnbeina. Foreløpig er det nok bare meg selv som ser det, og jeg bruker ikke målebånd, så kan godt være der er placebo. Men det skiter jeg i, godt å føle på at det hjelper uansett om det er synlig eller ikke :) 

Jeg skal ned 15 kg før jeg regnes som normalvektig iht bmi, men håper på 20 til slutt. Mål er minus 10 innen jul (tror jeg har gått ned 2-3 allerede disse to ukene), og resten innen sommer og ferietid. 

Anonymkode: c0023...8da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk resultat ganske fort når jeg begynnte. Veide 82kg fordelt på 168cm. På 6 mnd har jeg gått ned 16-17kg og det synes veldig god på kroppen! Nå var jeg litt større en deg og fikk nok resultat fortere pga overvekt. 

Jeg har ikke telt kalorier, men moderert middagsmengden litt og holdt snop til helgene. Trening har hjulpet meg godt på vei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte kan man skeie ut? Altså, spise litt godteri. Fredag og lørdag eller bare en av dagene?

Anonymkode: a978b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte kan man skeie ut? Altså, spise litt godteri. Fredag og lørdag eller bare en av dagene?

Anonymkode: a978b...8fe

Det der er det jo kun du som kan svare på, for det kommer jo an på hvor mye du har spist resten av dagen, resten av uka, hvor mye aktivitet du har vært i, hva slags diett du følger, hvor flink du er til å begrense deg når du "skeier ut", osv, osv.

Men siden du ikke ser resultater, og er redd for at motivasjonen glipper og du gir opp om du ikke ser det snart, ville jeg i utgangspunktet tippet at å "skeie ut" ikke vil hjelpe deg med å få raskere resultater. Det kan jo dog hjelpe å gjøre dietten mindre kjip å få spise sånt i blant, men selv gjør jeg det aldri hver helg hvis jeg vil ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekten kommer ikke av antall kalorier. Kroppen er ikke en simpel kaloriforbrenningsenhet, den er mye mer kompleks enn som så. Hormoner f.eks. spiller en mye større rolle. Så isteden for å telle kalorier, undersøk hvor disse kaloriene kommer ifra. Dersom det er karbohydrater vil du vanskelig kunne komme ned i vekt fort. Anbefaler ikke å skeie ut med godteri på dette stadiet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det etter en uke, da jeg hadde veiedag. Da hadde jeg gått ned nesten en kilo. Løper 3-4 ganger i uken, går turer resten av dagene. Holder meg rundt 1400 kalorier, mye protein og sunt fett. 168 cm, har gått ned fra 70 til 63 kg. 60 er målet 

Anonymkode: 4a1cf...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte kan man skeie ut? Altså, spise litt godteri. Fredag og lørdag eller bare en av dagene?

Anonymkode: a978b...8fe

Jeg "skeier ut" hver helg og innimellom i ukedager. Både med litt snop, øl eller/og takeaway pizza. Jeg har ikke gått kjempe fort ned i vekt(som beskrevet over), men har vert opptatt av at den nye livsstilen skal kunne leves med og derfor også kunne spise litt snacks eller junk innimellom. Jeg begrenser meg jo og føler egentlig at kroppen min har tilpasset seg selv. Jeg har ikke like lyst på store mengder sjokolade og smågodt lenger. I gårkveld koste jeg meg med en kurv bringebær og savnet ikke andre søtsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så det etter en uke, da jeg hadde veiedag. Da hadde jeg gått ned nesten en kilo. Løper 3-4 ganger i uken, går turer resten av dagene. Holder meg rundt 1400 kalorier, mye protein og sunt fett. 168 cm, har gått ned fra 70 til 63 kg. 60 er målet 

Anonymkode: 4a1cf...ed9

Da har vi jo ca samme utgangspunkt. Hva spiser du iløpet av en dag? Og har du skeiet ut?

Anonymkode: a978b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 13.44, AnonymBruker skrev:

3-4 mndr- magen er fortsatt ikke blitt helt flat 6 mnd.

Anonymkode: 29b0f...59d

er 1.70 og veide ca 60 kg,nå 57-

Anonymkode: 29b0f...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid man ser så stor forskjell selv. Det jeg tror du burde begynne med er å måle deg rundt midje, lår og rumpe. Skriv det ned og sjekke dette 1 gang i uken. Da vil du se at kroppen  forandrer seg på tallene. Man blir ofte blind når man ser i speilet siden det er noe man ser hver dag. Du trenger heller ikke veie deg mer enn 1 gang i mnd..egentlig er jeg ikke så fan av å veie meg fordi muskler veier mer enn fett og plutselig har du gått opp isteden for ned, men det er jo ikke fett man legger på seg..det er muskler. 

Jeg så ingen forskjell på megselv i begynnelsen. Jeg så det etter ca 2-3 mnd... 

Anonymkode: 08cdf...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...