Gå til innhold

Sitter stengt i et rom... Edderkoppangst og STOR edderkopp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 22.9.2016 at 10.41, AnonymBruker skrev:

Ett tips kan du få: SKJERP DEG! Herregud, det er en edderkopp. En ufarlig edderkopp.

I Syria springer de for livet i bomberegn, mens her sitter vi tydeligvis låst til sofaen fordi vi er redd for en edderkopp. Helt utrolig.

Anonymkode: b4224...3f8

Dette! Skulle tro edderkoppene var fulle dødsmaskiner :angry:

Anonymkode: 4e9d9...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, happiest skrev:

Jeg er også redd edderkopper! De er så raske og forsvinner så raskt så jeg kan jo aldri vite hvor de er når de løper. 

Men altså her er mine tips.....:fnise:

Ta på sko (da kan du evt. tråkke på den og slipper å få den på føttene)

Ta med noe å slå den med (feks en avis eller sko)

Ta med papir (tørke opp etterpå)

Hårspray (spray direkte på edderkoppen, da stivner den og dør, du kan holde sprayen en stykke fra edderkoppen men da må den jo stå i ro)

Ellers: finn ut hvor edderkoppene kommer fra. Har du noen hull i hjørner på veggene? De bor ofte der. Kjøp en innsektsspray mot edderkopper og spray på, og tett evt hullene. Sørg for å støvsug alle steder jevnlig, også under sofa og seng osv. Støv er jo kos for edderkopper. 

Det jeg ikke liker med edderkopper er at jeg ikke har kontroll på de. De løper raskt og da vet jeg ikke hvor de er, noe som er enda verre!!! Ja, de er sikkert redd for meg, men hva så? Jeg er også redd for de. Norske edderkopper kan faktisk bite slik som andre innsekt, men det er nok ikke særlig merkbart, det er ikke vondt og det er ikke farlig, men ekkelt er det jo! En gang fant jeg en edderkopp på skulderen min, trodde jeg skulle dø! Grøss! 

Hvorfor drepe noe som er så flott bare fordi du er redd dem? Dyr som dette har rett til å leve og det er ikke edderkoppenes skyld at noen har funnet ut at de er redd dem

Anonymkode: 4e9d9...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, ikke drep edderkopper. Det betyr ulykke! Edderkopper er enda reddere for oss enn vi er for de, og det er bare en myte at vi visstnok "svelger" noen i løpet av ett år på natten når vi sover - det siste stedet en edderkopp vil nærme seg er munnen vår. Ta heller et stort glass og putt oppå den, og deretter et ark eller noe slik at du kan slippe den ut. Edderkopper er søte dyr, og man kan faktisk legge fra seg den lærte angsten noen får når de ser en.

Anonymkode: 47693...9ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, ikke drep edderkopper. Det betyr ulykke! Edderkopper er enda reddere for oss enn vi er for de, og det er bare en myte at vi visstnok "svelger" noen i løpet av ett år på natten når vi sover - det siste stedet en edderkopp vil nærme seg er munnen vår. Ta heller et stort glass og putt oppå den, og deretter et ark eller noe slik at du kan slippe den ut. Edderkopper er søte dyr, og man kan faktisk legge fra seg den lærte angsten noen får når de ser en.

Anonymkode: 47693...9ba

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt flere som ikke tror på fobier. Bare fordi det gjelder edderkopper betyr ikke at det er en ekte frykt man kjenner, og det er ikke noe man bare kan stoppe når man føler for det... Tro meg, da hadde edderkoppskrekken vært borte for lengst. Enkelte her inne bør lese seg mer opp før de kommenterer og tror de vet svaret på alt. 

Anonymkode: 616f1...844

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt flere som ikke tror på fobier. Bare fordi det gjelder edderkopper betyr ikke at det er en ekte frykt man kjenner, og det er ikke noe man bare kan stoppe når man føler for det... Tro meg, da hadde edderkoppskrekken vært borte for lengst. Enkelte her inne bør lese seg mer opp før de kommenterer og tror de vet svaret på alt. 

Anonymkode: 616f1...844

Hvis du er så redd, er det eksponering  som må til. Å være redd ting som ikke er farlig i utgangspunktet er ikke en reell frykt.

Anonymkode: 4e9d9...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så redd, er det eksponering  som må til. Å være redd ting som ikke er farlig i utgangspunktet er ikke en reell frykt.

Anonymkode: 4e9d9...843

For noe tull :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. september 2016 at 3.50, AnonymBruker skrev:

Jeg vet dette høres helt sinnssykt ut, men jeg har angst for edderkopper og får full panikk når jeg ser en. 

Nå har det seg sånn at jeg sitter innestengt på et rom, helt livredd fordi jeg nettopp møtte på en DIGER edderkopp i stua. Fikk panikk, sitter nå i sofa og aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt den. 

Samboer er forbanna på meg fordi jeg vekte han med løpinga mi og nekter å hjelpe meg. Han sier jeg ødela hele natta hans og at jeg får drepe den alene.

Så... Nå sitter jeg her... og håper at jeg får nok mot til å gå ut. Sitter omså hele natta. 

Hvordan kan man gå fram med å drepe en stor og rask edderkopp når man har så angst? Hva kan jeg prøve å drepe den med uten å være nært den? Vil jo ikke risikere at den løper rundt, noe som er sannsynlig. 

Herregud jeg trenger hjelp snart. 

Anonymkode: 616f1...844

Du kan skaffe deg katt. Katter dreper alt som beveger seg, inkludert smådyr og edderkopper. I tillegg er det viktig med kurant periodisk renhold. Og du bør huske på at å drepe en edderkopp, betyr ekstrem, livslang ulykke. Edderkopper bør hjelpes over på et glass. Man holder et lokk over, og følger dem ut av huset. Edderkopper ønsker egentlig å være ute. De eneste edderkoppene som er farlige, er de som transporteres fra sydlige strøk, sammen med bananene, og ender opp i norske dagligvarebutikker. Disse kan drepe et menneske med ett enkelt bitt. Men det er svært liten sannsynlighet for at man blir bitt av en slik en, selv for de som henger mye i fruktdisken, på utkikk etter noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Olaug Olsen skrev:

Du kan skaffe deg katt. Katter dreper alt som beveger seg, inkludert smådyr og edderkopper. I tillegg er det viktig med kurant periodisk renhold. Og du bør huske på at å drepe en edderkopp, betyr ekstrem, livslang ulykke. Edderkopper bør hjelpes over på et glass. Man holder et lokk over, og følger dem ut av huset. Edderkopper ønsker egentlig å være ute. De eneste edderkoppene som er farlige, er de som transporteres fra sydlige strøk, sammen med bananene, og ender opp i norske dagligvarebutikker. Disse kan drepe et menneske med ett enkelt bitt. Men det er svært liten sannsynlighet for at man blir bitt av en slik en, selv for de som henger mye i fruktdisken, på utkikk etter noe godt...

Så i følge deg .. hvis man skaffer seg katt så blir man kvitt edderkoppene, men katten blir forfulgt av ekstrem, livslang ulykke da eller? :klo: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rumle skrev:

Så i følge deg .. hvis man skaffer seg katt så blir man kvitt edderkoppene, men katten blir forfulgt av ekstrem, livslang ulykke da eller? :klo: 

nei, katter er magiske dyr, og de går fri fra ulykken, fordi de har Allianser fra den andre siden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Olaug Olsen skrev:

nei, katter er magiske dyr, og de går fri fra ulykken, fordi de har Allianser fra den andre siden...

:laugh:

Vi kan være enige om at de er magiske, ja :rodmer: 

 

Ellers kan jeg avkrefte at man er kvitt edderkopper selv om man har katt, jeg har hatt katt(er) stort sett hele livet, og har møtt på mengder med edderkopper :( I ett tilfelle fikk jeg til og med servert en sprell levende kjempeedderkopp i sengen som gave fra den ene katten :sjokkert: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rumle skrev:

:laugh:

Vi kan være enige om at de er magiske, ja :rodmer: 

 

Ellers kan jeg avkrefte at man er kvitt edderkopper selv om man har katt, jeg har hatt katt(er) stort sett hele livet, og har møtt på mengder med edderkopper :( I ett tilfelle fikk jeg til og med servert en sprell levende kjempeedderkopp i sengen som gave fra den ene katten :sjokkert: 

Grøss. min katt er heldigvis ikke slik. Han holder byttet sitt utenfor huset, men serverer meg nå og da en symbolsk mus, i form av et lite  garnnøste, som han har "jaktet ned".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. september 2016 at 5.26, AnonymBruker skrev:

Kvinner... Jeg vet jeg ikke burde si det, men av og til er dere søte og rare. Alt det dere går gjennom for en edderkopp. :)

 

Anonymkode: 078c0...faf

Ikke alle kvinner er redd edderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det? Har fobi selv. Brekker meg, griner, blir helt irrasjonell, tunnelleyn osv. Har tilogmed fått dødstanker når det står på.... Tenker at jeg ikke vil leve i en verden med edderkopper. Vet det er helt vilt! Er en oppegående person ellers. Men dette er fobi, og irrasjonelt. 

Du kan også prøve å ta vann på masse papir og kaste på den. Jeg syns ikke spray/hårspray er effektivt nok, det tar for lang tid før det fester seg. 

Anonymkode: e1b75...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er verken jeg eller samboer så veldig "glade" for å se disse eddiene som dukker opp. Og det at vi bor i en fuktig kjellerleilighet gjør jo ikke problemet noe bedre, akkurat...

Vi har ALLTID en melkekartong innen rekkevidde for å kverke disse jævlene - som tydeligvis har spist ei mus eller noe slik i år, for alle er dritsvære - enda større enn de som har vært alt for store tidligere :/

Samtidig sprayer vi jevnlig alle kriker og kroker med permetrin ekstra (er det vel det heter), og det har hatt effekt noen av stedene vi har sprayet i hvertfall :) Ellers er den sprayen fin å spraye på de også - så lenge de ikke blir alt for store - da løper de bare videre (for store som i at man hører de tasser på veggen) - da krøller de seg sammen, får litt kramper, og dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...