Gå til innhold

Fortalte om ny graviditet. Jentungen klikket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far ble tatt av politiet andre gang når han hadde permisjon fra fengselet. Da hadde han egentlig bare et par år igjen. Så ble han tatt igjen av politiet når han hadde permisjon fra straff nr 2. Nå har han rundt 3 år igjen før han kommer ut. Jeg skal skaffe hjelp til jentungen, men det er trist å se at hun blir så sint for å få et søsken til. Hun er så god og snill mot andres barn og vil gjerne passe dem, men hyler og skriker til meg dersom jeg spør om hun kan leke litt med sin egen bror. Har pratet med henne nå og ting går bedre, heldigvis. Har tatt fra henne mobilen og hun fikk ikke gå ut etter måten hun holdt på. Jeg måtte dra på besøk til naboene og unnskylde oss for hele blokken har nok hørt henne. 

Anonymkode: 73b79...638

Du må ALDRI straffe et barn som uttrykker smerte slik hun gjør. Skaff heller henne hjelp og forsikre henne om at alt blir bra og at hun fortsatt har deg. Straff på straff hjelper aldri. Hun har det garantert nok med seg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, skruf skrev:

Dette har du håndtert helt feil ts.

Datteren din har hatt et skikkelig psykisk "breakdown" som følge av situasjonen du og din fengselsfuglmann har satt henne i, også reagerer du med å straffe henne med husarrest og inndragelse av mobiltelefon??

Istedet for å gå rundt til naboene så burde du heller nå når kontorene åpner kaste deg over telefonen for å skaffe hjelp til datteren din. Jeg foreslår i første omgang å ringe fastlegen sånn at han kan henvise datteren din til BUP. Der vil ikke bare hun få hjelp, men også du. Jeg tror du trenger hjelp i hvordan håndtere denne situasjonen, datteren din sin reaksjon og psykiske helse, for sånn som du håndterer det nå så gjør du alt verre. 

Klokt sagt @skruf. Helt enig. Ts trenger hjelp med å få situasjonen under kontroll 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far ble tatt av politiet andre gang når han hadde permisjon fra fengselet. Da hadde han egentlig bare et par år igjen. Så ble han tatt igjen av politiet når han hadde permisjon fra straff nr 2. Nå har han rundt 3 år igjen før han kommer ut. Jeg skal skaffe hjelp til jentungen, men det er trist å se at hun blir så sint for å få et søsken til. Hun er så god og snill mot andres barn og vil gjerne passe dem, men hyler og skriker til meg dersom jeg spør om hun kan leke litt med sin egen bror. Har pratet med henne nå og ting går bedre, heldigvis. Har tatt fra henne mobilen og hun fikk ikke gå ut etter måten hun holdt på. Jeg måtte dra på besøk til naboene og unnskylde oss for hele blokken har nok hørt henne. 

Anonymkode: 73b79...638

Trist å se hun blir sint? Virker som en ganske naturlig reaksjon omstendighetene tatt i betraktning. Virker som du mangler en god del innsikt i situasjonen selv.

Anonymkode: 98f4b...38b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første virker du å ha problemer med de barna du allerede har, datteren din sin opptreden viser jo tydelig det, og så går du hen (for andre gang) å blir gravid med en som etter straffen å dømme har begått veldig alvorlig kriminalitet. Hva tenker du på egentlig, det må være mulig å ha litt antenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært sammen med ei som fikk en alvorlig fengselstraff, ja da hadde hun bare kunne glemme et forhold til meg, om vi hadde hatt barn sammen så hadde hun vært pælmet samme veien - rett ut!!

For all del, på sikt skulle jo hun fått være mor for våre barn, men aldri i verden om jeg ville ventet på at vi skulle bli noen familie - jeg hadde ikke sett for meg en fremtid med ei slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man virkelig ha sex i fengsel??

Anonymkode: 50e60...d6e

Besøksrommene er tilrettelagt for det, så ja, det får man. Det er neppe det hyggeligste stedet å ha sex, men det går nok fint for folk flest.

Anonymkode: 6258a...1dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Far ble tatt av politiet andre gang når han hadde permisjon fra fengselet. Da hadde han egentlig bare et par år igjen. Så ble han tatt igjen av politiet når han hadde permisjon fra straff nr 2. Nå har han rundt 3 år igjen før han kommer ut. Jeg skal skaffe hjelp til jentungen, men det er trist å se at hun blir så sint for å få et søsken til. Hun er så god og snill mot andres barn og vil gjerne passe dem, men hyler og skriker til meg dersom jeg spør om hun kan leke litt med sin egen bror. Har pratet med henne nå og ting går bedre, heldigvis. Har tatt fra henne mobilen og hun fikk ikke gå ut etter måten hun holdt på. Jeg måtte dra på besøk til naboene og unnskylde oss for hele blokken har nok hørt henne. 

Anonymkode: 73b79...638

Pass på å få henne til å be om unnskyldning for at hun hadde et angstanfall også da :ironi:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man virkelig ha sex i fengsel??

Anonymkode: 50e60...d6e

Klart man får -med 1,5 time besøkstid hver helg hvor en blir låst inn på ett rom på ca 10 kvm  så er det ikke noe problem,  men det ligger alltid en haug med kondomer  tilgjengelig, så ingen unnskyldning for uplanlagt graviditet. 

TS.. som andre har nevnt her- stakkars datteren din, hun har virkelig vært gjennom mye på sitt korte liv, så i stedet for å fokusere på å få enda ett barn, bør du ta vare på de du allerede har. Datteren din trenger deg ... 

Anonymkode: 3a69c...bb5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og få hjelp til jenta di.. Hun er bare 10 år og kan ikke noe for hvordan ting er. Hun er ikke ondskapsfull men heller frustrert og lei seg, kansje hun føler hun har for mye ansvar og at ting er urettferdig? Selv om hun er 10 år betyr følelsene hennes like mye som andre sine. Barn forstår mer enn det voksne tror at de gjør.  Selvfølgelig bestemmer ikke en 10 åring over deg. Men ta følelsene hennes på alvor. Når noen skriker eller slår er det ofte fordi de føler de ikke blir hørt, selv om det er feil måte å kommunisere på.... 

Anonymkode: 87b8c...3a3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Kjæresten (faren) har sittet i fengsel i 11 år, eldstejenta er 10 (!) og du er gravid med det tredje barnet. Her er det mye traumatisk denne jenta har opplevd - og jeg kan godt forstå at hun reagerer som hun gjør (men jeg rettferdiggjør ikke vold, uansett om hun er 10). Men jeg tenker at en psykolog skulle ha vært inne i bildet for lenge siden - ikke minst fordi faren sitter i fengsel - tydeligvis for en meget alvorlig handling siden han allerede har sittet 11 år...

Dette! En reflektert liten jente som har det fryktelig vondt og vanskelig. Psykolog m.fl. bør inn i bildet snarest, og enig i at de burde så absolutt vært det for lenge siden!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres alvorlig ut. Du må ta henne til fastlegen slik at hun kan bli henvist og få hjelp av et eller annet slag. Dette er ikke normalt eller helsesomt. Stakkars.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far ble tatt av politiet andre gang når han hadde permisjon fra fengselet. Da hadde han egentlig bare et par år igjen. Så ble han tatt igjen av politiet når han hadde permisjon fra straff nr 2. Nå har han rundt 3 år igjen før han kommer ut. Jeg skal skaffe hjelp til jentungen, men det er trist å se at hun blir så sint for å få et søsken til. Hun er så god og snill mot andres barn og vil gjerne passe dem, men hyler og skriker til meg dersom jeg spør om hun kan leke litt med sin egen bror. Har pratet med henne nå og ting går bedre, heldigvis. Har tatt fra henne mobilen og hun fikk ikke gå ut etter måten hun holdt på. Jeg måtte dra på besøk til naboene og unnskylde oss for hele blokken har nok hørt henne. 

Anonymkode: 73b79...638

Det er jo positivt at hun er snill med andre barn. Det virker på meg som jenta di trenger kjærlighet, omsorg og tid med en voksen person som står henne nær - normalt mor. Dette har hun sannsynligvis hatt for lite av når du er alene 24/7 med to og hun er eldst; når får hun være liten? Få kos, alenetid med deg, din ele og fule oppmerksomhet? Du skriver ikke noe om familie/støtteapparat - har du søsken eller foreldre som kan bidra, sitte barnevakt for nr 1, slik at du kan ha litt alenetid med jentungen? Eller at bestemmoren kan bli en omsorgsperson nr 2 for henne? Og siden faren attpåtil er i fengsel, kan det ende hun trenger ekstra mye. Fengsel er barns store skrekk, og selv om hun er vant med det, betyr det ikke at det er enkelt - vet du om hun også kan bli plaget for dette?

Det er ikke rart hun reagerer slik når det skal komme enda en til - da vil hun måtte dele det lille hun får av dn ene voksne omsorgspersonen hun har, med enda en.

Jeg synes du ellers skal tenkte grundig gjennom hvilke valg du tar - du og din mann din har så langt tatt valg som barna betaler en høy pris for. Barnet i magen kan ikke hjelpe for at det er skapt, så jeg vil ikke oppmuntre til abort, men jeg synes du skal legge om ditt tanke- og handlingsmønster; for det første prøve å sette deg inn i dine barns situasjon, og forstå at de ikke har valgt problemene sine og tilpasse din atferd til å gagne dem også - ikke bare "gjøre som du har lyst til" (din straff av henne vitner om at du har litt lite empati for innsikt i hvordan det er er å være barn, med de behov og redsler de har, og prisgitt de voksne). Det virker ikke som du SER ditt eget barn, 10-åringen, og så skal du ha en til? Du MÅ endre perspektiv og se ting fra barnas side også, og justre atferden din etter det.

Jeg har ellers en venninne som var alene med to barn da det ble brudd og mannen flyttet utenlandse. Barna var vanskelige, til slutt søkte hun hjelp og fikk avlastning en gang i måneden - da var barna hos en annen familie som kunne ta dem med på ting mor ikke kunne, som var veldig flinke og ekte omsorgspersoner, og så fikk mor hvilt ut. Det var altså positivt for ale. Men jeg tror altså ditt bar trenger mer tid med sin mor, og alene, der du er snill og god mot henne, tøyer og tuller, sier at du er glad i henne, stolt av henne, SER henne. Nr 2 må selvsagt heller ikke bli skadelidende, men han/hun har kanskje allerede fått endel oppmerksomhet - vært førstepri til å sitte på fanget? Men du bør følge med på ham/hennes atferd også.

 

 

Anonymkode: d30f5...071

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
5 timer siden, minister-mio skrev:

Pass på å få henne til å be om unnskyldning for at hun hadde et angstanfall også da :ironi:

Hva faen er problemet ditt?

Patetisk og sitte og fiske poeng på TS bekostning. Du har ikke akkurat vært til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spiderman skrev:

Hva faen er problemet ditt?

Patetisk og sitte og fiske poeng på TS bekostning. Du har ikke akkurat vært til noe hjelp.

Hva mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spiderman
1 minutt siden, minister-mio skrev:

Hva mener du?

At du fisker etter poeng uten å hjelpe TS og at det er patetisk i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre barn med en drapsdømt eller storsmugler av narkotika (e.l) er jo et vanskelig valg å forstå for de fleste - ikke minst for datteren din som nå skal dele en ressurssvak mor med enda et barn.

Dine barn har jo ikke et nært forhold til sin far og skal forsvare og forklare sine mors valg til omverdenen sin....Bare DET er grunn for panikk i den alderen.

Her må du be om hjelp.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Spiderman skrev:

At du fisker etter poeng uten å hjelpe TS og at det er patetisk i denne situasjonen.

Jeg forstår virkelig ikke hva du mener?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...