Gå til innhold

Fortalte om ny graviditet. Jentungen klikket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den Thursday, September 22, 2016 at 15.29, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer mer på om folk har hørt om prevensjon. 

Anonymkode: 40a87...97d

Det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun vil ikke se faren sin en gang, og blir konfrontert med at dere har hatt sex. Det er grusomt flaut for en hver tiåring. Det virker som om hun er veldig bitter på ham, og at du er glad i ham, har sex med ham, får en baby med ham gjør nok at hun føler han tar deg fra henne. Og det er jo sant. Nå burde du jo konsentrere deg 100% for å gjøre hennes barndom best mulig, med de dårlige forutsetningene DU har gitt henne. I stedet gjør du det veldig mye verre. Håper du ta abort for hennes skyld (og stakkars lillebror), og begynner å ta både hensyn og ansvar. 

Anonymkode: 8c0d0...071

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil ikke se faren sin en gang, og blir konfrontert med at dere har hatt sex. Det er grusomt flaut for en hver tiåring. Det virker som om hun er veldig bitter på ham, og at du er glad i ham, har sex med ham, får en baby med ham gjør nok at hun føler han tar deg fra henne. Og det er jo sant. Nå burde du jo konsentrere deg 100% for å gjøre hennes barndom best mulig, med de dårlige forutsetningene DU har gitt henne. I stedet gjør du det veldig mye verre. Håper du ta abort for hennes skyld (og stakkars lillebror), og begynner å ta både hensyn og ansvar. 

Anonymkode: 8c0d0...071

Helt enig i at abort er fornuftig her. Ts må tenke på barna hun allerede har, og ikke gjøre situasjonen verre med å sette ENDA et barn til verden. Synes ufattelig synd på barna hennes som har fått en så elendig start på livet :(

Barnevernet bør kobles inn her. Ikke nødvendigvis for å ta barna, men fordi ts åpenbart trenger veiledning og hjelp til å ta gode og fornuftige valg.

Anonymkode: 85697...de0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så trist når jeg leser dette. For det første, å få 2 barn/3 barn med en som er i fengsel og tydligvis ikke blir bedre når det gjelder hva han driver med, og det jo tross alt kriminelt det han gjør, siden han er i fengsel. Jeg skjønner ikke hva du har tenkt i det hele tatt når det kommer til ting frem til nå. 
For det andre, jeg tenker barn skal få ha noe å si i det at det kommer flere inn i familien. Det er en stor overgang for alle, og kanskje det ikke er rett tid å få flere nå.
For det tredje, det er viktig å inkludere dattern din, forklare at hun ikke blir byttet ut osv. Dette er noe som ofte kan være ett problem, også er det viktig å skaffe riktig hjelp. Og det trenger henne! 

Jeg håper du tenker nøye gjennom ting, om det å få et barn til er det riktige, mannen sitter tross alt i fengsel, det å ha tre barn alene er vanskelig. Jeg håper på det beste for deg og dine små. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som ts ikke tror at det å ha en far som er i fengsel ikke er belastende. Hun er sikkert veldig glad i faren sin. Som alle barn er. Men hun kan også mislike han, ikke være stolt av han og skjemmes at han er i fengsel. Vet hun hvorfor han er i fengsel?

Og det at mor enda har et forhold til pappa som ikke er en positiv ting for jenta. Så skjønner jeg hvorfor hun blir sint. Hun skjønnet sikkert ikke hvorfor ts vil ha enda et barn med han. Enda et barn som ikke får et normalt forhold til pappa.

Altså hva med å sette barna først,ikke kjærlighet for en mann som ikke klarer å holde seg unna fengsel. Han bryr seg sikkert om barna, men ikke nok. Hadde han brydd seg nok, hadde han ikke vært så egoistisk så hadde han ikke begått nye kriminaliteter så han havnet enda lengre i fengsel.

Og for han så er det jo supert å ha en kjæreste og barn ute i det virkelige liv. Han får sex regelmessig fra ts. Han får betrygge seg på at ute i den virkelige verden så har han en familie.

Men ute, hjemme til familien så er det ødeleggende å ha en pappa som er i fengsel. Mamma blir alene, sikkert ikke god økonomi pga å være alene.

Og stigmatisering og fordommer man har rundt det å ha en pappa i fengsel.

 

Har du ts tenkt over hvordan det er for barna dine?

Hadde jeg barn med en kriminell som er tatt og blir fengslet. Så hadde jeg snakket med profesjonelle, hvordan skal man snakke om hva pappa har gjort pg at han er borte. 

Og hvordan kan man si og forklare at man ikke må gjøre det sammr som pappa har gjort. At det ikke er lov og at han er kriminell. Hvordan skal de lære rett og galt. Og vite konsekvenser av ting, når mor fortsetter å får barn med han. Han får konsekvenser fra staten men ikke fra mor.

Anonymkode: 9713c...e9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. september 2016 at 20.49, Hjarte skrev:

Litt på siden av tråden, men hva er det som får folk til å tro at abort er et enkelt valg?

Ikke enkelt. Riktig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎09‎.‎2016 den 0.30, AnonymBruker skrev:

...og hvordan gjør dette situasjonen noe bedre for barna ?

En far som er kriminell og en mor som tydeligvis syntes det er helt greit og fortsetter å produsere barn med han. Det er så mye som er feil her at jeg blir helt matt! 

Anonymkode: 2331a...ee8

Hvis du hadde giddet å lese det originale innlegget ovenfor, avslutter jeg med å skrive klart og tydelig at det egentlig ikke gjør det så veldig mye bedre.

Det jeg først og fremst reagerer på er den iboende tendensen mange har til feilaktig å lese dette som at far må ha gjort noe aldeles forferdelig på grunn av den lange sammenhengende tiden i fengsel (hvilket i Norge inkluderer permisjon på slutten av soningstiden). Hvilket altså er feil, slik trådstarter allerede har avklart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. september 2016 den 4.15, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange her som kommer med direkte respektløse svar til ts! 

Greit, hun har kanskje ikke tatt de rette valgene i livet, men hvem er dere til å dømme henne? Høres ut som hun har skadet mange av dere som svarer her...blir helt matt! Tipper dere lever perfekte liv selv.

Vi vet INGENTING om ts sin historie, om hvilket forhold til denne mannen. Men så utrlig dømmende dere er bare fordi dere vet at han har vært i fengsel så og så lenge. Hadde det vært bedre hvis ts hadde fått barn med en ny mann, to nye menn? ( dvs lillebroren og en ny til med den hun nå har i magen )?

Kanskje de har en spesiell kjærlighetshistorie PÅ TROSS AV at han er i fengsel? Hva vet vi? Ingenting!

Men dere spytter på ts når hun er i en svært vanskelig situasjon. Skam dere!

Ts: Jeg er enig i at du må skaffe deg proffesjonell hjelp til jenta og deg selv. Men det er viktig at jenta blir sett, som også andre her har vært inne på. Tenk muligheter, aldri gi opp! La henne få utløp for sine tanker og følelser. Vær en støtte, ei hun kan ha tilit til, for det har sikkert vært mye kaos for henne. 

Legg planer for seg selv så du også får en mer stabil situajson. Ta vare på deg selv, din kjære sønn, din kjære datter og ditt kjære barn du venter. Kjærlighet overvinner veldig mye:hjerte:

Anonymkode: 3bcb4...00a

Tror du misforstår hensikten til folk i tråden her. Ingen er ute etter å dømme TS, derimot er det mange som, med rette, blir opprørt over at mor ikke ser at datterens oppførsel kommer som en reaksjon på hennes valg eller avgjørelser. TS fortsetter å insistere på at ungen er ondskapsfull, og straffer henne for oppførselen, uten å ta hensyn til elefanten i rommet. Med andre orden så er de kommentarene TS får reaksjoner fordi datteren ikke har det bra, og at barn som har det vondt er noe nesten alle blir provosert av, meg inkludert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nevner at jenta ikke har lyst til å treffe faren sin gir alt mening for meg. Jeg vokste selv opp med en uansvarlig mor som hele tiden tilga sin voldelige kjæreste, for så å introdusere han inn i livene våre på nytt, gang på gang på gang. Til slutt reagerte jeg på samme måte som jenta di. Det er en følelse av håpløshet som er helt ubeskrivelig. Vet ikke om det engang er nødvendig å nevne at jeg brøt kontakt med mamma for ti år siden og håper jeg aldri ser henne igjen.

Uansett - det er underlig nok at du fremdeles er sammen med en fyr som har sonet så lenge, men at du fortsetter å produsere barn med han er faktisk helt uforståelig. Du har allerede to barn som lider under denne forferdelige livssituasjonen *du* har gitt dem, også skal du fortsette å føde ungene hans? Det er helt sykt. Du bør bruke energien din på å bli en god mor for ungene du allerede har. 

På 24.9.2016 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Hun vil ikke se faren sin en gang, og blir konfrontert med at dere har hatt sex. Det er grusomt flaut for en hver tiåring. Det virker som om hun er veldig bitter på ham, og at du er glad i ham, har sex med ham, får en baby med ham gjør nok at hun føler han tar deg fra henne. Og det er jo sant. Nå burde du jo konsentrere deg 100% for å gjøre hennes barndom best mulig, med de dårlige forutsetningene DU har gitt henne. I stedet gjør du det veldig mye verre. Håper du ta abort for hennes skyld (og stakkars lillebror), og begynner å ta både hensyn og ansvar. 

Anonymkode: 8c0d0...071

Enig! 

Anonymkode: c8750...c58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og datteren trenger profesjonell hjelp. Hvilken hjelp vet jeg ikke, men dette skurrer. Få hjelp for barnas skyld, så fort som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ta henne til psykolog og prøve å være en god mor for henne, uansett om du er gravid og har andre barn. Det kan hende hun trenger mer oppmerksomhet og sliter psykisk. Det hørtes ut som barnet sliter veldig og du må prøve så godt du kan å hjelpe henne uten å dømme henne for oppførselen, fordi hun er et barn... Gå til psykolog selv å få råd til hvordan du kan kontrollere dette. Det viktigste er at alle barna dine skal ha det bra, også henne. Det er klart at hun ikke har det bra nå. 

Anonymkode: 9ba93...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir fly forbanna av å lese denne tråden, unnskyld meg. Jeg er 18 år og en følsom ungdom, vet godt hvordan det er å slite i ungdomsårene med litt av hvert, men heldigvis har jeg vokst opp i et kjærlig familiehjem. Det er det som er viktigst for meg, for hjemmet er det tryggeste man har. Tenker på hvordan dine barn kommer til å ha det oppover mot ungdomsårene om du ikke tar skikkelig tak i oppveksten dems og hvordan de fortjener å ha det, før du slipper til enda et barn du sliter med å ta deg av i tillegg. Få stell på det livet du har, før du inkluderer enda et liv inn i det.

Man klarer ikke ta vare på andre før man tar vare på seg selv først. 

Anonymkode: 3d81c...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jentungen din er sjalu og ikke føler henne har fått nokk oppmerksomhet av deg etter lillebror kom og nå kommer enda en kansje henne føler de vil komme krav fra deg om hjelp og enda mindre tid til henne.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...