Gå til innhold

Hjelp! Vinteren kommer snart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 21.9.2016 at 1.18, Bjørg47 skrev:

Det er bruk for piggdekk når det er glatt, slik er det, by eller ikke.

 

Falsk trygghet kalles dét!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.9.2016 at 1.41, Bjørg47 skrev:

ok?

Det er som regel bare en tur som skal til før det ender med forferdelse og død, så dette med at det ofte er godt føre hjelper ikke.

En ting til: piggdekk har bedre friksjon enn piggfrie, bare slik at dette er klinkende klart.

Sludder og vås! Du har ikke snøring på hva du snakker om, jeg tror du skal lese litt mer og sette deg inn i hvordan piggfrie dekk er laget, opp mot piggdekk!

Piggdekk blir alltid, uten unntak hardere fortere enn piggfrie! Gud hjelpe meg for noen snevre kunnskaper du har om bil og utstyr:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.9.2016 at 23.55, AnonymBruker skrev:

Okei.. så jeg var ute og kjørte i stad, det regnet litt, var bekmørkt og ekkelt å kjøre. Møtte heldigvis ikke mange biler, men syns det er veldig ekkelt når jeg gjør det siden det er dårlig midtstripe her og føler at jeg bare satser på at jeg ligger innenfor mitt felt i møte med de. 

Nå kommer jo plutselig vinteren snart også, og etter en forferdelig episode i fjor da bilen slapp og seilte over i motsatt kjørefelt når en bil kom møtende, har jeg blitt livredd. (Den møtende bilen klarte akkurat og svinge forbi meg da jeg møtte den, ved å legge seg ut i "grøfta" på sin side, takk gud for at ikke det var en skråning der). 

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har en halvstor bil som jeg føler glir veldig lett, og hver gang jeg var ute å kjørte i vinter følte jeg bilen skulle skli når som helst.. og jeg kan jo ikke ligge i 20km/t i 80sone heller. Noen som har noen tips? Jeg har aldri kjørt veldig mye på vinterføre heller, og det er jo litt synd om jeg må la bilen stå hver vinter i mitt liv fordi jeg ikke tør kjøre..

Anonymkode: 74111...317

Sett på den gode dekk! Ikke kjøpe noe av de ukjente merkene som er å få, de er rett og slett dårlige på fleste underlag om vinteren. Det er Continental, Nokia og Michelin som er ledene på vinterføre.

Og en ting til, senk farten bittelitt mot svinger, og ikke gi gass før du er nesten ute av svingen ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bjørg47 skrev:

Må bare få sagt dette i klartekst, piggdekk er best og tryggest på alle måter på glatt føre.

Bare tull! Har selv kjørt piggfritt i 20år, og aldri hatt problemer! Trekker og henger med piggfritt, går bra det og, men det er veldig vanskelig å forstå for de som aldri har prøvd piggfritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.9.2016 at 23.55, AnonymBruker skrev:

Okei.. så jeg var ute og kjørte i stad, det regnet litt, var bekmørkt og ekkelt å kjøre. Møtte heldigvis ikke mange biler, men syns det er veldig ekkelt når jeg gjør det siden det er dårlig midtstripe her og føler at jeg bare satser på at jeg ligger innenfor mitt felt i møte med de.

Anonymkode: 74111...317

Sjekk lysene på bilen din. Høres ut som lyktene er skitne og/eller en pære er gått. Bytt til OSRAM Night Breaker Unlimited eller Philips X-treme Vision. De er dyre, men lyser bra.

Anonymkode: 2154f...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tdm900 skrev:

Bare tull! Har selv kjørt piggfritt i 20år, og aldri hatt problemer! Trekker og henger med piggfritt, går bra det og, men det er veldig vanskelig å forstå for de som aldri har prøvd piggfritt!

Nei, har selv hatt det. Himmel og hav forskjell.

Men, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...