Gå til innhold

Vinterbryllup? dåp? Erfaringer fra andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha dåp i januar, og jeg lurer på om vi skal slå sammen bryllupet og dåpen. Noen som har gjort det? Erfaringer? Har da tenkt å ha dåpen i bryllupet på lørdagen, slik at vi ikke tar det under\etter en vanlig søndagsgudstjeneste.  

Vi må ha bryllup på budsjett, og skal heller ikke ha stor fest, kun nærmeste familie og venner på middag og kake. (Blir maks 40stk). All slekt bor langt unna, og noen av dem i andre land. Det hadde vært så greit å slå det sammen, for da er jo alle her allerede, og det er samme gjestene i både bryllup og dåp (minus venner i dåpen da, men det er ikke snakk om så mange). Blir dyrt med to store feiringer i samme år.  

 

 

Blir jo kort tid å planlegge, men er vel ikke så ille? Noen som har planlagt bryllup på kort tid?

Erfaringer? Tips? Legg gjerne ved bilder av bord\pynt osv om du har hatt vinterbryllup. Noe vi bør tenke på?

Anonymkode: 2f733...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med å slå det sammen, men det er da virkelig ikke kort tid å planlegge. Tror vi planla 90% i løpet av 2 mnd

Anonymkode: a0bae...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du fint klarer å planlegge det på den tiden, men begynn i rett ende med å snakke med kirken, sette opp gjesteliste og budsjett.

Forøvrig pynting vill jeg spilt på at det var vinter jeg, med snøkrystaller etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg bord pyntet med snøkrystaller, sølv og rett og slett granbar. Det har jeg nemlig sett og det var rett og slett nydelig. Av lys og servietter kan du jo ha feks lilla. Prøv å få til det med en brudebukett også, nå ble jeg nesten litt giftesyk bare av å tenke på å pynte bordet slik.

For andre kan det jo høres stygt ut, men sjekk det ut selv 😍

Endret av EvaLena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EvaLena skrev:

Ser for meg bord pyntet med snøkrystaller, sølv og rett og slett granbar. Det har jeg nemlig sett og det var rett og slett nydelig. Av lys og servietter kan du jo ha feks lilla. Prøv å få til det med en brudebukett også, nå ble jeg nesten litt giftesyk bare av å tenke på å pynte bordet slik.

For andre kan det jo høres stygt ut, men sjekk det ut selv 😍

Og hvitt! :O Jeg ser for meg at det nesten er enklere å dekorere for vinter enn kanskje sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, mereo skrev:

Og hvitt! :O Jeg ser for meg at det nesten er enklere å dekorere for vinter enn kanskje sommer.

Hvite duker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde da funke helt greit. Noen i familien til tanta mi gjorde det for noen år siden da de skulle døpe tredjemann. De hadde ikke fortalt noen av gjestene at det skulle bli bryllup samtidig, så det kom som en overraskelse på folk. Det ble visstnok en utrolig bra fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...