Gå til innhold

Skal jeg tørre å reise til Paris nå??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp, overskriften sier det meste? Planlegger tur til høstferien, men jeg føler frykten..

Anonymkode: 6e1be...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frykt for hva? 

Franskmenn? Pariserhjul og pariserloff? 

Hvor terroristene slår til neste gang vet jo ingen. Reis og nyt Paris. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_

Ja, reis. Man kan ikke la seg hindre av frykt for noe som antageligvis ikke vil skje. Paris er en herlig by!

Endret av Annetnavn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, overskriften sier det meste? Planlegger tur til høstferien, men jeg føler frykten..

Anonymkode: 6e1be...6be

Ja. Selv hvis du hadde vært i Paris på den store terrornatten i fjor så ville det vært mikroskopiske sjanser for at akkurat du ble rammet. Mye større sjanse for å bli rammet av en bil, på tur eller hjemme. 

Anonymkode: 541ad...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så smart å reise dit nå. Nå har det vært en lengre periode uten terror. Stille før stormen. Når folk igjen har begynt å få roen og tryggheten så blir det ekstra farlig. Jeg tror ikke folk her skjønner hva som skjer i Frankrike og Paris nå. I innvandrerforstedene i Paris koker det.

Og dere vet hva som har skjedd med IS i Syria og Irak? De er sterkt på retur etter alle luftangrepene fra USA og allierte, og har mistet mye territorium til kurderne og hærstyrkene til Assad og Iraks hær. De er drevet tilbake og flykter som rotter tilbake i hullene sine. Og hvor mange tror dere ikke av de vel 2000 franskmenn som vervet seg til IS drar tilbake til Frankrike for å gjøre en siste innsats av faenskap mot kafirene? Nå sist med strengere håndheving av niqabforbudet, med videoer av politi som drar i niqabkvinner som går viralt på nettet..setter sinnene i kok blant ekstremistene. :ph34r:

Anonymkode: 2d68b...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktoberfestivalen i Syd-Tyskland bærer preg av terrorfrykt i år. Merkbart færre besøkende, hotellene melder om omsetningssvikt på 15% og leverandører om 1/5 av omsetningen fra tidligere år. Vi ble jo fortalt av AP at innvandringen var utelukkende positivt?

Jeg hadde holdt meg unna Frankrike en god stund. Ferierte i syd-Tyskland i sommer akkurat mens det var 3-4 terrorangrep mot hvite, og det la jo en demper på ferien når det er tilfeldig at man ikke ble plaffet ned selv. Så blir nok Norgesferie neste år ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Charlemagne skrev:

Du har større sjanse og bli kjørt ned av en bil på vei til jobb enn hva du har og bli drept eller skadet i et terrorist angrep.

Du får si det til familiene til alle som ble meid ned av den afrikanske lastebilsjåføren langs strandpromenaden i Nice....

En bekjent av meg pleier å feriere rett utenfor Nice hver sommer, og pleier ofte å være langs den nevnte promenaden. I år feiget de ut pga terrorfaren og ferierte i Skandinavia, og se hva som skjedde.    Lett å være eplekjekk på nett, men jeg ville absolutt sett an stedene man vurderer. Det har vært så mange massakre i området på kort tid at det er i overkant naivt å ignorere det og kjøre business as usual.

Endret av Aule
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da datteren min og kjæresten hennes var der valgte de å gå istedetfor å ta metro eller buss. De holdt seg unna store folkemengder og typiske turistattraksjoner. De leide en privat leilighet i Montmartre i et vanlig boligstrøk. De hadde en super ferie i Paris.

Anonymkode: 567f8...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Aule skrev:

Du får si det til familiene til alle som ble meid ned av den afrikanske lastebilsjåføren langs strandpromenaden i Nice....

En bekjent av meg pleier å feriere rett utenfor Nice hver sommer, og pleier ofte å være langs den nevnte promenaden. I år feiget de ut pga terrorfaren og ferierte i Skandinavia, og se hva som skjedde.    Lett å være eplekjekk på nett, men jeg ville absolutt sett an stedene man vurderer. Det har vært så mange massakre i området på kort tid at det er i overkant naivt å ignorere det og kjøre business as usual.

Selv om du legger sammen samtlige terrorofre så er det uansett en forsvinnende liten andel av de som oppholder seg i Frankrike til enhver tid. Man er ikke eplekjekk selv om man unngår å bli paranoid. Terroristene koser seg hver gang noen lar seg skremme.

Anonymkode: 541ad...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flere terroangrep som har blitt avverget i Frankrike den siste tiden, da? 

Det viser jo bare at politiet gjør jobben sin, men hva skjer når de ikke rekker det den éne gangen? Nei, jeg ville IKKE dratt til Paris. 

Anonymkode: 05a59...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlemagne
Den 25.9.2016 at 23.58, Aule skrev:

Du får si det til familiene til alle som ble meid ned av den afrikanske lastebilsjåføren langs strandpromenaden i Nice....

En bekjent av meg pleier å feriere rett utenfor Nice hver sommer, og pleier ofte å være langs den nevnte promenaden. I år feiget de ut pga terrorfaren og ferierte i Skandinavia, og se hva som skjedde.    Lett å være eplekjekk på nett, men jeg ville absolutt sett an stedene man vurderer. Det har vært så mange massakre i området på kort tid at det er i overkant naivt å ignorere det og kjøre business as usual.

Det er ikke noe trøst for dem. Men faktum er at du har større sjanse og bli påkjørt av en bil på vei til jobb enn og bli drept i et terrorist angrep .Det forandrer seg ikke fordi noen dessverre dør i terrorangrep.

Sjansen er minimal det er et faktum enten du tror på det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 25/9/2016 at 5.25, AnonymBruker skrev:

Ikke så smart å reise dit nå. Nå har det vært en lengre periode uten terror. Stille før stormen. Når folk igjen har begynt å få roen og tryggheten så blir det ekstra farlig. Jeg tror ikke folk her skjønner hva som skjer i Frankrike og Paris nå. I innvandrerforstedene i Paris koker det.

Og dere vet hva som har skjedd med IS i Syria og Irak? De er sterkt på retur etter alle luftangrepene fra USA og allierte, og har mistet mye territorium til kurderne og hærstyrkene til Assad og Iraks hær. De er drevet tilbake og flykter som rotter tilbake i hullene sine. Og hvor mange tror dere ikke av de vel 2000 franskmenn som vervet seg til IS drar tilbake til Frankrike for å gjøre en siste innsats av faenskap mot kafirene? Nå sist med strengere håndheving av niqabforbudet, med videoer av politi som drar i niqabkvinner som går viralt på nettet..setter sinnene i kok blant ekstremistene. :ph34r:

Anonymkode: 2d68b...a14

Jeg bor i Paris og verken jeg eller vennene mine her er redde. Personlig unngår jeg store turistattraksjoner og arrangementer, men ellers er livet herlig her. 

Anonymkode: d13a5...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd eller beskymret for å dra til Paris så ville jeg ikke gjort det. Ja, det er forsvinnende liten sjanse for å bli rammet av terror og man kan godt kalle terrorfrykt for en veldig irrasjonell frykt, men om du kjenner at du kommer til å tilbringe ferien din i Paris i frykt for at noe skal skje, så dropp det og dra en plass du føler du kan slappe mer av. Greit nok at man ikke skal la seg skremme av terror og at det kun er det terroristene ønsker osv., men å skulle argumentere med det ovenfor en med terrorfrykt blir jo som å skulle fortelle en med flyskrekk at de ikke trenger å være redd og at det er langt farligere å kjøre bil, det hjelper ikke stort. Jeg syns det viktigste er at du drar på feire en plass du kan ha det kjekt og slappe av uten beskymringer. 

Endret av Faith-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg tilbrakte en uke i Paris i sommer, vi reiste en ukes tid etter terroren i Nice.  Det var tydelig at politi og militæret var i høy beredskap, de var svært synlige i gatene.  Vi møtte jevnlig på grupper med tungt bevæpnede soldater i kamuflasjeuniform og det var mye synlig politi i byen, særlig i sentrum og rundt turistattraksjonene.  Det var også flere sikkerhetstiltak for å komme inn på turistattraksjonene nå enn jeg husker fra sist gang jeg var i Paris (metalldetektorer ved inngangen og gjennomlysing/gjennomgang av veske).  Det var nok også ekstra høy beredskap den helgen vi var der pga sluttspurten i Tour de France.

Vi følte oss på ingen måte utrygge.  Vi bodde på et hotell et steinkast fra Eiffeltårnet og beveget oss for det meste rundt til fots eller med taxi om det var lengre avstander.  Pga at mannen min er rullestolbruker var det ikke aktuelt for oss å bruke Metroen, da det er kun et fåtall Metrostasjoner som tilgjengelige med rullestol.  Hadde jeg reist alene eller sammen med venner hadde jeg ikke nølt med å benytte meg av den.  Jeg tok Metroen noen få ganger i løpet av turen og følte meg overhodet ikke utrygg.  Jeg hadde ikke nølt med å reise til Paris en helg i høst eller i høstferien om jeg hadde mulighet.

Når det er sagt må jeg si at jeg er helt enig med @Faith-: Om du føler at du kommer til å gå rundt å bekymre deg for terror hele ferien er det bedre at du reiser et annet sted hvor du kan slappe av og nyte ferien uten terrorfrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kos deg i Paris. Større sjanse for at du dør på veien til flyplassen enn i et terrorangrep der nede. Så med mindre du er redd for å kjøre bil, reis ned og ha det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...