Gå til innhold

Hva ser dere på som for ungt/gammelt til å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg helt generelt sett, uavhengig av individuell modenhet. Hvor gammel må en ung kvinne med barnevogn se ut for at ikke du skal tenke at hun er for ung? 

Samme med mer godt voksne kvinner, hva er for gammelt? 

Dette er tanker som har slått meg flere ganger jeg har sett diverse mødre mer barnevogn at jeg kan lure på resten av dagen om hun der i det hele tatt var ferdig på ungdomsskolen..

 

Anonymkode: 8c7c6...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker 25-ish til 35 er den beste alderen for å få barn :-) noe særlig under eller over dette er for ung/gammel i mitt hode. 

Anonymkode: 21193...45b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener 20-45 er innenfor, mens idealalderen etter min mening er i 30-åra. 

Anonymkode: d5907...243

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

under 25 er for ungt, for gammel er når naturen selv sier stopp...

Anonymkode: 1bf02...d13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før tenkte jeg at jeg skulle bli ferdig med barn en god stund før 30 og det klarte jeg. 3 barn når jeg var 27. Så ble jeg singel da jeg var 29 og har hatt 35 år som maks grense, men så møtte jeg drømmemannen som ikke har barn og prøver nå igjen i alder snart 37 år. Ting blir ikke alltid som man planlegger. Håper å være ferdig en god stund før jeg er 40😜☺️

Anonymkode: 8b129...178

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meningen å kuppe tråden, men håper det er greit jeg kommer med ett tilleggsspørsmål? Når dere kommer med alderen dere mener, hva er grunnlaget for akkurat den alderen? Hvorfor er under 25 for ungt, og hvorfor over 35-40 for gammelt? 

 

Anonymkode: a9a55...7ff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å kuppe tråden, men håper det er greit jeg kommer med ett tilleggsspørsmål? Når dere kommer med alderen dere mener, hva er grunnlaget for akkurat den alderen? Hvorfor er under 25 for ungt, og hvorfor over 35-40 for gammelt? 

 

Anonymkode: a9a55...7ff

Godt poeng :) det er også interessant å høre! 

Anonymkode: 8c7c6...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig kunne tenke meg å få barn mellom alderen 23 og 35, men helst i tyveårene.

Endret av ispinne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 er for ungt, 35 blir for gammelt for første, men greit for nummer 2. 

Anonymkode: e39d7...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under 20 = for ung. Man bør være noenlunde etablert økonomisk før man setter barn til verden. En utdannelse er heller ikke dumt, men ikke noe absolutt krav, da det er mye man kan gjøre selv om man har fått barn. (Sier hun som selv fikk barn som 18-åring og tok høyere utdanning etter fylte 40).

Over 40 = for gammel. Rett og slett fordi kroppen ikke lenger er rustet for det. Dessuten får barnet veldig fort gamle foreldre som kanskje ikke lenger henger helt med i alt man må for å kunne følge opp ungene godt i våre dager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk kan få barn når de vil, men synes barn bør vente til de blir gamle nok til å stemme ved et stortingsvalg før de tar valget om å få barn. Men vet at mange greier det før også. Synes også at det til en viss alder er greit å få hjelp for å få egne barn (typ 45 år), men etter den tid så er det litt etiske spørsmål om hvor gammel man blir som forelder til en tenåring og ung voksen. 

For min egen del var unger helt uaktuelt før jeg var ferdig med studiene og deretter hadde hatt fulltidsjobb i minst et år. Dette var ikke før jeg var 26 år. Jeg ønsker/ønsket også å få barn rundt 30 år, og ville helst ha to. Jeg er nå 32 og gravid med nr to, så jeg fikk det nesten som jeg ville. Jeg er fornøyd. Jeg tror jeg ville søkt hjelp om jeg ikke ble gravid med nr 2 naturlig, men ville gitt med når jeg var 36-37, rett og slett pga aldersforskjellen til barnet jeg har. 

Anonymkode: f0650...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det perfekt å få barn når jeg var 26 (nesten 27), nå er jeg 39 og synes det er alt for sent å få flere. Det har forresten aldri vært aktuelt å få mer enn ett barn, så det plager meg absolutt ikke at det er for sent. Barnet mitt er dessuten heldig som har ett halvsøsken så h*n er uansett ikke enebarn.

Anonymkode: 69a0c...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er for opptatt av meg og mitt til å legge meg opp i alder på de som går forbi, og legger jeg merke til de så er det babyen jeg ser på.:rodmer:

Når det gjelder alder så er jo alt under 20 litt tidlig, og 45 er litt seint for første barn. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før tenkte jeg at jeg skulle bli ferdig med barn en god stund før 30 og det klarte jeg. 3 barn når jeg var 27. Så ble jeg singel da jeg var 29 og har hatt 35 år som maks grense, men så møtte jeg drømmemannen som ikke har barn og prøver nå igjen i alder snart 37 år. Ting blir ikke alltid som man planlegger. Håper å være ferdig en god stund før jeg er 40😜☺️

Anonymkode: 8b129...178

Lykke til! Er selv 37 uten barn og skjønner vi må sette i gang om det skal bli en.

Anonymkode: f4789...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...