Gå til innhold

Hva ser dere på som for ungt/gammelt til å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser noen nevner lavere energinivåer når en er over 30. 

Hmmm, jeg er 36, mannen min er noe eldre enn meg. Jeg har høyere energinivå Nå, enn da jeg var i 20 årene. Dette bla fordi nå trener jeg mer, og er friskere psykisk enn jeg var da. Som tidligere nevnt, utsatte jeg å få barn, pga psykiske ting. Jeg ønsket å vente til jeg ev en gang ble friskere. Det ble jeg i 30 årene. I 20 årene lå jeg mest på soffan. Nå trener jeg både ski og sykkel og har mer overskudd.

Vet jeg har referert til Cecilie skog mange ganger her. Men hun er 42, mannen Alekander  er 40. Har de lavt energinivå..?

vår datter er under 3 mnd, og vi har allerede vært mye ute med henne, og hatt henne med på ferie.

hører med til historien at jeg nettopp støttet ei 16 åring, i en annen tråd her. Så jeg mener ikke alle skal vente til de er 35- og oppover. Men en MÅ ikke skjære alle over en kam! Vær litt fleksible da damer;) vi er ulike, alle sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde akkurat fylt 24 da jeg ble mamma for første gang. Det syntes jeg var helt perfekt. Bolig, god økonomi, ferdig med utdannelse, 100% jobb, hadde vært sammen med mannen i 6 år. Kunne godt fått barn ett par år før også, men da hadde vi ikke hatt hus enda. Tror ikke det hadde vært noe problem med leiligheten vår heller. 

Øvrig grense syns jeg er vanskelig å sette da jeg selv ikke har vært i noen øvrig grense enda. Men mine foreldre var 40 da de fikk meg og har alltid ønsket de var yngre siden jeg vil ha de i livet mitt lenger.. 

Anonymkode: 49134...f02

Mamma var også 24 da hun fikk meg (førstefødt) og det synes jeg er en helt grei alder å starte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nøste~ skrev:

Synes at det blir for gammelt å skulle begynne på sitt første barn når man har bikket den alderen. Har man allerede barn fra før av derimot, så synes jeg det går greit. Jeg tenker at jo yngre jo bedre, men det er en nedre grense også, ser helst ikke at kvinner får sin førstefødte før de er bikket 20 år.

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
Akkurat nå, Jus sanguinis skrev:

Jeg trodde heller ikke at det å skilte med lav intelligens ga fordeler i fittekonkurransen, men du har kanskje andre erfaringer?

 

Hva babler du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man er for ung når man er under den seksuelle lavalderen og for gammel når man er fylt 37/38.

Min mor: 42
Meg: 17

Jeg tror man må føle og oppleve det selv. Er man i fast, godt forhold, har økonomi og hus/bil/tid til det, er det ikke noe i veien. Jeg har vært som det tredje hjulet på vogna når det gjelder hele slekta. Jeg har onkler og tanter på alder med mine venners besteforeldre/oldeforeldre. Jeg ville gjøre noe annet for mitt barn, da jeg opplevde mobbing på barneskolen, grunnet familien min. Det var uplanlagt, men var ikke i tvil om det var en dårlig alder å bli mor på, når jeg har et så stabilt og ''voksent'' forhold. Flyttet også ut relativt tidlig som har hjulpet meg på å bli mer voksen enn de på min alder som fortsatt bor hjemme og ''sleiker ræva'' til foreldrene sine. Utdanning er viktig for meg, men utdanningen min er ikke på 7-8-9 år :-) 

Anonymkode: bad37...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...