Gå til innhold

Fortalte om ny graviditet. Jentungen klikket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, FrekkeFant skrev:

At du forsatt lager avkom med en straffedømt med dom over 10 år er hårreisende, stakkars barn. 

At han har sittet i fengsel i elleve sammenhengende år betyr ikke i Norge nødvendigvis det samme som at det er en og samme dom. I følge trådstarters oppklaring på dette soner han nå tredje dommen for lovbrudd han ble tatt for mens han var på permisjon fra de foregående dommene. Altså er det snakk om en standard vanekriminell, og ikke en massemorder.

Ikke at det egentlig gjør det så veldig mye bedre, men det er mange som henger seg opp i den lange fengselstiden og feilaktig konkluderer med at far må ha gjort noe aldeles forferdelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, made4u skrev:

Med tanke på at nær alle som sitter inne med alvorlige dommer

Igjen, trådstarter har allerede oppklart at far ikke sitter inne med en alvorlig dom. Han er en standard vanekriminell som etter den første dommen to ganger etter hverandre har blitt tatt for forbrytelser mens han var ute på permisjon fra den foregående dommen.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

Igjen, trådstarter har allerede oppklart at far ikke sitter inne med en alvorlig dom. Han er en standard vanekriminell som for tredje gang ble tatt for forbrytelser mens han var ute på permisjon fra de to foregående dommene.

...og hvordan gjør dette situasjonen noe bedre for barna ?

En far som er kriminell og en mor som tydeligvis syntes det er helt greit og fortsetter å produsere barn med han. Det er så mye som er feil her at jeg blir helt matt! 

Anonymkode: 2331a...ee8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, stakkars jente. Kun utifra den lille brøkdelen av en informasjon er det ikke vanskelig å forstå at hun må ha opplevd mye vondt. Minner meg litt om meg selv. Jeg hadde en ekstremt vond og vanskelig oppvekst med en voldelig far og vinglete mor. Jeg hadde mange utbrudd da jeg var barn/ungdom. Hylte og skrek. Slo meg dører. Låste meg inne på rommet. Faren min er en mastermanipulator. Han manipulerte bup og så og si alle han snakket med. De trodde jeg var et problembarn, men egentlig var jeg en jente i en ekstremt vanskelig situasjon og et barn som var vitne til en far som utøvde vold mot mor gjennom hele livet. Jeg ble aldri trodd. Oppførselen min var et desperat skrik etter hjelp, men jeg fikk aldri hjelp. Håper datteren din blir seg og får den hjelpen hun fortjener.

Anonymkode: f2905...85b

På meg så høres det ut som om dette kan være en lignende situasjon ja! Stakkars jentunge! -Om du er glad i alle barna dine, så begynn å se ting litt fra deres ståsted også (en tiåring er langt fra blind!, i tillegg til at rykter og sladder ofte går!) Det høres tøft ut ha en far som stadig er i fengsel og aldri "er der", mens moren liksom ikke helt bryr seg men fortsetter i samme bane og som "ingenting" er i veien og alt "normalt"... Forstår at en tiåring kan gjøre litt opprør da! Dere trenger tydelig hjelp! -og skulle nok helst hatt det for lenge siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje en psykolog lurt for jentungen du, hvorfor ikke gjort noe med det. Skaff deg en selv også, anbefales på det sterkeste.

Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å være så korttenkt som deg. Få barn med en i fengsel er vel det siste jeg hadde prøvd på her i livet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange her som kommer med direkte respektløse svar til ts! 

Greit, hun har kanskje ikke tatt de rette valgene i livet, men hvem er dere til å dømme henne? Høres ut som hun har skadet mange av dere som svarer her...blir helt matt! Tipper dere lever perfekte liv selv.

Vi vet INGENTING om ts sin historie, om hvilket forhold til denne mannen. Men så utrlig dømmende dere er bare fordi dere vet at han har vært i fengsel så og så lenge. Hadde det vært bedre hvis ts hadde fått barn med en ny mann, to nye menn? ( dvs lillebroren og en ny til med den hun nå har i magen )?

Kanskje de har en spesiell kjærlighetshistorie PÅ TROSS AV at han er i fengsel? Hva vet vi? Ingenting!

Men dere spytter på ts når hun er i en svært vanskelig situasjon. Skam dere!

Ts: Jeg er enig i at du må skaffe deg proffesjonell hjelp til jenta og deg selv. Men det er viktig at jenta blir sett, som også andre her har vært inne på. Tenk muligheter, aldri gi opp! La henne få utløp for sine tanker og følelser. Vær en støtte, ei hun kan ha tilit til, for det har sikkert vært mye kaos for henne. 

Legg planer for seg selv så du også får en mer stabil situajson. Ta vare på deg selv, din kjære sønn, din kjære datter og ditt kjære barn du venter. Kjærlighet overvinner veldig mye:hjerte:

Anonymkode: 3bcb4...00a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart- ingen her inne har ropt på barnevernet  enda?? 

Anonymkode: 3a69c...bb5

Å, klapp igjen! Er så jævlig lei dere barnefjern-folk :klaske:  

Anonymkode: 22c87...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være en ti år gammel jente som hver dag, på en eller annen måte, blir konfrontert med at faren sitter i fengsel og har gjort det så lenge hun har levd. 

Uansett hvor "spesiell" kjærlighetshistorie det er mellom foreldrene så fortjener ikke barna å bli utsatt for dette. Jeg hadde flyttet langt unna og latt barna begynne med blanke ark, uten at omgivelsene hadde visst noe om fengselsstraff, mm. Tenk hvilken byrde hun/de går og bærer på. 

Anonymkode: 34e5e...688

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette har tatt helt av. Men faren har tre år igjen, ikke fire. Hvis jeg skrev fire, har jeg skrevet feil. Minste ser faren en gang i uken. Jeg besøker far med minste hver uke. Eldste ønsker ikke å se faren sin og det respekterer jeg. Jeg har foreldre som hjelper meg med avlastning, men de tilbringer store deler av året i sommerhuset sitt (som er langt fra der vi bor). Jeg skal til legen i dag. Takk for tips og innspill. 

Anonymkode: 73b79...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, dette har tatt helt av. Men faren har tre år igjen, ikke fire. Hvis jeg skrev fire, har jeg skrevet feil. Minste ser faren en gang i uken. Jeg besøker far med minste hver uke. Eldste ønsker ikke å se faren sin og det respekterer jeg. Jeg har foreldre som hjelper meg med avlastning, men de tilbringer store deler av året i sommerhuset sitt (som er langt fra der vi bor). Jeg skal til legen i dag. Takk for tips og innspill. 

Anonymkode: 73b79...638

Jeg har ikke lest hele tråden, så kanskje dette har blitt sagt før, men er du sikker på at hun ikke blir mobbet fordi faren hennes sitter i fengsel (eller at hun ikke har kontakt med faren sin)?

Det kan forklare reaksjonen hennes.

Anonymkode: b7548...b42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, dette har tatt helt av. Men faren har tre år igjen, ikke fire. Hvis jeg skrev fire, har jeg skrevet feil. Minste ser faren en gang i uken. Jeg besøker far med minste hver uke. Eldste ønsker ikke å se faren sin og det respekterer jeg. Jeg har foreldre som hjelper meg med avlastning, men de tilbringer store deler av året i sommerhuset sitt (som er langt fra der vi bor). Jeg skal til legen i dag. Takk for tips og innspill. 

Anonymkode: 73b79...638

Jeg håper ting blir bedre for dere snart. Jeg ser noen nevnte abort, men det skal du ikke bry deg om. Der velger du selv, det som føles rett for deg. Og siden datteren din ikke vil besøke faren sin, så er det kanskje noe der? Klart at ønskene hennes skal respekteres, men hva er grunnen til at hun ikke vil besøke faren sin? Er hun sint på han? Hater hun han fordi han er i fengsel? Og hater hun det at du og broren hennes besøker han hver uke selv om han er i fengsel? Det kan være noe der og at de vonde følelsene hun har i forbindelse med lillebroren sin og det ufødte barnet bunner i det.... Uansett så ønsker jeg dere lykke til hos legen og at det blir bedre for dere:klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hun nok oppmerksomhet og kjærlighet? Ble dette gjort i mindre grad etter at lillebror ble født? Kanskje hun føler at står litt i skyggen fordi lillebror trenger en del oppmerksomhet siden han er liten og nå skal du få en til. 

Jeg ville oppsøkt hjelp. Hun trenger jo definitivt hjelp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Baremenneske skrev:

På meg så høres det ut som om dette kan være en lignende situasjon ja! Stakkars jentunge! -Om du er glad i alle barna dine, så begynn å se ting litt fra deres ståsted også (en tiåring er langt fra blind!, i tillegg til at rykter og sladder ofte går!) Det høres tøft ut ha en far som stadig er i fengsel og aldri "er der", mens moren liksom ikke helt bryr seg men fortsetter i samme bane og som "ingenting" er i veien og alt "normalt"... Forstår at en tiåring kan gjøre litt opprør da! Dere trenger tydelig hjelp! -og skulle nok helst hatt det for lenge siden... 

Ja, uansett hva årsakene måtte være. Om det er vanskelig på skolen, i hjemmet, utenfor hjemmet eller hva som helst så har ingen barn som oppfører seg sånn det bra. Husker jeg fikk kjeft av psykolog fra bup, ble misforstått og ble aldri trodd da jeg fortalt om forholdene hjemme. Jeg hater faktisk bup for det den sag i dag. Jeg kan ikke fatte og begripe at mennesker med psykolog utdanning kan opptre sånn ovenfor et barn som åpenbart har det helt jævlig. Håper virkelig Ts og barnet får riktig hjelp. Er andre grunner til at et barn oppfører seg sånn. Man er ikke født som et problembarn.

Anonymkode: f2905...85b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er rart dere ikke har brukt noen form for prevensjon når dere har hatt sex. Uansvarlig synes jeg. Nå er du gravid igjen og barnet vil ha en farsom sitter i fengsel. Jeg har ikke fått lest hele tråden, men abort er uaktuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kittykat skrev:

Det var da mye til kjeft ts skulle få. Ja, hun er gravid med sitt 3dje barn. Faren er i fengsel, ja. Men nå er nå barna her og sånn er det. Vi vet ikke hva faren sitter inne for og kan da dermed ikke uttale oss om det. 

For alt vi vet, så kan jenten bli mobbet på skolen pga at faren er i fengsel, eller at jenten blir bare mobbet. Kanskje jenten ikke har fått nok alenetid med mamma og føler seg tilsidesatt pga lillebroren sin. Men jenten til ts trenger uansett profesjonell hjelp. Det er noe hun tydeligvis sliter med siden hun reagerte på den måten når hun skjønte at moren var gravid igjen. Ts brukte kanskje feile ord ved å kalle datteren sin ondskapsfull, men jeg regner med at dette var sagt i "the heat of the moment" og at hun egentlig ikke mente det sånn. Et sånt utbrudd, hvor datteren vil at barnet i magen skal dø og hun slår og sparker for at det skal dø, er overhodet ikke normalt.

TS, du bør få din datter til fastlegen og forklare situasjonen og hvordan din datter reagerte. Dere som en familie og din datter trenger hjelp til å bearbeide dette og finne ut hva som egentlig er årsaken til denne reaksjonen.

 

Til notifikasjon: jo barn kan faktisk være ondskapsfulle.

Anonymkode: 64c90...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, dette har tatt helt av. Men faren har tre år igjen, ikke fire. Hvis jeg skrev fire, har jeg skrevet feil. Minste ser faren en gang i uken. Jeg besøker far med minste hver uke. Eldste ønsker ikke å se faren sin og det respekterer jeg. Jeg har foreldre som hjelper meg med avlastning, men de tilbringer store deler av året i sommerhuset sitt (som er langt fra der vi bor). Jeg skal til legen i dag. Takk for tips og innspill. 

Anonymkode: 73b79...638

hvorfor vil hun ikke se faren sin, og hvor lenge har dette vart? Da ligger det sikkert noe der, noe som har at han er i fengsel å gjøre? Kanskje andre også kommenterer det?

Håper du skaffer proffesjonell hjelp snarest ts, jenta di trenger deg.

Anonymkode: 3bcb4...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...