Gå til innhold

HJELP MEG DATAKYNDIGE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mac versjon 10.6.8, m.a.o langt ifra den nyeste....

Jeg har brukt Mozilla firefox som nettleser sammen med Safari, men når jeg idag skulle laste ned firefox ( ja, må laste ned hver gang gratis versjonen ), kommer det opp at Firefox support has ended for Mac OS X 10.6, 10.7, 10.8.

Jeg trenger Firefox til noen sider jeg ikke kommer inn med bare Safari...( bl.a når jeg skal betale regninger, mailen blir dårlig etc så dette er viktig ).

Hva må jeg gjøre for å kunne få lastet ned Firefox igjen?

Kan legge til at min datamengde for denne måneden er snart brukt opp, men det har vel ikke noe med dette å gjøre? Da hadde det ikke stått den beskjeden?

Håper ikke det betyr at jeg må kjøpe meg ny Mac pga dette?

Setter utrolig pris på svar!

Hjelp!

 

Anonymkode: 3a720...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor kan jeg laste ned gratis Firefox når det står at : Firefox har sluttet å støtte den Mac versjonen jeg har?

Anonymkode: 3a720...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er beskjeden du får må du finne en annen nettleser. 

Anonymkode: 3a89e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, star123 skrev:

Kan du ikke prøve chrome? :)

Tusen takk for svar. Er Chrome lik firefox og hvordan laster jeg den ned?

ts

Anonymkode: 3a720...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Er Chrome lik firefox og hvordan laster jeg den ned?

ts

Anonymkode: 3a720...0c2

https://www.google.com/chrome/browser/desktop/index.html

Jeg brukte Firefox før Chrome kom, kan absolutt anbefale denne.

 

Edit: Beklager, så nå at der sto følgende; "Mac OS X 10.9 eller nyere"

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, applestories skrev:

https://www.google.com/chrome/browser/desktop/index.html

Jeg brukte Firefox før Chrome kom, kan absolutt anbefale denne.

Tusen takk, godt å høre :) Det rare er at kjenner ei som har samme versjon i mac som meg, men at hennes firefox fungerer...

Anonymkode: 3a720...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, godt å høre :) Det rare er at kjenner ei som har samme versjon i mac som meg, men at hennes firefox fungerer...

Anonymkode: 3a720...0c2

Hvorfor må du laste den ned "hver gang", og hvor ofte er "hver gang"? Hver gang du skal bruke Firefox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod samme beskjed der...Skjønner virkelig ikke...Kan det ha noe med å gjøre at jeg har så lite datamengde igjen jeg kan bruke?

Anonymkode: 3a720...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, applestories skrev:

Hvorfor må du laste den ned "hver gang", og hvor ofte er "hver gang"? Hver gang du skal bruke Firefox?

Ja, hver gang...Noen ganger kan jeg gå på finder og finne Firefox fra igår å klikke på den så kommer den opp igjen, men idag fungerte ikke det, fikk bare den beskjeden. Og fikk samme beskjed på Chrome mens den spinner videre...Tror det er pga veldig lav hastighet nå?

Anonymkode: 3a720...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hver gang...Noen ganger kan jeg gå på finder og finne Firefox fra igår å klikke på den så kommer den opp igjen, men idag fungerte ikke det, fikk bare den beskjeden. Og fikk samme beskjed på Chrome mens den spinner videre...Tror det er pga veldig lav hastighet nå?

Anonymkode: 3a720...0c2

Det er fordi systemet ditt er utdatert. Du må laste ned en eldre vesjon av nettleseren

Anonymkode: 3a89e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, applestories skrev:

https://google-chrome.en.uptodown.com/mac/old

Det er en side hvor du kan laste ned gamle versjoner av Chrome. Kanskje en av dem fungerer.

Tusen takk igjen for svaret ditt! Skal prøve...Betyr det at jeg også kan f.eks google en eldre versjon av firefox?

Anonymkode: 3a720...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Mac versjon 10.6.8, m.a.o langt ifra den nyeste....

Jeg har brukt Mozilla firefox som nettleser sammen med Safari, men når jeg idag skulle laste ned firefox ( ja, må laste ned hver gang gratis versjonen ), kommer det opp at Firefox support has ended for Mac OS X 10.6, 10.7, 10.8.

Jeg trenger Firefox til noen sider jeg ikke kommer inn med bare Safari...( bl.a når jeg skal betale regninger, mailen blir dårlig etc så dette er viktig ).

Hva må jeg gjøre for å kunne få lastet ned Firefox igjen?

Kan legge til at min datamengde for denne måneden er snart brukt opp, men det har vel ikke noe med dette å gjøre? Da hadde det ikke stått den beskjeden?

Håper ikke det betyr at jeg må kjøpe meg ny Mac pga dette?

Setter utrolig pris på svar!

Hjelp!

 

Anonymkode: 3a720...0c2

Jeg tror du burde tenke på å oppdatere hele OS, det er gratis. Da vil problene dine være løst. For Safari går helt fint å bruke i nettbanken når Java ble kutta ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, slik jeg forstår det, så får du beskjed at 10.6 ikke støttes lengre i Firefox. Allikevel, har du jo nå installert siste versjon av nettleseren.

Får du fortsatt logget inn på nettbanken din? Isåfall, ignorer melding om ikke støtte, og bruk som normalt. Altså, alt fungerer jo som det skal(inntil videre.).

Allikevel, så bør du vurdere å kjøpe en nyere Mac, dersom den du har ikke kan oppgraderes(?) til nyere operativ system, for å heve sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...